Hos Mommer

17. juni 2017

Nu også i syrenfarvede

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:14
Tags:

Bootees (2)Sikke da et vejr! Min søster bliver 60 i morgen, hvor de lover lige så godt eller bedre vejr, så hun må have været sød.
I aften skal det fejres med bravour, så lige om lidt sætter vi kursen mod det sted, hun har lejet. En hel gård, nærmest, kan jeg forstå, tilhørende en fyr hun kender, der har et band, og samme band spiller op efter maden. Det skal nok blive godt. Jeg ved ikke hvor mange vi bliver, men kender jeg hende ret, så har hun samlet revl og krat (nej, ikke rav og krat! Det giver ingen mening) – jeg vil gætte på, at vi nok bliver omkring det samme antal personer, som hun fylder år.

Jeg har siddet oppe på terassen og syet de to andre babystøvler sammen. Jeg måtte på et tidspunkt kapitulere, fordi det blev for varmt at arbejde i haven, og hvad var så mere nærliggende end at få ordnet dette lille hængeparti?

Det slog mig, i hvor høj grad de passede til min provencedug, som jeg købte på det franske marked i Præstø sidste år, så det kom der et par billeder eller fire ud af.

Bootees (3)Bootees (4)Bootees (5)

De er altså nuser, de små støvler, og for de interesserede har Kristine fundet opskriften her.
Jeg både googlede og billedgooglede ellers selv højt og lavt efter booties og bootees, og følte jeg havde været hele internettet igennem, men Kristine var dygtigere og fandt dem, så nu er der ingen undskyldning for ikke at strikke dem, hvis man har sådanne lyster.
Opskriften er på engelsk, men har man lidt problemer med det, så er der flere gode ordlister rundt omkring, bl.a. her hos Sommerfuglen.

26 kommentarer

  1. Fantastisk! Findes de i størrelse 38?….

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 17. juni 2017 @ 16:16

    • Okkeja – jeg er bare ikke sikker på, at de så vil virke helt så nuttede 😉

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 11:09

  2. De er godt nok supersøde! Måske skulle jeg variere mit udvalg lidt. Jeg sværger ellers til Blue Steps støvlerne (på Ravelry – og jeg kan ikke lige huske, hvordan man linker i en kommentar), men lidt forandring kunne måske være meget godt.

    Kommentar af Kirsten — 17. juni 2017 @ 16:25

    • Århh, hvor er de da også søde! Dem er jeg nødt til at prøve at strikke 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 11:11

  3. De er skønne 🙂

    Kommentar af www.randiglensbo.dk — 17. juni 2017 @ 16:26

    • Ja, de er så 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 11:12

  4. I må have en dejlig fødselsdagsfest 🙂 Og hvor er de skønne, de små støvler 🙂

    Kommentar af Miri — 17. juni 2017 @ 16:34

    • Tak – og ja, de er 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 11:12

  5. Det er godt at fejre mærkedage. God tur og god fornøjelse!

    Kommentar af Donald — 17. juni 2017 @ 23:10

    • Det er det da – og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 11:12

  6. Årh… hvor er de fiiine! Og aldels nydeligt i lilla på fin dug..
    Blue Steps er også bare flotte…
    Men ingen der kan bruge dem i min omgangskreds… desværre.
    Det kunne være sjovt at strikke SMÅT!
    Rigtig god fødselsdagsfest og tillykke til/med din søster.

    Kommentar af Anne Holtegård — 18. juni 2017 @ 12:17

    • De er noget så nuser, og ja, det er Blue Steps også.
      Kan du ikke bare strikke dem, lige som jeg har gjort? På et tidspunkt skal der nok dukke nogen op, der kan bruge dem.
      Tak og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 12:57

  7. Det er nemlig revl, er det! Krat har af en eller anden grund bedre evnet at holde sig ude af glemmebogen.

    Var det ikke lidt ondt at sy skoene sammen? Det vil da gøre det temmelig besværligt for det stakkels barn at lære at gå. 🙂

    Kommentar af natural2222 — 18. juni 2017 @ 15:52

    • Ja … men jeg undrer mig godt nok over, hvordan folk finder mening i at bruge ‘rav’ i denne forbindelse, men så logisk tænker åbenbart ikke alle.
      Tøhø, Farmer … men det er ikke noget problem, for det er størrelse nyfødt, jeg har lavet – sådan en lille en kan knap nok sparke endnu 😀

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 15:57

      • Ja, så går det an.
        -Og rav har ganske rigtigt intet med sagen at gøre. Jeg kan slet ikke se fejlmuligheden/forbindelsen.
        Det mest oplagte er vel, at selve forståelsen af, at revl er det materiale man har revet sammen, mangler. Så er der intet tilbage i skovbunden. Alt er sanket og krattet hugget ned, og det er ikke at vise storsind. Man skal altid lade lidt tilbage.
        Som i sangen: “…fuglen og den fattige skal også være mæt.”

        Kommentar af natural2222 — 18. juni 2017 @ 16:38

        • Nej, det kan jeg heller ikke, for uanset hvilken dialekt man taler; om man udtaler det revl eller ravl, kan man tydeligt høre, at det ender på L.
          Jeg synes det er synd, at man åbenbart ikke tager de gamle ordsprog og talemåder op i skolerne, som lærerne gjorde, da jeg gik i skole. Brug to minutter på “Dagens ordsprog” eller noget i den stil.

          Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 18:28

  8. De er mere end søde de små tøfler og sikkert et godt prosjekt til uttynning af restegarn.

    Kommentar af udvandreren — 18. juni 2017 @ 20:22

    • Ja … og selv ganske små rester kan bruges.

      Kommentar af Ellen — 18. juni 2017 @ 20:41

  9. Tak for rosen, men tilfældighed og held er rigeligt for mig.

    Kommentar af Kristine — 19. juni 2017 @ 19:24

    • Årh – bare sol dig, når du kan 😉

      Kommentar af Ellen — 19. juni 2017 @ 19:47

  10. Fin farve til de søde som bootees. Og da jeg så de kom fra Susan B. Anderson, tænkte jeg straks, selvfølgelig. Hun har de sjoveste små ting, hun hækler og strikker. Det er da en sjov ting at få lagt på lager; de ser overkommelige ud tidsmæssigt, og man kan se, der sker noget undervejs.

    Kommentar af conny — 20. juni 2017 @ 10:39

    • Så du kender Susan? Det gjorde jeg ikke, men nu har jeg kigget lidt rundt på hendes blog.
      Nemlig: lagerstrik. På flere måder 😉 … der skal nok komme nogen engang, der lige ønsker sig præcis sådan et par søde, små støvler 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. juni 2017 @ 10:53

  11. Skønne ‘fusser’ – jeg fandt også opskriften på Ravelry, efter gårsdagens indlæg; jeg kender jo en der sagtens kan bruge den slags 😉
    Håber I havde en dejlig fest.

    Kommentar af fiberfryd — 20. juni 2017 @ 23:33

    • Ihhh, der kiggede jeg også – jeg må virkelig have været dum til at søge den dag! Jeg tænkte på dig, da jeg så dem i UK 🙂
      Den var rigtig god, tak!

      Kommentar af Ellen — 21. juni 2017 @ 10:53

  12. Ih altså.

    Kommentar af Jørgen — 23. juni 2017 @ 20:34

    • 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. juni 2017 @ 20:40


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.