Hos Mommer

28. februar 2017

Jeg fik da gåturen ….

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:25
Tags:

Jeg fylder snart år, og da John spurgte hvad jeg ønsker mig, sagde jeg fluks “En dejlig middag for to på Fjordkroen!” Den ligger i gåafstand, og en god gave ville være at kunne slippe for at lave mad den dag.
Vi inviterer ikke familien, for min niece fylder 25 ganske kort tid efter og har inviteret venner og hele familien til stor fest, så vi har valgt, at det bliver forbigået i stilhed denne gang. Weekenden efter skal vi til Nordjylland, så det passer os egentlig godt at nøjes med at fejre mig i skøn tosomhed.
Herrestegudheden da (som min far altid sagde) – 64 år – det er da også lidt ligemeget, ikke? Et fjollet, skævt tal, der bare fortæller, at det allerede er fire år siden, jeg jobstoppede. Den tid er virkelig fløjet afsted med en hastighed, der på det nærmeste efterlader mig helt stakåndet.

Udsigten er glimrende

Jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville spadsere hen til kroen for at bestille bord – så fik jeg i det mindste et minimum af frisk luft i dag; noget det godt kan knibe pinligt meget med, når jeg først har forskanset mig i systuen. Hvilket jeg har. Igen. Er startet på anden og forbedrede udgave af Tasken Til De Store Strikkearbejder. Denne gang bliver den helt sikkert bedre, og jeg var så snedig at starte med at lave de kedeligste ting, så det bliver mere og mere interessant efterhånden som arbejdet skrider frem.
Den lille spadseretur var derimod forgæves. På Fjordkroens skilt står, at de har åbent hele året; mandag-fredag fra klokken 17 og lørdag-søndag fra kl. 12. Jeg var der 16:50, men da de endnu ikke havde tændt lyset eller åbnet døren kl. 17:10, gik jeg hjem igen, fordi jeg frøs.
Jeg ville ringe til dem, men kunne på deres hjemmeside konstatere, at de fra 1. november til 1. april holder lukket mandage og tirsdage … forståeligt nok, men lidt underligt, at de ikke skriver det på deres skilt ved indgangsdøren.
Nå. Det primære formål var gåturen, og nu kan jeg så tage den igen i morgen!

24 kommentarer »

  1. Det er ikke kun en floskel, at tiden løber. Det synes som et øjeblik siden, du jobstoppede og straks fik den forbandede sygdom. Men med bl.a. helbredelsen er tiden gået godt. Nyd jeres middag 🙂

    Kommentar af Eric — 28. februar 2017 @ 19:02 | Svar

    • Så du synes også, at den tid er løbet! Ja, det første år var måske ikke det sjoveste, men det gik nu hurtigt alligevel – og vi fandt Den Stråtækte, fordi jeg havde kræft – man må se på de lyse sider 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. februar 2017 @ 19:13 | Svar

  2. Ja, så må du på den igen i morgen! Det lyder som en SKØN fødselsdagsmiddag du har i sigte! ❤️

    Kommentar af Maude — 28. februar 2017 @ 19:05 | Svar

    • De laver meget velsmagende mad på den kro, så vi glæder os 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. februar 2017 @ 19:13 | Svar

  3. Det har også været dejligt vejr til en gåtur i dag 🙂 En god middag, man ikke selv har lavet, er en dejlig fødselsdagsgave.

    Kommentar af Randi — 28. februar 2017 @ 19:16 | Svar

    • Kun godt vejr hos os i formiddags, desværre, men jeg tog det vandtætte tøj på 🙂
      JA, det er, og jeg glæder mig!

      Kommentar af Ellen — 28. februar 2017 @ 19:47 | Svar

  4. Tiden iler af sted… til november er det 5 år siden pensionering… Selv om det er for lidt siden!
    Godt med en gåtur. Det er for nemt at blive inde, når man er optaget af et projekt.
    Jeg kom endelig ud i dag…. Lige ved middagstid og da jeg var hjemme igen begyndte regnen. Regnbukserne var ellers taget på, men det var til beskyttelse mod vinden.
    God fødselsdag og velbekomme… Det lyder som en hyggelig dag forude!

    Kommentar af Anne Holtegård — 28. februar 2017 @ 20:31 | Svar

    • Uhja, det var jo lige i forgårs, ikke?
      ja, det er godt at komme lidt ud, men det er altså svært at tage sig sammen, når man hygger sig med håndarbejdet.
      Tak, jeg er sikker på, det bliver fint 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. februar 2017 @ 21:20 | Svar

  5. Tiden går med en sær høj hastighed-og det er på sin vis vanskeligt at fornemme at det er 4 år siden arbejdslivet sluttede.
    Egentlig tror jeg det er tidstypisk at det ikke lykkes for restauranten at informere tilstrækkeligt. Det er som om sådanne kombinationer ikke dannes eller “har vi nu fået det hele med”-spørgsmål ikke stilles.

    Kommentar af Jørgen — 28. februar 2017 @ 20:55 | Svar

    • Ja, ikke? Jeg kan slet ikke forstå det …
      Tidstypisk? Ja, det kan sagtens være. Nu betød det ikke noget for mig, men hvis man kom som tilfældig turist og så skiltet, ville man nok blive lidt sur over, at der ikke kom nogen og åbnede restauranten.

      Kommentar af Ellen — 28. februar 2017 @ 21:22 | Svar

  6. Så håber jeg bare, at du får godt vejr til turen i dag 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 1. marts 2017 @ 08:26 | Svar

    • Bare det ikke regner 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 09:08 | Svar

  7. Dejlig fødselsdagsgave – unge dame 🙂
    Er det virkelig fire år siden? Den tid iler….

    Kommentar af Kisser — 1. marts 2017 @ 12:43 | Svar

    • Lige hvad jeg ønsker mig 🙂 Ja, det er snart fire år siden – tiden flyver alt for hurtigt sommetider …

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 12:47 | Svar

  8. Syntes man ser den dårlige skiltning mange steder, eller forkert kontakt info ovs. Også på hjemmesider.
    nå men godt du fik en gå tur, stedet ser rart ud, og sikke en skøn gave at få.

    Kommentar af Anette — 1. marts 2017 @ 12:48 | Svar

    • Det er lidt irriterende, og jeg vil da også spørge dem, hvorfor det ikke er korrekt.
      Men ja, det er en fin gave.

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 14:11 | Svar

  9. Dejligt med et godt spisested i gåafstand. Jeg håber, de har plads til jer, når du endelig får fat på dem.

    Kommentar af conny — 1. marts 2017 @ 13:36 | Svar

    • Det er slet ikke så tosset – og så så langt ude på landet 🙂
      Jeg tror ikke, der er så travlt på denne årstid.

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 14:12 | Svar

  10. Åh tænk at få tosomhedsmiddag og 2 (måske endda 3) dejlige gåture i fødselsdagsgave. Du er da en heldigfis! Og så glæder jeg mig rigtig meget over din fars udtryk: “Herrestegudheden da”. Priceless! 😀 😀 😀 Tillykke med dagen – snart.

    Kommentar af /ks — 1. marts 2017 @ 16:23 | Svar

    • Det er så god en gave 🙂
      Det bedste ved udtrykket var næsten hans tonefald, men det kan jeg desværre ikke gengive her 😉
      Tak – snart …

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 17:25 | Svar

  11. På forhånds tillykke, skulle jeg glemme det nærmere dagen. Håber du får en gåtur derhen i dag og booket bord :o) Ellers laver jeg gerne en stak pandekager til dig:) Er i god øvelse med de mange jeg fik bagt i går:)

    Kommentar af Mette — 1. marts 2017 @ 16:26 | Svar

    • Tak, tak … lige nu regner det … men telefonen er da opfundet 😉
      Det var da et fint tilbud – pandekager kan man jo altid spise 😀

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 17:25 | Svar

  12. Skøn fødselsdagsgave og ja, jeg synes også den tid er strøget. Sygdom og rejser både her og hisset har du haft tid til, for ikke at glemme et nyt hus og en ny interesse (haven) 🙂

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 1. marts 2017 @ 17:33 | Svar

    • Det er nok også derfor, tiden er gået så hurtigt – jeg har så sandelig ikke kedet mig 🙂

      Kommentar af Ellen — 1. marts 2017 @ 18:09 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.