Hos Mommer

21. januar 2017

Spændende vejr … eller …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:45
Tags: , ,

Spændende vejr kan man ikke ligefrem sige, vi har heroppe denne gang. I forgårs lovede de svenske vejrprofeter fuld sol hele dagen i dag i hele Sverige.
image

De vejrprofeter var præcis lige så elendige til at forudse vejret, som de danske kan være, viste det sig – det er så tåget og så dødt et vejr, at det næsten burde være forbudt.
Der er ikke en vind, der rører sig, så tågen pustes ikke væk – det er lige før man skal holde hinanden i hånden for ikke at miste hinanden af syne, når man går tur – og jeg overdriver naturligvis ikke; det gør jeg aldrig, når jeg skal illustrere et eller andet.
Ser man vejrudsigten på pc, tror man, at skærmen trænger til at blive renset, eller at der er en med meget fedtede fingre, der har været på spil her.

Men kedeligt er det. Trist, surt, gråt og überkedeligt. Jeg gider intet andet end at strikke, gå lidt til og fra pc’en, fodre brændeslugerne, se lidt med på tv’et, når John surfer rundt på YouTube (der var jo lige noget med en ny cromecast; den skal afprøves ud i alle hjørner), og så lige servicere d’herrer med lidt måltider indimellem på passende tidspunkter … det er den sædvanlige fordelingsnøgle med, at jeg laver maden; de rydder mit køkkenrod op og vasker op efter mig – og os.
Elsker den fordelingsnøgle …

P1050764

Man kan ikke engang se ned til åen, men vi formoder den er der endnu. Gider ikke tjekke.

21 kommentarer

  1. Forleden – eller rettere i går – var det herligt vejr her. I dag er det som hos jer. Det har dog ikke hindret en god fodtur Snoldelev rundt. Det kan anbefales at gå en tur uagtet vejret.

    Kommentar af Jørgen — 21. januar 2017 @ 15:56

    • Uhh, Jørgen, jeg vidste næsten, at du ville sige sådan … mændene har været ude for at gå en tur, men jeg var søreme nødt til at blive hjemme og forberede maden 😉

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 16:49

  2. samme vejr her, måske kedeligt og så alligvel ikke. Har hørt en del fugle som jeg ikke hører normalt. Kan dog ikke se dem pga tågen. Men de er der og man bliver altså glad af fuglekvidren 🙂

    Kommentar af havehyrden — 21. januar 2017 @ 16:16

    • Det gør man nemlig, og lyde trænger som bekendt lettere igennem vand end luft, så lidt godt fører den tætte tåge dog med sig 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 16:50

  3. Nogle gange må man lade nogle andre end vejrguderne stå for spændingen! For eksempel synes jeg det er alt for spændende (på den skræmmende måde) at Putin allerede har lagt billet ind på et besøg hos Trump…

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 21. januar 2017 @ 16:38

    • Det må man sige!
      Jeg har valgt at se det fra den positive (men måske meget naive) side: Jeg var mere bange under den kolde krig, og hvis de to supermagter er gode venner, har de vel i det mindste ikke tænkt sig at slås! Trump er ganske aldeles forfærdelig, men han virker ikke krigsliderlig på mig. Han vil forstærke USA’s forsvar, ja, men som jeg har forstået det, er det ‘kun’ for at kunne holde alle de der væmmelige og uønskede fremmede ude af hans USA.

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 16:53

  4. Samme grå og triste vejr her – underligt, som den vejrtype gør, at man bliver fuldstændig energiforladt.

    Kommentar af Randi — 21. januar 2017 @ 19:03

    • Ja … det er lige før det er værre end regnvejr, fordi alle træer er totalt ubevægelige.

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 19:38

  5. Ja, der var også temmelig gråt og trist her, men dog ikke særlig koldt. Jeg var lige en tur rundt om blokken. Jeg har nemlig forsømt mine gåture i rigtig lang tid, og det er ikke holdbart. Men altid noget, at man ikke var nødt til at tage et helt lag mere på for at kunne gå ud.

    Kommentar af henny894 — 21. januar 2017 @ 19:24

    • Nej, det er ikke holdbart, men det er godt nok fristende at blive hjemme! For fristende for mit vedkommende …

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 19:39

  6. Ha ha ha ha “det er lige før man skal holde hinanden hånden…” det kan jeg til at grine af. Tænker det er hyggeligt med lidt holden i hånd for dig og John. Altså lige til jeg ned det samme huskede I har en med og billedet i mit hoved var derfor 3 voksne med hinanden i hånden. Sorry men det image fik mig til at grine:) nu er jeg muligvis lidt overtræt:o)

    Kommentar af Mette — 21. januar 2017 @ 19:30

    • Og læste så lige min kommentar med de mange fejl og mangler. Min undskyldning?? Jeg har overnattet på en skal med femten 9 årige i nat.

      Kommentar af Mette — 21. januar 2017 @ 19:32

      • Så er den gal igen. Skole skulle der stå.

        Kommentar af Mette — 21. januar 2017 @ 19:33

        • Hahaha – det kører bare for dig, Mette 😀
          Jeg ved godt, at du skulle overnatte på skolen – du fik åbenbart ikke lige så meget søvn, som du nok havde håbet på, er mit gæt.
          Hehe, tre 60+ hånd i hånd med dyden i midten, det ville være et kønt syn. I hvert fald nok lidt usædvanligt 😉

          Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 19:42

  7. Så har jeg været mere heldig med vejret. Sol fra morgenen og rimeligt med blå himmel i dagens løb. Det blev da også til et par gåture. Det gør nu så godt med frisk luft og bevægelse i nakke/skulderåget, der godt kan blive noget spændt af strikkeriet!
    Jeg bilder mig ind, at jeg har fået det bedre af at komme ud og få noget dagslys på nethinden; sover bedre, ikke vintertungsind.
    Håber vejret letter, så I kan få en smuk søndag….

    Kommentar af Anne Holtegård — 21. januar 2017 @ 19:41

    • I har været noget mere vejrheldige end os, så … og så er det vist både godt og skidt, at jeg kan strikke stort set hele dagen uden at få spændinger i nakke eller skuldre – det er nok pga. min yderst ergonomiske strikkestilling 😉
      Jeg håber i hvert fald ikke, at det er tåget, når vi kører hjem i morgen; det er så anstrengende at køre i.

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 19:44

  8. Gråt har det også været her, og jeg har overhovedet ikke bevæget mig op over 100 skridt i dag, følte mig lige provokeret til at rejse mig, da jeg tidligere læste Jørgens kommentar, men jeg lå sov så godt 😉
    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 21. januar 2017 @ 19:58

    • Hvis du virkelig har præsteret at gå kun 100 skridt, så tager jeg hatten af 🙂
      Ham Jørgen er god til at komme ud – jeg lod mig heller ikke provokere, og jeg sov ikke engang 😉

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 20:15

  9. Her det også gråt og trist… og vådt…
    genial fordelingsnøgle

    Kommentar af Anette — 21. januar 2017 @ 21:15

    • Øv. Og ja – ret genial … det bedste er, at vi synes det alle tre ☺

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 21:54

      • Absolut ellers ville det nok ikke virke

        Kommentar af Anette — 21. januar 2017 @ 23:03


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.