Hos Mommer

30. august 2017

Når nu det alligevel bare regner …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:06
Tags: ,

IMG_7748Når nu det alligevel bare regner, kan jeg jo lige så godt gå i gang med at producere noget med mit plantefarvede garn.
Jeg er selv meget betaget af den gyldengrønne, der kom ud af indigo-overfarvningen af gyldenrisen, så den havde jeg lyst til at lægge ud med.

Pludselig slog det mig, at farven da vist næsten til forveksling ligner den ene farve på Stephen Wests Chadwick, som jeg sidste år købte opskriften til. Jeg gik fluks ind og hentede den frem … jojo, den var god nok!
Dengang drillede det mig, og jeg kunne i øvrigt ikke finde de perfekt matchende farver på lageret, så jeg opgav og satte opskriften ind i mappen igen.
Der var åbenbart en eller anden højere magt, der dengang havde lyst til at fortælle mig, at jeg bare ventede på det rigtige garn, for nu er jeg i fuld sving, og ingenting driller.

Herunder er det originalen på billedet med den skæggede hals og mit eget garn som WIP (work in progress). Plus det øverst i højre side, naturligvis. Det koksgrå er ikke hjemmefarvet …
Jeg har oven i købet præsteret at få spillet i garnet med, men inden nogen af jer eventuelt skulle gå hen og blive alt for imponeret, var det ikke bevidst fra min side, at det spil kom frem. At det så er en bonus, er rent held.

Chadwick

Det er såmænd ikke fordi jeg synes, at et mønster absolut skal strikkes med de farver, designeren har foreslået, men lige præcis denne gyldengrønne er bare så flot, og da jeg aldrig har set den i virkeligheden, var det ret oplagt i dette tilfælde at holde sig til det originale forslag.

Jeg er ved at bejdse det sidste garn jeg har, for jeg har efterhånden fået samlet tilstrækkeligt med avokadosten og –skaller til en omgang farvning.
Spændende …

10 kommentarer

  1. Fint første produkt af hjemmefarvet garn. Hvorfor har du først givet dig i kast med det nu? Måske har du skrevet hvorfor, men jeg husker det ikke.

    Kommentar af Jørgen — 30. august 2017 @ 14:39

    • Jeg tror ikke jeg har skrevet hvorfor – jeg ved det såmænd ikke engang selv … men nu skete det, og jeg er ganske tilfreds.

      Kommentar af Ellen — 30. august 2017 @ 17:10

  2. Fantastisk farve og sjal.
    Jeg kan godt forstå at du er vild med dem og Stephen West sjaler er sjove er lave

    Kommentar af Anne Mette — 30. august 2017 @ 15:25

    • Tak, og enig: Wests sjaler er aldrig kedelige at strikke 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. august 2017 @ 17:11

  3. Du er da et naturtalent!! Det er en skøn farve og smukt farvespil. Og lige spot on til det sjal😍
    SW er vild, når har viser sine designs. Nogle af dem er for tossede til min smag. Men hvis man nærkigger mønstre og teknikker, er der mange spændende mønstre. Jeg kan godt lide de enkle grafiske sjaler.
    Fortsat god fornøjelse med strik og farvelader…

    Kommentar af Anne Holtegård — 30. august 2017 @ 22:31

    • Haha, eller bare heldig 🙂 – jeg kan garanteret ikke reproducere lige denne farve, men jeg har godt nok tænkt mig at prøve næste år.
      Jeg har lige tjekket SW’s mange designs på Ravelry – han er egentlig mest vild i sit farvevalg, og det kan man lave om på. Han har nemlig nogle ganske spændende ting på sit repertoire.
      Tak!

      Kommentar af Ellen — 31. august 2017 @ 11:53

  4. Ja, det var da oplagt; farven er også helt fantastisk. Hvor er det dejligt, at Chadwick nu glider uden problemer. Jeg er meget spændt på hvordan din avocadofarvning falder ud.
    Jeg fandt også et projekt til det tykke børstede uld; et lille hyggetæppe (det er vist det, man kalder en knæplaid) i dominostrik. Den teknik har jeg ikke har prøvet før, men det er nu ikke spor svært.

    Kommentar af fiberfryd — 31. august 2017 @ 08:41

    • Nu kan jeg slet ikke forstå, hvorfor det drillede sådan sidste år!
      Den blev GRIM! Overhovedet ikke hvad jeg forventede. Billeder kommer senere.
      Dominostrik er nemlig både nemt og sjovt; det har jeg strikket tre store plaider i, plus to til Røde Kors. Glæder mig til at se dit hyggetæppe.

      Kommentar af Ellen — 31. august 2017 @ 11:55

  5. Utroligt flot 🙂

    Kommentar af udvandreren — 31. august 2017 @ 09:32

    • Tak, Annette 🙂

      Kommentar af Ellen — 31. august 2017 @ 11:55


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.