Hos Mommer

Alene hjemme

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:39
Tags:

Vi har taget det tidlige morgenfly til London utallige gange. Afgang 07:50 med ankomst LHR 08:50 GMT. Det har aldrig været forsinket, tværtimod kommer det oftest ind før tid, og vi har oceaner af tid til at nå Reading-bussen og derfra toget til Pewsey. I dag tog vi via Swindon, fordi jeg kom for sent til at få fat i de billige billetter til Pewsey, og Charlotte havde ikke spor imod at køre til Swindon i stedet for. Jeg havde booket toget kl. 11:59 fra Reading, hvilket er en god halv time før vi normalt tager mod Pewsey, men eftersom vi altid sidder og drikker en meget lang kopkaf, var det kun dejligt at skulle vente ½ time mindre – altså en lille times ventetid.
Men. Flyet var samme lille time forsinket, så jeg regnede ikke med, at vi nåede vores tog, men den korte version er, at det gjorde vi. I allerallersidste øjeblik. Vi nærmest smed os selv ind i toget, fordi de var begyndt at lukke dørene, da vi kom ned på perronen. Vi halsede ind i vogn E, men havde sæder i vogn A … det var en lang tur med kufferter, håndbagage og overtøj gennem fire lange vogne med smalle midtergange. Men det lykkedes!

Og nu er vi her.
Der bliver tækket. Det, der ikke blev tækket i første omgang. Det smalle billede er udsigten fra vores soveværelse … godt han ikke arbejder om natten!

Det store drivhus (1)

Der bliver bygget nyt skur og drivhus. Et herligt, stort drivhus får den unge dame, med mur op til hvor hun holder hånden – jeg er ikke spor misundelig. Ikke spor … jeg kunne da overhovedet ikke tænke mig sådan et drivhus! Slet ikke.

Swimmingpoolen (2)Swimmingpoolen (4)

Der bliver bygget swimmingpool – ret dyb i den ene ende og med en blæret trappe i den anden, som vender mod vest. Her er det meningen, at man skal ligge i det flade varnd og selv flade ud i eftermiddagssolen.
De går – lidt som mommer og moffar her – heller aldrig ned på planer, og jeg er bare så superglad på deres vegne over, at Tims firma efter så mange hårde og slidsomme år endelig går så godt, at der er et overskud til dem. Det er stadig hårdt og slidsomt, men nu er det også sjovt, siger Tim.

Charlotte er kørt til Warminster for at hente børnene hjem til ferie. Normalt kommer de med skolebussen, men der er forældremøde i Annas klasse klokken 16, så John og jeg er overladt til os selv til klokken 19, hvor de er tilbage igen.
Åhhh, det er skønt at være her igen – det er alt for længe siden; næsten et halvt år.

18 kommentarer »

1. Og du smitter mig med din glæde, jeg kan føle den 🙂 Rigtig god fornøjelse

Kommentar af Lene — 20. oktober 2017 @ 17:01 | Svar

• Dejligt, tak – vi er bestemt også glade lige nu 🙂

Kommentar af Ellen — 20. oktober 2017 @ 17:25 | Svar

2. Det er så anden gang i dag jeg læser om at nå et tog medens dørene så at sige er ved at gå i. I morges kunne min familie på tur i Japan berette en en ganske tilsvarende hændelse. Ind i den forkerte vogn, men de kom, som I, med toget. Det er slidsomt, forstår man, at rejse med tog i nogle situationer.
    Det bliver et fint drivhus – og et fint svømmebad, som jeg umiddelbart troede var drivhuset set fra en anden vinkel.
    Så – nu slapper I vel af med router og kamera og telefon som netop er anskaffet.Og måske en kopkaf!

Kommentar af Jørgen — 20. oktober 2017 @ 17:10 | Svar

• Det er åbenbart slidsomt, men bare vi når det alle sammen, så går det jo …
      Det er nemlig lige præcis, hvad vi gør – alle fire nævnte elementer er inde i billedet lige nu, mens vi venter på, at klokken bliver 19 🙂

Kommentar af Ellen — 20. oktober 2017 @ 17:26 | Svar

3. Pyha. Der kan nok være, man kan blive svedt i sådan en situation, når man har aftaler, man gerne vil overholde, for ikke at skabe ekstra ulejlighed for andre.
    Det er også dejligt, at følge med i renoveringen og byggeriet her på bloggen. Jeg kan også glæde mig på både deres og jeres vegne.

Kommentar af Pigen fra landet — 20. oktober 2017 @ 18:21 | Svar

• Vi var bogstavelig talt svedt begge to, men der var såmænd kun 12 minutter til næste tog … det var mere en principsag at nå det bookede tog.
      Tak for de søde ord – men jeg kan godt følge dig i, at det er godt at se, når det går godt – også for ‘de andres’ børn 🙂

Kommentar af Ellen — 20. oktober 2017 @ 23:36 | Svar

4. Pyyha… Jeg blev helt forpustet og forslidt af at læse om den togtur!
    Godt I er landet… og i godt selskab. Et halvt år er lang tid, heldigvis har I set hinanden på andre måder.. Der må være en afrikatur at genopfriske.
    Der er sørme sket megetm på matriklen. Det bliver skønt med både glashus og pool.
    Tillykke med fremgang i firmaet hos Tim. Meget betegnende at nu er det ogs sjovt at arbejde.
    Hav en rigtig god ferie.

Kommentar af Anne Holtegård — 20. oktober 2017 @ 19:28 | Svar

• Det blev vi også. Svedt og lettere forpustede.
      Et halvt år er meget lang tid, også selv om vi var sammen i tre uger i sommer 🙂
      Det er allerede et fantastisk hus, og nu bliver det endnu mere fantastisk, hvilket vi alle glæder os over … Tim har arbejdet så hårdt, så de fortjener endelig at kunne nyde godt af hans store indsats. Og lidt Charlottes, fordi hun har haft tre børn i mange år 😉

Kommentar af Ellen — 20. oktober 2017 @ 23:42 | Svar

5. Det var godt, I kom med det tog. Men sikke strabadser.
    Det er spændende at se, hvordan huset bliver renoveret og herligheder føjet til udendørs. Dejligt at det går godt i firmaet. Og at det også er sjovt.
    Tillykke med ny elektronik. Og god ferie.

Kommentar af betty — 20. oktober 2017 @ 19:44 | Svar

• Ja, vi er ved at blive lidt for gamle til sådan et ræs.
      Vi er så glade for, at det går dem godt nu – de har begge to knoklet hver på deres måde for at nå til, hvor de er kommet.
      Tak og tak 🙂

Kommentar af Ellen — 20. oktober 2017 @ 23:44 | Svar

6. Det er vist godt, I har prøvet turen flere gange, så I kunne tage forsinkelsen stille og roligt, sådan da.
    Hold da op, hvor der er gang i den engelske familie. Både på arbejde og i fritiden.
    God ferie.

Kommentar af conny — 20. oktober 2017 @ 21:39 | Svar

• Også kun sådan da … turen var jo en anden end den vante, og havde det været den vante, havde vi ikke behøvet at løbe eller stresse 😉
      Ja, der er gang i dem alle, og hvor er det dejligt at se, hvor godt alle trives 🙂
      Tak!

Kommentar af Ellen — 20. oktober 2017 @ 23:46 | Svar

7. Det var nok meget godt det ikke var første gang i skulle kombinere fly, bus og tog i England for det lyder somom det kunne være ret så stressende for en nybegynder 🙂
    Skønt med alt det nye der sker hos dine englændere 🙂

Kommentar af udvandreren — 21. oktober 2017 @ 09:33 | Svar

• Næh, det var nok ikke helt for absolute beginners 🙂
      Ja, det er så dejligt for dem.

Kommentar af Ellen — 21. oktober 2017 @ 17:31 | Svar

8. Ha, jeg kunne også have fundet på at styrte afsted på den måde, selv om det er noget værre fis, når der går et andet tog kort tid efter – og telefonen iøvrigt er opfundet, så man kan give besked om forsinkelsen. Men sådan er vi nok mange, der har det? Spændende med alle de projekter, englænderne har gang i 🙂

Kommentar af Fruen i Midten — 21. oktober 2017 @ 17:43 | Svar

• Ja, egentlig noget fis, men det er altid en god (og billigere) ide at tage det tog, man har booket – ikke mindst pga. pladsreservationen.
      Det bliver spændende at se det hele, når de engang er færdige – formentlig allerede når vi kommer næste gang.

Kommentar af Ellen — 21. oktober 2017 @ 19:51 | Svar

9. Det blev da en uventet ‘dramatisk’ rejse 😉
    Sikken en masse spændende de har gang i. Det må være lidt overvældende at have tre projekter i gang på en gang, men Charlotte er vel efterhånden vant til det, efter den omfattende renovering af huset. I det mindste trækker det så ikke i langdrag; medmindre de igen får nye ideer. Jeg håber hun er kommet sig lidt ovenpå fadæsen med blomsterbedet.

Kommentar af fiberfryd — 23. oktober 2017 @ 08:59 | Svar

• Ja, men det skulle blive værre …
      Det ville nok stresse os andre lidt, men ikke C.
      Hun er kommet sig … næsten … 😉

Kommentar af Ellen — 23. oktober 2017 @ 10:38 | Svar

RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.