Hos Mommer

13. juli 2017

Hvis man synes, det er en oplevelse, så …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:52
Tags:

Vi var i både i Elgiganten, i Næstved Storcenter og inde i Næstveds gågader i dag. Der var forskellige ærinder inden turen til Kruger Parken; bl.a. nogle gode vandresokker og et ekstra SD-kort til kameraet, for jeg kunne godt forestille mig gå totalamok med fotografering, hvis ellers The Big Five lader sig se – men det gør de nok.
Det har de bare at gøre … sidste gang, i 2004, var vi ikke så heldige at se leoparden, så den håber vi naturligvis at få med denne gang. The Big Five er løve, leopard, sort næsehorn (hvorfor mon ikke det hvide?), elefant og kafferbøffel. Som en kontrast til disse, har turistindustrien opfundet The Little (eller small) Five, som er løvemyre, leopardskildpadde, næsehornsbille, elefantspidsmus og bøffelvæver.
Nå. Det var et sidespring, men det bliver en stor oplevelse, hvilket fører mig helt naturligt hen til dagens egentlige emne:
Da jeg stod i kassekøen, lagde jeg mærke til standeren med oplevelser – man ser dem snart overalt.

P1070059P1070060

Jeg kom til at smile med lyd på – så meget, at parret foran lige skulle se, hvad jeg var for en.
Jeg lod som ingenting og sagde til John, at hvis man synes det er en kæmpeoplevelse at kunne gå amok i en pølsevogn, så må man dæleme have et uspændende liv! Samt et liv med et madbehov uden ønske om de lidt mere raffinerede gastronomiske nuancer. Så smilede parret foran også …
Helt ærligt, altså. Hvad mener I om den slags ‘oplevelser’? Måske kunne man bruge det som hadegave? Til en, man ved går højt op i finere madlavning?
Godt, så … jeg ville i hvert fald ikke vælge at gå amok i en pølsevogn, men det er måske bare mig, der har det sådan? Er det mig, der er mærkelig?
Jeg skulle have spurgt, om de havde solgt nogen, men det gjorde jeg ikke.
Jeg går ud fra, at det er gå amok på spise løs-måden, for hvis det er på terrormåden, må muslimer da sluge et par kameler inden (tøhø), med alt det svinekød, de kan blive eksponeret for sådan et sted.
Jeg så til min forbavselse disse pølsegavekort både i Elgiganten og i Bilka.

14 kommentarer »

  1. ÅÅÅÅÅrhh skal I til Kruger Park? Neeej hvor bliver det fantastisk!
    Jeg har sovet i Sabie Sands – en private reserve som for maaaange år siden lå lige ved siden af. (beklager overforbruget af vokaler…)
    Så spis lidt mealie pap for mig, gider du?
    Og hils the Pyjama Donkeys, Wildebeast og Olifanterne fra mig!
    Og nyd sangen af Afrikas nat. Intet bedre.
    Hvornår tager I afsted?

    Kommentar af Kong Mor — 13. juli 2017 @ 18:33 | Svar

    • Jaaa vi skal, og det bliver forhåbentlig fuldstændig fantastisk. Vi glæder os sådan til at se, hvordan børnebørnene oplever sådan en tur.
      Jeg skulle da lige se hvor Sabie Sands ligger – det er et stykke syd for hvor vi skal være. Vi skal nok hilse dem alle, spise grød og tænke på dig, alt imens vi nyder den afrikanske nat – og ikke mindst stjernehimlen, hvor stjernerne falder lige ned i hovedet på os.
      Vi skal afsted d. 25.

      Kommentar af Ellen — 13. juli 2017 @ 21:13 | Svar

  2. Det med at æde sig halvt fordærvet ved en pølsevogn forekommer at være udtryk for foragt for sig selv som bukser med lavede huller ved knæene er foragt for værdier. Det er et led i danskens ulidelige selviscenesættelse på den mest platte måde. Jeg forstår ikke at et – muligt – seriøst firma vil markedsføre den slags latterligheder.
    For nu at sige det lidt skarpt.

    Kommentar af Jørgen — 13. juli 2017 @ 19:26 | Svar

    • Du må meget gerne være skarp – det er helt passende i dette tilfælde. Plat og latterligt er faktisk ret gode ord i denne sammenhæng.

      Kommentar af Ellen — 13. juli 2017 @ 21:15 | Svar

  3. Hov, hov – jeg behøver altså ingen hadegaver; pølsevognen må gerne sælge pølserne til anden side, tak. Det er godt nok en mystisk oplevelse!
    Jeg håber I får en leopard ‘med hjem’ 🙂 Uanset, så bliver det da en oplevelse for livet for de to unge deltagere – og for bedsterne.
    Vi turer p.t. på Gotland og på Fårø – her er utroligt dejligt. OG kan man faktisk også møde løvemyrer på den nu musestille vandreklit ‘Ulla Hau’ på Fårø, men vi så den desværre ikke, så vi har ikke engang en femtedel ‘Little Five’. Til gengæld får vi drukket en hel del rødvin her i forbudslandet 😉

    Kommentar af fiberfryd — 13. juli 2017 @ 21:29 | Svar

    • Okay, jeg dropper at købe en til dig og Peter 😀
      Det kunne da ellers have været blæret at komme hjem med et billede af en Little Five – fra Fårø!
      Gotland er værd at se? Det må vi lige tale nærmere om. Kan man købe ufarvet uld der til en overkommelig pris? Jeg tænker selvfølgelig på vores fælles farvedag …
      Hyg jer med rødvinen 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. juli 2017 @ 21:46 | Svar

  4. Jeg påtænkte ellers at skrive “overraskelser” på min ønskeseddel til den runde dag senere på året – men hvis jeg risikerer at få sådan et “gå amok”-gavekort, så må jeg vist formulere mig lidt anderledes. Jeg giver Jørgen fuldstændig ret i hans kommentar.

    Kommentar af conny — 13. juli 2017 @ 23:13 | Svar

    • Du må bare sige, at du ikke ønsker dig nogen af dem fra Elgiganten eller Bilka 🙂
      Ja – Jørgen har en god kommentar!

      Kommentar af Ellen — 13. juli 2017 @ 23:38 | Svar

  5. Vi har netop modtaget en invitation til en dobbeltfødselsdag, hvor der på ønskesedlen er gjort opmærksom på, at man IKKE ønsker sig oplevelses-gavekort.
    Jeg uvidende tåbe undrede mig over, hvad der mon kunne ligge i den bemærkning. Jeg anede end ikke hvad et oplevelses-gavekort måtte være for en tingest. (Jeg hører til dem, der lige skal hen til gavebordet for at se, hvad jeg har givet.)
    Nu ser jeg lyset og forstår til fulde de inviterendes ikke-ønske.

    Kommentar af natural2222 — 14. juli 2017 @ 06:15 | Svar

    • Hehe, så har du lært noget nyt 🙂
      Jeg synes normalt, at disse oplevelseskort er ret gode, og der er mange forskellige – jeg vil da fx ikke have noget imod at få et kroophold forærende, men dette med pølsevognen var virkelig langt ude.
      I må have det lige som os: Alt hvad der hedder gaver af en hvilken som helst art sorterer under den kvindelige part. Inklusive gaver til samme kvindelige part fra den mandlige part 😀

      Kommentar af Ellen — 14. juli 2017 @ 09:09 | Svar

  6. Hvad kan man sige… at smag og behag er individuelt? Jeg synes afgjort, at Afrika er en oplevelse… Pølsevognen er nødløsningen, når maven er helt desperat efter en påfyldning… og én hot dog er altid nok…!
    Men jeg skal nok være specifik med mine ønsker fremover…
    Ellers lyder det til at det tekniske udstyr er klar til ekspedition Kruger. Ihhh.. jeg glæder mig til at høre mere 😉 Især ungernes oplevelser og reaktioner.

    Kommentar af Anne Holtegård — 14. juli 2017 @ 14:18 | Svar

    • Jeg kan også sagtens snuppe en hotdog en gang eller to om året, men derfra og så til at ‘gå amok’ er der altså ret langt, så ja, pas på med hvad du ønsker dig 🙂
      Teknikken er klar. Vi er klar. Alle er klar. Vi venter bare, og det er efterhånden svært 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. juli 2017 @ 15:53 | Svar

  7. Det er synd for pølsen, at den oftest er et industriprodukt, hvor ingredienserne aldrig ville komme i betragtning, hvis den blev af en slagter/pølsemager.
    Jeg spiser sjældent, men gerne en god pølse (og har også lavet dem selv lejlighedsvis, fordi det var sjovt og havde ureelt kød, der skulle bruges, af både lam, vildsvin og elg – dog ikke samtidig)..
    Hvis I kommer i nærheden af Kristianstad og vil smage en god pølse med utraditionelt og lækkert tilbehør, så prøv http://www.sotnosenskorvar.se/
    Jeg giver gerne oplevelser i gave, men jeg kunne aldrig drømme om at give en standardiseret oplevelse. Hvis jeg fik et, ville jeg tænke, at gavegiver godt nok ikke havde lagt sjæl i den gave.
    Mht. at vandre og sokker, kender du tricket med at have en tynd glat (nylon) tætsiddende sok inden under den uldne, hvis vabler ellers er et problem, da der så ikke er friktion mellem hud og sok, men mellem sokkerne.
    Mvh. og nu skal jeg rense 4 kg. svampe

    Kommentar af Kristine — 14. juli 2017 @ 17:21 | Svar

    • Jeg holder også meget af gode pølser, hvor man ved hvad der er i dem – har også selv forsøgt mig. I Bath ligger der en pølsemager, som burde vinde en pris – han har over 30 forskellige slags, og de er lige gode på hver sin måde alle sammen.
      Det der Sotnose må prøves engang – det er spændende ud og er jo på vejen mod Kristianstad.
      Nej, det trick kender jeg ikke, men jeg har nu aldrig oplevet, at vandresokker skaber vabelproblemer. Det er nok mere de hjemmestrikkede, vil jeg tro.
      God fornøjelse – gem nogle til mig i næste uge!

      Kommentar af Ellen — 14. juli 2017 @ 17:41 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.