Hos Mommer

13. august 2017

Gul og Gratis

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:36
Tags: , ,

I går var vi til den årlige julefrokost, der som altid var vældig hyggelig, men vi er lidt trætte i dag. Derudover er det englændernes sidste hele dag her, da de flyver hjem sidst på eftermiddagen i morgen.
Der er derfor dømt 100 % afslapning, ikke noget med noget, der kræver de store anstrengelser.
Englænderne elsker at gå tur i Sibirien ved Vemmetofte Strandskov, så da vejret i formiddags var relativt godt, drog vi afsted.
Bare for at konstatere, at der var knap så idyllisk i dag pga. rådnende tang. Alle kender formentlig den særdeles ubehagelige lugt, og vi holdt da også kun ud i få minutter, inden vi opgav. Det skal jo helst være en fornøjelse at gå den tur, og det ville det ikke have været – der lå et bredt bælte ulækkert tang, der naturligvis var årsagen til stanken, så ungerne ikke engang kunne gå ud og få våde fødder, og hvad sjov er der så ved at gå en strandtur? Ikke meget – hverken for børn eller voksne.

IMG_7665

Det blev derfor kun til en enkelt klatretur, inden vi kapitulerede og kørte til Feddet i stedet for.
Der ligger en fed havn. Der ligger Fed Havn, hvortil der er en kort spadseretur fra campingpladsen, og hvor der i dag var tre kitesurfere, som drønede afsted i den ret så mærkbare blæst.

IMG_7666IMG_7667

Her turde selv jeg forsøge mig med kitesurfing, tror jeg – vandet går kun til omkring knæhøjde, men det hindrer på ingen måde de dygtige surfere i at suse afsted med stor fart …

Hjemme igen kiggede jeg atter på alle de garner, jeg har farvet i løbet af ugen – endelig var de blevet helt tørre, så der skulle vindes garn, skulle der.

Tagrør og rejnfanIMG_7671

Gul og Gratis får en lidt anden betydning … alle farvematerialerne har jeg fundet i naturen lige omkring Den Stråtækte, og vi kan vist ikke rigtig komme udenom, at langt de fleste giver gule eller gullige farver – med tagrørsblomsterne som den hidtil eneste undtagelse.
Der er snart garn til at åbne en hel forretning … heldigvis kunne Charlotte rigtig godt lide den første, ret lysende grønne farve, jeg fik med tagrørene, så jeg er allerede begyndt på en baretlignende hue til hende.

12 kommentarer

  1. Den lugt er ikke til at holde ud!
    Så hellere finde andre steder og få frisk luft i næsen.
    De sidste oplevelser sammen med englænderne i denne omgang skulle jo nydes…
    Det er altså smukke farver, selvom det ikke er de nuancer man selv kan lide. Godt du kan strikke til C og nyde dit arbejde. Jeg glæder mig til at se resultatet og hvad du får ud af kurset..
    God hjemrejse til englænderne. Det har været en indholdsrig ferie for alle parter.

    Kommentar af Anne Holtegård — 13. august 2017 @ 19:07

    • Den er virkelig styg!
      Nemlig: Farverne er meget smukke, og de gulgrønne kan, om ikke andet, bruges til et slumretæppe.
      Jeg glæder mig også til kurset – tak for indspark, Anne 🙂
      Og tak … den har i høj grad været indholdsrig.

      Kommentar af Ellen — 13. august 2017 @ 19:58

  2. Det ser virkelig meget spændende ud med din garnfarvning. Kunne være spændende med de kemiske forbindelser der giver farverne. Grøn er jo nok chlorofylen, gul/orange carotener. Ja jeg bliver lidt fagnørdet, men du ved jo også en del om emnet. Ved du hvad der giver farverne? 🙂

    Kommentar af havehyrden — 13. august 2017 @ 19:44

    • Jeg vil tro, at du har ret, men må indrømme, at jeg ikke aner en pind om kemien bag farverne.

      Kommentar af Ellen — 13. august 2017 @ 19:59

  3. Afsted med dig, Ellen, du skal da ud og kitesurfe! ❤️

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 13. august 2017 @ 19:51

    • Puhhh, det skulle jeg vist aldrig have sagt, det der – det vil virkelig være et ømt syn 😉

      Kommentar af Ellen — 13. august 2017 @ 20:00

  4. Stemmer i sammen med Maude 😉
    Og held og lykke med farvekurset, det bliver da spændende for dig at dykke ned i vidensbanken efter du nu har gjort dine egne erfaringer.
    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 13. august 2017 @ 20:23

    • Jeg tror trods alt ikke, det kommer til at ske, selv om I er nok så enige 🙂
      Det bliver spændende at lære lidt mere om det hele!

      Kommentar af Ellen — 13. august 2017 @ 20:28

  5. Hvis du ikke vil kitesurfe, hvad så med A & A? 🙂 Kender du virkelig ikke nogen, der kan bære de smukke gule og gulgrønne farver??

    Kommentar af Fruen i Midten — 14. august 2017 @ 10:57

    • De så ikke umiddelbart ud til at være interesserede …
      Næh … men jeg har nok ikke reklameret nok for dem i familien. Men skidtpyt, man kan altid lave tæpper 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. august 2017 @ 14:06

  6. Nå, så du har altså farvet andet end gult 🙂 Jeg er ikke helt uptodate i denne sommerferieperiode.
    I dag har du så tomheden efter gode gæsters afrejse. Det har jeg ihvertfald ofte, når mine gæster er taget af sted, især efter længere besøg. Men I har da godt nok haft nogle gode uger, lyder det til.
    Nu er vi tre, der siger på med vanten, Ellen – ud med kiten 😉

    Kommentar af conny — 14. august 2017 @ 12:44

    • Ja, langt om længe 🙂
      Vi skal afsted til lufthavnen om en time, og når vi kommer hjem derfra, er her så gabende tomt 😦
      Men vi har ganske rigtigt haft tre skønne, skønne uger.
      Det kommer nok ikke til at ske, det med den kitesurfing, Conny 😉

      Kommentar af Ellen — 14. august 2017 @ 14:10


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.