Hos Mommer

21. marts 2017

Mere bestillingsarbejde

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:30
Tags: ,

imageJeg mangler ikke ret meget på Sørens norske sweater, men den får lige lov til at holde en pause, fordi Inge i sidste weekend viste mig et sjal, hun var faldet for … om jeg ville strikke det til hende?
Sådan noget kan jeg jo ikke svare på, før jeg har set opgavens omfang og sværhedsgrad, men da jeg så sjalet, var jeg solgt med det samme. Mønstret kunne købes på Ravelry, så det gjorde jeg kort tid efter hjemkomst, men farverne fik Inge den fornøjelse selv at finde og købe, idet den slags er umuligt at vælge på andres vegne.
Jeg så sjalet i en flot, søgrøn-blå udgave, og jeg indrømmer blankt (ganske som Inge også havde tænkt), at havde vi kun set det som på billedet øverst til højre, og som viser originalopskriften, var ingen af os faldet for det – faktisk syntes vi begge, at det er direkte grimt. Jeg bilder ellers mig selv ind, at jeg er god til at abstrahere fra det givne og se mine egne muligheder, men den evne ville have svigtet mig totalt ved dette sjal.
Googler man sjalet, vil det dukke op i et hav af mere eller mindre kønne varianter. Nederste billede viser de farver, som Inge kom med i går.

imageimageimageimage

Det er meget enkelt at strikke, men jeg kunne se, at det er asymmetrisk, og jeg er så dårlig til (og også alt for doven til at gide have det arbejde med) at rekonstruere sådan noget selv – så vil jeg hellere købe opskriften og bare strikke løs.
Inge ved slet ikke, hvor mange andre der også har det sjal, men fordi det er fundet på Ravelry, vil de foreløbig 2582 andre sandsynligvis være fordelt over det meste af verden, og så skulle man da være meget uheldig for at løbe ind i en med præcis det samme sjal som en selv, og under alle omstændigheder vil farvevalget være varierende.
”If you’ve ever held a pair of knitting needles in your hands, you’ve probably heard of the Find Your Fade shawl.  Everyone is knitting the pattern and for good reason.  It’s a super simple knit, the pattern is easily memorized, the knitting is constantly changing so you never get bored and the color options are endless.  I don’t remember ever enjoying a project more & the 2581 other folks on Ravelry who’ve knitted a Find Your Fade can’t be wrong.”

Inges sjal 2Inges sjal (1)

Det første havde hun nu ikke ret i, bloggeren jeg citerede herover, men resten er rigtigt, og de farver Inge har valgt, er jeg helt vild med, så det kunne kun gå for langsomt med at komme i gang. Vi stod længe og lagde farvepuslespil for at finde den rigtige rækkefølge. Vi lavede det hele tiden om, men blev til sidst enige om, at det faktisk er aldeles ligegyldigt, hvordan man blander de farver – stort set samtlige muligheder vil være okay.

21 kommentarer

  1. Wauw! ❤️

    Kommentar af Maude // skøreliv.dk — 21. marts 2017 @ 17:34

    • 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. marts 2017 @ 18:51

  2. Det bliver flot, og taksen er da rigtig i brug 🙂

    Kommentar af Lene — 21. marts 2017 @ 18:27

    • æv, der skulle stå tasken og nu troede jeg lige, hvis jeg satte et htpp;// foran webnavnet, at det gik. Det gjorde det så ikke

      http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

      Kommentar af Lene — 21. marts 2017 @ 18:29

      • Hehe, ja, ‘taksen’ passede perfekt til dette arbejde 🙂
        Og du har da dit hyr med den webadresse!

        Kommentar af Ellen — 21. marts 2017 @ 18:52

  3. Det bliver så flot. Vi får vel lov at se det færdige resultat på den glade opdragsgiver? 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 21. marts 2017 @ 19:29

    • Ja, mon ikke vi kan lokke hende? 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. marts 2017 @ 20:53

  4. Åh, det er flot:)

    Kommentar af Mette — 21. marts 2017 @ 21:08

    • Ja … det tror jeg det bliver 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. marts 2017 @ 21:19

  5. Skønne farver. Jeg er spændt på hvad Inge synes om at det er asymmetrisk, når hun slynger det om halsen.

    Kommentar af Kisser — 22. marts 2017 @ 06:14

    • Mon ikke hun vil finde, at der bare er flere draperingsmuligheder? Hun ved godt, at det er asymmetrisk 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. marts 2017 @ 09:04

  6. God arbejdslyst med de flotte farver i den flotte taske. Jeg stemmer også for, at vi må se det på, når tidens fylde bliver moden.

    Kommentar af conny — 22. marts 2017 @ 11:20

    • Det er sjovt at strikke, og det skal nok blive vist frem – enten af Inge eller mig selv 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. marts 2017 @ 11:24

  7. Pokkers også at man ikke kan indsætte klappelyde og jubelhyl.. 🙂 Det bliver bare så flot, og du er allerede godt i gang kan jeg se.. SÅ FEDT.. Tak du er en stjerne.. ❤

    Kommentar af Inge — 22. marts 2017 @ 20:09

    • Hehe, taaaak – kan man sole sig, når man selv er en stjerne? 😉

      Kommentar af Ellen — 22. marts 2017 @ 23:48

  8. Hvor er du heldig at få bestilling på et sjal. Jeg elsker at strikke sjaler, men kender ingen, der er interesseret i dem. Og der er grænser for, hvor mange jeg selv kan bruge. Den grænse er desværre nået.

    Kommentar af Kirsten — 22. marts 2017 @ 21:54

    • Ja, min grænse er vist også nået, men jeg tror nu alligevel, at jeg selv vil have et Find Your Fade. Kan du virkelig slet ikke finde nogen, der vil have sjaler, din stakkel? De er nemlig sjove at strikke.

      Kommentar af Ellen — 22. marts 2017 @ 23:50

  9. Rigtig god strikkefornøjelse. Ja, der er mange farvevarianter til det sjal… Det er sjovt med de asymetriske, men faldet afhænger også af strikkeretningen..Spændt, hvordan der er at drapere…
    Jeg vil forsøge mig med en halvmåne denne gang, har dog fundet et andet mønster. Mere om det senere…

    Kommentar af Anne Holtegård Clausen — 23. marts 2017 @ 12:13

    • Faldet må også afhænge meget af det valgte garn? Jeg er også spændt på det færdige resultat – og god fornøjelse med en halvmåne 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. marts 2017 @ 15:39

  10. Wow, det bliver flot, tror jeg. Glæder mig til at se det – jeg kan i hvert fald godt lide farverne.
    ps. glæder mig også til at se Sørens sweater.

    Kommentar af /ks — 23. marts 2017 @ 17:49

    • Ohja, farverne er SÅ skønne!

      Kommentar af Ellen — 23. marts 2017 @ 18:21


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.