Hos Mommer

21. december 2016

Base Camp

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:56
Tags: ,

Rejsen forløb planmæssigt – fly, bus og tog opførte sig ordentligt, så vi landede i Pewsey kl. 12:02, strengt efter køreplanen.
P1050456Vi var lidt forbavsede over, så mange rejsende der var i Københavns lufthavn; det mindede mest af alt om en travl charterrejsende-skiftedag. Vores fly var helt fyldt op, men der var stort set ingen kufferter, der skulle af i Heathrow. Vores kom som hhv. nummer to og fem – vi var glade, men der kom kun en lille halv snes stykker til, så enten havde alle kun håndbagage, eller også var de fleste i transit.

I aftes var der tid til en omgang fælles Minecraft inden sengetid, men i dag har børnene, iført fuld udrustning, været nede i deres lejr, også kaldet The Camp eller Base Camp.
De har tæpper, værktøj, overlevelsespakker og drikkevarer med. Begge rygsække er fyldt til bristepunktet. I dag skal de ikke lave bål, men når de skal, bruger de dette ‘flintredskab’, som rent faktisk virker, til at slå ild med. Det ville jeg gerne se en dag, men jeg ved ikke, om vi når det denne gang.

Klargøring til Base CampKlargøring til Base CampP1050464

For vi voksne har travlt med at forberede julen – i dag stod den på indkøb af langt det meste til alle dagene, vi er her, og jeg har konstateret, at der er mindst lige så juletravlt i de engelske supermarkeder som i de danske. Men det blev klaret, og vi mangler bare et par småting i morgen, plus at afhente den bestilte and, for sådan en fætter finder man ikke i et supermarked herovre. Heldigvis kan den bestilles hos den gode slagter i Devizes.

På vej mod Base CampPå vej mod Base Camp

På vej ned til the camp … de kom dog tilbage igen noget før det annoncerede tidspunkt, men vi ved ikke helt hvorfor. I hvert fald kom de tilbage for at sige, at de i stedet ville gå ned til River Avon for at se, om der var sket noget nyt siden sidst de havde været der.
Det er ikke den samme Avon, som Stratford ligger upon; der er flere floder i England, der hedder Avon … fem tror jeg, Charlotte engang kom frem til. Vi har en teori om, at Avon ganske enkelt kunne være et oldengelsk ord for flod, men den er hverken be- eller afkræftet.

Jeg løber igen – der bliver kaldt på mig – børnene er kommet tilbage med kristtjørn, så nu skal der laves juledekorationer.

20 kommentarer

  1. Fantastisk, som alting klapper! ❤️

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 21. december 2016 @ 16:52

    • Ja – vi er bare heldige 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 21:38

  2. Godt at rejsen forløb planmæssigt – og at man kan få en and hos slagteren. Børn træner – og det bliver spændende at se dem slå ild en dag.

    Kommentar af Jørgen — 21. december 2016 @ 16:54

    • Jeg er forundret over, at det virker, det der primitive slåen ild – jeg glæder mig til at se det i funktion, men det er supergodt til hikere – der er ingen tændstikker, der kan blive våde.

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 21:39

  3. Skønt med sådan en base camp. Jeg lagde især mærke til den lille mands lidt voksne kasket. Virkelig engelsk, i mine øjne.

    Kommentar af conny — 21. december 2016 @ 18:54

    • Det bliver ikke mere engelsk, og han er så vældig stolt af sin ‘voksenhat’, som er lige som fars 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 21:40

  4. Novra hvor hyggeligt! Fedt med både udstyr, Base Camp, Avon og ikke mindst Minecraft. Og tak for det fine snevejr på bloggen – så hyggeligt!

    Kommentar af /ks — 21. december 2016 @ 20:25

    • Mit blogsnevejr er den bedste hvide jul for mig 🙂
      De unger har de skønneste omgivelser – de skulle bare vide, hvor privilegerede de er.

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 21:41

  5. dejligt rejsen forløb godt
    lyder som nogle seje unger, jeg gad også godt kunne slå ild.

    Kommentar af Anette — 21. december 2016 @ 20:29

    • De er ret seje, og det er en sej ting at kunne slå ild. Jeg glæder mig til at prøve det en dag 🙂

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 21:42

  6. De er i den grad seje, dine børnebørn og deres forældre er gode til at lade dem være seje.

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 21. december 2016 @ 21:58

    • Ja, de er, selv om det koster Charlotte nogle kameler, som en gang imellem skal sluges – men det kan vi godt huske hvordan var, ikke, Lene? 😉

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 22:04

  7. Sikke dejligt I kom nemt frem. Vi håber at det samme sker for os i morgen:) altså at flyet ikke er forsinket. Farfar skrev i dag og spurgte om han må tage alle børnebørnene (lillekusinen glæder sig så meget til hendes fætter og kusine kommer) med i biografen og se den nye Disney film på fredag. Det må han selvfølgelig. Babykusinen kan jeg jo så få lidt for mig selv:) søndag er vi den nærmeste familie til Christmas Day fra morgen til aften. Ca. 20 bliver vi :o) glædelig jul kære Ellen.

    Kommentar af Mette — 21. december 2016 @ 22:51

    • Vejret ser heldigvis ud til at arte sig ordentligt, så I får sikkert en nem tur 🙂
      God fornøjelse og hygge med babysitteriet … jeg kender godt det med, at de nærmeste er tæt på 20, men hyggeligt er det – vi bliver også 20 på søndag med Tims nærmeste familie, men det er inkl. John og mig 🙂
      En rigtig god jul også herfra til dig og dine!

      Kommentar af Ellen — 22. december 2016 @ 08:21

  8. Dejligt at rejsen forløb helt ukompliceret for jer. Hvor er de skønne, de unger, med overlevelsesgrej i rygsækken og Base Camp. Det er herligt, at de kan og vil udnytte mulighederne. God jul til jer alle.

    Kommentar af betty — 21. december 2016 @ 23:21

    • Ja … Stressende rejser er ikke godt for mit blodtryk 😉
      Ungerne udnytter det hele til fulde – de er ude hver dag uanset vejret, så det er fint nok.
      Rigtig god jul til dig også.

      Kommentar af Ellen — 22. december 2016 @ 08:26

  9. Godt, at transportmidlerne opførte sig fornuftigt!

    Vi har også kristtjørn i haven. Dvs. der er kun meget lidt tilbage og ingen af dem med bær på. De røg med ud, sidst manden fældede buske og træer. Nærmest det eneste, der var lidt pænt derude, og så ser han sig gal på det. Tsk, tsk!

    Kommentar af Henny Stewart — 22. december 2016 @ 15:16

    • Min erfaring er, at mænd ikke må slippes løs i haver – de skal holdes i meget stram snor og være under konstant overvågning! Det eneste, jeg tør betro John på egen hånd er at slå græsplænen 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. december 2016 @ 17:28

  10. Vel ankommet og i fuld sving. Ungerne er vist kommet over sygeperioden. De er godt i gang med vildmarkslivet! Sikke en dejlig barndom.
    God julehyggespiseforberedelse…

    Kommentar af Anne Holtegård — 22. december 2016 @ 16:03

    • De er helt raske, og ja, de har simpelthen den bedste barndom, der findes kan.
      Tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 22. december 2016 @ 17:29


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.