Hos Mommer

10. april 2017

Godt, vi snart skal på ferie

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 20:47
Tags: ,

P1060169

Gæster fra i forgårs til i går. Ude til frokost i dag. Afsted til Ditte og Peter i morgen formiddag, varende til onsdag eftermiddag (og misforstå mig ikke, for vi glæææder os), båden i vandet torsdag og derfor Søren til frokost, ned til Pia og Allan fredag (hvilket vi sevfølgelig også glæder os til). Ordne hus og have lørdag, pakke søndag, for vi skal, som tidligere skrevet, køre afsted til lufthavnen allerede 03:30 natten til mandag.
Men det fortsætter … vi er inviteret til frokost allerede om tirsdagen nede på Mallorca!
Hvem skulle nu lige have troet det?
Der kom en mail i formiddags fra en forhenværende kollega, som havde set på min blog, at vi skulle afsted, så hun og manden ville meget gerne have lov til at invitere os på frokost i den lejlighed de ejer dernede. Og vi skal i øvrigt med samme enormt tidlige fly derned. Ja tak! Det vil vi da vildt gerne! 
Det er en lille verden sommetider. Og vi keder os bestemt ikke i den …

Det var en overdådig frokost vi fik i dag, så vi har siddet og stønnet lidt i et par timer – ingen af os skal have noget aftensmad – men nu skal jeg lige finde ud af, hvilket eller hvilke strikkearbejder jeg skal have med i morgen.
Vi føler os ikke som Grethe Sønck og Volmer Sørensen i Pensionistvisen. Det håber jeg aldrig vi kommer til at gøre.
Det par, vi var til frokost hos i dag, er 81 og 86 år, friske som havørne og nogle dejlige eksempler på, at det også kan være godt at blive gammel. Hun springer springer stadig rundt som en gazelle; han har fået ny hofte og springer måske ikke ligefrem, men han går så fint, så fint. De er et par søde, friske mennesker, som man kun kan håbe på, man selv bare tilnærmelsesvis kommer til at ligne – hvis vi ellers overhovedet får lov til at blive så gamle.
De har lige haft diamantbryllup. Det når John og jeg ikke, og der vil nok ikke komme så mange i fremtiden. Vi bliver godt nok ældre og ældre, men med den skilsmisserate vi har, må det nødvendigvis forekomme sjældnere, at folk opnår at have været gift i 60 år.

22 kommentarer

  1. Mådehold, mådehold. Eller motion, motion.
    God arbejdslyst, kunne man fristes til at sige.
    Det er dog et imponerende program.
    Vi bliver gamle, sagde den ene.
    Det kommer an på om vi lever længe nok, sagde den anden.

    Kommentar af Jørgen — 10. april 2017 @ 21:42

    • Jamen selv om vi ikke lever længe, så har vi da haft det sjovt, mens vi gjorde det 😉
      Det er jo hyggelige ting, vi har gang i …

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 09:16

  2. Og Jørgen er inde på den anden årsag til at der ikke er så mange, der oplever diamantbryllup. “om vi lever længe nok” Havde min mor ikke fået kræft, så havde mine forældre kunnet opleve det. Vi skal leve til jeg er 88 og landmanden er 90 for at opleve det, fordi vi var ældre, før vi blev gift.
    Rigtig god fornøjelse med alle jeres aktiviteter. I betragtning af at I er på efterløn/pensionister, så er det bemærkelsesværdigt at I alligevel lægger alle aktiviteter i påskeugen 🙂

    Kommentar af Lene — 11. april 2017 @ 05:22

    • Chancen for, at I oplever diamantbrylluppet er da vist ret stor – vi bliver jo så gamle, så gamle 🙂
      Vi er nødt til at lægge de sociale aktiviteter der, hvor folk har fri. Vi har ingen vennepar, hvor begge er jobstoppet; kun den ene halvdel af parret. Derfor tager vi til Sverige på hverdage, fordi weekenderne ofte bruges på venner og familie 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 09:19

  3. Jeg bliver helt forpustet bare af at læse om jeres tætpakkede program, men det er da skønt, at I har energien til at have så mange jern i ilden 🙂

    Kommentar af Randi — 11. april 2017 @ 07:51

    • Det lyder værre end det er, når man remser det op på den måde – det er jo lutter hyggelige sager, vi har gang i 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 09:20

  4. Ikke sært, hvis I trænger til ferie. God tur og husk nu at slappe lidt af ind imellem frokosterne.

    Kommentar af Kirsten — 11. april 2017 @ 09:46

    • Tak … vi skal nok slappe af 🙂

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 09:47

  5. Hvordan har der dog været tid til at gå på arbejde??
    Næ, det er ikke mange forundt at kunne fejre diamantbryllup.
    Min morbror og tante har 65 år til november…..
    Jeg elsker at høre om hvor lille verdenen er – frokostaftale på Mallorca, skønt 🙂

    Kommentar af Kisser — 11. april 2017 @ 10:04

    • De har jeg også spurgt mig selv om 🙂
      Krondiamantbryllup! Det er altså flot.
      Ja, det er en lille verden en gang imellem

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 17:44

  6. Jeg husker udmærket pensionistvisen med Grethe og Volmer, og jeg synes, den er sød! Der er selvfølgelig “antydningen” af kedsomhed i den, men pointen må vel være, at man som pensionist – eller i en hvilken som helst anden alder – får den tilværelse, der passer en bedst. Du og John har det godt med at rejse og være meget sociale, andre, som jeg fx, har det bedst med at være hjemme og ikke foretage sig noget videre. Jeg fik ganske vist mit pas fornyet for et par år siden, men jeg tvivler ærlig talt på, at jeg får brug for det. Men jeg har rejst før i tiden, og heldigvis har jeg en udmærket hukommelse. 🙂

    Kommentar af henny894 — 11. april 2017 @ 10:41

    • Pudsigt: jeg synes den er så tragisk, fordi det eneste de to gamle ser frem til, er det ugentlige to-timers besøg af børnene.
      Men du har da ret i, at det handler om at skabe det liv, man helst vil leve.

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 17:50

  7. Åh det bliver så skønt med den tur syd på. Jeg tager med – i mine drømme, okay? Jeg skal nok lade være med at tømme frokostbordet hos tidligere kollega. Hvor er det pudsigt at I render sammen på dén måde. Fantastisk. Enjoy. Jeg er sikker på at der nok skal komme opdateringer. Mon ikke?!
    God fornøjelse med alt det andet også. Her er jeg allerede blevet gammel – på den der måde med at hverdagene er så fyldte, at helligdage helst skal holdes helt hellige og fyldes med søvn, morgenhår og ingenting 😀 Det bliver sikkert anderledes … en gang.

    Kommentar af /ks — 11. april 2017 @ 17:35

    • Du tager bare med 🙂
      Der er wifi i huset, så jo, der skulle gerne komme lidt opdateringer.
      Det med at have al den tid, som er min egen, er først kommet med jobstoppet, så det bliver også anderledes for dig engang,

      Kommentar af Ellen — 11. april 2017 @ 17:54

  8. Kort kommentar: God påske 🙂

    Kommentar af conny — 11. april 2017 @ 23:03

    • Tak, og i lige måde til dig 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2017 @ 08:26

  9. Det lyder hyggeligt med alt den samvær (det samvær? Kan man overhoved skrive sådan?) jeg hører ofte min far sige at efter han aldrig har haft så travlt som da han gik på pension (;o) min man og jeg har snart været gift i 24 år, så vi går helt klart efter diamanten (;o)

    Kommentar af nuuka04 — 12. april 2017 @ 07:12

    • Det kan man da sagtens skrive, og jeg ville nok sige ‘et’ 🙂
      Jeg forstår godt din far, og I når selvfølgelig diamantbrylluppet 🙂

      Kommentar af Ellen — 12. april 2017 @ 08:28

  10. Never a dull moment 🙂 God påske og god rejse sydpå. Så herligt at blive inviteret til frokost så snart I ankommer.
    Med hensyn til de oppe-i-firserne- frokostværter, så er det livsbekræftende at kunne spejle sig i velfungerende folk.

    Kommentar af betty — 12. april 2017 @ 13:47

    • Så sandt, så sandt 🙂
      Tak – og ja, det er virkelig dejligt at se et så ‘ældre’ par være så aktivt og velfungerende.

      Kommentar af Ellen — 12. april 2017 @ 18:01

  11. Der er noget at leve op til… med det kalenderproppede aktivistpensionistliv I har!
    I er gode til at gribe oplevelserne, når de melder sig.
    God tur til Mallorca… Tidlige afgange er noget f….. har skabt! Det er fint at flyve…. men med transport til, security tid inden, flytur, tid ud gennem pas kontrol og transport til målet… tror jeg, at jeg tager toget næste gang det er muligt!

    Kommentar af Anne Holtegård — 12. april 2017 @ 21:45

    • Hovedsagen er jo, at man gør det, man har mest lyst til; det er det bedste ved at være jobstoppet!
      Tak. Og ja, helt enig! Men det er ikke så tit muligt at tage toget – eller jo, det er det jo, men det tager jo lige så lang tid som at køre i bil. Jeg har haft taget toget til London. Det var faktisk ikke særlig sjovt, og security var lige så hysterisk … .

      Kommentar af Ellen — 13. april 2017 @ 09:27


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.