Hos Mommer

5. marts 2017

Intervalarbejde

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:44
Tags: ,

Når man skiftevis løber og går, kaldes det intervaltræning.
Jeg har lige opfundet begrebet intervalarbejde. Eller rettere: John har, men jeg fandt på ordet.
John har brugt næsten to dage på internettet for at finde de helt rigtige materialer til den helt rigtige pris. Han har regnet og streget ud og regnet igen, konfereret lidt med mig om nogle få ting, der intet havde med det tekniske at gøre, men med det forventede og/eller ønskede færdige udseende.
Det blev truffet endelige beslutninger, varerne bestilt og i fredags kom fragtmanden med alt træet.
Først skulle der ryddes. Så skulle pavillonen tages ned. Dette skete den 21. februar, og Søren får nu forhåbentlig glæde af den.
Så skulle der måles ud og sættes vinkler på præcis 90°. Her vil vi ikke have nogen skæve vægge.

Step 2 pavilon tages ned (4)P1050963

I går blev dagen, hvor Søren igen måtte hidkaldes, for man kan ikke sætte stolperne op alene, og jeg er ikke god nok til den slags arbejde.
Sådan siger John ikke, men det tror jeg han mener, og fred være med det – jeg vil også meget hellere være fri, og det er han ganske klar over.

P1050967P1050969

Søren kørte igen, for han havde en anden aftale, men John fortsatte med at skære de dobbeltklinkede brædder til og sætte dem ned i rillerne. Han kom ikke ind før han var færdig; det er det, jeg mener med intervalarbejde: Han knokler og knokler til han næsten segner, og så kan der være op til flere dages pause.
Han segnede nu ikke … ikke denne gang, og pausen er ganske ufrivillig, men vejret i dag er da totalt elendigt – det er først for en times tid siden, det holdt op med at regne og blæse, så fjordvandet næsten nåede helt op på terrassen.
The Shelter, som vi har døbt det, bliver ikke så højt, som det kan synes her, men vil nå op til hvor væggene går på billedet. Det er nemmere at skære stolperne til bagefter, siger sagkundskaben.
Det bliver et fedt sted at opholde sig en lun sommeraften – og på alle mulige andre tidspunkter – udsigten har jeg vist pralet af før, men jeg repeterer gerne. Vi bliver aldrig træt af den, selv når vi repeterer flere gange dagligt …

P1030058

24 kommentarer »

  1. Super-godt med dækkende begreber, dem er jeg fan af! ❤️

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 5. marts 2017 @ 18:47 | Svar

    • Ja – så undgår vi misforståelser 😉

      Kommentar af Ellen — 5. marts 2017 @ 20:02 | Svar

  2. Beskrivelsen af intervalarbejde lyder nu mere som dage med overdrivelse og andre med underdrivelse. Bare han holder til de forskellige dage, den gode John, så er det jo godt.
    Det tager for, gør det, det shelter.

    Kommentar af Jørgen — 5. marts 2017 @ 21:31 | Svar

    • Han holder til det – måske bl.a. fordi jeg beder ham om at stoppe inden det begynder at gøre ondt!
      Det udtryk er nyt for mig, men jeg tror nok jeg kan regne meningen u 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 09:01 | Svar

      • Jeg glemte et m i form fordi jeg skulle være sikker på at det sidste ord var stavet rigtigt.

        Kommentar af Jørgen — 7. marts 2017 @ 20:02 | Svar

        • Hehe, så det var forklaringen … og jeg har indtil nu overset, at jeg manglede et ‘d’ i ‘ud’ – vi er sandelig gode, vi sprogkrakilere 😀

          Kommentar af Ellen — 7. marts 2017 @ 21:05 | Svar

  3. godt begreb
    bet bliver da en dejlig lille krog, og sikke en udsigt kan godt forstå I ikke bliver trætte af den.

    Kommentar af Anette — 5. marts 2017 @ 21:48 | Svar

    • Det bliver godt at sidde deroppe 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 09:02 | Svar

  4. Øv at vejret gør, at John er inde og ikke ude for at gøre inde ude muligt. Kan vente-indetiden ikke bruges til den nødvendige men kedelige dokumentation til kommunen, så det er gjort.
    Mvh. og god fornøjelse med færdiggørelsen.

    Kommentar af Kristine — 5. marts 2017 @ 22:28 | Svar

    • Det kræver hverken tilladelse eller anmeldelse – men tak …

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 09:02 | Svar

      • Undskyld bemærkningen, for reglerne er åbenbart lavet om siden sidste forår, hvor ethvert småhus (f.eks. drivhus, legehus, cykelskur, overdækket terrasse, carport, garage ….) skulle registreres i BBR og hvis summen af m2-erne oversteg 35, skulle der som minimum ske anmeldelse.

        Kommentar af Kristine — 6. marts 2017 @ 11:41 | Svar

        • Det er meget længere siden de regler blev ændret. I 2011, for at være præcis.

          Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 14:37 | Svar

  5. Vejret kan så sørge for at intervallerne ikke bliver for lange… altså dem med arbejde! Flot arbejde er det.
    Det tegner til at blive jeres anden stue lige så snarligt vejret tillader det. Det bliver da så godt at sidde deroppe med udsigt og det hele!

    Kommentar af Anne Holtegård — 6. marts 2017 @ 00:23 | Svar

    • Ja, og det er nok meget godt, når man kender Johns arbejdsiver 🙂
      Det bliver så godt!

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 09:03 | Svar

  6. Det er også en dejlig udsigt:) vi leder i øjeblikket efter en handy/Havemand. De er dælme svære sådan at opstøve.

    Kommentar af Mette — 6. marts 2017 @ 10:08 | Svar

    • Det er ikke nemt … vi kan jo ikke alle sammen være gift med en 😉

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 10:23 | Svar

  7. Ajjj hvor bliver det godt, det glæder jeg mig til at se på fredag.. 🙂

    Kommentar af Inge — 6. marts 2017 @ 10:16 | Svar

    • Det bliver nemlig godt 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 10:24 | Svar

  8. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er en skøn plet i haven

    Kommentar af Fru Z — 6. marts 2017 @ 11:36 | Svar

    • Det er en skøn plet, og det med at se resultatet finder vi nok ud af 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 14:36 | Svar

  9. Hahahaha, i en meget hurtig fart-fart, fik jeg det læst som “indavlsarbejde”. Interval er så meget bedre og giver mere mening. Nej det er klart I ikke kan blive trætte af den udsigt – den er da for skøn!

    Kommentar af /ks — 6. marts 2017 @ 16:23 | Svar

    • Haha, man kan hurtigt få noget vrøvl ud af det, når man læser lidt for hurtigt 🙂
      Den udsigt kan man simpelthen ikke blive træt af 🙂

      Kommentar af Ellen — 6. marts 2017 @ 17:21 | Svar

  10. ej hvor er du altså heldig at du har John. Jeg ved godt du værdsætter ham, men det manglede altså også bare andet. At have en handyman til husbond er da virkelig at vinde i lotteriet. Ikke at jeg skal klage over min, men han har altså en mangel. Han er IKKE en handyman (og ja det skal stå med stort). Han hader når jeg sidder og drømmer om store projekter der involverer renovering eller ændringer af nogen form i hus eller have. Det gør han fordi han regner med at jeg regner med….at han skal gøre det 😉 Det skal han sjældent, men han husker tydeligt at han “fik lov” at sætte vores terrasse overdækning op, pergolaen og mit lille vægdrivhus. Det har han stadig mareridt om. Men dengang havde vi ikke så mange penge, så der kunne det kun blive gjort hvis vi selv gjorde det. Nå men du har jo John der sikkert elsker den slags? Han gør det sikkert helt frivilligt 🙂
    Og lad mig lige gøre mit indlæg endnu længere. INGEN i vores omgangskreds er handy-typer. Ingen familiemedlemmer ingen venner ingen bekendte. Passer ikke helt. Gemalens fætter elsker faktisk lidt handyarbejde og vil gerne hjælpe. Desværre syntes han bedre om hans arbejde end vi andre gør (LÆS:det skal oftes laves om), så han skal ikke lave noget her.
    Hav en god weekend og giv john et kram fra mig. Du er en heldig kvinde 😉

    Kommentar af havehyrden — 10. marts 2017 @ 08:23 | Svar

    • Jeg ved det godt, og jeg sætter meget stor pris på, at han for det første kan og for det andet elsker at lave den slags. Vi havde ikke kunnet købe Den Stråtækte uden Johns evner og lyst til at lave alt muligt håndværkerarbejde, så jo, jeg skønner på det og skal nok give ham et knus fra dig 🙂
      Hehe, klamphuggere gider vi ikke – ikke engang selv om det er familie 🙂 .

      Kommentar af Ellen — 10. marts 2017 @ 08:45 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.