Hos Mommer

8. april 2017

Kappelagen og Harry Potter-datter

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:40
Tags:

IMG_5882Forleden kørte vi i Jysk i Kristianstad for at købe to bokslagner eller faconlagner. Jeg fandt hvad jeg skulle bruge, og i den forbindelse så jeg et valancelagen. Det havde jeg ikke hørt om før, men billedet viste et kappelagen, så det var jo nok det, det var.
Der opstod lige et behov – jeg blev enig med mig selv om, at det ville pynte oppe på boksmadras-gæstesengene i det ene værelse, så jeg købte to.
Der er derfor netop blevet vasket fire lagner, men jeg havde ikke lige tænkt over, at kappelagnerne skal stryges! Det behøver man ikke med bokslagner, da de bliver strammet helt tæt omkring seng/madras.
Oj, hvor jeg fortrød det køb – det var SÅ besværligt at stryge dem. Og hvorfor skulle der absolut være folder på midten af sengen? Hvorfor ikke nøjes med hjørnerne? Det er ikke engang pænt, og det betød endvidere, at jeg skulle stryge fire af de drilagtige folder mere – de var umulige at få helt pæne, så det blev, som det blev.

Charlottes nye briller

I formiddags tikkede der et billede ind af min datter (som på Ragtimes åbningsdag for nylig fik tre kunder og et par dage efter den fjerde). Hun skulle have nye briller og havde tilsyneladende besluttet sig for at de skulle være meget mere synlige end de gamle.
Anna syntes, at hendes mor nu lignede Harry Potter, hvilket overraskende nok ikke faldt i helt god jord … “Hvorfor er det ikke godt? Jeg troede du var vild med Harry Potter?” “Yes! And that’s why! Harry Potter is a BOY!”

imageimage

imageJeg håber hun får mere succes med sin Ragtime end hun lige nu har som den lokale Harry Potter-look alike … men mon ikke? Foreløbig tegner det meget godt.
Niki (veninden som kom ud for den frygtelige ulykke) har lavet FB-siden for Charlotte – den fungerer fint, bortset fra, at på trods af, at adressen er korrekt angivet som værende i Woodborough, SN9 5PF Wiltshire, sender FB’s Get directions os til en Woodborough NG14 6, som ligger lidt nordøst for Nottingham!
Det er mildt sagt uheldigt, og Niki er gjort opmærksom på det. Gad vide hvordan man løser sådan et problem? Kortet har de rigtige oplysninger, men slår de forkerte op.
Ret underligt … jeg håber de får ordnet det.
Og bemærk, at der også oplyses hvor langt der er for en drone! Det er i fugleflugtslinje her fra Den Stråtækte, for der er kun 250 km til Nottingham fra Charlotte – men det er stadig langt at køre forgæves, hvis det var Ragtime, man ville besøge.

22 kommentarer

  1. Ja, det var tider, dengang man kunne tage lagnerne hen til rullekonen. I dag er det nemmere at blive rullet end at få rullet.

    Kommentar af Eric — 8. april 2017 @ 17:35

    • Ha, ja, det har du desværre ret i 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 13:49

  2. Fantastisk flotte kjoler, udfra det jeg lige kan se 🤗….tror du mon din datter kunne lave en lille popup butik, når hun kommer til DK?

    Kommentar af Bente — 8. april 2017 @ 18:03

    • Takker på datters vegne … men jeg er ikke sikker på det med filialen her i DK 😉

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 13:50

  3. Sker der ikke værre ting går det nok. Lagenerne kan bruges til klude.
    Af børn ….
    Flotte kjoler.

    Kommentar af Jørgen — 8. april 2017 @ 18:18

    • Ja, de er sikkert gode til at pudse vinduer med – og tak for kjoleroser 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 13:50

  4. Jeg havde også kappelagner på boxmadrasserne… og de blev opgivet igen, da det ikke passede mig at skulle finstryge fjollede folder🙄
    Flot tøj. Håber på fortsat fremgang for forretningen derovre… og snarlig geografisk præcision i kortvejledningen.
    Ingen tvivl om, at man får den ærlige udlægning frem for den høflige hos ungerne!

    Kommentar af Anne Holtegård — 8. april 2017 @ 21:29

    • Nå – jeg er åbenbart ikke den eneste, der ikke gider stryge den slags …
      Tak – vi håber selvfølgelig også på god fremdrift trods forkert rutevejledning.
      Næ, der er ikke så megen høflig hensyntagen fra børnenes side.

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 14:07

  5. Hvad er ideen med de folder midt på lagenet? Det skal man nok være svensker for at forstå?? Ærgerligt for dig.
    Tillykke med Charlotte. Det ser vældig indbydende ud i skurvognen nu. Flotte farver og kjoler.
    Nu mangler der bare en opdatering på kortet. Men det kan hun vel ikke selv gøre noget for.

    Kommentar af betty — 9. april 2017 @ 09:13

    • Pas. Og det er ikke engang pænt! Men de var som sagt købt i Jysk, så mon det er specielt svensk? Det tror jeg faktisk ikke.
      Tak – vi krydser fingre for, at det skal gå den lille butik godt.
      Jeg aner ikke, hvad man gør ved den slags fejl, men man må vel kunne kontakte FB om problemet?

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 14:08

  6. Det er da klart, at Charlotte har fået Harry Potter-briller, for hun kan da trylle med stof, nål og tråd. Det kan kun være folks manglende økonomi eller kendskab til Charlottes kunnen, der hindrer hende i at få succes, for hendes produkter ser ualmindelige lækre ud.
    Mvh. og god søndag

    Kommentar af Kristine — 9. april 2017 @ 11:40

    • Tak for de pæne ord, Kristine. Charlotte laver et meget flot håndværk, men netop derfor er det økonomien, der er bremsen, for kun de færreste har råd til at købe ‘helt fra bunden’ skræddersyet tøj, men dette her er jo så også en slags mellemløsning, fordi hun ikke skal lave nyt mønster til hver enkelt kunde.

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 14:11

  7. Ønsker det bedste for Charlotte og hendes butik. Børn er absolut ikke altid gode ved deres mødre, og slet ikke pigerne, de kan være meget kritiske. Heldigvis går det over 🙂

    Kommentar af Lene — 9. april 2017 @ 14:25

    • Tak. Og ja, det går heldigvis over. Anna er nu ellers ikke slem (og C har aldrig været (åbenlyst) kritisk mod mig, så jeg har haft det nemt 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 14:37

  8. hun er fin med de briller
    sidder lige og falder i svimmer over den blå og gule kjole, ligner en jeg kunne hygge mig i, jeg kunne godt fristes hvis det var nær her, tænk at få noget som PASSER en.
    det med kortet er godt nok upraktisk, gad vide om det fb eller google map der kokser i det, kender godt det med de sender en forkert rundt. Her er det gpsen der ikke altid kan finde et lokalt hotel (og så må vi lokale guide vildfarende turister fra den forkerte side af søen)
    ser altså lidt sjovt ud med de folder på midten, strygningen forstår jeg godt du ikke gider.

    Kommentar af Anette — 9. april 2017 @ 14:27

    • Ja, hun er da sød. Siger mor 😉
      Skræddersyet tøj er fantastisk – jeg har dog kun prøvet det to gange …
      Det er virkelig usmart … jeg ved ikke, om det er google, for når man klikker på Get directions, kommer der et website op, der hedder noget med HereWeGo – men derfor skal det selvfølgelig virke alligevel.
      Jeg kan ikke fordrage at stryge …

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 14:39

      • ja virke skal det.
        har aldrig prøvet skrædersyet tøj, men masser af hjemmesyet, og det er bare rart med noget der passer rigtigt.

        Kommentar af Anette — 9. april 2017 @ 17:07

        • Enig. I begge dele.

          Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 17:18

  9. De er da skønne Charlottes briller 👍🏻 Ønsk hende held og lykke. Hendes FB er lækker.
    Følger stadig lidt med, nyder dine indlæg! TAK

    Kommentar af Dot Rasmussen (pearlsonastring før) — 9. april 2017 @ 15:38

    • Det skal jeg gøre tak.
      Hvor hyggeligt 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 17:19

  10. Brillerne er så fine til hende. Og jeg er helt vild med hendes kjoler; var jeg lidt mere ved muffen, så fik hun lov at sy et par stykker til mig også!

    Kommentar af fiberfryd — 10. april 2017 @ 08:37

    • 🙂 – du får nok lidt rabat, vil jeg tro …

      Kommentar af Ellen — 10. april 2017 @ 09:38


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.