Hos Mommer

19. juni 2017

Hvad har Tim med Moses at gøre?

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:39
Tags: , ,

Man må ikke sige det. Man må ikke klage over vejret – især ikke, hvis dette her er sidste dag, inden det vender igen.
Men altså … den varme! Vi har haft 28° i dag, så det var behageligst, da jeg cyklede til Præstø og hjem igen efter frokost. Terrassen var udelukket efter kl. 12 – der må have været 40° – og da jeg havde ordnet et skyggefuldt bed, kapitulerede jeg. Ikke mere arbejde i dag!
Timianplanterne elsker dog denne varme. Mange steder i haven gror denne velduftende art langs sten- og andre terrasser og viser sig lige nu i et overdådigt blomsterflor, som går tone-i-tone med en storkenæb, der også er mange af.

P1060962

Kl. 16:10 satte jeg mig med et strikketøj foran tv’et og så Bibelens Gåder: Moses’ Stav. Det var en ikke specielt interessant udsendelse om en Graham Philips, der havde sat sig for at finde den stav, som forvandlede sig til en slange og som skilte vandene og derved reddede israelitterne. Ad kringlede veje havnede staven i Devon, England, men detaljerne skal jeg skåne jer for, for som sagt synes jeg, det hele var lidt langt ude.
Jeg fulgte derfor ikke særlig opmærksomt med, da jeg pludselig hørte en kendt stemme – Tims!
Han fortalte om Stanley May, som angiveligt købte staven af en devonsk lord, hvorefter May købte en billet til første klasse til … Titanic. Her var det, at Tim bogstavelig talt kom ind i billedet og forklarede lidt om Stanley May og Odell-familien. Exit Moses’ stav, som gik ned med Titanic.
Troede jeg, men ‘historiedetektiven’ fandt en drejning, så han kunne lede videre efter den famøse stav. Jaja, man kommer åbenbart vidt omkring, når man skal løse bibelens gåder.
Skulle nogen mod forventning få lyst til at se udsendelsen, kommer Tim på banen cirka en halv time inde i den. Men jeg advarer: Det interessanteste var Tims komplet uventede opdukken! For mig, i det mindste …

16 kommentarer

  1. Åh, jeg elsker timian. Synet, duften(e) og smagen(e). Jeg har også en del forskellige arter i haven, og de gror jo heldigvis som (velkomment) ukrudt

    Kommentar af Fru Z — 19. juni 2017 @ 19:29

    • Ja, det er en supergod plante at have (rigeligt) af – og så tåler den tørke … 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. juni 2017 @ 19:48

  2. Du havde forhåbentligt Gevalia på lager, da du fik uventet besøg af svigersønnen 😂.
    Det er underligt uventet at se en nærtstående i fjernsynet. Jeg havde selv oplevelsen for et lille år siden, hvor en søskende var med i DR2-dagen.
    Mvh.

    Kommentar af Kristine — 19. juni 2017 @ 19:45

    • Han drikker ikke kaffe 😉
      Ja … vidste du ikke, at vedkommende skulle deltage? Jeg overraskede vist også adskillige, engang jeg blev interviewet i Tv-Avisen. Der blev jeg også genkendt på stemmen.

      Kommentar af Ellen — 19. juni 2017 @ 19:50

      • Nej det vidste jeg ikke, fordi oplysning om det ville kunne opfattes som skryden og derudover så gik det vist hurtigt, men min feedback var velkommen.

        Kommentar af Kristine — 19. juni 2017 @ 21:09

        • Okay.

          Kommentar af Ellen — 19. juni 2017 @ 21:33

  3. Moses’ stav! Man skal høre meget. Medmindre den var lavet af guld, skal den være særdeles velpræserveret for at eksistere, men guderne er selvfølgelig almægtige …

    Kommentar af Eric — 19. juni 2017 @ 20:04

    • Hehe, ja, men som sagt syntes jeg også, at det hele var ret langt ude 😀

      Kommentar af Ellen — 19. juni 2017 @ 20:45

  4. Det må have været hele udsendelsen værd, at Tim pludselig dukkede op 🙂

    Kommentar af betty — 19. juni 2017 @ 21:05

    • Ja … det kan man godt sige – det var virkelig en overraskelse.

      Kommentar af Ellen — 19. juni 2017 @ 21:34

  5. Haha, jeg er sikker på, at jeg godt kan undvære den udsendelse 😉 Til gengæld er der pludselig opstået et behov for timian …

    Kommentar af Fruen i Midten — 20. juni 2017 @ 08:57

    • Du går bestemt heller ikke glip af noget … andet end Tims to minutter, naturligvis 😉
      Timian er på alle måder godt – jeg nyder de forskellige arters duft, hhv. smag i haven og i gryderne – og så tørrer jeg til vinterbrug.

      Kommentar af Ellen — 20. juni 2017 @ 10:12

  6. Jeg har set udsendelsen… og nåede også at opdage Tim. Det var virkeligt et hovsa midt i det historiske detektivarbejde… Jeg så det mere som en beretning om, hvordan folk med en ide kan komme langt omkring!
    Jamen, jeg skal da også have fat i noget timian. Det er både dekorativt og velsmagende. Og kan lige puttes ind mellem alt muligt… og i meget god mad!

    Kommentar af Anne Holtegård — 20. juni 2017 @ 12:52

    • Pudsigt, at du opdagede Tim – og ja, sådan kan man selvfølgelig også ‘læse’ udsendelsen, men Philip virkede som om han selv var ret overbevist 🙂
      Timian er godt – på alle måder godt! Du skal bare være opmærksom på, hvad du køber, for nogle af dem har ret uanselige blomster.

      Kommentar af Ellen — 20. juni 2017 @ 13:23

  7. Det var da en god overraskelse med Tims deltagelse. Flot klump timian.

    Kommentar af Jørgen — 23. juni 2017 @ 20:42

    • Ja – det var da næsten det bedste indslag i den udsendelse …

      Kommentar af Ellen — 23. juni 2017 @ 20:45


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.