Hos Mommer

22. juli 2017

Man må sig undre …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:57
Tags:

Hvor får de det dog fra?
imageSom jeg før har nævnt, så fjernede Google for længe siden listningen over søgninger, der førte til ens blog, hvilket jeg ærgrede mig en del over, for der var grundlag for mange morsomme indlæg – 13 blev det til for mit vedkommende, inden der blev lukket af for morskabskilden for nogle år siden.
Det eneste, der nu er tilbage, er en lille boks på min admin-side, hvor topsøgningerne angives. En af dem er altid “hos mommer”, hvilket hverken er morsomt eller overraskende.
Overraskende er derimod det sidst angivne: “min mand går i mine strømpebukser”. Hvordan i himlens navn kan en sådan søgning finde frem til min blog?
Min John har overhovedet ikke den slags tilbøjeligheder, og selv om han havde, er jeg ret sikker på, at jeg ikke ville skrive om det …

IMG_6742IMG_6745

Jeg kan også undre mig over, hvorfor de dahliastiklinger, jeg fik med hjem fra Charlotte, da vi var derovre i begyndelsen af juni, bare ikke VIL vokse. Se blot forskellen i plantestørrelser på billederne og ikke mindst den nærmest usynlige lille pjalt inde i den røde cirkel. Kan de ikke lide den danske jord?
De dahliaer, jeg havde sidste år, var da også købt i England, men som knolde. Jeg kan ikke engang spørge Charlotte, om der er lige så stor forskel på hendes knolde og stiklinger, for hun købte kun knolde …
Dahliaforedragsmanden fortalte, at det var hip som hap, om man puttede stiklinger eller knolde i jorden, men det er jeg så ikke helt enig i, selv om det betyder, at jeg må gå imod ekspertudtalelsen.

Skønhed

Endelig holder jeg nok aldrig op med at [for]undres over den skønhed, naturen kan levere. Her i form af blomster i min have.

12 kommentarer »

  1. tak for et højt grin 🙂 det er virkelig utroligt hvad der kan føre til ens blog.

    Georginer er så smukke, det er blomster jeg godt gad have i min have, men det kræver jo ligesom en indsats, så jeg vil nøjes med at nyde dine billeder.

    Kommentar af Lene — 22. juli 2017 @ 15:51 | Svar

    • Ja … højst forunderligt 🙂
      De kræver noget arbejde, og jeg har bestemt intet imod, at du nyder mine blomster.

      Kommentar af Ellen — 22. juli 2017 @ 16:47 | Svar

  2. 🤣😂🤣😂 Åh… søgningerne til min blog er slet ikke så … interessante! Det siger måske noget om alsidigheden i emner på din blog. Omend jeg ikke har læst noget i retning af nylonstrømper…
    Mystisk med de knolde/ stiklinger! Man skulle da synes stiklinger har et forspring…
    Mine pæoner er forlængst afblomstret… det er kun hostaer, der blomstrer her, så jeg nyder din dejlige have😍

    Kommentar af Anne Holtegård — 22. juli 2017 @ 19:18 | Svar

    • Hehe, ja, det gør det måske nok 🙂
      Teorien er, at den lille dahlia bruger al sin energi på at danne knolde, og så først går i gang for alvor til næste år – men det er altså kun en teori.

      Kommentar af Ellen — 22. juli 2017 @ 19:26 | Svar

  3. Hahahahahahaha – John i strømpebukser. Se det er et syn jeg ikke ønsker at se! (Og sikkert ej heller du). Genial søgning.

    Kommentar af /ks — 22. juli 2017 @ 21:34 | Svar

    • Jeg tror også sagtens, jeg kan klare mig uden at se min mand iført mine strømpebukser!
      Han har det svært nok med de støttestrømper, jeg tvinger ham til at tage på, når vi skal flyve i mere end tre timer 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. juli 2017 @ 10:09 | Svar

  4. Jeg er overbevist om, at du er blevet udsat for ekspertvrøvl.
    Det er sjældent godt at flytte planter, som ER i vækst. Dvaletilstanden er bedst til flytning. For dahia er det knolden i hviletilstand.

    Kommentar af natural2222 — 22. juli 2017 @ 22:33 | Svar

    • Det tror jeg nemlig også på … dahliaeksperten skulle bare have sagt, at det kan lade sig gøre at tage stiklinger – ikke, at det var lige så godt som knolde.
      I hvert fald ikke det første år. Som jeg skrev til Anne herover, så er min teori, at den lille dahlia bruger al sin energi på at danne knolde, og så først går i gang for alvor til næste år

      Kommentar af Ellen — 23. juli 2017 @ 10:11 | Svar

  5. Der findes da så mange pæne strømpebukser. Ingen siger jo, at det skalvære grimme nyloner 😉
    Er det en bonderose nederst til højre, den smukke mørke?

    Kommentar af Fruen i Midten — 23. juli 2017 @ 14:29 | Svar

    • Næh, men det ligger lige som i luften, gør det ikke?
      Nej, det er en stokrose, men jeg er enig i, at den er smuk 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. juli 2017 @ 16:57 | Svar

  6. Tak for blomsterbilleder – når nu jeg ikke selv kan have dahlia i haven pga. de dumme snegle, så kan jeg altid nyde dine billeder. Også de billeder i hjernen, du kommer til at give, når du skriver om søgninger til din blog 😀

    Kommentar af conny — 24. juli 2017 @ 13:20 | Svar

    • Du skal bare nyde løs, men det er altså underligt, at du har det snegleproblem – vi har en del snegle, også i nærheden af dahliaerne, men de spiser dem ikke.
      Hehe, ja, de søgninger er lidt bizarre indimellem 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. juli 2017 @ 16:30 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.