Hos Mommer

23. januar 2017

Man kan lige så godt slå to fluer med ét smæk

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:27
Tags: , ,

Når nu vi … skal til England engang i maj og har besluttet os for at tage bilen derover …
Når nu vi … har hørt så meget om det fantastisk smukke Irland – folk kan jo nærmest ikke få hænderne ned, når de begejstret fortæller om landet …
Når nu vi … ved flere lejligheder har talt om, at Irland figurerer på to see-listen …
… kunne vi så ikke lige så godt booke en rejse til Panoramic Ireland, når vi alligevel befinder os så relativt tæt på?
Det mente vi, så det det gjorde vi.

Færgen fra Holyhead i Nordwales ligger bare små seks timers kørsel fra Tim og Charlotte, hvilket vil sige, at vi er i Irland på otte timer. Det er jo ingenting – det ville tage fem timer at flyve fra København, hvis man regner transporttid til og fra lufthavn + ventetid med.
Vi skal derfor ikke leje bil, men køre i egen bil, hvilket John så langt foretrækker, selv om rattet sidder i den forkerte side i forhold til den øvrige trafik, men så længe han har mig som overhalingskonsulent, går det fint. Vi har prøvet højrestyrede biler i Sydafrika, så vi ved godt hvordan det er – og hvis ikke det er en bil med automatgear, banker man højre hånds knoer ind i døren en del gange, inden man vænner sig til at skifte gear med venstre hånd, så derfor: helst egen bil.
Og udenfor højsæsonen – det bliver godt. Vi havde lovet os selv at blive hjemme i drivhusets og havens højsæson. At det så ikke kom til at holde helt i år, fordi vi ikke havde noget reelt valg mht. afrikaturen, er der ikke noget at gøre ved – der var vi jo afhængige af at kunne rejse i børnenes sommerferie, men da rejsen varer kun 11 dage, skal det nok gå.

Ring of Kerry – Cliffs of Moher – Connemara – Glendalough – Killarney – here we come!
Nu står den på planlægning – vi skulle jo gerne nå at se så meget som muligt på den uge, for jeg tror, det er en tur, vi kun foretager én gang – der er så meget, vi gerne vil nå at se, inden det er for sent, og John bliver ikke ved med at kunne tage på bilferier – som jeg har været inde på før.

28 kommentarer

  1. Die vorfreude ist am besten…. Rejseplanlægning… Rejsedrømme…
    Det var en god beslutning. God tur til den grønne ø. Jeg vil glæde mig til rejseberetningen😃

    Kommentar af Anne Holtegård — 23. januar 2017 @ 19:24

    • Åhja, det er så dejligt at planlægge og drømme.

      Kommentar af Ellen — 23. januar 2017 @ 19:53

  2. Ah Irland
    husk at se nationalparken i conamara, med de semi vilde ponies, husk gode støvler, for nogle af de små stier ender ud i Ingen ting, og så det enten på tværs af lyng og klipper og små vandløb (hvis man har sted sans) eller samme vej tilbage… man kan selvfølgelig også blive på de brede grus stier.
    Ikke så langt fra conamara var der en gang delfin ture (delfinen Funkie) måske der er en nye delfin som har slået sig ned.

    Kommentar af Anette — 23. januar 2017 @ 19:26

    • Vi skal til Connemara; den er med på listen over overnatningssteder – og delfinture lyder tiltalende. Det vil jeg undersøge nærmere.

      Kommentar af Ellen — 23. januar 2017 @ 19:55

      • Netop fordi i skulle der til jeg nævnte det… men Funkie er nok væk, da det ca. 20 år siden… man kunne svømme med ham, han levede vildt og valgte at lege inde tæt ved havnen og elskede både og mennesker. Kunne jo være sjovt hvis der er en ny.
        ellers husker jeg mest fantastisk landskab, får som spærede vejen, b&b samt pus (det jo et sted hele familien kommer)
        Håber i får en fantastisk tur.

        Kommentar af Anette — 23. januar 2017 @ 23:41

        • Tak, det er jeg sikker på, at vi gør – det er nogle fantastiske billeder, der er på Panoramic Ireland – og alle andre steder, så vi glæder os til at se det IRL.

          Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 09:35

  3. Det ville da være dumt at lade den mulighed gå fra jer. Man kan hurtigt nok nå dertil hvor man ikke kan tage sådan nogen ture, så bare afsted med jer. Glæder mig til at læse om turen og se billeder derfra. Knus og hilsner til jer begge fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 23. januar 2017 @ 19:30

    • Det kan man nemlig alt for hurtigt nå, og vi har lært ikke at udsætte noget, vi har mulighed for at gøre.
      Tak, og knus tilbage 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. januar 2017 @ 19:56

  4. Godt jeg har dig til at sikre mig udsyn til verdenen. Jeg håber på, at vi kommer til Norge på MCtur, så når jeg er endelig sikker, så skal planlægningen i gang 🙂

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 23. januar 2017 @ 19:57

    • Ja – planlægningen er … måske ikke den halve ferie, men den der gør, at den bliver meget bedre 🙂
      Jeg håber I snart kommer på den norgestur – du har talt så meget om den; det må virkelig være et højt ønske for dig. Norge er også bare så helt utrolig smukt, så jeg forstår det godt!

      Kommentar af Ellen — 23. januar 2017 @ 21:31

  5. Glæd jer, glæd jer – der er simpelthen SÅ skønt! ❤️

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 23. januar 2017 @ 20:13

    • Også dig, skøreliv – det siger ALLE, der har været der, og jeg tror på jer 🙂

      Kommentar af Ellen — 23. januar 2017 @ 21:31

  6. Det lyder som en rigtig god idé – jeg har tænkt på det samme flere gange, men lige nu er der så meget i Storbritannien, jeg skal gense. Efter at have haft eget hus derovre er jeg kommet bagud med rundrejser og sight seeing… 😉 Jeg kan godt forstå, at John helst vil køre i egen bil. Jeg har det helt på samme måde. Vi har lejet bil før (altid med automatgear), og det kan jo lade sig gøre, men jeg føler mig langt mere sikker i en bil, jeg kender…

    Kommentar af miafolkmann — 23. januar 2017 @ 22:02

    • Irland er åbenbart et sted, der SKAL nås, hvis man spørger dem, der har været der, men du når det nok også, mon ikke?
      Egen bil er absolut det bedste, selv i et venstrekørselsland – det er John så ikke den eneste, der mener 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 09:38

  7. Det lyder spændende med en tur til Irland. I er gode til at komme afsted.

    Kommentar af betty — 23. januar 2017 @ 22:16

    • Ja, vi er gode til det … vi har begge været ‘ude på kanten’, hvilket fik os til at prioritere anderledes 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 09:38

  8. Ah, Irland. Det er også et sted vi gerne vil hen. Engang! Vi har familie i Wales og har. Vi håber lidt at nå derover til sommer men ved ikke om det kan lade sig gøre. Jeg har været i Cardiff men kun får at se Chelsea vinde FA Cuppen for mange år siden:)

    Kommentar af Mette — 24. januar 2017 @ 08:31

    • Jeg håber for jer, at I finder ud af at komme et smut til Irland – for et smut er det jo i virkeligheden, når man allerede befinder sig i England.
      Wales er nu også smukt!

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 09:40

  9. Ih, nu vil jeg også til Irland! Godt, vi selv har (helt andre) planer. Ellers var det da slet ikke til at holde til 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 24. januar 2017 @ 08:43

    • Var det fordi du kiggede ind hos FDM? Man kan jo ikke andet end få lyst til at se Irland, når man ser de billeder.
      Glæder mig til at høre om, hvor jeres ferieplaner fører jer hen – I er så gode til at finde noget, der er lidt anderledes 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 09:42

  10. Jeg glæder mig til beretninger fra Irland hvor whiskey er med e.

    Kommentar af Jørgen — 24. januar 2017 @ 10:04

    • … og mon ikke der bliver plads til et besøg på et enkelt af de mange destillerier?

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 10:45

  11. God ide! Jeg så også den reklame fra FDM og glædede mig over, at et af billederne var fra Glendalough, som vi har besøgt to gange med vandrelauget. I må endelig gøre holdt der og se det smukke klosterområde (min oversættelse af monastic site). I skal simpelthen krydse vand to gange på jeres ferie; det er jo en oplevelse i sig selv. Og køre i bil i venstre side er en anden oplevelse – men det har I jo rutine i efterhånden.

    Kommentar af conny — 24. januar 2017 @ 10:12

    • Du er en af dem, jeg har lyttet til mht. lovprisning af Irland 🙂
      Vi satser på at se klosterområdet – turen går i hvert fald til Glendalough.
      Det er efterhånden ved at være ren rutine at køre i venstre side.

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 10:49

  12. Tsk, tsk, tsk – I er lette at lokke 🙂 Mine forældre elskede Irland, som de besøgte for godt 20 år siden.

    Kommentar af fiberfryd — 24. januar 2017 @ 18:45

    • Vi kan være meget nemme, ja – men det er åbenbart godt, at vi lader os lokke til Irland 🙂

      Kommentar af Ellen — 24. januar 2017 @ 19:50

  13. Lige et godt råd. Vejene er MEGET smalle, altså ude på landet og især ved Ring of Kerry. Pas på….og der er vist ikke off season der. Der er altid mange Amerikanere, der er både nogle af deres forfædre og så er der gode golf steder. Husk at kom ud og se Aran Islands, den store (kan ikke huske hvad den hedder, måske Inismore. Her er der så smukt så smukt, stejle klipper og en gammel borg ruin don dughaire (eller noget lignende). Cliffs of Mohers….igen kan jeg ikke helt huske alle navnene, så hav mig undskyldt. Og husk også nord Irland, SÅ SMUKT alle steder.

    Kommentar af havehyrden — 29. januar 2017 @ 13:53

    • Amerikanerne kunne jeg ellers godt undvære – de er meget sødere i USA … men tak for tip. Aranøerne ser godt ud, men jeg ved ikke, om vi kan nå det. Vi har taget en tur, hvor FDM har forhåndsbooket vore overnatningssteder. Nordirland bliver det ikke til i denne omgang.

      Kommentar af Ellen — 29. januar 2017 @ 14:16


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.