Hos Mommer

29. maj 2017

Jamen jeg har jo brugt alle superlativerne …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 20:43
Tags: ,

Connemara … Wild Atlantic Way – jeg har vist allerede skrevet i begejstrede vendinger om Irlands skønhed, så nu ved jeg slet ikke, hvilke ord jeg skal anvende for dagen i dag. Superlativer er ikke nok, og billederne yder ikke skønheden tilstrækkelig retfærdighed. Som i overhovedet ikke – vores kæber er helt ømme af hele tiden at falde ned. Jeg vil derfor bare nøjes med at sige, at hvis muligheden byder sig, så se Ring of Kerry. Det er graden over superlativ: smuk, smukkere, smukkest, Ring of Kerry.

Bray Head - Ring of Kerry

Solen var lidt on-off det meste af dagen, men det holdt tørvejr, hvilket var det vigtigste for os – selv om vi blankt erkender, at alting – selv Irland – bliver endnu smukkere, når solen skinner. Billedet herover er fra Bray Head på Valentia Island. Lidt senere kom vi til Geokaun Mountain, som også bød på adskillige spektakulære udsigtspunkter. Vi stødte et par gange ind i fire slavisk talende personer, som havde så vældig travlt med at tage selfies og med at fotografere hinanden foran de smukke steder. Man ville ikke kunne se disse smukke steder på billederne særlig godt; kun personerne, men det var tydeligvis også det, det primært handlede om. Mig ikke helt forstå …

Geokaun Mountain - Ring of KerryGeokaun Mountain - Ring of KerryGeokaun Mountain - Ring of Kerry

The Ring of Kerry og Wild Atlantic Way er det samme på det meste af denne halvø, men til sidst på ruten (som det anbefales at følge mod uret) ind mod Killarney, hvor vi bor, går den gennem Killarney National Park med Killarney Lakes. På det tidspunkt var vi nærmest overmætte af indtryk og kunne ikke rumme mere, men det var vi nødt til at kunne, for i morgen går turen videre mod Cork.
Jeg kunne snildt forestille mig at køre alle 2500 km ad Wild Atlantic Way, men det kommer jeg nok ikke til, desværre … der er så meget jeg gerne vil, og kun et enkelt pensionistliv til at nå det i.

Killarney LakesKillarney Lakes

Jeg har ikke flere ord – jeg er mæt og træt efter endnu en jaw dropping day.
Vil derfor slutte af nu med et billede af endnu et par af de intenst farvede huse.

IMG_6107

22 kommentarer »

  1. Jeg bliver mere bekymret, hvis du pludselig holder mund😉. Smukt med smukt på.

    Kommentar af Anette — 29. maj 2017 @ 21:07 | Svar

    • Hvad mener du dog med det, Anette? 😉 Men ja: meget smukt!

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 21:29 | Svar

  2. Det begynder at ligne noget, jeg kunne finde på at rejse for at se – og der skal noget til!

    Kommentar af www.rasminesrasteplads.blogspot.com — 29. maj 2017 @ 21:24 | Svar

    • Ja, det skal der vist, men jeg forstår bedre og bedre alle dem, der taler så begejstret om Irland.u

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 21:30 | Svar

  3. Hold da helt op for en natur – og herligt at der ikke er slaviske selfister at se. Det er hvad man i andre sammenhænge kalder bjergtagelse, det I har oplevet. Storslået og storartet og …

    Kommentar af Jørgen — 29. maj 2017 @ 21:25 | Svar

    • ‘Selfister’, hehe, godt ord 🙂
      Det er bjergtagelse også … det er lige præcis hvad vi var.

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 21:32 | Svar

  4. Så flotte billeder. De er lige til en turistbrochure 🙂

    Kommentar af betty — 29. maj 2017 @ 22:29 | Svar

    • Hele Irland er én stor turistbrochure 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 22:39 | Svar

  5. De der huse er godt nok ualmindeligt .. grimme! Måske en form for antidote i forhold til al den smukke natur?

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. maj 2017 @ 23:22 | Svar

    • Måske … men de er ret stolte af deres farvede huse, så de synes ikke selv, at de er grimme.

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 07:16 | Svar

  6. Hvor er det smukke billeder, spændende billeder! Jeg kunne desværre ikke nå mere end at kigge billeder, men jeg kan forestille mig den 3D 360 grader oplevelse at stå på kysten og kigge op, øst, vest, ned … svimlende ned.

    Kommentar af Donald — 30. maj 2017 @ 09:55 | Svar

    • Godt du kan forestille dig det, for det umuligt at tage billeder, der viser hvor skønt her er!

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 18:18 | Svar

  7. WAUW – og flotte billeder af den stille sø. Og jeg er vild med, at du på tredje billede fra oven lige har fået de to blomster med i forgrunden.
    Hvor er de sjove, de spraglede huse – og godt de ikke er mine 😉

    Kommentar af conny — 30. maj 2017 @ 10:38 | Svar

    • Jamen her er da bare så vidunderligt, men det ved du jo 🙂
      Enig mht. husene …

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 18:20 | Svar

  8. Natur, storhed, skønhed… Nok til at få et menneske til at føle sig lille. Og taknemmelig for at kunne nyde det storladne landskab. Jeg havde den oplevelse i Grønland… Og jeg tabte mit hjerte til stedet.
    Hvor er der smukt i Irland!

    Kommentar af Anne Holtegård Clausen — 30. maj 2017 @ 14:44 | Svar

    • Man kan da også kun blive uhjælpeligt forelsket i et land med så stor skønhed …

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 18:21 | Svar

  9. Din betagelse er til at forstå, når man ser billederne. I får da visuel valuta for pengene!

    Kommentar af Eric — 30. maj 2017 @ 16:56 | Svar

    • Det gør vi i højeste potens 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 18:22 | Svar

  10. Smukt og dejligt, selv husene kan jeg lide 🙂

    Kommentar af Lene — 30. maj 2017 @ 17:12 | Svar

    • Haha, kan du det? Du må da til Irland engang 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 18:22 | Svar

  11. På grund af alt mit flytteri har jeg slet ikke holdt øje med din blog. En stor fejl! Jeg VIL så gerne til Irland, og nu er jeg nødt til at sætte mig ned i aften og læse alle jeres oplevelser godt igennem. Faldt lige over dette indlæg – og hvor SER det altså skønt ud!!!!!

    Kommentar af Mia Folkmann — 8. juni 2017 @ 09:20 | Svar

    • Du har jo også haft ret travlt 🙂
      Men Irland er et must, Mia – det er I simpelthen nødt til at opleve en gang – skønheden er langt større, end billederne og mine ord kan vise 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. juni 2017 @ 09:58 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.