Hos Mommer

28. maj 2017

Cliffs of Moher …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 22:49
Tags:

Cliffs of Moher er nok et af Irlands kendteste turiststeder. Da vi nærmede os stedet, fik jeg en fornemmelse af, at søndag og langt bedre vejr end vejrudsigten forudsagde er en temmelig dårlig kombination. Da vi kom helt dertil, blev fornemmelsen bekræftet: Der var trafik-, bus- og menneskekaos i en grad, der giver både John og røde knopper over det hele. Følgende blev derfor hvad vi så til de berømte klipper:

IMG_6091

Vi stoppede igen et godt stykke på den anden side for at spise vores primitive frokost bestående af vand og brød (plus en god skinke, emmentalerost og agurk). Enklere bliver det ikke, men indtagelse i disse omgivelser gør det til noget helt specielt. Man bedes bemærke mine numsevarmere, som jeg huskede at medbringe, og som gør enhver sten til en glimrende siddeplads.

IMG_6097IMG_6098

Visse steder var der ret højt ned … Nielsen bevæger sig rundt med maksimal forsigtighed … men det er flot!

IMG_6085IMG_6086

Andre steder var der knap så højt ned, og landskabsformen blev meget anderledes.

IMG_6077

Man kan se meget her i Irland, man ikke er vant til at se – hvad fx med en sværmer set nedefra? Det er dagens blærebillede fra min side …

P1060862

Detalje: “Vil du se min smukke navle?”

P1060862

16 kommentarer

  1. Ja jeg havde nok udfordret mine røde knopper, når nu jeg var kommet der, men jeg kan se, at I også fik set, siddet på og gået på andre klipper 🙂
    Godt skudt, Ellen.

    Kommentar af Lene — 29. maj 2017 @ 07:03

    • Klipper er der da heldigvis nok af …

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 08:37

  2. Bestemt ikke rart med noget, der giver både John og røde knopper … 😉 😀

    Men dejligt ser der ud 🙂 Har lige haft fat i google maps for at finde ud af, hvor I er: Helt ovre på den anden side, hvor man – næsten – kan se til både Canada og Grønland. Følger I en bestemt rute, eller kører i bare efter lyst og dagsform?

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. maj 2017 @ 09:48

    • Øv, fjollet smutter … gættede du hvem jeg mente? 😉
      Både ja og nej … FDM har forhåndsbooket vores overnatningssteder, og da vi opdagede Wild Atlantic Way, faldt vi pladask for den og følger den stadig i videst muligt omfang.

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 19:32

  3. Røde knopper er noget skidt, når man har ferie.. og egentlig også når man ikke har.. 😉
    Fortsat god ferie, jeg kan se og læse at I nyder Irland.

    Kommentar af Inge — 29. maj 2017 @ 09:53

    • Det er helt rigtigt – begge dele 🙂 – og tak!

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 19:32

  4. Imponerende klipoeformationer. En kontrast til Danmarks bløde bakker og sandede klitter!
    Uh.. det er altså lidt svært med de store publikumsmagneter… jeg vil gerne opleve, men gider ikke gå trippegang og alligevel ende med at det er svært at se noget pga. mennesker sat op til familiesmilet eller dem med selfiestænger der er til fare for sig selv og andre!
    Ihhhh… godt fanget i forbifarten😃 Det må der gerne blæres med😉

    Kommentar af Anne Holtegård — 29. maj 2017 @ 10:15

    • De der selfies lærer jeg aldrig at forstå! Det er vigtigere at få et billede af sig selv i centrum for et eller andet, man ikke kan se hvad er for bar’ selfie …
      Den sad på bilruden, så det var lidt snyd.

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 19:35

  5. Fint sted. Fin frokost – ganske som jeg ofte foretrækker sådanne. Det er sandelig et par usædvanlige billeder af en randøje af en slag. Sjovt den sad på ruden.

    Kommentar af Jørgen — 29. maj 2017 @ 10:18

    • Man kan ganske enkelt ikke klare overdådige måltider tre gange om dagen, så dette er rigtig godt.
      Så du kunne sagtens gennemskue, at jeg ikke lige fangede den i flugten 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 19:36

  6. I ser virkelig den “rå” side af Irland. Virkelig flotte klipper og udsigt. Det er virkelig svært at finde en balance mellem at ville se de smukke steder – og så helst alene. Randøjen har da holdt godt fast, hvis I var i fart, da du tog billedet 😉

    Kommentar af conny — 29. maj 2017 @ 10:42

    • Ja, vi gør, og det er fuldstændig fantastisk!
      I dag har det været okay, men nu er det jo også hverdag igen for irerne.

      Kommentar af Ellen — 29. maj 2017 @ 19:38

  7. Nøj hvor er det bare smukt – jeg må prøve at få overtalt mig selv til endnu en rejse. Jeg kan fornemme, at jeg må opleve Irland ! Tak for skønne billeder! Kh Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 30. maj 2017 @ 00:05

    • Alle havde fortalt os om Irlands store skønhed, og alligevel havde vi ikke forestillet os, at her kunne være så smukt … jeg håber du kan overtale dig selv 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 07:19

  8. Var det højdesyge eller poetisk frihed, der medførte at langt ned blev til højt ned? 😉
    Den frokost er også lige mig.
    Mvh. og fortsat god tur.

    Kommentar af Kristine — 30. maj 2017 @ 18:38

    • Det sidste – jeg har for sjov sagt højt ned i mange år, og jeg ved godt, hvad det rigtige er 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. maj 2017 @ 19:43


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.