Hos Mommer

26. april 2017

Så er det gode vejr vist slut for denne gang – men det er vores ferie snart også

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 19:25
Tags: ,

Turen i dag gik bl.a. til en by, Artà, hvor vi gik en tur i byens gader og op til kirken, hvorfra man kunne se nærmest hele byen, som var lige efter mit hjerte: Stort set alle gadetræerne i bymidten havde strikket tøj på, alt sammen holdt i de samme farvetoner.

P1060668P1060669P1060684

Fruen i Midten fik lige sat på plads for os, hvad forskellen er på cykelryttere og cyklister. Mest af alt vist nok selvopfattelsen, kunne jeg forstå, men det er åbenbart det at have det rigtige grej, der gør en til en cykelrytter. Så ved vi det … ret mange af dem, vi har set på turen her, er ikke cykelryttere (i mine øjne); fx når vi ser en flok halvgamle, halvbuttede engelske housewives på tur med deres lige så halvgamle, halvbuttede husbands.
Jeg har altid smilet lidt over folk, der tror, at det rigtige værktøj er nok til, at man kan udføre et givent arbejde professionelt, men sådan skal jeg nok ikke tænke … det gør jeg dog alligevel, for vi har nemlig en i den nære vennekreds, der køber det dyreste, dyre værktøj, men han kan knap slå en pind i en l… uden at ødelægge begge dele! Nå, det var en sidebemærkning, som naturligvis intet har med cykelryttere at gøre …

Arta set fra oven

P1060671P1060673

Smalle gader og brede lastbiler – det var en trepunktsdrejning for overhovedet at komme ind i gaden, for den han kom fra, var næsten lige så smal.

P1060682P1060683

Nogle har bare nogle sjove ideer – herover krydderurteudvalget, henholdsvis pastarepertoiret i en lille hul i muren-takeaway. Enkelt, men sødt.

Endelig fandt jeg en gave til Anna, men ikke til Aubie – hvorfor er drenge altid så vanskelige? Ham må vi købe noget til i Danmark – jeg tror han hellere vil have noget godt fra DK frem for noget fra Mallorca, bare fordi …
Anna får et halssmykke med en perle, hun selv skal pille ud af den musling, hvori fremmedlegemet er blevet isat. Det er muligt, at jeg er blevet taget ved næsen, men de laver jo masser af perler på Mallorca, og i forretningen påstod han hårdnakket, at der var en perle i, som var stor nok til at kunne lægges ind i (og ikke falde ud af) det lille delfinbur, der hører med. Uanset hvad, er det et okay lille delfin-sølvsmykke – med eller uden perle.

P1060690P1060691

Vejret i dag har været mest skyet, men varmt, 22 grader. Helt perfekt til John og mig, men i morgen lover de regn og bare 10-12 grader. Det er jo næsten lige som hjemme, men i morgen er også sidste dag hernede, så alt i alt mener jeg stadig, at den ferie har været perfekt timet, hvad vejret angår. Som det ses herunder, er skyerne begyndt at trække sig sammen – bjergene er blevet lidt lavere, og det blæser op nu.

P1060689

14 kommentarer »

  1. Det er stadig noget køligt over store dele af Europa, og det er måske det morgendagen vil byde på hos jer.
    Det er ikke sådan med alle de pedalister.

    Kommentar af Jørgen — 26. april 2017 @ 19:46 | Svar

    • Det kan være det kommer herned nu, men det skulle vist blive lidt bedre i Danmark?
      Jeg tror, at pedalister er lige så slemt som cyklister – hvis man synes man er cykelrytter 🙂

      Kommentar af Ellen — 26. april 2017 @ 20:53 | Svar

  2. De omtalte fruers mænd er blevet blevet så velkendt et fænomen, at de omtales som MAMILs.
    Hvad med et par espadriller – de er igen moderne – og/eller en mallorkinsk stråhat til den unge mand. Eller bare en god stor portion lokale mandler, der jo er yderst anvendelige som nødrationer, når han er på oplevelsesfærd med rygsæk og lommekniv.
    Mvh. og fortsat god ferie.

    Kommentar af Kristine — 26. april 2017 @ 21:14 | Svar

    • Haha – Middle-aged Man in Lycra – den havde jeg ikke hørt før, men den er sjov 🙂
      Tak for forslag, men jeg tror, det bliver et eller andet fra DK – faktisk har han lige mistet sin Victorinox, ved jeg, og han er så ked af det, så mon ikke mormor og morfar kan finde en erstatning for den?

      Kommentar af Ellen — 26. april 2017 @ 21:26 | Svar

  3. Hvor I dog nyder livet. Den (lidt skadefro) glæde over det perfekte vejr er jer vel undt. Jeg nyder til gengæld at det kølige vejr trækker forårsblomstringen i langdrag og de sidste dage har vi endda haft dejligt solskin her hos os. Al den bjergkørsel lyder lige lovlig spændende 😱 Jeg er bange for, at jeg ville være en ‘max. 10 km. i timen bilist’ under tilsvarende forhold, så det er nok en god ide, at jeg afholder mig fra ‘fornøjelsen’ 😆

    Kommentar af fiberfryd — 27. april 2017 @ 08:11 | Svar

    • Mig skadefro? Helt utænkeligt, Ditte 😉 I dag har vi så fået Vesterhavs-efterårslignende forhold.
      Selverkendelse er en god ting; det har du, men det havde den kvinde så sandelig ikke!

      Kommentar af Ellen — 27. april 2017 @ 09:46 | Svar

  4. Hvor er det altså bare godt, at du nu også har styr på den majet, majet vigtige forskel 😉 Det der krydderurteudvalg er lige til at blive i godt humør af. Og man kunne jo bare kopiere det, hvis ikke det var så besværligt at skaffe de helt rigtige autentisk-udseende dåser.

    Kommentar af Fruen i Midten — 27. april 2017 @ 09:38 | Svar

    • Ja, det var godt, og jeg LOVER, at jeg aldrig vil kalde nogen for cyklist, hvis jeg ved, de har købt dyrt og autentisk cykelryttergrej 🙂
      Man må kunne bruge andre dåser, men jeg indrømmer, at malerbøtter ikke giver helt samme effekt …

      Kommentar af Ellen — 27. april 2017 @ 09:47 | Svar

  5. God tur hjem. Fantastiske billeder. Lyder til I har haft en skøn ferie.

    Kommentar af Mette — 27. april 2017 @ 11:41 | Svar

    • Det har vi skam også – og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. april 2017 @ 11:45 | Svar

  6. Det er dejligt, at I har haft så god en ferie med godt vejr, et godt sted at bo, gode bekendtskaber, god mad og oplevelser i en smuk natur. Mallorca er sp meget andet og mere end grisefester.

    Kommentar af Eric — 27. april 2017 @ 14:38 | Svar

    • Absolut ja til det hele – også det sidste; det var godt,at den fordom blev aflivet 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. april 2017 @ 16:13 | Svar

  7. Må man grine? Buttede “cykelryttere” – det er da sødt. Det med det “rigtige værktøj” synes jeg egentlig er meget prisværdigt, hvis så bare man følger de professionelle råd. Min bedste ven kunne – med rette – glæde sig over en ny Compaq computer (mange år siden) med en knap, som hed “internet”, når man trykkede på den, fik man internet … Hvis altså man havde et modem klar og alting var rigtigt opsat.

    Den knap havde kostet mange penge ekstra, og det er bare ét af de mange trick man bruger til at markedsføre kunstik uintelligens. (Ja der står ***U*** intelligens sagde den sure.)

    Kommentar af Donald — 27. april 2017 @ 19:26 | Svar

    • Man må meget gerne grine 🙂
      Hehe, forstår jeg dig rigtigt ved at opfatte det sådan, at din ven troede han kom på internettet, hvis han købte en computer med en internet-knap? 🙂 Jajaja, der var mange ting man skulle lære dengang …
      Kunstig uintelligens, tøhø.

      Kommentar af Ellen — 27. april 2017 @ 19:58 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.