Hos Mommer

10. oktober 2017

En diverse-dag

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:16
Tags: ,

I går gik det meste af dagen med veteransammenkomst på mit gamle arbejde. Jeg gik glip af de seneste to gange, fordi vi var ude at rejse, så i går skulle det være – mest fordi Verdens Bedste Chef var på programmet. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg gider blive ved med det der veteran-noget – næste gang vil det være fem år siden, jeg stoppede. Og så alligevel: Det viser sig jo hver gang at være hyggeligt nok, når man først falder i snak med både afgåede og endnu ikke jobstoppede kolleger.

IMG_8093En af vores søde bagboer (hende, vi fik valnødder af) har haft lånt vores trailer i et par uger, og selv om vi hver gang understreger, at hun bare kan låne løs, kom hun i aftes og sagde tak med en plade chokolade og en flaske druesaft på merlot-druer. En lidt pudsig ting, som jeg ikke har set før, men det hele bliver gemt til jul, så kan børnene få ‘rødvin’ juleaften.

I morges stod vi op til et herligt vejr, så jeg fik først af alt sat en vask over, spiste morgenmad, tog havetøjet på og myldrede derefter straks ud i solen. Nu skulle den sneboldbusk altså flyttes.
Det blev den så. Kvæsurten blev ligeledes flyttet; de russiske mandstro kom over ved siden af den rigtige mandstro og de tre soløjer kom også hen et sted, hvor jeg mener, de vil stå bedre. Hvis ikke, må de flyttes igen.
Indimellem stod jeg bare og nød den smukke og spejlblanke fjord, gæssenes skvadren, fiskerbådens tøffen og den næsten ikke-eksisterende morgendis, der lidt mystisk og blidt lå over det hele.
Da jeg havde arbejdet to timer i haven, besluttede jeg, at det måtte være nok for i dag. Man er vel pensionist … 
Hækken havde flere steder nogle store klaser ligusterbær og jeg besluttede mig for at give dem en chance, selv om Dittes forsøg med at farve med dem ikke faldt særlig smukt ud.
Resultatet her bliver vist også lidt mærkeligt, selv om bærrene er mere modne, og jeg har brugt relativt flere, men jeg ved det først endeligt i morgen.
Røde Kors-strikkedag var det også, så heller ikke denne dag kan siges at have været ensformig.
Der er, for vores vedkommende, åbenbart et godt stykke vej til Pensionistvisen med Grethe Sønch og Volmer Sørensen. Det gør ikke noget.

IMG_8095

10 kommentarer »

  1. Jeg synes godt nok du får meget ud af tilværelsen, Ellen! Vi andres leverpostejsdage blegner jo fuldstændig ved siden af alt det dine dage er fyldt med!

    Kommentar af Maude — 10. oktober 2017 @ 20:00 | Svar

    • Søde ord, Maude 🙂
      Jeg prøver jo også aktivt at fylde dagene ud med lidt af hvert – eftersom jeg ikke ved hvor længe jeg har mig, er det med at få noget ud af det. Jeg vil i hvert fald ikke bagefter kunne ærgre mig over, at jeg dovnede eller kedede mig igennem min fjerde og femte alder.

      Kommentar af Ellen — 10. oktober 2017 @ 20:48 | Svar

  2. Det lyder som en meget glimrende diverse-dag.
    Her har den også budt på diverse efter at flere dage på glimrende vis er gået med at fjerne en thujahæk og plante en bøgehæk. Det diverse i dag bestod af flere timers strømafbrydelse i hele området i formiddags og et gasfyr der arter sig så uhensigtsmæssigt efterfølgende at en klog mand kommer og gør noget i morgen eftermiddag. Et eller andet der burde sørge for at tænde brænderen på passende tidspunkter synes sat ud af kraft. Det lader sig gøre at få gang i den ved lidt fiksfakserier, men det er jo ikke holdbart at stå og glo på det fyr i længden.
    Så – diverse er et fint begreb.

    Kommentar af Jørgen — 10. oktober 2017 @ 21:22 | Svar

    • Diverse-dage er slet ikke tosset – måske lige bortset fra, at I da vist godt kunne have undvære elementet med en defekt brænder, for at glo på et fyr i dagevis er ganske rigtigt lidt for tæt på pensionistvise-niveau.
      GOD ide at fjerne thujahæk. Sådan en ligner altså noget på en kirkegård, og en sådan kan man tidsnok komme i bekymrende nærhed af – men det er da noget af et arbejde, I har kastet jer ud i!

      Kommentar af Ellen — 10. oktober 2017 @ 21:32 | Svar

  3. Det lyder som en hyggelig dag. Det må være skønt at have sådan en dejlig udsigt at kigge på, når du længe nok har bakset og stirret på jorden. Dine plante-flytte-projekter vil sikkert gøre sig godt til foråret.
    Det er længe siden, jeg har fået rød druesaft. Mon den kan købes i Danmark? Det er en god ‘vin’ til børn.

    Kommentar af betty — 10. oktober 2017 @ 23:11 | Svar

    • Jeg bliver vist aldrig træt af den udsigt 🙂
      Druesaften er købt i Danmark, og, uden at turde vædde, tror jeg det er købt i Marjattas lille butik, som institutionen driver.

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2017 @ 07:38 | Svar

  4. Diverse-dage er skønne 🙂

    Kommentar af Kisser — 11. oktober 2017 @ 10:05 | Svar

    • Det er de nemlig 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. oktober 2017 @ 10:17 | Svar

  5. Det er så dejligt, når man kan sætte krydser ved flere ting, inden dagen er omme. Jeg er spændt på dit ligustereksperiment …

    Kommentar af fiberfryd — 12. oktober 2017 @ 08:16 | Svar

    • Det blev en ikke helt dum, søgrøngrå farve – især 2. bad var pænt 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. oktober 2017 @ 14:56 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.