Hos Mommer

7. marts 2019

Det stod lige parat til os

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:56
Tags: , ,

P1020370Vi styrede direkte mod Lundhede planteskole, som ikke er ‘rigtig’ planteskole mere, men kun en internethandel. En med-webstrikker kunne fortælle mig, at det engang var en fantastisk planteskole, hvor alene kundetoiletterne var et besøg værd.
Mine varer stod som aftalt på en pallevogn og ventede på os, men ellers var der mennesketomt.
Der lå tre 20-liters poser med jord, men det var ikke rigtigt. Heldigvis kan man ringe til planteskolen:
– Goddag, du taler med Ellen Nielsen. Jeg har ikke fået den rigtige mængde jordforbedring.
– Jeg har lagt tre sække til dig, så du har faktisk fået 10 liter mere end du har bestilt – jeg havde bare ikke flere 50-liters sække.
– Jeg bestilte 100 liter …
– Øhhh. Nå, for søren. Hvad er dit ordrenummer? (Det fik han så).
   …Okay. Jeg sender de sidste 40 liter til dig uden beregning. Måske kommer der to små sække, måske én stor, hvis vi når at få dem hjem. Jeg beklager fejlen.
P1020460Det var i orden. Alle kan klokke i det, og han var ikke mange sekunder om at kompensere for det.
Vi kan i øvrigt ikke lugte hønsegødningen inde i bilen! John er glad … og det er jeg også.

I går så vi Tekstilmuseet i Herning. Det var meget interessant, selv for John, som syntes, at alle maskinerne var spændende, så vi fik begge noget ud af det.
Der var én automatisk strikkemaskine i gang, mens vi gik rundt. Én mand kunne passe 16 maskiner … vi talte om, at de stakkels arbejdere må have gået rundt i en forfærdelig larm hele dagen, for mon der var ret meget høreværn dengang? Det tror vi ikke.

P1020376P1020377

60 tråde pr. centimeter. Det er godt, at jeg ikke skal strikke af det i hånden.

P1040241I dag har vi været i Den Gamle by i Aarhus, hvor vi (især pga. vejret) brugte det meste tid på tidsrejsen, som var indendørs og heldigvis interessant nok. Vi fik, på vejen dertil, en sludder med damen, som passede huset fra 1927. Jeg kunne genkende en del ting fra mit barndomshjem … mine farforældre købte gården i 1911, og stuehuset, som blev bygget i 1924, dermed var der, både min far og jeg er opvokset, havde haft mange ting til fælles med interiøret fra 1927. Ikke i nyere tid, selvfølgelig, men meget, som jeg husker fra min barndom. Brændekomfuret og vægtelefonen, fx.

Norsminde Kro ligger meget, meget smukt, men desværre er det dårligt vejr, så vi kan ikke nyde udsigten fuldt ud – vi kan simpelthen ikke se langt nok … og nu er det oven i købet begyndt at blæse op. Så meget, at de måtte ud og hente flaget ind.
Vi har fået A Room With a View, men det er en del af gourmetopholdet, at man får “et af kroens bedste værelser”.

I aftes fik vi to retter mad, som var lækre nok til, at vi glæder os til de seks, vi skal have i aften.
Klokken 15 fik vi en Afternoon Tea, som fint kunne konkurrere med Englands ditto; vi har lige været til vinsmagning, og som sagt skal vi have den store menu i aften. Det er virkelig et gourmetophold.

Vinsmagning på Norsminde kroVinkælderen Norsminde kro

Vinkælderen Norsminde kroVinkælderen Norsminde kro

Til sidst – helt udenfor kontekst – får I et screendump af min søgning i går, da jeg skulle tjekke, hvor vi kan få rabat som medlemmer af Ældresagen. Da jeg så dette her, kom jeg til at grine så højt, at det var lige før det blev pinligt. Jeg fik dog hurtigt dæmpet mig lidt ned og viste John skærmbilledet. Han var næsten også ved at komme til at grine højt.
For det første er sexlegetøj nok ikke lige det første jeg kommer til at tænke på i forbindelse med Ældresagen … og hvis det for det andet oven i købet er så farligt at tage den slags i anvendelse, at det mest nærliggende er en reklame for begravelsesrabatter, så tror jeg, vi hellere må til at holde lidt igen med det farlige legetøj.

P1040239

12 kommentarer

  1. Super service fra Lundhede. Nu kan jeg bare ærgre mig over, at vi ikke fik besøgt stedet i tide!
    Glæder mig, at I begge fik noget ud af besøg på Tekstilmuseet. Fik du et broderi billede af dig selv?
    Jeg ser frem til at gense Tidsrejsen mm sammen med Erik. Den er på tur listen. Han er især interesseret i Smykkeskrinet.
    Åhh.. Munden løber i vand… Lækker Afternoon Tea og minder om London!
    Det lyder, som om der er meget godt i vente ved aftenbordet… Velbekomme😊
    Eneste minus er det forrygende møgvejr!

    Kommentar af Anne Holtegård — 7. marts 2019 @ 18:24

    • God service, ja – og tak igen for at få os til Tekstilmuseet. Jeg fik ikke nogen broderiselfie, men det var helt bevidst, for jeg ville bestemt ikke nyde at se mig selv i broderet form 🙂
      Tidsrejsen var spændende – og både smykkerne og urene var interessante udstillinger.
      De seks retter var SÅ gode!
      Vejret må vi bare leve med …

      Kommentar af Ellen — 7. marts 2019 @ 21:41

  2. Det ser jo ud til det hele fungerer med god mad og drikke og hjælpemidler til plantevækst og andre sysler. Vejret tager I vel som det nu arter sig.

    Kommentar af Jørgen — 7. marts 2019 @ 20:48

    • Det fungerer fint alt sammen, og vejret tager vi som det kommer – det er man nødt til at kunne i Danmark!

      Kommentar af Ellen — 7. marts 2019 @ 21:42

  3. Tillykke med lugtfrit møg, men ærgerligt med møgvejr; dansk vejr er da heller ikke til at stole på. Jeg kunne snildt lokkes på (endnu) en tur til Norsminde Kro for denne gang at opleve hele udtrækket 😉

    Kommentar af fiberfryd — 7. marts 2019 @ 23:48

    • Det var aldeles fantastisk, og vi talte netop om, mens vi sad og lod os beværte med lutter gode madoplevelser, at det ville være lige noget for jer. Lad os tage en tur sammen til næste år.

      Kommentar af Ellen — 8. marts 2019 @ 8:58

  4. Jeg elsker Afternoon Tea 🙂 Det ser godt ud på billedet. Fin service fra planteskolen. Og I får meget ud af det, selvom vejret ikke arter sig fra sin pæne side.

    Kommentar af Betty — 8. marts 2019 @ 13:51

    • Det var nemlig fin service – og afternoon tea er absolut ikke at foragte!
      Vi må jo indrette os efter vejret – det omvendte kan desværre ikke lade sig gøre 😉

      Kommentar af Ellen — 8. marts 2019 @ 14:43

  5. Åh hvor er jeg glad for, at det lever op til jeres forventninger. Afternoon tea drømmer jeg om at prøve. Det trækker mere end store gourmetanretninger 🙂

    Kommentar af Lene — 8. marts 2019 @ 17:04

    • Det gjorde det, og mere til. Nu har jeg lige, ovre hos dig, nævnt vores ligheder. En af forskellene er så, at jeg til enhver tid ville vælge maden – også selv teanretningen var meget delikat 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. marts 2019 @ 17:46

  6. Hvor er det dejligt at læse, at I hygger jer og oplever en masse. Jeg elsker Den Gamle By, men det er alt for længe siden, jeg har været der, men jeg har en lumsk plan om et besøg lige præcis der senere på året. Hvis alt går vel 😉

    Kommentar af Mia Folkmann — 8. marts 2019 @ 19:44

    • Det er så dejligt, at vi stadig kan hygge os sammen efter så mange års ægteskab 🙂
      Jeg håber dine lumske planer bliver effektueret, for Den Gamle By er altid et besøg værd.

      Kommentar af Ellen — 8. marts 2019 @ 21:04


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.