Hos Mommer

29. marts 2017

Foråret nydes indefra i dag

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:06
Tags: , ,

I dag er den da helt galt med vejret – det har tilsyneladende overhovedet ikke tænkt sig at klare op. Hvis det så endda bare kunne regne rigtigt, så regntønden kunne fyldes, men det bliver bare til lidt støvregn. Der er dog nok en del landmænd, der er glade for, at det ikke bliver til mere.

P1060213

Dagens haverunde er derfor indtil videre kun blevet til morgeninspektionen af vindueshaven oppe på første sal. Det er et rigtig godt sted til formålet, for der er lys og plads nok, men vi behøver ikke at være tvunget til at gå og kigge på det hele tiden. Det er spændende nok, såmænd, at se hvordan det spirer og gror, men det er ikke ligefrem et æstetisk smukt syn.
I forgårs fik nogle af de spæde planter lidt bedre jord og lidt mere plads at udfolde sig på, og der er er sket en del med dem bare på de par dage.
Især det med den forbedrede jordkvalitet har en betydning, tror jeg … i papirpotterne er der den muld, vi købte os til, for typisk nok havde jeg ikke noget spiringsmuld den dag jeg fik lyst til at putte frø i jorden. Jeg ved nu til en anden gang, det måtte være tilfældet, at det er med at komme afsted med sig for at købe det rigtige jord, for frøene har vist haft barske vilkår i den muld; det er pakket alt for hårdt, sådan helt af sig selv. Ikke desto mindre har de fleste af frøene spiret, så jeg må se at få givet alle de små pus lidt mere optimale vækstforhold.

Til sidst får I Morten Ingemanns stribe fra i går. Det er jo ellers en sober og stueren blog, denne her, og de fleste af MI’s striber er temmelig platte, men indimellem serverer han virkelig en perle, der kan få os begge til at grine højt allerede fra den årle morgenstund. Det skete så i går, og en som denne er grunden til, at vi køber hans kalender; den er alle de ikke helt så sjove striber værd.
Han har selvfølgelig copyright, den gode Morten, men jeg vil hævde, at det er ret dårlig stil, hvis han sagsøger mig for at reklamere for hans kalender!

P1060212

20 kommentarer »

  1. Godt med et grin på en grå dag 😀

    Kommentar af Randi — 29. marts 2017 @ 16:40 | Svar

    • Ja, så bliver det hele lidt nemmere 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. marts 2017 @ 17:55 | Svar

  2. Det er godt at have at fremdrivningshus. Det bliver dejligt med den første hjemmeavlede krumme agurk.
    God humor er ikke så værst endda.

    Kommentar af Jørgen — 29. marts 2017 @ 16:51 | Svar

    • God humor er guld værd – og den krumme agurkeplante køber jeg mig til, ligeledes med tomater, for jeg skal kun bruge en enkelt af hver. Jeg forsår kun blomster, som der meget gerne må komme mange af.
      Men derfor er det alligevel dejligt med hjemmeavlede grønsager 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. marts 2017 @ 17:57 | Svar

  3. Erik har også gang i forspiring af dit og dat… Haven får lov at ligge til lidt varmere vejr.
    😂😂 Der skal ikke mange streger til at få det store smil frem!

    Kommentar af Anne Holtegård — 29. marts 2017 @ 17:01 | Svar

    • Ja, det udendørs er lige sat på pause.
      Nej, det skal der ikke, og denne her var altså sjov. Synes vi …

      Kommentar af Ellen — 29. marts 2017 @ 17:58 | Svar

  4. Og hvad dyrker du så -agurker? Ved ikke, hvorfor jeg netop fik den tanke …

    Kommentar af Fruen i Midten — 29. marts 2017 @ 19:08 | Svar

    • HA – nej det ved jeg sandelig da heller ikke 😀 – for den rene er alting rent, ved du nok …

      Kommentar af Ellen — 29. marts 2017 @ 21:06 | Svar

  5. Tøhø!

    Kommentar af Anette — 29. marts 2017 @ 19:52 | Svar

  6. Tak til dig og MI for dagens grin. Min rare mand har siddet hele dagen med det mest dødsyge skema-opsætningsarbejde, der har drevet ham til vanvid… og det var en velsignelse at se ham knække totalt sammen af grin, da jeg sendte ham linket… 😉

    Kommentar af Mia Folkmann — 29. marts 2017 @ 19:53 | Svar

    • Velbekomme – det er da rart, at Ingemann og jeg i fællesskab kunne redde din rare mand fra at træde helt hen over vanvidstærsklen 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. marts 2017 @ 21:08 | Svar

  7. Hahaha 🙂
    Det ser dejlig frodigt ud med dine små spirer.

    Kommentar af betty — 29. marts 2017 @ 21:34 | Svar

    • Ja – stort grin 😀
      Jeg elsker at se ting gro – især dem, jeg selv har puttet i jorden.

      Kommentar af Ellen — 29. marts 2017 @ 21:42 | Svar

  8. 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

    Kommentar af /ks — 29. marts 2017 @ 22:41 | Svar

  9. Jeg er stadig fuld af forundring over din forvandling fra havehader til havenørd. Utroligt, hvad et stråtækt bondehus kan udrette 😉
    De små uskyldige poder bliver da også udsat for meget 😆😆😆

    Kommentar af fiberfryd — 30. marts 2017 @ 01:35 | Svar

    • Det er jeg også selv, Ditte – og ikke mindst John!
      Ja … godt jeg ikke har været i den situation – men C gik vist ikke og åbnede mine skuffer 😀

      Kommentar af Ellen — 30. marts 2017 @ 09:15 | Svar

  10. HAHAHAHA tak for grin 😉

    Kommentar af Mette — 30. marts 2017 @ 11:28 | Svar

    • Velbekomme – Fra MI og mig 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. marts 2017 @ 11:54 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.