Hos Mommer

19. januar 2017

Det der med mænd og tasker, ikk´?

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:51
Tags: , ,

P1050755Vi kvinder må ofte høre for vores formidable evner til impulskøb og for vores store behov for (store?) tasker.
Det er nok mest kvindernes egne ægtemænd, der har flest ord at skulle have sagt om de sager. John har travlt med at fortælle gud og hvermand, at han kun køber, hvad der står på indkøbssedlen, når han køber ind i Brugsen. Det kan han jo sagtens sige, for han køber kun dagligvarer, når jeg har travlt med andet, og han forlanger en seddel, hvis han skal have mere end to ting … han laver mad spaghetti carbonara cirka en gang om måneden og han aner ikke, hvad der måtte mangle på køkkenlageret, ej heller kan han gennemskue, hvad jeg kunne forestille mig at kunne få brug for i den nærmeste fremtid – selvfølgelig ikke, men kan det så i virkeligheden kaldes for ægte impulskøb?
Det kan man vist diskutere …

Der er vist også noget med, at mænd griner lidt i skægget af kvinders tasker. Nogle gør åbenlyst grin med emnet, andre vover det kun i det skjulte eller sammen med andre mænd.
Min søde mand har i dag købt sin fjerde sorte kameraudstyrsrygsæk. Hver enkelt af dem har været fuldstændig uundværlig og den bedste, han nogensinde har haft.
Hvilket selvfølgelig er fint nok – altså at han er glad for sine tasker, og jeg kender ingen andre mænd, der går ind i hver eneste butik, han måtte møde på sin vej for at se, om der ikke kunne opstå et taskebehov. 
Dengang han gik på abejde, købte han ofte nye tasker/mapper og var lige begejstret hver gang – han kunne altid finde en eller flere ting, der var forskelligt fra – og meget bedre end – de forrige tasker/mapper.
Jeg havde sommetider svært ved at se forskellen og blev aldrig helt klar over, om det var mig eller sig selv, han skulle overbevise om netop denne nyerhvervelses fremragende egenskaber.
I dette tilfælde var det, at han kan have alt sit udstyr (minus monsterlinsen, men den har han aldrig med på flyferier) plus resten af nødvendighederne, der skal med i en håndbagage.

P1050759

Nu er fotoudstyret pakket om i den nye taske, og John er glad. Det er Søren også, for han er blevet lovet en af de tre andre sorte kamerarygsække på det nielsenske lager, så der vil stadig kun befinde sig tre i Den Stråtækte efter hjemkomst med denne nye, som man burde kunne finde i mørke, hvis man lader være med at lukke lynlåsen. Men det lader man ikke være med – så falder de dyrebare linser ud.

Og han skulle egentlig bare ud for at købe en dims, så han kan cromecaste danske tv-kanaler fra sin iPad til den store fjernsynsskærm her i Sverige.
Ikke et ord om impulskøb …
Men på trods af mit drilleri, synes jeg faktisk, det er lidt fedt at have en mand, der ikke nødvendigvis ligner alle andre mænd.

38 kommentarer

  1. Så længe John nøjes med at købe en udstyrsrygsæk ad gangen går det velsagtens. Tænk hvis han også købte sko på samme måde.
    Måtte I have fornøjelse af chromecast til tv. Det var det der gjorde det muligt for os at se Majestætens nytårstale på tv.

    Kommentar af Jørgen — 19. januar 2017 @ 16:05

    • Sko køber han ikke på den måde, men hatte … 🙂
      Cromecast er en god ting – vi bruger det i Præstø, så nu ville vi også kunne i det svenske.

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 16:37

  2. Hvor er det sjovt!! Da jeg så din overskrift, så tænkte jeg, at det sikkert ikke omhandlede antallet af tasker, for her måtte min mand da være den eneste i hele verden, der havde behov for så mange. Men hvor er jeg glad for at jeg ikke er alene om det! Jeg tæller pt. 4 tasker, hvoraf de 3 ikke har været i brug de seneste 6 måneder. Men det er meget vigtigt at de står klar-parat-til brug hvis/når behovet skulle opstå… Derudover er der sportstaskerne, og de er virkelig et kapitel for sig, selv om jeg faktisk har haft succes med at få loppet et par stykker op på loftet. For selvom der også er huller i enkelte, så må de endelig ikke blive smidt ud; uha – man kunne jo stå en dag og mangle lige præcis den?!
    I should think not.
    Men bortset fra det, så er han faktisk skidegod til at handle ind. Langt bedre end mig. Ret skal være ret…

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 19. januar 2017 @ 16:34

    • Vi er ikke alene, skøreliv! Fantastisk, for det troede jeg faktisk, at jeg var – der kan ikke være andre mænd, der i den grad går op i tasker. Troede jeg …
      Og nej, de bliver bestemt ikke smidt ud – taskerne altså – og Søren LÅNER bare den ene 😀
      Din mand kan vist også lave mad, ikke? Og gør det? Heldige asen. Ja, både dig og manden, sådan set 😉

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 16:49

      • Altså mad og mad…. Lasagne laver han. Og kartoffelmos med bacon. Og frikadeller, og en enkelt medisterpølse. Bytter gerne med noget spaghetti carbonara til lidt afveksling. Men han er virkelig god til at se hvad vi mangler og desuden købe lidt ekstra af det, som vi snart mangler… Jeg kommer hjem udelukkende med det, som står på sedlen eventuelt suppleret med ekstra chokolade…. 😀

        Kommentar af www.skøreliv.dk — 19. januar 2017 @ 17:46

        • Måske skulle vi lave et mandebytte (til mad, forstås!) en dag. Eller fire, men så får du altså fire gange carbonara, mens jeg får fire ting 🙂
          Jeg kan godt se, at hvad dagligvareindkøb angår, er din mand mere mig og du mere John … bortset fra chokoladen.

          Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 17:58

  3. Ejj… Nu skrev jeg lige verdens længste kommentar, og så er den væk…. Dette er lige en test, og så prøver jeg igen!

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 19. januar 2017 @ 16:35

    • Du lå og sprællede i spamfiltret – hvorfor aner jeg ikke, men du er fisket op og godkendt nu, og forhåbentlig var det bare et flip fra WP’s side – det sker en gang imellem, og jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad kriteriet er for at anbringe velkendte kommentatorer der.

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 16:52

  4. Åh, min Gemal mangler altid en cykeldims. Den slags kan ikke impulskøbes, men så er alting også sagt … Hvor står det med Søren og biksemaden??

    Kommentar af Fruen i Midten — 19. januar 2017 @ 16:55

    • Jeg tror jeg er helt med på, hvad du mener 🙂
      Søren kunne virkelig godt lide maden – han tog hele tre gange! Den første portion var så heller ikke ret stor … 😉

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 17:06

  5. Man siger jo tit, at kvinder har behov for store tasker, fordi de skal bære på alt deres mænds ragelse. Det bliver du da i det mindste ikke udsat for. Jeg har selv min til dato mindste håndtaske. Jeg købte den på nettet og glemte at checke målene, doh! – men det har faktisk vist sig at være godt. Der er plads til min pung, min telefon, mine nøgler, en pakke lommetørklæder og en læbepomade og ellers ikke ret meget andet. Faktisk synes jeg, det er rart. Med mine større håndtasker har jeg været slem til at slæbe rundt på alt muligt ragelse, så selv om jeg har et – host – mindre udvalg af større håndtasker, er det som oftest den lille, der holder for.

    Kommentar af Henny Stewart — 19. januar 2017 @ 19:03

    • Det gælder desværre ikke i vores tilfælde – jeg kan sagtens selv fylde en stor taske, og jeg indrømmer blankt, at du er nået langt videre end mig, hvad det angår. Jeg skal – udover det, du allerede har nævnt – have mikroapoteket, kameraet, mindst to og helst tre pakker lommetørklæder (det er John umulig til at huske, så der var alligevel noget med de mænd), en flaske vand, hvis vi skal ud og gå, et strikket pandebånd m.m.
      Jeg kan godt lide dit ‘host’, for jeg må indrømme, at når jeg en sjælden gang skifter taske, er der visse ting i den, der undrer mig en anelse 😉

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 19:30

  6. ha ha ha ha :o) Min mand elsker at shoppe mere end jeg nogensinde har gjort…. Det må så være der the tween får sit shoppegen fra. Jeg elskede at shoppe førhen nu holder jeg bare af det og helst på nettet:) jeg tager gerne med the tween og bærer poser på scooteren;) Vi er i bil til påske tilEngland og vil skal shoppe, for måske kommer der told på fremover. Hvem ved….;)

    Kommentar af Mette — 19. januar 2017 @ 19:06

    • Jeg er afgjort mindre alene, end jeg troede jeg var mht. ægtefællers indkøbsvaner – jeg hader at window shoppe, mens John kan bruge timer på det.
      Du siger noget! Vi tager bilen med til maj – jeg har ikke skænket en tanke, at der kan komme noget med told … arj, det gør der nok heller ikke, når vi er i bil, men der kunne sagtens komme noget med nethandelen.

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 19:32

  7. Jeg tror, Søren ligner min far – han skulle heller ikke risikere noget. Det tog ham nogle år at erkende, at han roligt kunne stoppe med at dele en halv bolle – inden han så turde tage en hel, eller skære verdens mindste stykke kage her hos mig. Det er bedre at være forsigtig, man kan jo aldrig vide, hvad man kan komme til at hænge på at skulle døje med …

    Kommentar af Elsebeth — 19. januar 2017 @ 19:10

    • Ja, din far og Søren ligner vist hinanden en del – selv om sidstnævnte efterhånden har lært, at han rent faktisk kan lide de ting, jeg serverer … det hjalp en del, at vi flyttede tættere på hinanden, da vi overtog Den Stråtækte, således at Søren meget ofte er ‘offer’ for min madlavning 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 19:35

      • Min mor har fortalt mig, at min far altid roste mig i høje toner til hende på den lange køretur hjem.

        Kommentar af Elsebeth — 19. januar 2017 @ 19:49

        • Hahaha – typisk 🙂

          Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 21:05

          • Ellen, egentligt er det jo sørgeligt – når jeg tænker efter …

            Kommentar af Elsebeth — 20. januar 2017 @ 01:25

            • Ja, det er det – men med fare for at få på puklen for min generalisering, så kender jeg (med én undtagelse) kun til, at det er mænd og drenge, der er kræsne og bange for at prøve noget nyt. John gør det, når jeg går forrest, men han kunne ikke drømme om selv at kaste sig ud i noget ukendt spiseligt.

              Kommentar af Ellen — 20. januar 2017 @ 09:26

  8. Hos os er det også manden, der shopper. alle mine tasker har jeg fået af gemalen i gave, og folk roser mig for min gode smag i tasker 🙂 Min mand kunne købe sig fattig i jakker før hen, når Linds sælger kom forbi. I dag er det jagtudstyr. Vi havde aldrig fået nye møbler, hvis det ikke havde været for gemalen.
    Til gengæld handler han aldrig dagligvarer ind eller laver mad. Han har aldrig nogen sinde kommenteret mit indkøbsforbrug, hverken dagligvarer eller tøj etc., men jeg tror også jeg er som en mand hvad det sidste angår 🙂

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 19. januar 2017 @ 19:16

    • Det er jo en fin fordeling, når nu du ikke rigtig gider den slags – og det er da bare skønt, at han tilligemed har en god smag 🙂
      Hvad maden angår, er jeg nok ikke rigtig i tvivl om, at det hos jer foregår med nogenlunde samme fordeling, jeg kender fra John og mig – som heller aldrig kunne drømme om at kommentere mine indkøbsvaner 🙂
      (Kan du nu ikke sætte din blogs webadresse ind igen? Forleden dag gik det fint?)

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 19:41

      • Når jeg vælger den computer, der altid er åben, sker det, men her på den anden sker det ikke. Mystisk.

        Kommentar af Lene — 19. januar 2017 @ 19:58

        • ??? Meget mystisk, ja.

          Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 21:06

  9. Hahaha, din søde John 😉 😉

    Kommentar af betty — 19. januar 2017 @ 19:55

    • Jamen han er da sød, Betty – jeg vil i hvert fald helst ikke undvære ham 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. januar 2017 @ 21:07

  10. Årh hvor er det hyggeligt med taske-mani. Sådan har jeg det også lidt. Altså lidt. Eller faktisk nok lidt mere end jeg vil indrømme. Så stor respekt for Johns begejstring og mådehold (4 er da ikke meget!).

    Kommentar af /ks — 20. januar 2017 @ 17:56

    • Vi er nok mange, der har en lille taskemani 🙂
      Men … mådehold? Jeg sagde fire rygsække – han har en million andre tasker også!

      Kommentar af Ellen — 20. januar 2017 @ 18:10

      • Nåe … på dén måde! 😉

        Kommentar af /ks — 20. januar 2017 @ 18:48

        • Jeps 🙂

          Kommentar af Ellen — 20. januar 2017 @ 19:43

  11. Fnis 🙂

    Kommentar af fiberfryd — 20. januar 2017 @ 21:25

    • 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. januar 2017 @ 21:42

  12. Sjovt som indkøbsgenet har muteret!
    Erik sørger for indkøb og madlavning og studerer nidkært reklamerne for det emne. Jeg læser alle de andre reklamer! Og kigger på nettet…
    Man kan da ikke få for mange rygsække! Tingene skal ligge organiseret, så man kan finde dem i en fart… Og man skal have det vigtigste med… det er jo individuelt hvad det omfatter… medicinskab, maskinpark, kommunikationsudstyr, næringsmidler, beklædning…. jeg kan ikke nøjes med en lille dametaske! 😉

    Kommentar af Anne Holtegård — 21. januar 2017 @ 00:36

    • Ja, I har også byttet roller i forhold til gammel standard 🙂
      Ingen af os kan nøjes med en lille dametaske – man er nødt til at være helgarderet, når man skal på tur

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 10:04

  13. man må aldrig gå ned på udstyr. Det er min filosofi. Ja udstyr der kan bruges. Og sådanne tasker er da et “must”. Dem har jeg også flere af, så John ved bare hvad der er væsentlig at have 🙂

    Kommentar af havehyrden — 21. januar 2017 @ 07:57

    • Der skal være en taske til enhver lejlighed – jeg kender bare ikke mange mænd, der har det på den måde 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. januar 2017 @ 10:05

  14. Med hensyn til tasker kender du altså en mere end John. Jeg har det nemlig på samme måde, og det gælder både fototasker og almindelige tasker. Hader at have noget i mine lommer, så tasker må man aldrig gå ned på 😉

    Kommentar af Per Teilmann — 27. januar 2017 @ 20:34

    • Haha, Per – okay, så kender jeg to mænd, der er taskeelskere 🙂

      Kommentar af Ellen — 27. januar 2017 @ 21:53


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.