Hos Mommer

16. maj 2018

Dagens mysterium

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:58
Tags:

I går skulle vi have leveret fra Årstiderne, men der kom aldrig noget. Han – og det er altid den samme chauffør – plejer at være der mellem kl. 11 og kl. 15, men intet skete hele dagen. Jeg ringede derfor til deres kundeservice i morges og fik fat i en flink fyr, til hvem jeg forklarede sagen.
”Det beklager jeg meget. Der må være sket en administrativ fejl fra vores side. Hvad siger du til, at du i stedet får en levering i næste uge, hvor vi så giver dig 50 % i rabat som en slags undskyld?”
Ikke noget pjat her. Bare en hurtig beslutning, og selvfølgelig takkede jeg ja.

Senere på dagen ringede Mette fra Årstiderne:
”Jeg har snakket med chaufføren, der kørte leveringerne i dit område i går og han sagde, at han afleverede kasserne til en mand, som smilede og sagde, at han var overrasket over leveringen, da han troede at hans kone havde afbestilt kassen i denne uge. 
Jeg ved ikke om chaufføren har afleveret kasserne til en "forkert" mand, eller om din mand måske har glemt at informere dig om at kasserne er blevet leveret?”

Nu blev det mystisk. De er i givet fald blevet afleveret til en helt forkert mand, og John har ikke glemt at informere mig om noget. Vi var ude foran huset det meste af dagen i går – John gik også og ordnede, mens jeg var til RK-strik – men der var som sagt ingen, der kom og afleverede noget. Han var naturligvis indenfor indimellem, men ikke længe ad gangen.
Det var den samme chauffør som altid, hævdede Mette, men han har kun set mig og ikke John.
Og John var det stensikkert ikke, der ‘smilende’ tog imod mine to årstidskasser!
Ingen af vores naboer får mig bekendt fra Årstiderne, og selv om de gjorde, kan jeg overhovedet ikke forestille mig, at de vil lave sådan et svindelnummer.
For det er jo det, det er.
Mette og jeg grinede lidt sammen i skøn samdrægtighed og kunne snildt blive enige om, at dette godt nok var vildt frækt. Jeg kunne ikke komme frem til anden konklusion, end at det må have været en helt fremmed, der så en chance og udnyttede den.  
På den anden side bor vi på en meget lidt (af fodgængere) befærdet vej, så jeg er stadig overmåde mystificeret.
Jeg får dog stadig min erstatningskasse med 50 % rabat, selv om chaufføren har handlet i god tro. Jeg foreslog, at deres chauffører fik billeder af alle deres kunder, så de fremover kunne se, at det er den rigtige, varerne bliver afleveret til.
Mette jokede lidt med, at jeg kunne sætte et efterlysningsskilt op i nabolaget.

Hvad mener I? Er det ikke bare frækt? Men god service fra Årstiderne.

Reklamer

10 kommentarer

  1. Det er enten frækt, eller chaufføren er fuld af løgn.

    Kommentar af Eric — 16. maj 2018 @ 19:59

    • Det er selvfølgelig også en mulighed. Underligt er det i hvert fald …

      Kommentar af Ellen — 16. maj 2018 @ 20:17

  2. MYSTISK! Du har selv brugt udelukkelsesmetoden.. Og der er ingen klare svar… Havde det været en krimi, ville man vist sige “det er butleren” 🤨
    Men fin service af Årstiderne.

    Kommentar af Anne Holtegård — 16. maj 2018 @ 20:20

    • Nej, der er nemlig ingen tydelig konklusion … meget underligt, men Årstiderne skal have ros.

      Kommentar af Ellen — 16. maj 2018 @ 20:21

  3. Hehe, det er da ham din uven med byggeaffaldet. Jeps, fordomme kommer man langt med 😝🕵🏼‍♀️

    Kommentar af Fruen i Midten — 16. maj 2018 @ 20:27

    • Det gør man – og tanken strejfede såmænd også mig, men jeg afviste den 😉

      Kommentar af Ellen — 17. maj 2018 @ 07:59

  4. Vildt frækt og temmelig kvikt af den ukendte. Mon mysteriet nogen sinde bliver opklaret?

    Kommentar af Kirsten — 16. maj 2018 @ 21:19

    • Sikkert ikke …

      Kommentar af Ellen — 17. maj 2018 @ 07:59

  5. Det er helt vildt frækt – og som Eric mere end antyder, hælder jeg mest til teorien om, at chaufføren er fuld af løgn.

    Vi har måttet opgive at købe varer his Skagenfood efter de skiftede leverandør fra postnord til dao. I starten gik det godt nok, men pludselig manglede kasserne. Det var natten efter årets første snevejrsaften og der var tydelige dækspor i indkørselen, men sjovt nok ingen fodspor. Chaufføren kunne da også godtgøre vha gps osv at han havde været på matriklen, men der var ingen kasser. 4 dage senere kunne chaufføren pludselig med billede dokumentere, at han havde sat dem på vores terrasse bag på huset og langt nede i baghaven, hvilket er mærkværdigt, eftersom han må være fløjet derned og mirakuløst, at han ikke er kommet til skade, eftersom man skal forcere et svært tilgroet krydderurtebed for at komme op på den terrasse. Ærgerligt, at chaufføren ikke havde de billeder den første dag, fir nu var varerne jo fordærvede. Kasserne var der efter både Stefans og min overbevisning så ikke den første dag, men det er jo ord mod ord og jeg skal aldrig have leveret noget med DAO igen. Heldigvis var kundeservice hos Skagenfood upåklagelig og skulle de en dag ændre leverandør, vil vi naturligvis handle hos dem igen.

    Kommentar af Henriette — 17. maj 2018 @ 04:50

    • Det kan naturligvis ikke udelukkes, selv om jeg har hilst på den chauffør en del gange og synes han virker okay (det kan jeg i bund og grund ikke vide noget om, I know) – men hvorfor skulle han køre ud til os helt i Langtbortistan for så alligevel ikke at aflevere varerne? Det giver ikke rigtig mening. Det er Årstidernes egen chauffør, hvilket trods alt må mindske sandsynligheden for, at han laver numre.
      Sikke da en historie du kan levere om DAO! Jeg undrede mig over, hvorfor Skagenfood opsagde aftalen med PostNord, men det må vel have haft med prisen at gøre. Jeg forstår dog ikke, hvordan han kan billeddokumentere fra et sted, han ikke kan komme til?
      Vi har ikke haft problemer med DAO, men der er jo brodne kar alle vegne, så nogle vil have gode oplevelser og andre vil have dårlige.

      Kommentar af Ellen — 17. maj 2018 @ 08:08


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.