Hos Mommer

16. januar 2017

En rigtig god arbejdsfordeling

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:53
Tags: ,

Vi slår lige to fluer med ét smæk her …

Jeg kan 1) forhåbentlig berolige især Farmer, der lidt bekymret spurgte, om vi var opmærksomme på, at jorden i vores let forhøjede bed ville kunne komme til at skade muren bagved.
Se bare, hvor langt der stadig er op til den – det vil jeg antage er helt okay. Bunken nederst til venstre skal fordeles i andre bede, men den rører stadig ikke ved muren, selv her under den midlertidige placering.

P1050744

Jeg vil 2) illustrere den helt fantastiske arbejdsfordeling, man en sjælden gang kan finde i Den Stråtækte: John tog jordfordelingstjansen og jeg tog sofatjansen med at strikke videre på kimonotrøjen.
Bemærk, hvor meget det er muligt at ligge ned og stadig befinde sig i en behagelig strikkestilling!

P1050745

Jeg kan lige akkurat holde det ud … det er lidt ærgerligt, at det hævner sig for meget, hvis det her var noget, man excellerede i hele tiden.
På den anden side …de ville nu nok meget hurtigt blive meget kedeligt. Jeg elsker at strikke, men da ikke hele dagen!

40 kommentarer

  1. Har John også taget det øverste billede?
    Magelighed må der være plads til nogle gange.
    Fortsat god dag!

    Kommentar af Jørgen — 16. januar 2017 @ 16:20

    • Næh, det har jeg, så lidt lodret har jeg været i dag 🙂
      Der skal være plads til det hele – også magelighed – og tak, i lige måde!

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 16:52

  2. Den strikkestilling !!!! Ikke dårligt 🙂

    Kommentar af udvandreren — 16. januar 2017 @ 17:06

    • Den er god, Annette 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 17:15

  3. Godt gjort at kunne strikke i vandret position! Jeg tænker umiddelbart, at jeg ville blive lavpraktisk udfordret i forhold til noget med blodtilførsel til hænderne?!…

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 16. januar 2017 @ 17:08

    • Den er skam ikke vandret, nok nærmere 45°, og der er ingen problemer med blodomløbet nogen steder 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 17:16

  4. Bortset fra at min ryg slet ikke kunne klare den position mere end nogen få minutter så ser det godt nok mageligt ud. Og blodcikulationen holder man jo i gang ved at strikke 😀 Strikkehilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 16. januar 2017 @ 17:52

    • En pude bag lænden, så går det fint, og der er nemlig gang i armenes venepumper hele tiden 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 18:02

  5. Det ser utrolig behageligt ud – din strikkestilling. Kunne du holde dig vågen?

    Kommentar af Kisser — 16. januar 2017 @ 18:39

    • Haha, ja, det kunne jeg godt – billedet er taget inden frokost 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 19:46

  6. God arbejdsfordeling, hvis du spørger mig. Vi har ikke nogen sofa pt., så jeg kan ikke checke, om jeg er i stand til at strikke i den position. Men virkelig imponerende ville det dog være, hvis John kunne udføre sin del af arbejdet fra sofaarrangementet. 😉

    Kommentar af Henny Stewart — 16. januar 2017 @ 18:45

    • Du vil sikkert kunne afprøve konceptet med en god lænestol og en fodskammel 🙂
      Det ville være meget imponerende, men jeg tror nok ikke helt på det …

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 19:47

  7. Ha, du hygger dig rigtig 🙂

    Kommentar af Lene — 16. januar 2017 @ 19:04

    • I voldsom grad 🙂

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 19:48

  8. Det ser hyggeligt og behageligt ud! Min far kunne få svip, når jeg sad med benene oppe i lænestolen, så jeg kunne læse en bog, mens jeg strikkede, OG jeg samtidig var i stand til at deltage i familiens samtaler. I dag nøjes jeg med at sidde i lænestolen og deltage i samtalerne, hvilket vel også anses for at være mere almindeligt/passende …

    Kommentar af Elsebeth — 16. januar 2017 @ 19:07

    • Vi er vel gode til multitasking, Elsebeth 😉 – jeg har prøvet at strikke og læse på én gang, men begge dele gik så langsomt, at jeg droppede det igen, for der var ikke noget vundet ved det.
      Det er heldigvis helt legalt de fleste steder at strikke og samtale på én gang – jeg har det altså bedst med et strikketøj i hænderne, lige som jeg fornemmer, at du også har.

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 19:51

  9. En fordel ved efterløn er, at man har en god stilling, hvor man ikke nødvendigvis skal stå på pinde for andre.

    Kommentar af Eric — 16. januar 2017 @ 19:40

    • Så sandt, så sandt, Eric 😀

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 19:51

  10. Ja jeg spurgte jo også og fik den beroligende kommentar at blomsterjorden ikke rører muren, men fundamentet (og dermed også fuger mellem stenene). Jeg håber ikke det bevirker at muren bliver fugtig. Jeg ville ikke gøre det, jeg er ved at fjerne vegetation omkring huset. Min hus-sokkel er jo også af en anden slags (fundament-sten fyldt med cement og så noget puds udenpå).

    Jeg kan huske den første sommer at en bekendt syntes, at jeg skulle plante sommerblomster langs husmuren for at det ikke så for fattigt ud. Jeg tænkte jo bare på hvordan man som eneforælder klarer mest muligt uden at gå ned.

    Smukt er det med blomster omkring huset, og mange gamle huse har jo stokroser og meget andet omkring murene. 🙂

    Kommentar af Donald — 16. januar 2017 @ 20:18

    • Jamen altså … fundamentet ser jo også sådan ud dernede, hvor der hele tiden har været jord, så hvad er forskellen?
      Det er ikke nemt (økonomisk) at være eneforælder; det har jeg også prøvet, men der er heldigvis mange ting man kan gøre, som ikke koster mange penge – fx kunne man købe frø og selv så. Det kostede næsten ingenting. At gå på planteskole var nemlig hundedyrt, også for mange år siden 🙂
      Stokroser, ja, og roser og alt muligt andet … jeg vil så gerne se skønhed omkring mig.

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 20:55

  11. Du forstår at hygge. Jeg ville ikke tro, det var muligt at strikke i den stilling? Men du har selvfølgelig rutinen. Det ser godt ud 😉 Og fornuftig arbejdsfordeling 🙂

    Kommentar af betty — 16. januar 2017 @ 21:51

    • Det gør jeg, og det er absolut muligt at strikke i den stilling 🙂
      Det er en rigtig god arbejdsfordeling!

      Kommentar af Ellen — 16. januar 2017 @ 22:00

  12. Mon ikke du har mange gøremål, der hiver dig op af sofaen? Selvom det ser mageligt og stærkt vanedannede ud. Jeg sidder mere op til at strikke, selvom min stol kan lænes tilbage til næsten liggende. Så er det også nemmere at drikke kaffe uden ulykker😉
    Hvor langt er du på Kimono?

    Kommentar af Anne Holtegård — 16. januar 2017 @ 23:39

    • Jowda. Jeg ligger skam ikke sådan hele dagen – og jeg drikker ikke kaffe, mens jeg ligger sådan!
      Jeg er færdig med ryggen – husk, at jeg ikke er nær så hurtig som dig 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. januar 2017 @ 09:30

  13. Det skal nok gå. Hold blot ekstra øje med fugt på væggen. Det er første symptom.

    Kommentar af natural2222 — 17. januar 2017 @ 07:21

    • Det lover jeg 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. januar 2017 @ 09:30

  14. Så horisontal kan jeg ikke være, når jeg strikker. Til gengæld kan jeg godt falde i søvn midt i strikningen, også selv om jeg altså sidder op.

    Kommentar af Kirsten — 17. januar 2017 @ 08:27

    • HA – det kan jeg også – John synes det er lige morsomt hver gang det sker 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. januar 2017 @ 09:31

  15. Ser behageligt ud:) Og lyder som den helt rigtig arbejdsfordeling.

    Kommentar af Mette — 17. januar 2017 @ 09:38

    • Det er vi også en her i huset, der synes 😀

      Kommentar af Ellen — 17. januar 2017 @ 09:56

  16. Dét ser godt nok skønt ud (;

    – K

    Kommentar af venterpaavinblog — 17. januar 2017 @ 14:36

    • Det er det sandelig også 🙂

      Kommentar af Ellen — 17. januar 2017 @ 15:53

  17. Øh, er det ikke det helt normale arbejdsfordeling; at John flytter ting med skovl, mens du strikker? Jeg erindrer ikke at have læst om det modsatte 😉 Og hvordan bærer du dig ad med ikke at falde i søvn i den stilling?? 🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 17. januar 2017 @ 15:53

    • Hahaha, nej, det modsatte har du selvfølgelig ikke hørt 😀
      Men jeg kan nu godt bruge både spade og skovl …
      Ingen problemer i det – jeg sover stort set aldrig om dagen, kun når jeg er syg.

      Kommentar af Ellen — 17. januar 2017 @ 16:54

    • 😀 😀 😀 Jeg ville klart falde i søvn i den stilling – strikketøj eller ej! Du er da bare for sej, Ellen!

      Kommentar af /ks — 18. januar 2017 @ 09:24

      • Hehe – jeg kan ikke sove om dagen, så det er ikke noget problem for mig 🙂

        Kommentar af Ellen — 18. januar 2017 @ 14:47

  18. Ha Ha – sådan kunne jeg slet ikke finde ud af at ligge/sidde/strikke. Men du ser ud til at hygge dig.

    Kommentar af conny — 18. januar 2017 @ 08:44

    • Det gør jeg også, Conny 🙂

      Kommentar af Ellen — 18. januar 2017 @ 14:46

  19. IMPONERENDE – begge dele 😉

    Kommentar af fiberfryd — 20. januar 2017 @ 19:55

    • Hehe, Ditte – sådan kunne jeg jo ikke ligge, da I var her, så ville jeg fylde for meget 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. januar 2017 @ 20:35


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.