Hos Mommer

18. april 2017

Vi ses på den anden side …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 20:29
Tags: ,

Vi gik i seng klokken 21 i aftes, så vi var grundigt udhvilede, da vi vågnede i morges, men det var jo også dagen, hvor vi skulle helt over på den anden side af øen for at hilse på Helle og Søren.
Først skulle morgenmaden indtages, hvilket skete på den anden terrasse (det er altså et blæret hus, dette her), for der var lidt vind på den, hvor vi spiste i går. I skufferne ligger der duge i massevis, så vi behøver ikke at spise på bare borde, hvilket jeg íkke har det så godt med, men jeg gad ikke ligefrem slæbe duge eller dækkeservietter med i flyet … det var så heller ikke nødvendigt. Her er alt, hvad man har behov for – bortset fra ekstra toiletpapir! Det tænkte jeg slet ikke på, da vi sulthandlede i går, men i morges fandt vi ud af, det var vi vist nødt til at købe. Nu.

P1060373P1060374

Ved halvtitiden gik turen afsted mod øst. Det var i rigelig god tid, men vi ville undervejs tage et par fotostop, som vi ikke havde tid til i går.
Det er nu en meget pæn ø, denne her, kunne jeg atter en gang konstatere. Jeg bliver pænt imponeret, når jeg ser så mange terrasser lavet af sten, som på billedet herunder. Der er virkelig nogen, der har fået varmen her – og sikkert også en dårlig ryg.

P1060383

Helle og Søren havde en dejlig lejlighed, og hun har lært at lave nogle mallorcinske specialiteter, bl.a. chorizo kogt med rødvin og løg. Uhmm, det var godt. Det var rejerne i hvidløg også – og alt det andet – de hører nemlig ikke til dem, der ikke kan tage på ferie uden at medbringe dansk mad – tværtimod og heldigvis. På vejen hjem skulle vi alligevel handle, så vi har nok føde til at modtage tre, formentlig trætte, gæster i morgen, så der blev købt chorizo, hvidløg og rejer – plus alt muligt andet, selvfølgelig.

P1060386P1060387

Vi havde som sagt en superhyggelig eftermiddag – jeg kendte ikke Helles mand, men jeg kendte jo Helle … selv om vi ikke arbejdede i samme område, havde vi, via et ret stort projekt, en fælles kontaktflade gennem en del år, så vi vidste hver især, hvad den anden stod for og havde altid respekt for hinanden; ikke mindst fordi vi så meget ens på mange ting, så det kunne ikke gå helt galt i dag, hvad det bestemt heller ikke gjorde. Det var tilligemed så heldigt, at mændene efter kort tid ikke bare var sammen for deres koners skyld – det var i hvert fald mit indtryk, som John også bekræftede på vejen hjem. Lidt fjollet formulering, egentlig, men jeg håber I forstår hvad jeg mener.

Lige nu nydes en smuk solnedgang, og så skal der lidt mad i maven – bare lidt, for det var en overdådig frokost, men vi (jeg) skal jo også have en undskyldning for at tage et glas vin eller to.
Som om …

12 kommentarer

  1. Vin skal der til! Hvor ser det pragtfuldt ud! ❤️

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 18. april 2017 @ 20:45

    • Ja, og måske især på en ferie – her er skønt 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. april 2017 @ 21:00

  2. Det lyder som en nogenlunde overkommelig tilværelse, men det bliver spændende at finde ud af om I får tid til at holde ferie et par dage.
    Heldigt toiletpapiret tilsyneladende ikke var udsolgt.
    Her er koldt, 4-5 gr. frost i nat.

    Kommentar af Jørgen — 18. april 2017 @ 21:23

    • Hvad forstår du ved at “få tid til at holde ferie”? Slappe helt af og lave ingenting eller se en masse nyt? For os indeholder en ferie begge disse elementer, og det kan vi sagtens nå, når vi er her i 11 dage 🙂
      Brrrr – godt, ikke dahliaerne ikke er oppe endnu, eller at jeg fik sat noget i drivhuset – er det ikke usædvanlig koldt for sidst i april, eller kan jeg bare ikke huske?

      Kommentar af Ellen — 18. april 2017 @ 21:29

      • Jeg tror bemærkningen om ferie kom sig af at jeg kom til at tænke på alt det I skulle nå inden I tog til Mallorca.
        Jeg har hørt det er 18 år siden det var lige så koldt på dette tidspunkt – håber ikke kulden er nået helt ned til jer, men når der er 10 gr i Rom, var det vist, er der vel en risiko.
        Fortsat god ferie!

        Kommentar af Jørgen — 19. april 2017 @ 15:01

        • Uf, det er koldt i Rom. Her er det 17 grader, men det blæser meget i dag.

          Kommentar af Ellen — 19. april 2017 @ 15:25

  3. Som du kan fornemme på Jørgens kommentar, er det rart at se sol og varme (den kan man sagtens forestille sig fra dine billeder), for det er da vist længe siden, vi har haft det så koldt i en påske og i april. I dag sneede det, og jyderne har vist haft hvid jord.
    Men I må fortsat nyde forsmagen på sommeren – dejlig mad, du beskriver. Huset ser heller ikke værst ud. Så. “enjoy”!

    Kommentar af conny — 18. april 2017 @ 23:46

    • Jeg kan heller ikke umiddelbart huske hvornår påsken sidst har været så kold – vi fik uden at vide det valgt et godt tidspunkt at rejse på.
      Vi nyder, tak … både hus, vejr og mad, men her til morgen er det dog et værre blæsevejr.

      Kommentar af Ellen — 19. april 2017 @ 8:19

  4. Åh, hvor ser der altså dejligt ud 🙂 Og så koldt som vi har det pt. – minus 5 i nat, den koldeste april-nat i tyve år – kan man jo kun blive en anelse misundelig. Og I har forhåbentlig en terrasse med både læ og sol?

    Kommentar af Fruen i Midten — 19. april 2017 @ 9:28

    • Så vi har altså oplevet sådan en kulde før – vi (jeg) kan bare ikke huske det 😉
      I dag er her overskyet og blæsende, så de 17 grader føles som koldere, men dog ikke som frost.

      Kommentar af Ellen — 19. april 2017 @ 15:26

  5. Der er smukt, og det lyder som det helt rigtige hus – gode rammer til en god ferie 🙂

    Kommentar af Eric — 19. april 2017 @ 16:19

    • Huset er ganske enkelt perfekt!
      Kan anbefale de der homeaway.co.uk …

      Kommentar af Ellen — 19. april 2017 @ 16:53


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.