Hos Mommer

28. januar 2017

I min idealverden

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:58
Tags:

I min idealverden

Regner det kun om natten.

Findes der ingen Trump’er, Putin’er eller Blachman’er

… og ingen tåbelige terrorister.

Kan man strikke hele dagen, hvis man har lyst.

Eller sy, hvis man hellere vil det.

Eller gå i haven, hvis man hellere vil det.

Eller læse en bog, hvis man hellere vil det 

… fordi man ikke har et lønnet arbejde. Mere. Men man har haft et. Et godt et, som man var glad for.

Må man spise alt det chokolade, man har lyst til.

Er ‘hvide’ græskarboller langt sundere end spelt- og fuldkornsboller.

Er krig kun noget, man kender fra historiebøgerne.

Dyrker man kun motion, fordi man har lyst til det og ikke fordi man skal.

Bor man i sit drømmehus

… sammen med en dejlig mand

… meget tæt på noget vand, så man har en god udsigt uanset årstiden

… og man kan sommetider se havørne.

Kan man altid finde et eller andet totalt intetsigende og hjernedødt at skrive i et blogindlæg, selv om dagen stort set kun har stået på hygge, strik, ild i brændeovnen og QI i tv.

IMG_8233

29 kommentarer

  1. Lyder til du har haft en god dag
    Med få ændringer er det også min ideal… f.eks. male og gå tur med hund og havde skov nær…. Tilgengæld er strik og mand ikke så vigtigt….. men det jo detaljer
    dog kunne vi godt undvære enkelte andre leder (er vi nok nød til hvis ingen krig)

    Kommentar af Anette — 28. januar 2017 @ 16:23

    • Langt de fleste af mine dage er gode 🙂
      Listen kan sagtens modificeres efter individuelle ønsker …

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2017 @ 18:52

  2. Og rengøringen lystrer tankens kraft. Vupti er der rent og fint alle vegne 🙂

    Kommentar af Kisser — 28. januar 2017 @ 16:47

    • Den kan jeg godt tilslutte mig!

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2017 @ 18:53

    • Ja tak

      Kommentar af Anette — 28. januar 2017 @ 23:17

  3. Så vidt jeg lige kan skønne, er der flest punkter, der er opfyldt – så det er vist ikke så ringe endda 🙂

    Kommentar af Randi — 28. januar 2017 @ 17:28

    • Det er ikke ringe – men det var nu også nemt at opstille en liste, hvor det er sådan 😉

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2017 @ 18:53

  4. Åh hvilket dejligt indlæg. Det trængte jeg til – gør godt for min forkølede hjerne. Tak.

    Kommentar af /ks — 28. januar 2017 @ 18:43

    • Velbekomme og god bedring 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2017 @ 18:54

  5. Og det er jo det….der er så meget at glæde sig over… bare ikke regnvejr og isslag, vel?🙂

    Kommentar af K-V — 28. januar 2017 @ 19:15

    • Der er heldigvis altid noget at glæde sig over 🙂

      Kommentar af Ellen — 28. januar 2017 @ 19:39

  6. Bortset fra et par storpolitiske detaljer har du jo styr på det meste. Det er da dejligt 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 28. januar 2017 @ 19:48

    • Ja, det er ikke så tosset 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 09:21

  7. Hvad er det for noget “Pixabay”, vi ikke må se? (De små sorte firkanter)

    Kommentar af henny894 — 28. januar 2017 @ 23:16

    • Det er et flueben. Hvad hjælper det, at man må bruge Free pictures, når de så bare vil reklamere for sig selv? Hrmpf 😦

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 09:22

      • Jeg tror bare, du skulle have gemt billedet på egen harddisk og så brugt det derfra. Det er bare direkte linking, de ikke vil have.

        Kommentar af Henny Stewart — 29. januar 2017 @ 13:03

        • Åh … var det bare det? Irriterende alligevel.

          Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 14:17

  8. Overblik er fint, så kan man tænkte på noget andet. Hvor reklamerne for “free pictures”?

    Kommentar af Jørgen — 29. januar 2017 @ 08:40

    • Se venligst mit svar til Henny lige herover.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 09:23

  9. Der er godt nok forskel på vores idealverdener – men hvad, it takes all sorts …
    Hvad er hvide græskarboller?

    Kommentar af Rasmine — 29. januar 2017 @ 09:33

    • Er der SÅ stor forskel? 🙂
      Det er boller bagt med alm. hvedemel og med græskarkerner i.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 10:13

      • Det kan vi jo snakke om engang – hvis vi gider 🙂

        Kommentar af Rasmine — 30. januar 2017 @ 00:50

        • Det kunne vi – jeg har et bud på nogle af forskellene 😉

          Kommentar af Ellen — 30. januar 2017 @ 09:11

  10. Og på den måde fik du lige smilet frem over glæden ved livet, der lyser ud af hvert ord. Tak 🙂

    Kommentar af Lene — 29. januar 2017 @ 12:51

    • Jeg er skam også ret tilfreds med livet, Lene 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 14:17

  11. Det lyder godt. Den idealverden kan jeg godt tilslutte mig 😉

    Kommentar af betty — 29. januar 2017 @ 13:08

    • Ja, ikke? Med lidt individuelle tilpasninger, så er vi nok mange, der kan skrive under her 🙂

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 14:18

  12. Her i huset er X-fakta forbudt. Hvis the tween vil se det må hun gerne men ikke i stuen sammen med os. Hun er ret ligeglad med det…. Dejligt indlæg Ellen. Har først tændt computer lige nu her, da vi har både været på bio-date og brunch-date og ellers bare holdt weekend. Go’ søndag aften:) The Crown kommer på dvd til marts. Tror du ville kunne li’ den fantastiske serie:) Nå, sidespring.

    Kommentar af Mette — 29. januar 2017 @ 18:52

    • Jeg ville ønske, jeg kunne forbyde X-Faktor sådan rent generelt. Eller i hvert fald Thomas Blachman!
      I har da vist haft en hyggelig weekend, kan jeg næsten fornemme 🙂
      Jeg vil meget gerne se The Crown.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 19:49


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.