Hos Mommer

5. oktober 2017

Så skal jeg til det igen

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:31
Tags: , , ,

Det er pudsigt: Vendingen “så skal jeg til det igen” synes jeg har en lidt negativ klang. Det lyder som om man egentlig ikke rigtig gider, men at det er noget, man ikke kan komme udenom, noget man er nødt til at gøre.
Sådan er det bare ikke i dette tilfælde, for i morgen skal jeg til den årlige webstrikkerfestival. Min første var i 2008, og jeg har været trofast deltager lige siden, kun med undtagelse af de to gange, vi turede rundt i USA.

image

Første gang jeg deltog, foregik det på Silkeborg Vandrehjem, som ligger meget smukt helt ned til Gudenåen.
I år går turen igen til samme vandrehjem.
Dengang, i 2008, var vejret meget bedre, end man så meget som turde tænke på at forlange på denne årstid – vi sad ude det meste af lørdagen og vist nok også meget om søndagen.
Den tror jeg desværre ikke helt på i år – både DMI og YR lover regn på lørdag, men det er der så ikke rigtig noget at gøre ved.

For vi kommer ikke uden om, at et perfekt vejr altid vil kunne gøre oplevelsen bedre, men det vigtigste kan dog ingen tage fra alle de strikkende kvinder: At vi er fritaget fra alle huslige pligter, ikke mindst madlavningen, fra fredag eftermiddag til og med søndagens frokost. Det eneste, vi skal koncentrere os om, er at hygge, strikke og ordne verdenssituationen én gang for alle. Når dette så er klaret, formentlig senest fredag ved aftensmadtide, kan vi nøjes med at hyggesnakke.
Vi kender jo efterhånden hinanden, selv om der både forsvinder og tilkommer medlemmer hvert år, men det er fint nok, og de fleste af os ser kun hinanden den ene gang om året, så der er gerne en del at følge op på.

Både den ene og den anden kuffert er pakket. Den med tøj, toiletsager, sengetøj og håndklæde er den, der fylder mindst.
Der skal nemlig tages højde for alle eventualiteter, for én ting er helt sikkert: Man går bare ikke ned på strikkeprojekter i løbet af sådan en weekend!
Jeg er desuden sådan indrettet, at jeg ikke gider at strikke på det samme så lang tid ad gangen; variation må der til, hvorfor der er masser af garn med, til de to igangværende projekter og et kommende, og jeg ‘glemte’ søreme helt at tage højde for, at der muligvis også bliver investeret i nyt garn, inden jeg er hjemme igen …
Jeg fatter ikke, at der er nogen, der er i stand til at tage toget til disse strik-komsammener – jeg ville have brug for en drager til at slæbe al min bagage, men det er første gang, jeg ikke har min egen bil, fordi den afgik ved en stille død i august sidste år, og da John ikke vil undvære at have bil i flere dage, har jeg måttet gå transporteringstiggergang.
Godt, jeg har Ditte … det er lige før, vi lige så godt kan flytte sammen …

16 kommentarer »

  1. Fantastisk! Rigtig god fornøjelse!

    Kommentar af Maude — 5. oktober 2017 @ 16:18 | Svar

    • Tak! Det kan det næsten kun blive 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. oktober 2017 @ 17:00 | Svar

  2. God strikke-snakkefornøjelse.

    Kommentar af conny — 5. oktober 2017 @ 17:26 | Svar

    • Thanks, Conny 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. oktober 2017 @ 17:35 | Svar

  3. Det lyder altså rigtig hyggeligt – jeg er helt misundelig! Jeg skal dog til strikkelounge på lørdag hos Tønderingstrik, og det er slet ikke dårligt! God weekend

    Kommentar af Fru Moll — 5. oktober 2017 @ 19:04 | Svar

    • Det måtte jeg lige google. Det ser hyggeligt ud, så god fornøjelse og god weekend til dig også 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. oktober 2017 @ 19:13 | Svar

  4. Heldigvis kan man strikke indendøre. God strikkeweekend.

    Kommentar af Jørgen — 5. oktober 2017 @ 19:14 | Svar

    • Det er der intet til hinder for, nej … og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. oktober 2017 @ 19:24 | Svar

  5. Glæder mig til samværet.

    Kommentar af Annette L — 5. oktober 2017 @ 19:52 | Svar

    • Det gør jeg også, Annette 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. oktober 2017 @ 20:48 | Svar

  6. Rigtig god tur 🙂

    Kommentar af Lene — 5. oktober 2017 @ 21:53 | Svar

    • Tak, Lene 🙂

      Kommentar af Ellen — 5. oktober 2017 @ 22:04 | Svar

  7. Silkeborg vandrehjem er et dejligt sted… gode rammer med plads til en gåtur, hvis det mod forventning pludselig skulle blive godt vejr!
    Ønsker hele flokken en god weekend😃
    Glæder mig til at høre om jeres oplevelser…

    Kommentar af Anne Holtegård — 5. oktober 2017 @ 22:13 | Svar

    • Nemlig, og der er flere garnbutikker, der giver rabat til webstrikkerne i morgen 🙂
      Tak … men oplevelserne bliver nok få, medmindre man betragter weekenden som én lang oplevelse 😉

      Kommentar af Ellen — 6. oktober 2017 @ 07:02 | Svar

  8. God fornøjelse med strik og sov godt på vores dejlige vandrehjem. 🙂

    Kommentar af betty — 7. oktober 2017 @ 00:24 | Svar

    • Tak, og ja, det er et dejligt vandrehjem – jeg har a room with a view 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. oktober 2017 @ 07:52 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.