Hos Mommer

24. juli 2017

Dejligt besøg fra Canada

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:00
Tags: ,

Jeg vidste godt, at Lene, som, sammen med sin Finn, var så gæstfrie at huse os i flere dage, da vi ferierede i Canada og USA sidste år, skulle opholde sig et stykke tid i Danmark i løbet af denne sommer. Da vi talte om det, vidste hun ikke præcis hvornår det blev, men hun skulle nok give lyd, når hun var her, og hun lovede dengang, at hun ville forsøge at presse os ind i den særdeles stramme kalender, hun altid har, når hun er i Danmark.
Jeg forstår så glimrende, at det er svært at nå det hele … Lene har to børn og to børnebørn her; hun har en bror og hun har gamle venner, og så var der lige noget pilefletternoget, som også skulle nås. Alle skal naturligvis besøges; broderen og de to døtre, som bor langt fra hinanden, skal besøges i flere dage og sidstnævnte har naturligvis allerhøjeste prioritet, så John og jeg er heldige, hvis Lene overhovedet kan nå at besøge os i bare nogle timer.
Det er noget helt andet, end når John og jeg tager på ferie derovre og ikke skal andet. Vi er naturligvis kede af, at vi aldrig får gjort gengæld for deres store gæstfrihed, men Lene ved godt, at det ikke er viljen, der mangler.
Og så var det oven i købet lige ved slet ikke at blive til noget, for hun skrev, at det ville passe hende fint at komme og besøge os en dag fra og med tirsdag – altså i morgen – og så en eller anden dag i løbet af ugen.
“ØV nej, for hulan da, Lene, vi rejser til Sydafrika på tirsdag! Jeg kan simpelthen ikke bære at vide, at du er i Danmark i fire uger, men at vi alligevel ikke når at ses!”
Den fik hun heldigvis kringlet, således at hun kom i dag sammen med sin datter. Ih, hvor var det godt! Og meget hyggeligt også at få hilst på søde Dea.

P1070122

Vejret artede sig for en gangs skyld upåklageligt, så vi kunne sidde oppe på terrassen og spise frokosten og selvfølgelig også snakke løs i nogle timer.
Ingen billeder ellers … det tænkte jeg ikke så meget over at tage, for jeg var bare så glad over, at det kunne lade sig gøre at ses alligevel.

Der skulle være wi-fi i campen i Kruger Park, og jeg tager da også elektronikken med, men hvor effektiv forbindelsen er, ved jeg af gode grunde ikke.
Hvis der skulle blive stille her på bloggen et stykke tid, skyldes det forhåbentlig en dårlig forbindelse og ikke, at jeg er blevet til løvemad.
Jeg håber dog at kunne blogge dernedefra – under alle omstændigheder vil jeg skrive en elektronisk dagbog hver dag … om ikke andet, så for min egen hukommelses skyld, så det kan være, I bliver bombarderet med safariindlæg, når jeg er hjemme igen.
Med andre ord; hvis mit potentielle blogfravær varer mere end 14 dage, så ER jeg blevet til løvemad!

30 kommentarer »

  1. Selv fotoglade glemmer fotos, når de er glade for drt gode selskab😉
    Hvor var det godt, at kalenderen kunne vrides til et hyggeligt møde. Der er altså langt tilCanada!
    Rigtig god tur til Afrika. Håber netværket virker… 💻for vi vil da frygteligt gerne høre om safari og eksotiske dyr 📸og sjove oplevelser 😊 Pas nu godt på jer selv og hinanden 😎

    Kommentar af Anne Holtegård — 24. juli 2017 @ 18:11 | Svar

    • Ja, vi gør – men jeg var bare så glad – det er alt for sjældent, vi har mulighed for at ses IRL.
      Tak – det håber jeg også, for vi får masser af tid midt på de fleste dage, da turene foregår hhv. tidligt og sent på dagen.
      Vi skal nok passe på – men dernede har de heldigvis folk ansat til at passe på os 😉

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 18:16 | Svar

  2. Rigtig god tur! Og måske skulle du skifte browser i turens anledning, til du ved nok hvilken 🙂

    Kommentar af Eric — 24. juli 2017 @ 18:52 | Svar

    • Tak! Uhhh, den er svær … du skulle vel ikke mene … jo, selvfølgelig … tadaaaaah – SAFARI?

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 20:53 | Svar

  3. Ikke dårligt når noget alligevel kan lade sig gøre.
    De bedste ønsker for turen til fjerne egne. Måtte I se mange mætte løver.

    Kommentar af Jørgen — 24. juli 2017 @ 19:39 | Svar

    • Det var bare så dejligt.
      Tak, og ja, lad dem alle være mætte 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 20:53 | Svar

  4. Skønt at det lykkedes! 🙂
    Og rigtig god tur til jer. Hils løverne 😉 😀

    Kommentar af /ks — 24. juli 2017 @ 20:03 | Svar

    • Ja, dejligt!
      Tak – vi hilser 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 20:54 | Svar

  5. Rigtig god tur 🙂

    Kommentar af www.randiglensbo.dk — 24. juli 2017 @ 20:12 | Svar

  6. Rigtig god tur til jer begge 🙂 Jeg håber, du undslipper løverne.

    Kommentar af Mette L — 24. juli 2017 @ 21:40 | Svar

    • Tak, Mette! Det håber jeg også 😉

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 22:01 | Svar

  7. Hvad, tirsdag som i … i morgen? Lige om lidt? Tiden er bare fløjet af sted, siden du skrev om denne safaritur. Nyd turen og det gode selskab.

    Kommentar af conny — 24. juli 2017 @ 23:16 | Svar

    • Jeps, i morgen. De syv måneder er lige pludselig gået.
      Tak, det vil vi gøre!

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 23:35 | Svar

  8. Hvis jeg var løve, ville jeg nok satse på A+A, småt men godt 😉 Rigtig god tur. Jeg glæder mig til at læse om løver og flodheste og næsehorn og zebraer og og og …

    Kommentar af Fruen i Midten — 25. juli 2017 @ 00:19 | Svar

    • Tror du? Jeg ved ikke, om de går efter den fede mad 😉
      Tak – det bliver så spændende …

      Kommentar af Ellen — 25. juli 2017 @ 07:54 | Svar

  9. GOD TUR 👋 Jeg glæder mig til at høre nyt om alle jeres oplevelser med de familien og de store, vilde dyr 🐘🐃🦁

    Kommentar af fiberfryd — 25. juli 2017 @ 07:24 | Svar

    • TAK! Jeg gæder mig sandelig også 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. juli 2017 @ 07:55 | Svar

  10. Hvilken rejse ! Rigtig god tur og pas på dig selv 🙂

    Kommentar af Miri — 25. juli 2017 @ 08:55 | Svar

    • Ja, det bliver spændende – tak skal du have 🙂

      Kommentar af Ellen — 25. juli 2017 @ 09:37 | Svar

  11. Kaereste Ellen
    1000 tak for din og Johns gaestfrihed, vidunderlige frokost og nogle skoenne timer sammen i og omkring jeres dejlige straataekte. Ja, det var rigtigt dejligt, at det kunne lade sig goere. Baade Dea og jeg noed dagen i fulde drag.
    Haaber at I faar en fantastisk tur til Afrika og glaeder mig til at laese om det.

    Kommentar af Lene — 25. juli 2017 @ 10:12 | Svar

    • Årh, sødeste Lene, snøft … det er mig, der takker. Vi bliver simpelthen nødt til at tage til Canada igen på et tidspunkt, kan jeg godt mærke … 🙂
      Det er i øvrigt helt symbolsk: I dag regner det – det var kun lige i går, vi havde så fantastisk vejr 😀

      Kommentar af Ellen — 25. juli 2017 @ 10:37 | Svar

      • Ja, det maerker saadan 😁😁

        Kommentar af Lene — 25. juli 2017 @ 15:58 | Svar

  12. Og nu er I på vej, rigtig god tur. Jeg glæder mig til at høre mere om jeres oplevelser. Og kære Ellen, tak for alle dine gode kommentarer hos mig, de gør mig glad 🙂
    Og dejligt at I nåede besøg fra Canada.

    Kommentar af Lene — 25. juli 2017 @ 17:31 | Svar

    • Tak og så hjerteligt velbekomme – det er jo fordi du skriver nogle gode blogindlæg, at vi andre kan komme med gode kommentarer 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. august 2017 @ 12:15 | Svar

  13. I må have en helt fantastisk tur; det bliver da en oplevelse for livet. Pas nu på de løver!! 😉

    Kommentar af Mia Folkmann — 28. juli 2017 @ 17:50 | Svar

    • Tak, det var det i høj grad – og jeg blev ikke ædt, selv om vi var meget tæt på dem 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. august 2017 @ 12:15 | Svar

  14. Ja, nu må I være midt i de spændende oplevelser. Rigtig god fornøjelse.

    Kommentar af betty — 29. juli 2017 @ 23:33 | Svar

    • Det var vi, da du skrev, ja – og nu er vi hjemme efter en fan.ta.stisk. tur!

      Kommentar af Ellen — 3. august 2017 @ 12:16 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.