Hos Mommer

7. juli 2017

Murphy strikes again

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:20
Tags: ,

Det var da godt, jeg brokkede mig over leveringstiderne på garn i går … her til formiddag løb beskeden ind om, at jeg kan afhente garnet. Telepati?
Naturligvis blev det fluks hentet, og jeg åbnede pakken en smule bævende, for der var nemlig en risiko for, at det ikke var den rigtige farve, idet jeg har været et stort fjols og undladt at gemme banderolen fra garnet; ligeledes har jeg smidt e-ordren ud, så jeg var nødt til at se, om jeg kunne vurdere farven fra skærmen, men det er virkelig svært, som i næsten umuligt.
Jeg vaklede mellem to muligheder, og med dagens overskrift har man nok gættet, at jeg valgte den forkerte.
Havde jeg bare dengang gjort det, jeg har gjort her til højre, nemlig klippet ud og sat farverne ved siden af hinanden, havde jeg måske ikke været i tvivl, men også kun måske, og det er altid så nemt at være bagklog.
Jeg bandede derfor en del – jeg var ikke et sekund i tvivl, da jeg så garnet i virkeligheden.
Til venstre det forkerte Baby Merino, til højre min fejlvurdering og i midten den rigtige. Ingen af dem ser på billedet ud, som de gør i virkeligheden – igen: det er svært med farver og computerskærme: Det hele nøgle ligner mest billedet til højre, ikke? Men det er det til venstre.

IMG_6647

Selvfølgelig kan garnet sendes retur og byttes ad denne vej, men der vil gå alt for lang tid, så gode råd var dyre.
Jeg besluttede mig for en taktik, der altid virkede, da jeg endnu var i arbejde: På forhånd at afvæbne folk, så de næsten ikke kan tillade sig at blive sure – og faktisk heller aldrig blev det. Jeg kontaktede min livlinje i hvad det nu end måtte være, afhængigt af fejlen, og indledte med at sige “Jeg har kvajet mig og jeg har brug for din hjælp!” Ikke noget med at spille uskyldig, komme med elendige undskyldninger eller mumle noget om, at man søreme da ikke kan forstå, hvordan det er gået til, eller anden form for udenomssnak. Når der kommer en, som uden at blinke indrømmer en fejl, er folk uden tøven parate til at smide hvad de har i hænderne og træde til for at bistå.

Den taktik benyttede jeg overfor John, og han havde heldigvis ikke noget imod at køre en tur til Helsinge i morgen formiddag, så jeg kan bytte garnet i den fysiske butik. Jeg forklarede, at jeg havde brug for at se alternativet i virkeligheden, så jeg ikke gentager dette glansnummer. Risikoen er lille, men den er der, og min søde mand var meget forstående. Vi har da også kun 120 km til Helsinge … godt jeg ikke havde handlet et eller andet sted i Jylland …
Jeg kunne godt have kørt selv. Selvfølgelig kunne jeg det, men det er da så keeedeligt.
Og jeg har ringet til butikken og sikret mig, at de har masser af både det garn, jeg tror det er og også af den sidste, men nok usandsynlige mulighed, for hvis vi kørte 240 km forgæves, var manden min måske alligevel nok blevet en anelse stram i ansigtet.
De er i øvrigt tilgivet deres langsommelighed, for damen var noget så sød og lagde begge alternativer til side til mig, selv om hun ved, at jeg kun skal have den ene farve med hjem.

14 kommentarer »

  1. Ja, det kunne jo ha’ været købt i Skagen!… God tur til Helsinge! 😀

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 7. juli 2017 @ 14:50 | Svar

    • Ja … i hvert fald i Ålborg 🙂 Tak …

      Kommentar af Ellen — 7. juli 2017 @ 15:57 | Svar

  2. Hver især gode farver, men hvis det ikke er den rigtige, så er det jo sådan set lige meget. Jeg håber, I har (haft) en god tur til Helsinge.

    Kommentar af conny — 7. juli 2017 @ 15:18 | Svar

    • Det er de … gode farver, altså, men nu var jeg så sikker på, hvilken en det skulle være til lige netop den valgte trøje.
      (Men jeg er i tvivl om jeg skulle beholde det forkerte til noget andet, for det er nemlig en rigtig flot farve …)

      Kommentar af Ellen — 7. juli 2017 @ 16:01 | Svar

  3. Tjah, alt er relativt. Jeg kørte jo 120 km for at besøge min far, og jeg elskede køreturen. God tur og forhåbentlig får du det rigtige garn.

    Kommentar af Lene — 7. juli 2017 @ 15:31 | Svar

    • Måske er det noget andet, når man skal besøge sin gamle far 🙂
      Jeg fik bare nok af at køre bil efter 35 år med 120 km HVER dag!

      Kommentar af Ellen — 7. juli 2017 @ 16:02 | Svar

  4. Hvis I ikke bare skal tur-retur, så er der udstillingen “Strikket Renæssance” på Frederiksborg Slot og i tilfælde af opholdsvejr, så kan Ninas Naturcafe http://naturcafe.dk/ være et godt bud på frokost eller kage og kaffe eller hvad med Fredensborg Slot, hvor der er adgang til den reserverede have og rundvisning i orangeriet og urtehaven, når majestæten ikke er hjemme.
    Mvh.

    Kommentar af Kristine — 7. juli 2017 @ 15:37 | Svar

    • Ohhh – vi har talt om at lave det om til en udflugt, og det kunne afgjort godt friste mig med den strikkede renæssance, men jeg ved ikke rigtig, om jeg vil byde John at skulle se sådan en udstilling … jeg lurer lige stemningen i morgen.
      Naturcafeen er også en rigtig god ide, og jeg havde besluttet mig for at give en lækker frokost som tak for køreturen. Bør jeg bestille bord?
      Tak for anbefalinger!

      Kommentar af Ellen — 7. juli 2017 @ 16:10 | Svar

      • Bordbestilling, tja … Jeg har kun været der få gange, når vejen faldt forbi, og i godt vejr, hvor der har været plads ude.

        Kommentar af Kristine — 7. juli 2017 @ 16:29 | Svar

        • Okay – jeg satser bare på godt vejr, så 🙂

          Kommentar af Ellen — 7. juli 2017 @ 20:53 | Svar

  5. Håber I har haft en god tur med garn og alt inkl.!
    Den udstilling vil jeg også gerne se…
    Farver er det bare umuligt… som i UMULIGT.. at se på en skærm. Bare at tage billeder, med det jeg synes er den rette farve, er en udfordring. Men godt du fik et bedre indtryk af forhandleren.
    Du kan da lige så god beholde fejlfarve til næste projekt. Det er jo nogle skønne nuancer.
    Jeg er bagud med bloglæsning… underskrift i Sverige; har I solgt?
    Og så er jeg, igen, imponeret af englændernes initiativ og aktivitet. Sådan en havedag; fantastisk!

    Kommentar af Anne Holtegård — 8. juli 2017 @ 19:50 | Svar

    • Det var en meget, meget interessant udstilling!
      Det er nemlig umuligt, og du skulle bare vide, hvor tæt jeg var på at beholde fejlfarven – plus at købe en helt tredje også, for det er virkelig dejlige farver alle sammen, men det må vente, for jeg har købt rigeligt med garn lige nu.
      Underskriften var kontrakten med ejendomsmægleren 😉
      Ja, de går til den, de unge mennesker. Gid man stadig havde sådan en energi.

      Kommentar af Ellen — 8. juli 2017 @ 19:55 | Svar

  6. En smuttur til Helsinge, herregud, det er da ingen sag for John! 🙂
    Det var godt du fik set udstillingen på Frederiksborg Slot, den er nemlig meget spændende.
    Og hvad med Naturcafeen? Det er ret svært at få plads hos Nina med kort varsel, og hvis vejret lignede det vi havde i dag, så var det vist så som så med udelivet.

    Kommentar af fiberfryd — 9. juli 2017 @ 00:00 | Svar

    • Ja, man kunne kun blive imponeret over de strikkede klædedragter.
      Der var ikke så mange, da vi kom, men der kom hurtigt flere. Det var dog ikke noget problem, for vi kunne sagtens sidde udenfor – regnvejret må have kravlet lige uden om os 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. juli 2017 @ 09:40 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.