Hos Mommer

19. februar 2017

Reklame?

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:56
Tags: , ,

Tjah, det er vel en reklame, men jeg er hverken sponsoreret af dem eller blevet bedt om at reklamere – så havde jeg nemlig ikke skrevet om det.
IMG_5847Jeg blev inspireret af Conny, som har impulskøbt lidt strikketing i Netto, og disse indkøb fik mig til at tænke på de navnebånd, jeg har købt gennem Ikastetiket – og fra hvem jeg lige har bestilt 75 nye. Forandring må der til indimellem …

Øverst ses det bånd jeg har og nedenunder ses et preview af det jeg snart får.
imageIkke den helt store og verdensomvæltende forandring, kan man med rette indvende, men hvis tekst og billede skal være i overensstemmelse med sandheden, er der ikke plads til de store ændringer.
Jeg har derfor nøjedes med at ændre lidt på skrifttypen, baggrunden er blevet grå og det bliver syet med sølvtråd. Det nye bånd bliver, som det gamle, 10 mm i højden.

Det er ikke engang dyrt. Lidt afhængigt af modellen man vælger, skal man som minimum bestille enten 75 eller 100 stykker, hvilket umiddelbart forekommer voldsomt, men til den pris gør det ikke ondt, hvis ikke man får brugt dem alle. Kun 136,75 kroner, plus porto (19,95 kr.), for 75 bånd – det er i orden med mig.
Det er supernemt at designe lige det bånd i lige den bundfarve og trådfarve, man måtte ønske. Der er flere forskellige skrifttyper; man kan vælge en eller to linjer; der er en del forskellige figurer til at vælge at sætte på og det kan fås med eller uden strygebagside. Båndet her fås i tre bredder, men de har mange slags bånd med andre muligheder. Og etiketter har de selvfølgelig også … ellers ville navnet være misvisende.
Det er da smart! Og ret blæret at kunne sætte sådan et mærke på sine arbejder.
Jeg sætter dem dog ikke på alt, jeg laver – fx er det vist en smule overkill at sætte dem på IMG_5848karklude, og på tørklæder og sjaler går den heller ikke, selv om jeg gerne ville kunne, for det er et stort arbejde at frembringe disse, men det binder brugeren til at tænke på hvordan de skal foldes om halsen, hvilket er uhensigtsmæssigt.

Man kunne måske også lave sig et bånd som det der sad på min julegave fra Charlotte.
Tror I lige, det blev gemt? Den gamle mor her blev da helt rørt, selv om hun godt ved, at man kan købe den slags bånd overalt i England; det er dog frivilligt, om man vil købe dem, men det ville hun gerne …

20 kommentarer

  1. Årh hvad, det ville da ellers blive de sejeste karklude – ever! – med påsyet mærke 🙂

    Kom Anna godt hjem uden flere kvababbelser?

    Kommentar af Fruen i Midten — 19. februar 2017 @ 15:58

    • Hehe … de ville i hvert fald være specielle 🙂
      Ja, hun gjorde – det blev heldigvis ikke til mere end det, jeg skrev i indlægget.

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2017 @ 16:10

  2. Det er sandelig smart. Har lige set på hjemmesiden og da jeg jo ikke har brug for made-bånd til håndarbejde, kunne et gavebånd være en fin ide. Så tak for info.

    Kommentar af Jørgen — 19. februar 2017 @ 16:33

    • Velbekomme – jeg er sikker på, at jeg også kunne finde på et eller andet at bruge de bånd til, selv om jeg ikke strikkede.

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2017 @ 19:36

  3. De er så hyggelige, de der etiketter! Ungernes olde brugte dem også, mens hun stadig kunne se. Nu driller synet, så der bliver ikke produceret så meget mere. Men inden da nåede hun at lave babytæpper og hækle madlegetøj, alt sammen med et ‘Olde-skilt’ på. Så hyggeligt. Hun har over tyve oldebørn, og har produceret så mange ting, det er ret utroligt!

    Kommentar af Maude — 19. februar 2017 @ 17:01

    • Det er godt nok mange oldebørn at holde styr på – hvor er det synd, at synet ikke har det godt mere, men det kan jo desværre sagtens komme med en høj alder.

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2017 @ 19:37

  4. Det er smart! Det må også være lidt hyggeligt for den, som skal bruge det pågældende værk – det bliver mere personligt.

    Kommentar af Randi — 19. februar 2017 @ 17:20

    • Ja, det gør nemlig.

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2017 @ 19:38

  5. Reklame, som vi blogger selv kommer i tanke om at gøre – fordi vi gerne vil dele gode oplevelser, skal altid være velkomne. Og hvor Ikastetiket heldige at få dine gode stjerner. Jeg har også selv handlet der engang. Navneetiketter til alt tøj der skulle med i børnehave. Det var praktisk.
    Det er nogle rigtig fine mærker du har fået designet dig. Dem kan jeg lide. Og jeg kan sandelig godt forstå du blev glade for julegavebåndet uanset om det er masseproduktion. Det var jo møntet på lige netop dig! 🙂

    Kommentar af /ks — 19. februar 2017 @ 18:28

    • Ja, det er noget helt andet fordi man har lyst, fremfor at blive bedt om det. Det bliver jeg ofte, men har endnu ikke efterkommet ønsket.
      Jeg tænkte også fluks på navneetiketter til småbørnsforældre.
      Det var nemlig møntet lige netop på mig, for hun havde som sagt ikke behøvet at købe det 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2017 @ 19:41

  6. Jeg tror faktisk, at det var hos Ikastetiket, vi købte strygenavnemærker til vuggestue, børnehave, skole, spejder osv. osv. Dog ikke i den fine farve, dine er i.
    Selvom juleaftens gavepapir og ditto bånd har en risiko for at ende i et stort virvar, så kan jeg godt forstå, at du har gemt det søde bånd fra Charlotte. Og netop hvis man har gjort sig lidt umage, vil modtageren nok lægge mærke til det midt i virvaret.

    Kommentar af conny — 19. februar 2017 @ 19:46

    • Det har det sikkert været – de har vist fået skabt sig et godt koncept der.
      Ja, det lyste op imod mig, og det nåede aldrig gulvet, da gaven blev pakket ud (en bog om dahliaer …), men blev omgående rullet sammen og gemt sammen med gaven 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. februar 2017 @ 19:52

  7. For mange år siden fik jeg lavet et gros navnebånd kun med efternavn på, så det passede på os alle tre. Dem har jeg sat på tøj, jeg syet til dem og på
    deres ejendele, da de var et år i USA og senere på højskole. Heldigvis havde jeg også sat et på det pudebetræk, jeg lige havde syet til min søns lille gåsedunspude. Sidst han fløj til USA, var puden forsvundet, da han vendte tilbage til sit sæde. En ung kvinde benægtede hårdnakket, at hun skulle være den formastelige, så han måtte bede en stewardesse om hjælp. Kvinden måtte dog overgive sig (og puden), da han sagde, at den slet ikke lignede dem i flyet, og at hans efternavn stod på betrækket. Bortset fra at hun ikke havde opdaget navnemærket, så havde hun set helt rigtigt – den er meget bedre end de puder, man får udleveret i flyet. Det er rart at kunne kræve ejerskab over sine ejendele i fly og andre steder med mange mennesker.

    Kommentar af Elsebeth — 20. februar 2017 @ 01:19

    • Du godeste – hun har da også været et kæmpefjols … ét er navnebåndet, som jo var det uigendrivelige bevis, men alene det, at puden havde et andet betræk, burde da have afholdt hende fra at stjæle en andens pude.

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2017 @ 09:21

  8. Jeg har også bånd fra Ikast Etiket. Nemt og til en god pris. Grå og sølv er en god sammensætning! Personligt bånd er sjovest… selvom der er mange fine og smukke bånd til salg..
    Jeg overvejer, hvad teksten skal være til mine… jeg trænger til nye…

    Kommentar af Anne Holtegård Clausen — 20. februar 2017 @ 10:29

    • Det er nemlig (endnu) mere personligt med disse Made by-bånd.
      Teksten giver vel nærmest sig selv?

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2017 @ 14:31

  9. De er rigtig søde de bånd, og dine nye er vist lidt tydeligere i teksten. Jeg bruger ikke selv mærker i mit strik. Når jeg køber nyt tøj, er det første, jeg gør, omhyggeligt at få alle mærkater og bånd fjernet, for de generer, synes jeg. Så ville det være fjollet af sætte nogen i mit strik.
    Men jeg kan rigtig godt lide at designe sådan nogle småtterier selv. Derfor har jeg også visitkort, selv om jeg ikke har så farlig meget at bruge dem til.

    Kommentar af Kirsten — 20. februar 2017 @ 10:50

    • Det vil vise sig, om de nye er tydeligere – previewet et næsten 50 % større end den reelle størrelse.
      Hvis du synes de generer, skal du selvfølgelig ikke sætte dem i, men strikker du ikke også til salg? Der ville det da være helt fint at sætte dem i 🙂
      Jeg elsker også at designe visitkort, men jeg skal ikke engang bruge et om året!

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2017 @ 14:33

  10. Gad vide om det var dem, jeg bestilte etiketter fra i tidernes morgen til at sætte i børnenes tøj og på håndklæder, dengang de var FDF’er. Jeg strikker for lidt til at det kan betale sig med etiketter, men jeg synes godt du kunne sætte dem på karkludene, så er det jo designerklude 🙂
    Og så kan jeg kun konstatere, at jeg læser som vinden blæser, for jeg havde læst det som det omvendte, at pakkebåndet var til Charlotte 🙂 Det var også blevet gemt her.

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 20. februar 2017 @ 11:13

    • Det kan sagtens have været hos Ikastetiket – der er vist ikke andre, der gør i den slags.
      Designerkarklude – haha 😀
      Det kunne også lige så godt have været til C, og det kan også godt være, hun får det retur på en gave engang 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. februar 2017 @ 14:35


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.