Hos Mommer

24. februar 2017

Jeg måtte skynde mig ud …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 13:57
Tags: ,

Så snart jeg var stået op, var jeg nødt til at skynde mig ud for at nå at fotografere den der voldsomme vinter, der blev brugt så meget tid på i går aftes i vejrudsigterne. Havde Lars E. Christiansen stadig huseret i trafikradioen, er jeg overbevist om, at alle medier havde frarådet enhver udkørsel fra og med i aftes. Tænk engang, terrassen og fiskerkuglerne var næsten helt dækket af sne! Det er sandelig godt, at jeg er jobstoppet og derfor slap for at skulle køre ud i dette livsfarlige vejr tidligt i morges.

IMG_5855IMG_5856

Det kan til stadighed undre mig, at det skal slås så dramatisk op, måske især taget i betragtning, hvor tit de tager fejl … når der så endelig falder så meget sne, at den volder trafikale problemer, kommer det bag på dem … det er ikke nemt at være meteorolog, som selv med de store datamængder, der er til rådighed i dag, ikke er nået meget længere end til at endnu en gang at måtte erkende hvor svært det er at spå – især om fremtiden.
(Det er i øvrigt slet ikke Storm P., der har fundet på dette udtryk. Det er måske Niels Bohr eller Piet Hein. Eller måske er det ikke. Det er måske slet ikke et dansk udtryk. Her er en interessant artikel desangående.)

IMG_5857

Endelig blev bullen til Sørens trøje færdig i aftes. Nu er der dømt pause inden ærmestrikning, så jeg kunne det meste af formiddagen findes i systuen, hvor der blev lagt stoffer frem til den taske, jeg nævnte forleden.
Det viste sig at blive det sædvanlige problem med at have for meget at vælge imellem … skal det være den ene eller den anden farve-/stofkombination? Eller en helt tredje eller fjerde? Hvad skal jeg bruge som for? Og bånd? Hanken? Det ender med, at jeg bliver nødt til at sy to tasker, for jeg kan simpelthen ikke vælge mellem de to kombinationer jeg endte med.
Farverne er desværre ikke ramt rigtigt af kameraet – de to store FQ’er på billede to kører i samme farveskala, hvilket ikke fremgår af billedet.

IMG_5859IMG_5860

Nu har jeg spist frokost på beslutningen. Lige om lidt har jeg skrevet dagens blogindlæg på beslutningen. Måske burde jeg også sove på den, men jeg tror ikke, det løser noget – jeg bliver ganske enkelt nødt til at finde ud af det. Nu.
Og så ellers bare se at komme i gang, selv om solen skinner fra en skyfri himmel, men det er kun 5° (skulle det ikke blive frostvejr, også om dagen?), og jeg har min pragtfulde udsigt fra systuen, så et ophold derinde weekenden over kan snildt kompensere for ikke at kunne komme i haven.

27 kommentarer »

  1. Jeg har det altså lidt svært med de der fiske(r)kugler … 😉

    Kommentar af Marianne Kruse — 24. februar 2017 @ 15:12 | Svar

    • Hvordan det? kan du bare ikke lide dem? Jamen så fred da være med det 🙂
      (Senere: Det er nok fordi de hedder fiskekugler. Uden ‘r’ :-D)

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2017 @ 18:52 | Svar

      • 🙂

        Kommentar af Marianne Kruse — 27. februar 2017 @ 09:02 | Svar

  2. En smule nøgternhed i den slags truende situationer ville være på sin plads. Dramaaspektet medfører blot fravalg af danske tv-nyheder, når der er ævlet for meget.
    Når vægelsind huserer kan det anbefales at kaste en lodtrækningsmønt op i luften – inden den lander vil du formentlig vide hvilken side du gerne vil have den lander på.

    Kommentar af Jørgen — 24. februar 2017 @ 15:34 | Svar

    • Danske tv-nyheder vil aldrig blive fravalgt her i huset – hvis du spørger den ene af os. Den anden er ret ligeglad med dem 😉
      Jeg klarede at beslutte mig uden mønten, men det var svært …

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2017 @ 18:54 | Svar

  3. Jeg synes nu, det der snelag på glaskuglerne ser decideret livsfarligt ud! 😉 Jeg er enig i dine betragtninger. Der råbes “ulv” så tit, at man ikke kan hidse sig op over det hver gang.

    Kommentar af henny894 — 24. februar 2017 @ 15:35 | Svar

    • Det er det sikkert også – hvis man er en myre!
      Når der ikke er andet drama, kan man åbenbart bruge vejrudsigten til at skabe det – men vi tror ikke rigtigt længere på de uvise mænd 😉

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2017 @ 18:57 | Svar

  4. Jeg måtte altså kæmpe mig gennem driverne både i aftes og i morges! Nok især fordi al sneen var rutschet ned fra taget og lå lige der på fliserne, hvor Kamelen og jeg skulle gå 😉 Men helt og aldeles hvidt var her faktisk. Det må så gerne forsvinde igen lige med det samme.

    Kommentar af Fruen i Midten — 24. februar 2017 @ 16:39 | Svar

    • Har du ikke haft besøg af både DR og TV2, så? I har da hørt til blandt de værst ramte 🙂
      Det er sikkert væk nu, mon ikke? Vi har i hvert fald haft blændende solskin hele dagen.

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2017 @ 18:58 | Svar

  5. Jeg havde glædet mig til sneen, så jeg blev fælt skuffet, da jeg kiggede ud i morges og virkelig skulle anstrenge øjnene for at få øje på sneen 🙂

    Kommentar af Randi — 24. februar 2017 @ 17:28 | Svar

    • Ja, det må du have været. Skuffet, altså, for det var lidt svært at få øje på drivedannelserne 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2017 @ 18:59 | Svar

  6. Det var ikke meget sne, I fik. Men nok til at fiskerkuglerne fik et dekorativt drys. Du befinder dig i et svært dilemma, kan jeg se. 😉 Måske vi får tasken – eller blev til taskerne – at se?

    Kommentar af betty — 24. februar 2017 @ 21:01 | Svar

    • Nej, det var bestemt ikke meget sne – og jeg skal nok tage et billede af tasken (den lyse …), når jeg bliver færdig med den 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. februar 2017 @ 21:03 | Svar

  7. Ha ha ha sådan har det altid været. Da vi boede i London lukkede skolerne, hvis det lå 5 cm sne. Så fik ungerne en ‘ snow day’ ha ha ha mens vi boede der sneede det 2 gange. Begge gange gik alt i stå men okay det er 10 år siden og lidt mere… Og prinsessepigen var det eneste barn i Crouch End der havde en flyverdragt:o)

    Kommentar af Mette — 25. februar 2017 @ 13:36 | Svar

    • Ja, det er imponerende, ikke? Charlotte føler hun er den eneste, der har forstand på at køre bil, når det er snevejr – til gengæld er medtrafikanterne jo nærmest livsfarlige.
      A & A er også de eneste med flyverdragter – alle synes de er enormt gode og praktiske, men de kan så bare ikke fås i England.

      Kommentar af Ellen — 25. februar 2017 @ 15:31 | Svar

      • I London kunne vi sagtens købe flyverdragter dengang. De var bare dyre så min mor købte og tog dem med :o) Heldigt for os:)

        Kommentar af Mette — 25. februar 2017 @ 16:31 | Svar

        • Okay? Charlotte fandt dem aldrig derovre 🙂

          Kommentar af Ellen — 25. februar 2017 @ 16:47 | Svar

          • Jeg fandt nogle i Crouch End hvor vi boede. Der havde de dem i de små meget dyre børne forretninger 🙂 Men om de fandtes i over str. 3 år ved jeg ikke, da jeg jo var tilbage i dk da mine børn var over den alder:)

            Kommentar af Mette — 25. februar 2017 @ 16:59 | Svar

            • Næh, det er ikke godt at vide … A & A er også på deres sidste nu, men hvor har de dog nydt godt af dem 🙂

              Kommentar af Ellen — 25. februar 2017 @ 23:56 | Svar

  8. Jeg grinte noget, da jeg så reporterne, som var udstationeret, forgæves prøvede på at gøre det til drama.
    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 25. februar 2017 @ 13:49 | Svar

    • Næh, det lykkedes dem ikke helt, og det er alt sammen bare rent til grin 😀

      Kommentar af Ellen — 25. februar 2017 @ 15:32 | Svar

  9. Det er nu heller ikke nemt at være meteorolog… prognoserne er usikre, men de kan være sikre på afregning ved kasse A!
    Denne gang var det heldigvis mest til at grine af!
    Når du nu ikke er sneet inde… er du så syet inde????

    Kommentar af Anne Holtegård — 25. februar 2017 @ 17:13 | Svar

    • Nej, det er ikke nemt, og det er jo heller ikke meteorologernes skyld, at tv-medierne vil have det drama ud af deres usikre spådomme. Jesper Theilgaard er faktisk rigtig god til at få ‘talt dem ned’.
      Jeg er ikke syet inde, men jeg har syet meget inde 😀

      Kommentar af Ellen — 25. februar 2017 @ 23:57 | Svar

  10. Vi fik sne og det var smukt, så længe det varede – og en lille smule farligt morgenen efter 😱 Spejlglat på visse steder (i al fald når man som jeg var fodgænger) 😆
    Og uha, som problemerne står i kø, for os velforsynede, lagerførende pensionister … Glæder mig til at se resultatet. Jeg har fået syet mig en kjole, der rent faktisk fungerer; hvad siger du så? Synd at du ikke følger med på Instagram, høhø 😇😇😇 Knus herfra til jer begge

    Kommentar af fiberfryd — 26. februar 2017 @ 14:30 | Svar

    • Så har I fået meget mere end os 🙂
      Det er ikke sådan, når lageret er for stort … men stærkt gået, at du har syet en kjole … sådan noget kan jeg slet ikke finde ud af.
      Der fik jeg den lige igen, hvad? Men knus retur alligevel 😀

      Kommentar af Ellen — 26. februar 2017 @ 16:40 | Svar

  11. Lidt sent – efter sneen er smeltet hos os – vil jeg lige indskyde, at også her i Holte faldt der så meget, at en barnefod sagtens kunne synke ned i sneen og blive helt væk! Og kyllingen i huset sørgede for at køre med manden på arbejde både torsdag og fredag – og der måtte skovles sne TO gange – torsdag aften og fredag morgen.

    Kommentar af conny — 26. februar 2017 @ 21:29 | Svar

    • Okay – det er så også nogenlunde på linje med Ditte, så sneen faldt nok mest på de breddegrader 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. februar 2017 @ 09:03 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.