Hos Mommer

13. februar 2017

Snemænd og minecrafting

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 20:39
Tags: , ,

Vi var knap nok landet i Den Stråtækte, før børnene var ude i haven for at samle den resterende smule sne til en snemand.
Det skal lige siges, at de alle fire har haft et par dejlige dage i København. Ungerne syntes, ganske overraskende, at Glyptoteket var vældig interessant pga. mumierne og alle de frække nøgne mænd (mummy – why are they all naked?) … de var ret betagede af 3D-filmen i Planetariet, og de fik lov at have sneboldkampe hver gang de var i nærheden af brugbar sne. Alle var dermed glade hele tiden. Aftensmaden søndag var (børnene fik lov at vælge) på cafe Den Hvide Disk (en pølsevogn). De havde spist en kæmpefrokost et eller andet sted, så valget blev accepteret, især måske fordi Tim også synes, det er alletiders med de københavnske pølsevogne. Desserten blev indtaget på Cafe Vivaldi.

P1050832P1050834

Jeg skulle, efter aftensmaden, lige indvies i Minecrafts mysterier. Ikke at jeg blev specielt meget klogere, men de havde begge to meget at fortælle mig.
Det er vist flere år siden, jeg har tilbragt mere end et kvarter i denne stilling med rumpen lige i vejret … der var godt nok også ret langt op igen. Meget længere end der var ned …

P1050839

Nåmmen jeg har ikke så meget tid i dag, men alle andre end mig sidder og ser Kender du typen, så jeg fik lige en halv time …

23 kommentarer

  1. Fantastisk! ❤️ – og skøn, skøn snemand i øvrigt, han ligner da snemanden fra Frost!

    Kommentar af Maude — 13. februar 2017 @ 20:45

    • Ja, det er da vist rigtigt 🙂

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2017 @ 21:08

  2. Det er en flot snemand, de fik lavet af den sparsomme sne, der er tilbage.
    Så skønt, du kan komme derned på knæ på gulvet. Jeg bliver helt misundelig. Men jeg har kunnet – og nydt det 😉

    Kommentar af betty — 13. februar 2017 @ 21:28

    • Uhja, Betty – jeg forstår godt din misundelse, og jeg håber du kommer til at kunne ligge sådan igen.

      Kommentar af Ellen — 13. februar 2017 @ 21:59

  3. Dejligt København havde været umagen værd. Fantastisk snemand, øjenbrynet får mig til at tænke på en gammel politiker, hvis navn jeg selvfølgelig ikke kan få frem. Fint klaret med gulvliggende øvelse.

    Kommentar af Jørgen — 13. februar 2017 @ 21:46

    • Det var selvfølgelig Gustav Pedersen.

      Kommentar af Jørgen — 13. februar 2017 @ 21:52

      • Og nu måtte jeg google Gustav Pedersen, men da jeg så ham, kan jeg sandelig godt forstå, du fik den association.

        Kommentar af Ellen — 13. februar 2017 @ 22:00

  4. Det har jeg hørt om før. Min far påstod også til sidst, at der var længere for ham at køre ned til mig, end det var for mig at køre op til dem. Men så var det jo heldigt, at han kunne ‘leje’ et værelse med en god seng og få sig en bette lur.

    Kommentar af Elsebeth — 14. februar 2017 @ 00:27

    • Jyderne har det også sådan … der er længere til Sjælland fra Jylland end omvendt 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 09:48

      • I hvert fald hvis det er på cykel …

        Kommentar af Elsebeth — 14. februar 2017 @ 11:17

        • Skam også i bil … og med tog …

          Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 11:32

  5. Så er ventetiden over og at I hygger jer, kan man fornemme både af ord og billeder.
    Her har solen været gavmild de sidste dage, så det håber jeg også den er hos jer. God nydning 🙂

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 14. februar 2017 @ 05:50

    • Vi hygger, ja, men solen er først kommet i dag. Men pyt – nu er den her 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 09:49

  6. Hygge over hele linjen 😀 Ja, det er pudsigt, så effektiv tyngdekraften bliver, når man kommer op i alderen!

    Kommentar af fiberfryd — 14. februar 2017 @ 07:52

    • Haha, ja, det er underligt, at det er sådan en variabel størrelse 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 09:49

  7. Sikken tålmodighed du har mht. at indtage ny viden om spil! Jeg håber, min er blevet længere, end da mine egne børn var små og ville indvi mig i SuperMarios mysterier (det var heldigvis en tid, hvor computerspil endnu var i sin vorden). Jeg blev nærmest gal, hver gang jeg mistede tråden, og til sidst lærte de at lade mig være, når det gjaldt spil. Heldigvis er Frida endnu kun til puslespil i det virkelige liv, og det kan jeg lige være med til.
    Skønt, at det også viste sig at være lykken med en københavnertur. Det viser jo bare, at man ikke på forhånd skal afskrive diverse aktiviteter med børn, bare fordi man tror, de ikke gider.
    Fortsat god nydning.

    Kommentar af conny — 14. februar 2017 @ 08:50

    • Det er nok fordi, jeg altid har elsket at spille computerspil og gør det endnu. Vi må håbe, at Frida bliver ved med at kunne lide almindelige puslespil og ikke finder dem på ipadden, som jeg har gjort 😉
      Man skal nemlig ikke altid lytte til børnene, for de kan ikke forestille sig en anden verden end den kendte, og vil derfor meget sjældent noget nyt, men når de bliver tvunget ud i det ukendte – under trygge forhold, naturligvis – så har de gerne en fest, når det kommer til stykket.

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 09:53

  8. En pølse hos pølsemanden er altid godt:o) Godt der stadig var sne til dem, da de ankom. Her er ingenting men det er måske meget godt for så er togene vel kørende til tiden, håber vi:)

    Kommentar af Mette — 14. februar 2017 @ 10:02

    • For nogle er det i hvert fald altid godt …
      Ingen sne er ingen garanti for præcise tog, men chancen må da i det mindste være større for det 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 10:14

  9. Der hygges rigtigt igennem, ser jeg! Ja, den der “Kender du typen” var en genudsendelse, hvilket DR ikke havde gjort sig den ulejlighed at skrive i programmet, så den kunne man sagtens undvære.

    Kommentar af henny894 — 14. februar 2017 @ 15:24

    • Ja, det var, men C havde selvfølgelig ikke set den, og med de få af slagsen, hun får set, er de stadig interessante 🙂

      Kommentar af Ellen — 14. februar 2017 @ 19:16

  10. Fin snemand, og en pølse hos pølsemanden er aldrig helt galt.

    Kommentar af Anette — 14. februar 2017 @ 23:11

    • Det syntes børnene i hvert fald 🙂

      Kommentar af Ellen — 15. februar 2017 @ 09:38


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.