Hos Mommer

7. april 2017

Nu løb målet fuldt

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:53
Tags: ,

Det er virkelig ikke nemt med sådan en 2÷1-vej … motorcyklerne har jeg allerede brokket mig over et par gange, og det er da heller ikke emnet for dagens ventilering. Jeg er nemlig lige så forundret over, at folk åbenbart bare ikke kan finde ud af at køre på sådan en vej, uagtet, at der er skiltet flere steder på strækningen, hvordan korrekt kørsel ser ud. Det er stadig ikke mere end omkring 50 % af bilisterne, der kan finde ud af det.
Jeg har oven i købet så sent som i december udgivet et indlæg med belæring i kunsten at køre på disse cyklistvenlige veje, men har det hjulpet? Overhovedet ikke.
Det er naturligvis ikke så farligt at køre ukorrekt, som det er at blæse afsted med 150 km/t på motorcykel, og normalt ryster jeg bare i mere eller mindre overført betydning på hovedet over fjollerikkerne, der ikke kan finde ud af det, men ikke i dag:
Jeg kørte, som foreskrevet, på midten af vejen og trak til højre, fordi jeg skulle møde en modkørende bilist – som hele tiden havde kørt inde på cykelstien.
Den klump (en mand på min alder) blinkede hidsigt til mig med det lange lys og gav mig en meget tydelig og meget sigende roterende pegefinger ved tindingen. SÅ blev jeg tosset! Jeg stoppede omgående og signalerede til ham, at jeg ville have ham til det samme, men enten så han mig ikke, eller også blev jeg ignoreret. Jeg havde den største trang til at fortælle ham i umisforståelige vendinger, hvad jeg mente om hans opførsel – specielt den trafikale, men det fik jeg desværre ikke mulighed for.
Tænk, at jeg skal have at vide, at jeg kører som en en idiot, når det er ham, der ikke kan finde ud af det. Hrmpf.

IMG_5878IMG_5879

Heldigvis steg humøret lidt igen, da jeg så de havde gule blommer i Meny. Jeg investerede i en bakke, så jeg kunne få lavet en batch af marmeladernes marmelade, som Anna mener denne blomme-abrikosmarmelade er, og kan hun få den serveret i et glas, der har ‘hendes’ låg, er lykken fuldendt.
imageHver gang vi er derovre, har jeg pålægscholokade med til Aubrey og denne marmelade til Anna, som ikke er i besiddelse af en sød tand.
Og det skal være gule blommer – denne marmelade må ikke have anden farve end gul, så ser den helt forkert ud.
Marmeladen stod og simrede, mens jeg lavede denne blondie som dessert til gæsterne i morgen. Jeg blev introduceret til den, da jeg sidst var sammen med Det Fast Sammentømrede Engelskhold. Den er vidunderlig. Aldeles, totalt og farligt vidunderlig … farlig, fordi der bliver for meget til fire personer, men det skal jo spises … det er synd at smide mad ud. Det gælder også desserter, gør det ikke?
Denne gang vil jeg prøve, om jeg kan fryse selve kagen ned, så der kun lige bliver nok dessert til selve aftenen og ikke til John og mig de næste tre dage. Det er et skråplan, selv om det er et yderst velsmagende et af slagsen.

20 kommentarer

  1. Sikke da en klump, denne rethaveriske mand. Trist når fatteevnen er under middelmådig. Du skulle have lavet en håndbremsevending og forfulgt tossen til den bitre ende.
    Godt humøret steg efter besøg i Meny. Jeg har også været i en sådan butik i dag.

    Kommentar af Jørgen — 7. april 2017 @ 17:18

    • Kæmpeklump … men den der håndbremsevending skal jeg lige øve mig i først. Kunne ellers have været blæret 🙂
      Meny er en god forretning! Jeg har dog ikke helt skippet brugsen.

      Kommentar af Ellen — 7. april 2017 @ 17:35

  2. Hvis ikke det var fordi du og John selv bruger vejen ville jeg anbefale partisansøm !!

    Kommentar af udvandreren — 7. april 2017 @ 19:12

    • Jeg tror ikke det er vejen frem til at blive populær blandt naboerne 🙂

      Kommentar af Ellen — 7. april 2017 @ 19:48

  3. Jeg kan godt forstå, at du blev tosset på ham trafiktåben – det er ret irriterende at skulle finde sig i den slags, når man ikke har gjort noget forkert. Det var en skam, at han ikke stoppede, så du kunne give ham en røffel.

    Kommentar af Randi — 7. april 2017 @ 19:12

    • Det var virkelig ærgerligt, at jeg ikke fik lov til at skælde ham huden fuld!

      Kommentar af Ellen — 7. april 2017 @ 19:49

  4. Er det ikke et bæger der bliver fyldt..?? Jeg forstår sørme gidt han ikke turde stoppe.. En vred Ellen er ikke spøgværk, spørg du bare John.. 😉
    Ajjj forstår godt du bliver gal, han lyder som en klaphat.

    Kommentar af Inge — 7. april 2017 @ 19:19

    • Måske ‘løber’ målet ikke fuldt, men det er ret almindeligt at sige, at ‘nu er målet fuldt’, når man bare har fået nok.
      Hehe – jeg bliver da i det mindste ikke voldelig … 😉

      Kommentar af Ellen — 7. april 2017 @ 19:51

      • Ja jeg kender det fyldte mål, det var “løber” jeg studsede over 😊

        Kommentar af Inge — 7. april 2017 @ 20:14

        • Poetisk frihed … 😉

          Kommentar af Ellen — 7. april 2017 @ 20:28

  5. ja vi løber ikke tør for idiot foreløbigt
    marmeladen ser mums ud.

    Kommentar af Anette — 7. april 2017 @ 21:54

    • Der er rigeligt at tage af, Anette 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. april 2017 @ 10:12

  6. Mod dumhed kæmper selv Ellen forgæves – de trafikignoranter fatter ikke en meter, selv om det (rent bogstaveligt) er skåret ud i pap 😉 Skal vi ikke håbe på at karmaloven virker hurtigt på ham?
    Blomme/abrikosmarmeladen er også en af mine yndlingsmarmelader; jeg holder med Anna, for jeg er heller ikke til pålægschokolade (men chokolade til kaffen, det er en anden sag). Og nu vi er i gang med lækkerierne, så kan jeg kun anbefale din utrolig lækre blondie; den er bestemt værd at sætte tænderne i.
    Det er en laber luksusvilla på Mallorca du har fundet 🙂

    Kommentar af fiberfryd — 7. april 2017 @ 23:05

    • De er vist uden for både pædagogisk og al anden rækkevidde, Ditte …
      Jeg elsker chokolade, men ikke på mad 🙂
      Tak – blondie er nemlig god!

      Kommentar af Ellen — 8. april 2017 @ 10:13

  7. Hvordan klarer du at have Anna-låg? Du sylter jo så meget selv, at der umuligt kan være behov for at købe, men det har du måske folk til? Måske ville din mod-trafikant bare fortælle, at han – som jeg – ikke bryder sig om de dersens 2:1-veje. 😉 Jeg synes, vi har dem nogle steder, hvor oversigtsforholdene ikke er til at køre midt på vejen.

    Kommentar af Fruen i Midten — 8. april 2017 @ 07:54

    • Det er fra et appelsinmarmeladeglas – det er nok det eneste, jeg ikke laver selv.
      De etablerer ikke sådanne veje uden at undersøge forholdene først – der giver jo ingen mening, hvis den skulle være farligere efter end før. Jeg så den omfattende undersøgelse (over 20 sider) af vores vej, og hver eneste meter af den er målt mht. overblik sammenholdt med hastighed. Hvis man overholder den givne begrænsning, er der tid nok til at holde ind mod højre – også selv om vejen svinger. Biler er ikke flade, så selv om man tror, man ikke kan se noget for en lille bakke, kan man godt se selv ikke så høje biler. Der er bare mange, der ikke er sikre på, at det forholder sig således 😉

      Kommentar af Ellen — 8. april 2017 @ 10:19

  8. Som Inge undrede jeg mig faktisk også over overskriften og troede at der nu kom et sprogrøgterindlæg 🙂
    Kagen lyder ualmindelig lækker og jeg har med held frosset en gulerodskage med frosting eller hvad det nu hedder.

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 8. april 2017 @ 09:14

    • Hehe, mål og mæle? 😉
      Jeg håber også det kan lade sig gøre – af flere årsager – men det tror jeg, det kan 🙂

      Kommentar af Ellen — 8. april 2017 @ 10:20

  9. Sådan en trafiktosse! Burde der ikke være stærekasser på sådan en strækning, de øvrige trafikanter taget i betragtning. Man venter jo nærmest på, at der sker noget…
    Jeg kan nu lide både en god marmelade og en god smørechokolade på brødet…
    Blondie lyder næsten for god til at være virkelig😋

    Kommentar af Anne Holtegård — 8. april 2017 @ 21:38

    • Jo, men de har jo været forbudt at bruge i nogle år. Nu ser det dog ud til at de kommer igen, og jeg synes det kunne være noget så godt at få dem sat op her.
      Smag og behag er heldigvis forskellig – men blondie tager kegler hver gang 🙂

      Kommentar af Ellen — 9. april 2017 @ 13:47


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.