Hos Mommer

3. marts 2017

“Will you still need me…” og hele fire overraskelser

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:33
Tags: , , ,

IMG_5867IMG_5876Beatles’ go’e gamle Will you still need me, will you still feed me when I’m sixtyfour har af naturlige årsager kørt inde i mit hoved hele dagen. (Og jeg skriver ikke dette indlæg for at I skal skrive tillykke til mig i en kommentar – det behøver I altså ikke!)
John sang den i 2009 og jeg synger den nu. Han feeder mig dog ikke; det må vist siges at være omvendt, men vi er ganske enige om, at vi behøver hinanden.
Jeg må indrømme, at jeg var en lille smule skuffet, da der ikke var en lille blomst til mig i morges, men jeg var tapper og lod som ingenting. Efter morgenmaden skulle han lige et ærinde, som jeg godt nok undrede mig lidt over, men fattede ikke spor mistanke …
… til, at han stak en hvid løgn og kom hjem med en smuk buket og en hjerteformet æske med eksklusive, fyldte chokolader. Der er kun otte stykker i, men det er rigeligt, for det er jo slet ikke jul endnu. Det var første overraskelse.
IMG_5875
Den anden var noget mere ubehagelig: Vi fik øje på en rotte, som har vinterkvarter ude bag ved den forhenværende havedam. Pokkers og sgu!
Nu har John sat en rottefælde op med en sveske i. Den går hen og snuser, men er meget, meget skeptisk. Der går nok et par dage, inden den går i – hvis ikke, må vi have fat i rottefængeren for at få lagt noget gift ud.

Den tredje overraskelse var god og er, at forsikringsselskaber kan handle meget hurtigt!
Vores afløb fungerede så dårligt, at vi måtte have suget trixtanken ekstraordinært, men der gik kun nogle få dage, inden den var gal igen. Vi ringede til Kloak-Jan (første gang var det en, kommunen sendte ud, men han måtte ikke skylle systemet igennem!), som hurtigt indfandt sig og konstaterede, at den ganske rigtigt var fyldt op igen. Han sugede og spulede … og allerede dagen efter var den gal IGEN. Nu måtte der tv-inspektion til. Det var i går.
Der er et brud. Lige under mit krydderurtebed. Pokkers og sgu endnu en gang! Det er nu blevet til en forsikringssag; vi meldte det forleden dag og fik oprettet en sag. Hurtige Jan sendte inspektionsrapporten ind til vores forsikringsselskab allerede i aftes. I dag har jeg talt IMG_5877med en sagsbehandler, som spurgte mig, om det er noget, der haster. Ja, en anelse, sagde jeg – min mand har købt en dykpumpe og må ud og starte den en gang om dagen for, via en slange, at føre overløbsvandet hen til et andet afløb, der virker. Så i princippet virker vores afløb fra køkken, bad og toilet slet ikke.
Der gik 1½ time, så ringede hun tilbage og sagde, at deres faste mand til den slags vil kontakte os i løbet af dagen. Vi skulle ikke foretage os videre end at lave aftalen med ham – han afregner direkte med dem.
Han har ringet – han kommer mandag klokken 10. Det er jo fantastisk! Ingen bøvl, ingen vrøvl. Bare et Ja, selvfølgelig dækker vi, når det er et brud på jeres egen grund

Dagens fjerde og foreløbig sidste overraskelse var portoen på den boblekuvert, jeg gjorde klar til at sende til Tim i dag. Han har fødselsdag om små to uger, så jeg skal have sendt den lille bog, jeg skrev om forleden.
50 kroner! Halvtreds!!! For at sende et brev på 170 gram til England! Du godeste. Hvordan i alverden kan det dog gå så dårligt for PostNord, som det gør?

28 kommentarer

  1. Nå men så bare 🇩🇰 tløk 🇩🇰. Godt at julen varer til påske, så du kan nyde chokoladen. Mht. rotten, så har I pligt til at anmelde observationen til kommunen og der kan være en sammenhæng mellem rotte(r) og kloakproblem.
    Mvh. og nyd middagen senere.

    Kommentar af Kristine — 3. marts 2017 @ 16:33

    • Ah, tak – der var undskyldningen jo for at spise chokoladen 😉
      Vi melder det på mandag, men det er ikke rotternes skyld, at røret er gået i smadder oppefra pga. trykbelastning.

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 16:44

  2. Idrks, rotter! 😱Brrrr….., VÆK med dem (vi har dem også, men vi bor selvfølgelig også i hovedstadsområdet, så of course…. )
    Stort tillykke med fødselsdagen, håber resten af dagen bliver helt i top! 👍

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 3. marts 2017 @ 16:34

    • Ja, de skal væk hurtigst muligt!
      Tak – det tegner fint nok 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 16:45

  3. Det kan godt være jeg ikke behøver, men jeg gør det alligevel. STORT TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN !!! Min ældste (pap)datter har også fødselsdag i dag, hun bliver 50, det er ikke til at fatte. Hun var kun 5 år da jeg mødte hendes far. Sikken dog noget rod med kloak og rotter på en gang. Håber snart i får styr på begge dele. Mange varme knus til dig og gemalen fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 3. marts 2017 @ 18:04

    • Jamen så vil jeg da sige tak 🙂 Velkommen i klubben af os der synes, at tiden flyver. Vi er vist mange …
      Det er noget skidt, men vi skal nok få styr på det.
      Knus tilbage herfra.

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 21:20

  4. Uanset at jeg ikke behøver, så gør jeg det alligevel. hjertelig tillykke med fødselsdagen, Ellen, og det var godt, at John sørgede for blomster og chokolade.

    Alt det andet er noget makværk og i går sagde Jørn, at hvis jeg ville have julekort frem til tiden, skulle jeg nok sende dem i marts 🙂

    Kommentar af Lene — 3. marts 2017 @ 18:43

    • Tak, Lene … ja det var godt, og jeg blev glad 🙂
      Hehe – jeg oplever ikke, at PostNord er langsomme til at levere hverken breve eller pakker, tværtimod, men det manglede da også bare med de priser!

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 21:22

  5. Blomster og chokolade – fødselsdage er nu ikke helt tossede. Og solskinsvejr på dagen er heller ikke så ringe 🙂 Tillykke på fødselsdagen!

    Kommentar af Randi — 3. marts 2017 @ 18:44

    • Tak – det er bestemt i orden, og solskinnet var faktisk en femte overraskelse, for det var ikke, hvad vi var blevet lovet. Jeg behøver nok ikke at fortælle min forklaring på det? 😉

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 21:23

  6. Ikke fordi jeg behøver, men fordi jeg synes, det er spændende og hyggeligt at følge dig og dine oplevelser og gøremål: Tillykke🇩🇰

    Kommentar af Lene Thellufsen — 3. marts 2017 @ 19:32

    • Tusind tak, Lene, for varmende ord 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 21:24

  7. De hjerteligste lykønskninger i dagens anledning.Jeg håber middagen har været til glæde.
    Overraskelser, jo, men de er jo hver især til at forholde sig til.

    Kommentar af Jørgen — 3. marts 2017 @ 20:11

    • Det var den så absolut – og meget rigelig!
      Jojo, der er ikke noget her, vi ikke kan tackle 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 21:25

  8. Jeg vil nu alligevel (selv om du siger, vi ikke behøver) ønske dig hjertelig tillykke med fødselsdagen. Dagen bød på forskellige overraskelser, men godt det var sådan en behagelig én med blomster og chokolade først.
    Mon ikke udviklingen eller afviklingen i postvæsenet hører sammen med, at vi bruger det mindre og mindre? Men det er nu en hamper pris for at sende en lille bog.

    Kommentar af betty — 3. marts 2017 @ 21:57

    • Tak, Betty 🙂
      Dagen startede godt, og den sluttede godt, så alt er godt!
      Ja, hamper! Og det er et brev, ikke en sporbar pakke!

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 22:04

  9. Tillykke med fødselsdagen🎂 nu er du et år ældre end mig i 7mdr 😉
    Håber du efter en skuffende start på dagen… afløst af blomster og chokolade… har sluttet dagen på bedste vis med god mad for to!
    Arghhhh.. rotte igen! Krydser fingre for, at den har ladet sig friste af svedsken. Og at vores er forsvundet/død, da vi ikke har se den eller spor efter den.
    Portoen undrer mig ikke. Hvis indenrigs koster 19kr … er der jo længere til England! Man overvejer efterhånden om en forsendelse kan vente til et personligt besøg, da posten alligevel er lææænge undervejs – og så har man da sparet portoen!

    Kommentar af Anne Holtegård — 3. marts 2017 @ 22:00

    • Tak – nu må du nyde de syv måneder 😉
      Middagen var dejlig.
      Jeg troede også, at vores rotter var helt væk; vi har ikke set eller hørt noget til dem før nu.
      Vi samler sammen til at tage med til England, men jeg synes, at en fødselsdagshilsen skal være der på dagen. Sender man pakker, skal der bare fem til at betale for en flybillet, Okay, ti pakker, hvis man også skal flyve hjem igen 😀

      Kommentar af Ellen — 3. marts 2017 @ 22:07

  10. Altid noget, at den ikke et på loftet 😝. Og endnu engang tillykke 😉

    Kommentar af Fru Z — 3. marts 2017 @ 22:34

    • Nej, ellers tak – det havde vi sidste vinter … og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2017 @ 10:18

  11. Tillykke…
    og ad rotte… 😖
    æv med røret, godt med god forsikring
    ja de post priser er vanvittigt, og servicen falder samtidig… måske har det en betydning for om vi bruger dem, bare en tanke…..

    Kommentar af Anette — 4. marts 2017 @ 10:14

    • Tak 🙂
      Det er en ond cirkel, de er inde i, men jeg har ikke nogen løsning på, hvordan de får vendt det rigtigt igen.

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2017 @ 10:19

  12. Jeg kunne bedst lide overraskelse nr. 1 🙂
    Det glæder mig at du havde en rigtig god dag. Jeg er spændt på at høre om restaurantbesøget, men mon ikke jeg blot kan bladre videre på bloggen, og så kommer jeg til det. Ses dér – lige om lidt.

    Kommentar af /ks — 4. marts 2017 @ 19:49

    • Hehe, ja, nummer to var der i hvert fald ikke meget ved!
      Du kan bare bladre – og det har du gjort, kan jeg se 😉

      Kommentar af Ellen — 4. marts 2017 @ 20:25

  13. Du får nu alligevel et forsinket til lykke!

    Kommentar af Kirsten — 6. marts 2017 @ 10:04

    • Tak skal du have, Kirsten 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 10:23

  14. Der er overraskelser … og så er der overraskelser. Godt der er flest af den første slags.
    Jeg håber, du havde en god fødselsdag. Jeg har været lidt ude af cirkulation i disse dage, så dem, der har haft fødselsdag i de dage, har altså måttet undvære et te’løk’ fra mig.
    Og PostNord, ja, det er jo svært at sige noget nyt. Vi bruger dem ikke, prisen bliver højere, vi bruger dem endnu mindre, bl.a. pga. eboks osv., prisen stiger igen igen … og så har de jo en eller anden form for leveringspligt helt ud på den yderste nøgne ø, endnu i hvert fald.

    Kommentar af conny — 6. marts 2017 @ 13:55

    • Det må du sandelig nok sige …
      Tak, den var stille, men lige som jeg kan lide den.
      Det er en kedelig og ond cirkel PostNord er inde i, men til pakker (og breve) til og fra udlandet er der kun dem, så noget må de da hive hjem …

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 14:35


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.