Hos Mommer

2. juli 2017

Det går strygende

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:10
Tags: ,

Vejret så fornemt ud, da vi stod op i morges, så jeg skyndte mig at sætte den vask over, jeg havde måttet udskyde i nogle dage – tøj, der helst skal tørre ude på snoren, for så behøver det ikke at blive strøget.
Der gik lige præcis en time ud af de to, det tager maskinen at køre gennem vaskeprocessen, så regnede det. Igen. Meget.
Inden da nåede vi i fællesskab at få klippet alle de døde rosenhoveder af og få fejet rosenbladene sammen, samt fejet resten af terrassen, som så farlig ud efter de ‘efterårsstorme’, vi har haft de sidste to dage.
Men tøjet kunne ikke komme ud. Dammit.
Jeg tumblede det strygetørt i stedet. Det viste sig at burde have heddet strygevådt, men jeg kastede mig ud i opgaven at stryge det tørt, plus se at få strøget det, der havde ligget og ventet en rum tid.

IMG_6623

Jeg kan nemlig ikke fordrage at stryge. Jeg er måske god til at sylte frugt og den slags, men jeg er endnu bedre til at sylte strygeopgaver.
Det går dog noget bedre efter flytningen her ned til Den Stråtækte, for udsigten er upåklagelig, hvorfor jeg har valgt at gøre det til et studie i fjordkigning med strygning som bifag.
Selv under disse betingelser føles ni T-shirts/bluser og fire skjortebluser som meget. Det tog mig halvanden time, jeg snildt kunne have brugt til noget andet og bedre, men nu er det gjort, og hvad der så ud som halvdelen af sommergarderoben er atter på plads i skabet.

IMG_6605

Jeg kan bedre lide roserne, når de ser således ud – regnen og blæsten har fået mange til at se lidt hængemulede og temmelig ynkelige ud, men de skal nok komme igen, hvis vejret ellers kunne beslutte sig for at lege sommer for en tid.
Jeg vil også gerne have lidt mere gang i dahliaerne. De har det sådan set fint nok og har ikke taget skade af slagregnen eller er knækket af blæsten, så de må være robuste nok – men de vokser lidt vel langsomt og vil sikkert sætte pris på lidt varmere vejr.
Eller også vokser de fuldstændig som de skal, men har bare en lidt for utålmodig kvinde i nærheden, der går og venter med længsel på, at de blomstrer, så hun kan se hvor fine alle de nye er.

18 kommentarer

  1. Jeg hverken sylter eller stryger – til gengæld vasker jeg VIRKELIG meget!….

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 2. juli 2017 @ 17:11

    • Det kan jeg sagtens forestille mig – med tre drenge!

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2017 @ 17:26

  2. Jeg stryger også, eller det burde jeg, men nu har jeg igen igen bildt mig selv ind, at det var i orden med en pause. Det er det så ikke, så slut her fra 😦

    Kommentar af Fruen i Midten — 2. juli 2017 @ 18:39

    • Jamen så undskyld forstyrrelsen og god arbejdslyst 😉

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2017 @ 20:50

  3. Kunne det være en ide med aftagelige tørresnore i “læskuret” – de kan jo stryges, når de ikke er i brug, hvorved der kan stryges uden at stryge eller i det mindste tørres uden brug af tørretumbler 😂
    Mvh.

    Kommentar af Kristine — 2. juli 2017 @ 19:40

    • Jeg bruger kun tumbleren ganske få gange om året, og jeg kunne have hængt tøjet op på stativet i strygestuen – hvad jeg normalt gør, når det ikke kan komme ud, men det kan det heldigvis for det meste. Jeg vil ikke bruge shelteret, for jeg gider ikke hænge snore op og flytte havemøbler hver gang jeg skal tørre tøj.

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2017 @ 20:53

  4. Man kan vel godt stryge strygningen, når man som dig er et jern til at glatte ud og give tørt på med et pennestrøg.

    Kommentar af Eric — 2. juli 2017 @ 19:44

    • Hehe 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2017 @ 20:53

  5. Strygning er da også en af de kedlige discipliner. ..
    her går jeg også og venter på tør vejr…. og prøver at trække vasken til det nye tørrestativ er oppe, så det ikke skal tørre på folde stativ…. men med mindre det kommer op i morgen må jeg nok vaske alligevel….
    Din udsigt ved strygning er dog en del bedre end min. … en hel del.
    I bor så smukt

    Kommentar af Anette — 2. juli 2017 @ 20:06

    • Det er SÅ kedeligt at stryge – selv med verdens bedste udsigt, for tak og ja, vi bor simpelthen så vidunderlig smukt 🙂

      Kommentar af Ellen — 2. juli 2017 @ 20:54

  6. Jeg kan egentlig godt lide at stryge når jeg kommer i gang, men at få taget mig sammen til det kan godt tage en rum tid, så det er godt jeg kun har meget få ting der bliver strøget. Enten lægger jeg tøjet sammen mens det er varmt fra tumbleren, eller efterhånden som jeg tager det ned fra snoren. Så er det meste pænt glat og behøver ikke yderligere behandling. Men din udsigt er forrygende smuk, den kan jeg godt misunde dig. Udsigt over vandet er det eneste jeg kan savne lidt her hvor vi bor. Knus til jer begge fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 2. juli 2017 @ 23:04

    • Jeg bruger også meget det med at hive det direkte ned fra snoren, men der er nogle ting, der bare skal stryges.
      Der er noget med vand, ikke sandt? Det hjælper virkelig med sådan en udsigt 🙂

      Kommentar af Ellen — 3. juli 2017 @ 14:06

  7. Tillykke med overstået dåd! Strygning – gaaab. Når det skal være, så hører jeg som regel lydbog eller radio imens, men jeg har minimeret brugen af strygejern til et nærmest uacceptabelt niveau 😉
    Vasketøjet tørres udendørs (under halvtag) det meste af året, for jeg elsker duften af ‘frisklufttørret’ tøj.

    Kommentar af fiberfryd — 2. juli 2017 @ 23:13

    • Jeg stryger vist heller ikke så meget, som jeg burde, for god udsigt eller ej, er det stadig et hadearbejde.
      Jeg er helt enig, og der skal også virkelig meget til, før jeg ikke tørrer tøj udendørs, for som regel kan man godt lure vejret – det smuttede bare i går …

      Kommentar af Ellen — 3. juli 2017 @ 14:09

  8. Udsigten fejler ikke noget – men jeg vil nok sige, at der skal en stor mængde god udsigt til, før jeg synes, strygning er skønt.

    Kommentar af conny — 3. juli 2017 @ 12:44

    • Jeg synes bestemt heller ikke, at den gode udsigt gør det skønt at stryge. Den gør det bare mindre slemt 😉

      Kommentar af Ellen — 3. juli 2017 @ 14:10

  9. Hehe, ja det går jo strygende (det er altså heller ikke nogen yndlingsdisciplin herhjemme, så de værste folder fugtsprøjtes og glattes med varm luft fra føntørrer – sådan i al hast. Dejligt at du trods alt har fjordudsigten!

    Kommentar af /ks — 5. juli 2017 @ 19:21

    • Haha – er det så ikke lige så hurtigt at stryge det stykke tøj ,? 😀
      Fjordudsigt er en god ting!

      Kommentar af Ellen — 5. juli 2017 @ 20:55


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.