Hos Mommer

19. december 2016

Nu skal jeg kun sove én gang til …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 16:59
Tags: , , ,

Nu skal jeg kun sove én gang til, inden vi tager til England. Og det bliver ikke engang ret længe, for vi skal op klokken 04, hvilket er forholdsvis tidligt for sådan en som mig. Ja, selv for sådan en som John.
Vi sætter altid to vækkeure, for hvis jeg skulle nævne noget af det allermest ærgerlige her i verden, så må det at sove over sig, når man skal nå en flyver, komme meget tæt på en førsteplads.
Ikke at jeg har prøvet det, men lige her ønsker jeg på ingen måde, at der nogensinde kommer en første gang.

Det flasker sig alt sammen – begge børnene og deres mor er endelig blevet raske efter tre uger i alt med at skiftes til at være syge. Ikke voldsomt for Charlottes vedkommende, heldigvis, men begge ungerne rundede de 40 i feber. Nu skal de bare vænnes til at spise igen – de indtog stort set ikke andet end væske i over en uge, så der skal ingenting til, før de føler sig mætte – med det resultat, at de er sultne igen efter en time … der er vist ikke meget andet at gøre end at fodre dem med korte mellemrum.

De flyver mod nordøst - vi flyver mod sydvest ...

Jeg fik plads til alle tingene, vi skal have med derover. Næste gang tager vi altså bilen! Også selv om Murphy siger, at så bliver det snestorm … der er bare ikke rigtig nogen vejrudsigter, der troværdigt rækker et par måneder frem i tiden, så det er lidt svært at vide i oktober, hvad der vil være smartest i december.
Min kuffert vejede 23,0 kilo, så jeg lodsede et par tunge ting over til John – sæt nu, at lufthavnens og min vægt ikke er helt enige. John brokkede sig ellers lidt, for hans kuffert er mindre end min … jeg har slet ikke pakket mine skjorter endnu, og min toilettaske skal også være der!
Ikke  noget problem
, svarede jeg, jeg kan have et par af dine skjorter, for jeg har plads, men ikke vægt til overs.

De sidste ting er afklaret pr. telefon i dag, såsom:
Forventes der, at vi har gaver med til de fire små børn, vi skal være sammen med 1. juledag? (Nej.)
Skal John have slips og jakkesæt på, eller kan en pæn trøje gøre det? (Det første er bedst; det andet sikkert okay.)
Kunne du skaffe kirsebærsovs? (Ja.)
Drikker Graham whisky? (Graham er Tims onkel og værten 1. juledag. Vi vil have noget med til både vært og værtinde. Svaret var ja, men whiskyen køber vi i England.)
Behøver jeg at sige, at jeg glæder mig som et lille barn? Jeg kan nemlig udmærket huske hvordan det var at være et lille barn og glæde sig meget.
Er det godt eller skidt? Skal vi ikke bare sige, at det er godt?

28 kommentarer

  1. Håber du får en FANTASTISK tur! ❤️

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 19. december 2016 @ 17:29

    • Tak, søde – det er jeg næsten sikker på, at det bliver 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. december 2016 @ 18:55

  2. Ih. Jeg troede, du allerede var på vej… Rigtig god tur. Det hjælper garnteret på A&A, når mommer kommer! Mormormad og mormorknus er det rene vidundermiddel.
    Kufferter er underlige… vægtfylden står ikke i skoleskemaet … altså vægt og fylde passer sjældent med luftfartens grænser!!! Godt I kan fordele “goderne”. Sjovt nok er det også Erik der bruger den mindste kuffert. Det forstår jeg ikke; deres tøj og sko er jo meget større end vores!

    Kommentar af Anne Holtegård — 19. december 2016 @ 17:33

    • Tak – ja, vi må håbe, at lidt mormormad kan hjælpe 🙂
      Hos os er det kun fordi det altid er mig, der slæber på alle gaverne, vi har med derover – det har vi jo også på alle andre tider af året. Der er bare lidt flere til jul …
      Men ellers har du da ret i, at mændenes sko fylder meget mere end vores 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. december 2016 @ 18:58

  3. Det er altid godt at glæde sig uanset om man er ung eller gammel. Det er bare alt for sjældent i vores alder at opleve den der vilde forventning man havde som barn. Til gengæld føler jeg ofte en stille glæde og ro ved tilværelsen som næsten er bedre. Ønsker jer begge en god tur, samt rigtig god jul. Varme hilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 19. december 2016 @ 19:05

    • Jeg er helt og aldeles enig med dig. Den stille ro og glæde kan jeg sagtens genkende – og føler den heldigvis tit – men når jeg skal over til C og børnene, har jeg det altså som et barn juleaftensdag 🙂
      Tak for gode ønsker og god jul også til dig 🙂

      Kommentar af Ellen — 19. december 2016 @ 19:28

  4. nyd din tur
    at glæde sig som et lille barn er fantastisk

    Kommentar af Anette — 19. december 2016 @ 21:29

    • Tak – ja det er så 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. december 2016 @ 10:47

  5. Sov godt. God tur. Der kommer ved en enkelt indlæg før jul, så jeg venter med at ønske god jul til julen er nærmere. At glæde sig så kroppen går i selvsving er vel ikke så værst.

    Kommentar af Jørgen — 19. december 2016 @ 21:33

    • Der kommer mindst et enkelt.
      Nej, jeg synes det er dejligt 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. december 2016 @ 10:48

  6. Og i dag har du været tidligere oppe end mig, rigtig god tur, og jeg kan godt forstå du glæder dig 🙂

    Kommentar af Lene — 20. december 2016 @ 05:36

    • Det hører til sjældenhederne, Lene!
      Tak, og ja, det ved jeg du kan 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. december 2016 @ 10:50

  7. Rigtig go’ tur og faktisk er I nok landet derover, når du læser det her:o) Ha’ en fantastisk jul:) Vi glæder os også. Ungerne nyder de sidste dage i skole inden vi stryger afsted på torsdag. Godt de alle er blevet raske til I kommer – i dag:)

    Kommentar af Mette — 20. december 2016 @ 07:17

    • Tak og ja, vi sidder i bussen til Reading nu 🙂
      Det er godt, både at de er raske nu og at vi er vaccineret mod influenza …

      Kommentar af Ellen — 20. december 2016 @ 10:52

  8. Hav en vidunderlig jul i England!

    Kommentar af conny — 20. december 2016 @ 09:08

    • Tusind tak, Conny 🙂

      Kommentar af Ellen — 20. december 2016 @ 10:52

  9. Ih, hvor du (I) altså heldige.
    Jeg ville nok holde med dig i, at det er meget mere praktisk at tage bilen – lige bortset fra den uhyggelige venstrekørsel derovre ;o)
    I kan jo bare planlægge at tage afsted et par dage tidligere, så der er en dag eller to at “vente på, at vejene bliver ryddet”
    Ha en skøn jul og et fantastisk nytår 2017.

    Kommentar af Lene (Canada) — 20. december 2016 @ 22:15

    • Heldige, fordi vi skal holde jul med dem? Det er så dejligt 🙂
      Venstrekørslen har vi vænnet os til efterhånden, men problemet er, at vi er nødt til at booke en færge længe i forvejen; ligeledes hvis vi vælger tunellen, som man ikke bare kan køre igennem uden forhåndsbookning. Man kan godt booke en åben billet, men den er rasende dyr.
      Tak, og i lige måde til jer to, kære Lene.

      Kommentar af Ellen — 20. december 2016 @ 23:11

      • Ah, ja, jeg tænkte ikke lige på, at tunnelgennemkørsel også skal bookes i forvejen. ;O)

        Kommentar af Lene (Canada) — 20. december 2016 @ 23:14

        • Ja, den skal nemlig, og 214 £ pr. vej for en togtur på 20-30 minutter forbyder min nærighed mig at købe 🙂

          Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 09:03

          • I kan sejle med dfds fra Calais, tager ca. 1 en halv time. Koster ca. 70 pund sommetider mindre. Hyggelig tur og Flexible billetter kan købes så hvis man misser færgen mister man ikke billetten:) vi gjorde det i sommer. Kom 2 timer for tidligt til færgen i Dover og kom med straks:) vi gider nu ikke kører helt til Calais mere. Nemmere med Hook of Holland. Vi har aldrig taget tunnelen. Det er da godt nok dyrt.

            Kommentar af Mette — 21. december 2016 @ 22:41

            • Vi tog Calais-Dover den ene vej sidste sommer og tunnellen den anden – det er ikke optimalt.
              Tunnellen er okay i pris, hvis man booker en ufleksibel billet og til et irriterende tidspunkt, men det er dumt i højsæsonen. Vi saaavner færgen fra Esbjerg, ikke også?

              Kommentar af Ellen — 22. december 2016 @ 08:11

              • Ja, lad os demonstrere og få Esbjerg Færgen igen:) :o)

                Kommentar af Mette — 22. december 2016 @ 09:01

                • godt nok ikke brugt den før MEN sad og ville planlægge tur til England (med hund og offentlig transport) den færge havde været optimal.

                  Kommentar af Anette — 22. december 2016 @ 09:28

  10. Det er super-godt. Jeg vil dog mene at du måske skulle spørge John om han har lyst til at bære jakke og slips.
    Jeg havde for 19 år siden inviteret en amerikansk dame på julebesøg, og hun havde et slips med fisk med til mig og insisterede på at jeg skulle have det på. Jeg har aldrig fundet ud af om hun mente det var pænt! men det var ikke godt at hun insisterede. Jeg burde have sagt nej. 🙂

    Kommentar af Donald — 21. december 2016 @ 12:37

    • Det har jeg da selvfølgelig også spurgt om, Donald – han bad mig om at spørge Charlotte, og jeg gengav blot hendes svar her. Beslutningen er hans 🙂
      Det er altid svært med gaver, så du var nok nødt til at bære det grimme slips, men du kunne sikkert diskret have fortalt eventuelle andre gæster om sagens sammenhæng´…

      Kommentar af Ellen — 21. december 2016 @ 15:08

      • Han er en rigtig gentleman! 🙂 Håber turen bliver god.
        Angående Murphy og bilkørsel til England, så husker jeg en masse væltede træer den eneste gang jeg har kørt i bil til England. Og væltede campingvogne på campingpladser! og på hjemvejen gik bilen i stå på en motorvej i Holland! På en lørdag! (Vi kom fra Dover). Trods alt det var det en oplevelse, så ja, prøv engang at slæbe bilen med 🙂

        Kommentar af Donald — 22. december 2016 @ 02:30

        • Vi har bilen med en gang om året, men er ikke vilde med at køre i snevejr, hvilket der jo er en risiko for ved juletid.
          Sikke da en tur du havde … den glemmer man ikke lige med det samme!

          Kommentar af Ellen — 22. december 2016 @ 08:14


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.