Hos Mommer

1. september 2017

Måske ikke direkte grim, men kedelig

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:55
Tags: , ,

Den farvning, jeg lavede med avokado, blev keeedelig. Det blev overhovedet ikke den lyse, gråligpink farve, jeg havde håbet på.
Når man ser, hvilken farve avokadosten næsten øjeblikkelig får ved overskæring, kan man godt undre sig over, hvorfor garnet ikke bliver orange i stedet for lyserødt.
Hos mig blev det så bare ingen af delene …

Avokado (2)

Det blev mest af alt en slags kaffe-med-meget-mælk-i-farvet. Den grå blev bare lidt mørkere grå, end den var i forvejen.
Jeg ved også godt hvorfor. Det er fordi, jeg først fandt Tusindfryds glimrende blogpost om det, efter jeg var blevet skuffet over resultatet.
Den gamle aluminiumsgryde turde jeg ikke tage med hjem fra Sverige, fordi jeg havde fået at vide, at man aldrig, aldrig, ALDRIG, farver garn i aluminiumsgryder.
Man har bare glemt at fortælle mig, at man med fordel farver med avokado i aluminiumsgryder …
Jeg havde heller ikke ladet skaller og sten trække i dagevis inden farvning.

Avokado

Det er en ommer, Ellen. Godt, vi spiser en del avokadoer.


Det var derfor lidt mere opmuntrende at se mailen fra Tim, vedhæftet et billede af deres nye, gamle bil.
Han prøver åbenbart at gå sin onkel lidt i bedene og håber på, at pensionen er hjemme om nogle år, lige som den var det for onkel.
Tim er dog nok startet lidt for sent i den sammenhæng, men under alle omstændigheder er han glad for sin veteranbil, som endnu står hos onklen med den store forstand på gamle biler.
Charlottes kommentar til bilen: Jeg kan virkelig tillade mig at gå langt, inden du med rette kan brokke dig.
Sagt med et smil. Han ville ikke foretage sådan et køb uden de har talt om det.

Den nye gamle bil

12 kommentarer

  1. Du er sej, at du sådan bliver ved, selv om resultatet ikke altid bliver det du ønskede. Og så er det en vildt flot bil, den vil da vække opsigt, når de tager på tur.

    Kommentar af Lene — 1. september 2017 @ 18:51

    • Det kan jeg jo heldigvis ikke vide, inden jeg går i gang, og det er stadig lige spændende 🙂
      Vi glæder os meget til den tur i bilen, Tim har lovet os!

      Kommentar af Ellen — 1. september 2017 @ 19:12

  2. Apropos avokado! Hvor er det irriterende, hvordan avokado er! Købte 2 store og flotte går – den første blev brugt i går og var super. Den næste skulle bruges i dag – den var helt brun og måtte kasseres! Dette sker sikkert også for dig, og på den måde kan du jo hurtigt få samlet avokadosten og -skaller!
    Dine resultater med farvning af garn er i øvrigt virkelig flotte, så jeg overvejer lidt …..

    Kommentar af Fru Moll — 1. september 2017 @ 19:07

    • Jeg har også oplevet stor forskel på en enkelt pakke med to i – den ene perfekt, den anden ubrugelig. Irriterende, for det er en dyr grønsag.
      Du har helt til næste forår til dine overvejelser, for det er vist for sent på sæsonen nu til plantefarvning … avokado er dog ikke sæsonafhængigt. Eller løgskaller. Og indigo! Der er faktisk masser at gå i gang med 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. september 2017 @ 19:22

  3. PS. Tillykke med dit foreløbige vægttab – det er flot, men avokado er vel ikke det bedste i en slankekur?

    Kommentar af Fru Moll — 1. september 2017 @ 19:12

    • Tak … avokado er jo ‘det gode’ fedt, vegetabilsk fedt, og da vores kostomlægning især går på at undgå kulhydrater, er avokado både tilladt og godt 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. september 2017 @ 19:24

  4. Flot automobil. Hvad hedder sådan et apparat?

    Kommentar af Jørgen — 1. september 2017 @ 19:26

    • Det er en Wolseley, og John mener den er fra 1918 eller 1919.

      Kommentar af Ellen — 1. september 2017 @ 19:37

  5. Du kunne jo kalde den cafe latte-farvet; det vil straks få farven til at se mere fancy ud 😉 Men ja, Tims bil er mere interessant end dine farvede garner i dag. Det er en rigtig bryllups-bil. Måske kan Tim få sig en bibeskæftigelse som bryllups-chauffør, så han kan tjene investeringen ind løbende 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 1. september 2017 @ 21:10

    • Det tænkte jeg også på, men syntes farven var for grim til så fint et navn 🙂
      HA – det er da det, den er, den bil. Det må jeg foreslå Tim 😀

      Kommentar af Ellen — 1. september 2017 @ 21:40

  6. Overfarvning er løsningen 😉 Men tak for tippet om Tusindfryds fremgangsmåde, så jeg ikke risikerer samme ‘ikke rigtig en farve’farve.
    Jeg er i fuld gang med at samle både løgskaller og avocadorester 😉 Og så har jeg købt (men endnu ikke modtaget) en gammel, emaljeret gryde på 10 liter til plantefarvning (oven i købet en blå Glud & Marstrand sag), så nu skal der haspes garn og bejses. Lyngen står klar derude!
    Jeg fik fat i Sofie Meedoms nye bog ‘Plantefarver’ fra forlaget Vingefang og den kan anbefales.

    Kommentar af fiberfryd — 3. september 2017 @ 00:31

    • Det er løsningen!
      Velbekomme. Der er jo ingen grund til, at andre begår samme fejl som mig. God fornøjelse med gryde og ny farveomgang! Jeg glæder mig til at se lyngfarven.
      Jeg har lige købt 20 nøgler Andes mere. Nu er de nede på ni kroner … det var lidt for fristende …
      Tak for anbefaling. Ku’ være, man skulle investere i den bog.

      Kommentar af Ellen — 3. september 2017 @ 09:20


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.