Hos Mommer

6. september 2018

Ingen klager herfra – kun en times regnvejr

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:47
Tags: , , , ,

Lady Emma HamiltonHjemme igen til hverdagene, som så mange holder så meget af. De er da også udmærkede, ikke mindst her i Den Stråtækte, men de er nu bedst til at sætte feriedagene i relief. Hvis ikke vi havde hverdage, var der ingen forskel og alle dage ville være ens, hvilket ville være temmelig kedeligt. 
For nej, på trods af, hvad mange af vores stadig arbejdsramte venner påstår, har vi ikke ferie hver dag, selv om vi er pensionister. Ferie er, når man er væk hjemmefra, for der skal være forskel på hverdag og ferie.
På den nys overståede englandsferie oplevede vi kun en enkelt times regnvejr på otte dage, og der var kun én dag, hvor vi indtog frokosten indendørs. Selv morgenmaden kunne vi spise ude et par gange.
Lady Emma HamiltonHjemrejsen gik helt efter planerne, både tog- bus- og flyplan, kufferterne kom lynhurtigt, netop som vi nåede hen til bagagebåndet, og bilen holdt lige under ankomsthallen, så vi ikke skulle gå så langt. Det er altså ret fedt med det der We Park, You Fly-koncept, for når man er landet, kan det kun gå for langsomt med at komme det sidste stykke hjem, så vi nyder at ikke skulle gå langt for at hente bilen – især i kulde, regn, sne eller blæst. Det var der godt nok ikke noget af i går.
I dag er vejret glimrende herhjemme, men det skulle skifte i aften, så vi har haft småtravlt i haven for at få den pæn igen efter en uges forsømmelse. Drivhuset er trimmet og høstet, roser og dahliaer er deadheaded (det ville være dejligt at kunne sige det med ét ord på dansk) og græsset er slået.

Rosen hedder Lady Emma Hamilton. Den ønsker jeg mig –
den er utrolig smuk og den kan fylde en hel have med sin næsten berusende duft.


Anna går til drama på skolen, og hun er ret begejstret for det. Hun bruger et eller andet moviemaker-software og øver sig derhjemme med Aubrey og naboens datter som villige medaktører. Foreløbig er der kommet en trailer ud af det – om selve filmen nogensinde kommer, er nok mere tvivlsomt, men der er nok ikke megen tvivl om, at der er nogle børn, der har moret sig gevaldigt med at producere denne gyser.

Det mindede John og mig om, at Charlotte og Pernille også morede sig med at lave små film, men teknologien er så sandelig blevet mere avanceret siden dengang for 28 år siden. Det var dog trods alt ikke smalfilm; de havde et videokamera, så de kunne overføre til VHS-bånd. Vi har båndene endnu, men det er længe siden vi havde noget at afspille dem på. Charlotte er blevet spurgt, om hun vil have dem overspillet til dvd, men det vil hun ikke, så nu ryger de ud. Vi skal huske at rydde op i vores liv og smide overflødige ting ud.
Det kan godt være svært.

16 kommentarer

  1. Gys😱 Hvis den film nogensinde bliver til noget, er jeg slet ikke sikker på, jeg tør se den 😉
    Dejligt, hjemturen forløb planmæssigt. Det er nu det rareste.

    Kommentar af Fruen i Midten — 6. september 2018 @ 17:37

    • Den bliver sikkert også virkelig uhyggelig … det sjove er, at A & A aldrig har set en uhyggelig film, så hun har selv fundet på effekterne.
      Ja, altid rart, når noget forløber efter planen.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2018 @ 18:43

  2. Velkommen tilbage, jeg synes det er så fantastisk med al jeres rejseri!
    Jeg er også fan af at skære det overflødige fra, men nogle gange får jeg alligevel smidt nogle ting ud lidt for tidligt (gem de gamle videobånd lidt endnu!….)

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 6. september 2018 @ 19:17

    • Tak … og ja, det er også dejligt, at vi har mulighed for at tage afsted så ofte som vi gør, men det har nu de sidste 20 år været en del af det faste budget, at vi tager til England tre gange om året.
      Jeg tror desværre ikke, at det er lykkedes mig at smide noget for tidligt ud – tværtimod 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. september 2018 @ 20:12

  3. Godt rejsen forløb nemt.
    Når først man er på vej hjem, kan det kun gå for langsomt. Vi var heldige at finde en P-plads tæt på udgangen. Men vi var 3 kvarter forsinket pga tæt trafik i luften. Den ventetid gider vi bare ikke!
    Jeg har også været i haven. Nåede ikke det hele.. Men jeg kan da se hvor jeg kom til😉 Håber det bliver tørvejr igen inden ret længe.
    De er altså kreative, de unger. Meget alsidige.

    Kommentar af Anne Holtegård — 6. september 2018 @ 21:02

    • Nej, det gider vi ikke. Vi har også flere gange prøvet at hænge længe over London for at få lov at lande.
      Man er ikke i tvivl om, hvor langt man er nået i haven – det hele tager revanche nu efter den tørre sommer.
      Ja, de mangler bestemt ikke fantasi, de to, men det gør ikke noget 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. september 2018 @ 10:55

  4. Hedder det ikke bare at knibe, når man fjerner de døde blomsterhoveder? Eller er det kun skud man kniber. Du må da opfinde et ord!
    Her er der også udmugning i større stil; lige nu er det bøgerne der holder for. Tænk, hvad man dog har anskaffet sig af dejlige bøger, som bare står og støver til. Vi skal overtage mine forældres reoler (og nok også en del bøger), så der skal tages fra med hård hånd.
    Det er da en spændende filmteaser Anna har kreeret. Det tager sin tid at lave, så gad vide, hvornår den har premiere 😉

    Kommentar af fiberfryd — 6. september 2018 @ 23:34

    • Nu måtte jeg jo ligge google, og jo, man kan vist godt knibe visne hoveder af, selv om ordet nok er mest brugt om friske skud.
      Puha, den øvelse med bøgerne har jeg været igennem. Den er virkelig hård, men den er nødvendig, desværre.
      Jeg er ikke sikker på, at det bliver til mere med den film – der bliver nok snarere lavet en ny trailer 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. september 2018 @ 11:02

  5. Velkommen hjem. Vores børn lavede også små filmsekvenser med videokamera. Det er jo noget helt andet i dag, og sikke hun kan, Anna. Velkommen hjem 🙂

    Kommentar af Lene — 7. september 2018 @ 5:19

    • Tak – det er alle vores kreative børn, der har lavet små film … mon ikke der er en sammenhæng der?
      Og tak igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. september 2018 @ 11:04

  6. Midt i mellem ferie og hverdag er der weekend. Måske en tur “hinsidan” vil være passende. Der er i alle tilfælde masser og masser af Karl Johan, indigorørhatte mm.
    Iøvrigt har du nævnt, at du ikke kan finde spiselige svampe i området, hvor du bor.
    Måske har følgende din interesse: https://www.svampesjaelland.dk/turkalender , d. 22. og 30. September.
    Mvh.

    Kommentar af Kristine — 7. september 2018 @ 9:36

    • Det er rigtigt – men jeg har lidt svært ved at skelne mellem hverdage og weekender – de flyder meget ind i hinanden.
      Vi har desværre ikke rigtig tid til at tage til Sverige i den nærmeste fremtid, men jeg kan se på FB, at det nærmest eksploderer med KJ for øjeblikket, både i Danmark og i Sverige.
      Tak. Det er lidt pinligt, at du skal gøre mig opmærksom på dette – jeg er jo medlem af Svampeforeningen, for pokker 😉
      Vi er ikke hjemme til turen til Vordingborg, men den til Vemmetofte tror jeg lige jeg skal have ført ind i kalenderen.

      Kommentar af Ellen — 7. september 2018 @ 11:10

  7. Det må være så spændende for Anna og de andre børn at lave sådan en uhyggelig film. Godt gjort.
    Jeg har ikke hørt om We Park, You Fly- konceptet, men det er da en virkelig god ide. Jeg tror, det lyder helt tåbeligt, når jeg skriver, jeg synes, jeres ferier i England går så hurtig 🙂 Som om jeg var der 🙂 Men lige pludselig er I hjemme igen. Efter oplevelser i massevis 🙂

    Kommentar af Betty — 7. september 2018 @ 13:13

    • De synes, det er SÅ sjovt at lave 🙂
      Det er rigtig godt, og det er ikke den dyreste måde at parkere på. Det er så heller ikke den billigste, men det er så afgjort den nemmeste!
      Det lyder da ikke tåbeligt – tiden flyver alt for hurtigt – næsten altid …

      Kommentar af Ellen — 7. september 2018 @ 16:00

  8. Jeg klippede en del dødhovede roser af forleden, men det lyder ikke helt så god som på engelsk.

    Kommentar af Jørgen — 11. september 2018 @ 10:08

    • Hehe, nej, det gør det nemlig ikke 😀

      Kommentar af Ellen — 11. september 2018 @ 10:41


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.