Hos Mommer

30. november 2016

Så skal du kun handle ét sted …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 17:59
Tags: ,

Det har ikke rigtig været min dag i dag. Alle mine lovprisninger af Brugsen over for en sammenligning med Fakta, som aldrig har alt, hvad jeg skal bruge, er sendt til hjørne, og jeg er halvknotten.
Nu er jeg endelig blevet relativt god til at lave madplaner. En lille time af formiddagen blev brugt til dette, hvorefter Nielsen x 2 begav sig afsted for henholdsvis at investere i en diasskanner og en masse madvarer.
1) Det er okay, at man kan få økologiske varer, men jeg vil kunne vælge dem fra, for jeg gider ikke betale det dobbelte for økologi. Citronerne kostede fx otte kroner pr. økologisk, mens en Coop-citron kostede fire kroner. Så er det heller ikke vigtigere med det der økologi. I dag blev jeg tvunget til at købe økologisk ingefær, hvilket jeg synes er noget pjat.
2) De havde ikke noget romainesalat
3) De havde ingen svinehjerter.
4) De havde ikke noget kalvespidsbryst (måske mere forståeligt end hjerterne, men irriterende, når det nu stod på min liste til Meyers gule ærter).
5) De var udgået for ricottaost. Der røg canellonierne på lørdag … medmindre jeg kører i Meny.
6) Bland selv-teen fra Fredsted stod stadig med sørgeligt tomme kasser, hvilket affødte følgende ‘dialog’ med den kaffe/teansvarlige (let forkortet udgave):

Sådan slipper man af med ældrebyrdenQ: Hvordan kan det være, at jeg, næsten hver gang jeg er i Karise Brugs, er nødt til at klage over det manglende vedligehold af disse kasser?
A: Jeg tror ikke, jeg har set ham i et halvt år … det er da ikke i orden, kan jeg godt se …
Q: Og det får dig ikke til at kontakte Fredsted Te og høre, hvad de har tænkt sig?
A: Ehhh …
Q: Jeg har klaget fire-fem gange i det samme halve år, og der er ikke sket en pind!
A: Ehhh … det beklager jeg …
Q: Det gør jeg sandelig også! Skulle man ikke formode, at det er den samme konsulent, der kommer i brugsen i Dalby og i Meny i Præstø?
A: Johhh, det skulle man tro …
Q: Har du så et godt bud på, hvorfor det altid er i orden disse to steder, men aldrig i orden her?
A: Nææhhh …
Q: Er de overhovedet blevet kontaktet, eller er I ligeglade?
A: Vi er bestemt ikke ligeglade!
Q: Så synes jeg ærlig talt, at I skulle gøre noget ved det. Jeg er SÅ tæt på at svigte Brugsen til fordel for Meny i Præstø. Ville det ikke være ret fjollet, hvis det skulle være på grund af, at I ikke kan finde ud af det med bland selv-teen?
A: Vi vil jo helst beholde vores kunder …
Q: Så gør noget ved det, når de kunder klager. I har jo i øvrigt også lov til selv at holde øje med, om tingene er i orden.
Exit mig, der som sagt var halvsur i forvejen.

Da jeg kom til kassen, var systemet til læsning af Coopkortet nede. Det kan Karise Brugs ikke gøre for, men da jeg bad om Samvirke, og kassedamen sagde, at det kunne hun ikke give mig uden at kunne læse kortet, medmindre jeg ville betale 49,50 for det …
“DET kan du i hvert fald, og jeg har ikke tænkt mig at betale for det”, sagde jeg og kiggede hvast på hende. En anden kassedame, der hørte dette, sagde, at hun bare skulle give mig det Samvirke – “kunden kan heller ikke gøre for, at systemet er nede, og du kan jo se, at hun er medlem”.

Visse ansatte i brugsen ville nok gerne ledsage mig til Vojens Skydecenter, så de kunne komme af med mig og samtidig få sig en hyggelig eftermiddag, mens de så mig blive skudt.

31 kommentarer »

  1. Og Fredsted te er sikkert kede af, at de aldrig bliver kontaktet, så de kan sælge noget mere te … Sløvsindskommunikation.

    Kommentar af Eric — 30. november 2016 @ 19:17 | Svar

    • Det er i hvert fald ikke nogen særlig god forretningsstrategi🙂

      Kommentar af Ellen — 30. november 2016 @ 20:07 | Svar

  2. Pas nu på blodtrykket, Ellen! 😘

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 30. november 2016 @ 19:46 | Svar

    • Uh, det har det skam godt – jeg fik jo luft🙂

      Kommentar af Ellen — 30. november 2016 @ 20:07 | Svar

  3. Uf da, det VAR virkelig ikke lige din dag😉 Nå, men jeg kan også godt brokke mig, når der er anledning til det, og det er der jo af og til. Økologi køber jeg altid, hvis det findes – det er ét af mine få principper. For kun ved at købe de ting, man kan lide, kan man gøre sig forhåbning om at beholde dem. Butikken (og butikker i det hele taget) tager jo det hjem, de kan sælge… I øvrigt har jeg jo ofte handlet i Præstø’s Meny (hvor jeg dog synes, at det er et tåbeligt navn!) – og det er en fin butik med et godt udvalg.

    Kommentar af miafolkmann — 30. november 2016 @ 20:22 | Svar

    • Nej, det var ikke min dag, og brok må der til, når de ikke gør det godt nok🙂
      Det er et tåbeligt navn, enig, og det er en rigtig god butik, også enig – langt den bedste i Præstø, men de er desværre lidt for dyre med mange ting … derfor foretrækker jeg brugsen, som jo ikke findes i Præstø.

      Kommentar af Ellen — 30. november 2016 @ 20:33 | Svar

  4. Det hedder Præstøs og ikke Præstø’s… jeg ved det…😉

    Kommentar af miafolkmann — 30. november 2016 @ 20:25 | Svar

    • Det var godt – der blev du vist lige en anelse for anglofil🙂

      Kommentar af Ellen — 30. november 2016 @ 20:34 | Svar

  5. Åh, en gang imellem er det skønt at få lov at brokke sig! Især når det samtidig er underholdende😂

    Kommentar af Lene Thellufsen — 30. november 2016 @ 21:28 | Svar

    • Hehe, jeg havde det i hvert fald fint bagefter, men jeg tror ikke, den brugsansatte syntes, jeg var særlig underholdende🙂

      Kommentar af Ellen — 30. november 2016 @ 21:46 | Svar

  6. Og derfor handler jeg i Lidl og Rema🙂 🙂 he he Nææ, det gør jeg fordi de Er billigst og har det jeg skal bruge og så ligger det tæt på og har gode handikap parkering. Det tæller altsammen:) Træls du var nødt til at klage men godt du gør det. Håber de går styr på teen så du kan blive ved at handler der. Økologisk køber jeg aldrig:)

    Kommentar af Mette — 30. november 2016 @ 22:45 | Svar

    • Det tæller alt sammen, ja, og man skal handle der, hvor man er mest tilfreds – hvilket jeg normalt er med brugsen🙂
      Jeg sværger til økologiske mælkeprodukter, men ellers er jeg lidt ligeglad🙂

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 10:39 | Svar

  7. Enhver butik er nok kun lige akkurat så god som dens bestyrer. Vi handler mest i Rema, for der kan vi få 95% af de dagligvarer, vi har brug for til en rimelig pris. Vi handler en del i Lidl, for de har en stor frugt og grøntsektion samt lækkert bake-off. Når manden er til luksus, supplerer han op hos Føtex eller Meny, men det bliver uden mig. Jeg gider simpelthen ikke butikker, hvor det tager mindst 30 minutter at handle, uanset hvor lidt, man skal have. Og jeg synes, det er røvkedeligt at shoppe efter dagligvarer.

    Vi køber også kun øko, når prisen i forhold til det konventionelt dyrkede er rimelig. Dobbelt så dyrt er ikke rimeligt.

    Det der ældreskydning tror jeg ikke de har her i byen. Tak og lov for det!😉

    Kommentar af Henny Stewart — 30. november 2016 @ 23:30 | Svar

    • Bestyreren er selvfølgelig alfa og omega, og det har også noget at gøre med, hvad der er godt hvor, for det svinger meget fra butik til butik – også inden for samme kæde.
      Vel er det kedeligt, men det er jo også nødvendigt, og jeg er ikke helt moden til udelukkende at handle via nettet. Var det ikke noget for jer?
      Vi er vist enige mht. økologien – og vi kan være glade over, at vi ikke bor i Sønderjylland😉

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 10:43 | Svar

  8. Jeg er desværre ikke så god til at brokke mig, selv om det er velfortjent; jeg syder i stedet ganske stille😉 Det er sikkert ikke så sundt at holde det indenbords, men jeg har altid været konfliktsky.

    Kommentar af fiberfryd — 1. december 2016 @ 00:28 | Svar

    • Du kan øve dig på at brokke dig i en butik – du kan nemlig være temmelig sikker på, at de ikke starter en diskussion🙂
      Hvis du får luft, når du kommer hjem, går det nok med at brænde inde med det i et stykke tid …

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 10:45 | Svar

  9. Da jeg altid river skrællen af citroner/appelsiner og smider i fryseren, hvis jeg kun skal bruge saften, og omvendt hvis jeg skal bruge saften, køber jeg kun økologiske.

    I går spekulerede jeg på, om man kan beskyldes for at stjæle kød, selvom man har betalt for varen – der står højt og tydeligt “Slagterens” på pakkerne. Jeg har brokket mig til COOP over deres “Slagteren’s”, og efter tre år har de nu endelig givet afkald på apostroffen, men ikke s’et. Jeg foreslog “Slagtervarer” dengang.

    Uddeleren i min egen lille dagli’brugs er heller ikke for fiks. Han annoncerede “Juletræ’s tænding” i morgen.

    When will they ever learn, when will they ever learn …

    Kommentar af Elsebeth — 1. december 2016 @ 02:28 | Svar

    • Det brokkede jeg mig også over -.det var vi sikkert mange om … jeg undrede mig dog over, at de ikke tog “bageren’s” med ved samme lejlighed, ligesom de stædigt vedbliver at kalde delikatessen for “Slagterens hjemmelavet”.
      Du godeste! They will never ever learn, Elsebeth🙂

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 10:49 | Svar

  10. Ja, lad os få skudt de (os) gamle så der kan blive råd til noget andet!
    Det er fint med brok under den enkle forudsætning at der gerne skulle takkes for den, og det er jeg ikke sikker på var tilfældet i Brugsen. Din historie minder mig om den eneste gang jeg har spist pizza i Skagen. En familie fra Sverige var færdige før os og det obligatoriske spørgsmål fra servitricen om hvorvidt pizzaen var god blev besvaret med et utvetydigt nej. Til kokken sagde hun: “Hvordan mon pizzaer smager i Sverige? De kunne ikke lide den.” Jeg blev ikke spurgt, men ville have svaret det samme. Ingen refleksion, ingen forståelse, ingen bekymring for butikkens fremtid. Ak.
    Jeg tror jeg må finde de såkaldte Lederbreve, jeg skrev en hel masse af i 90erne, frem og udgive på min blog. Der var bl.a. et om image, som jeg også kommer til at tænke på her. Det tænker Karise Brugs vist ikke på.

    Kommentar af Jørgen — 1. december 2016 @ 07:33 | Svar

    • En nem måde at komme af med ældrebyrden på🙂
      Underlig reaktion fra den ansatte på pizzeriaet – hun kunne åbenbart ikke forestille sig, at der kunne være noget galt med deres pizzaer?
      Jeg ville nok have svaret – også uden at være blevet spurgt – at jeg faktisk var enig med svenskerne🙂
      Lyder spændende med de lederbreve.

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 10:51 | Svar

  11. Ha, stakkels butiksansatte🙂 Jeg handler kun i én butik (Meny/Spar/Løvbjerg afhængig af by), gider ikke føjte rundt i flere butikker for at finde det, jeg vil have. Og som jeg sagde til min svoger, som kun handler i Aldi, fordi det andet havde han ikke råd til: vi er ikke gået fra hus og hjem og vi har aldrig manglet noget, heller ikke dengang vi købte gård uden at have penge (lån med renter på 17-20 %) og fik to børn hurtigt efter hinanden. Dengang handlede jeg kun i Brugsen, den lukkede så. Og det er sjovt at du gør det modsatte, for ingen af mine kolleger handler i brugsen, det er for dyrt, siger de.
    Og med alles lovprisning af LIDL, især deres grøntafdeling, så må jeg vist snart opgive mit princip om kun at handle i nordiskejede butikker i Danmark. Jeg er nødt til at prøve at handle der😉

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

    Kommentar af Lene — 1. december 2016 @ 09:19 | Svar

    • Det gider jeg nemlig heller ikke!
      Mange ting kan fås billigere andre steder, men det er jo kun sammenligneligt, hvis vi taler om præcis den samme vare, og dem er der altså også forskel på. Brugsen er da dyrere end Lidl, Aldi osv. men kun lidt – det er den billigste ikke-discountkæde, synes jeg, og så har de det hele. Øhhh, næsten altid, altså😉
      Jeg har prøvet Lidl og var bestemt ikke imponeret … men det handler også om bestyreren, som Henny var inde på.

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 10:55 | Svar

  12. Det minder lidt om de reaktioner, jeg har været ude for i Kvickly, når jeg har brokket mig der. Jeg tror ikke, de oplærer deres personale ordentligt – eller også er der for lidt af det.

    Kommentar af Kirsten — 1. december 2016 @ 09:52 | Svar

    • P.S. Underholdende indlæg!

      Kommentar af Kirsten — 1. december 2016 @ 09:52 | Svar

      • Irriterende … det kan sagtens have noget med oplæringen at gøre, men det er ikke mit indtryk, at der er personalemangel i Karise brugs.
        Og tak🙂

        Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 11:04 | Svar

  13. Ellen you made my day!!! Jeg bliver i så godt humør af dine indlæg, og lærer også noget!
    Kh Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 1. december 2016 @ 17:16 | Svar

    • Tak! Det er jeg meget glad for at læse, Marianne🙂
      (Men hvad har du dog lært af dette indlæg?)

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 17:21 | Svar

  14. thja i min brugs nægter de at sælge mig den ægge fri koldskål, for den kan de ikke sælge (siger de)… men jeg ved de kan få den hjem i pakker af 5 liter sammen med de andre (den er fra samme firma… ) og jeg om sommeren gladelig vil bestille og købe alle 5 (drikker ca. 2 liter pr uge og de kan holde sig ca. 2 uger)… men de vil stadig ikke tage den hjem til mig… resultat da fakta tog den hjem og havde den i køle diske cyklede jeg til fakta…..
    hvorfor er service så svært?
    men bestyren her beskylder jo også gerne kunder for at stjæle hvis de har rulletaske med og/eller går rundt og ser på tilbud for at kombinere et billigt indkøb…. eller ligger noget tilbage fordi den anden ingrediens til retten ikke var der… og for at lyve når man siger at hylderne er får små til mega kurvene og det derfor er et problem.. m.m….. gad vide hvordan man får ham skiftet ud

    Kommentar af Anette — 1. december 2016 @ 21:29 | Svar

    • Holddaop! Du klager til Coop og skriver det samme, som du har skrevet her – bare lidt mere udførligt. Sådan en klump kan da ikke opføre sig sådan.

      Kommentar af Ellen — 1. december 2016 @ 21:54 | Svar

  15. er delvis forsøgt (primært ang koldskål) uden sucses… men næste sommer tror jeg jeg kræver den bestilt hjem til mig…. er han idiot igen så vil jeg klage (evt optage ham på tlf) heldigvis BLEV hylderne efter flere klagede skiftet ud så nu der plads til kurvene. men idioten er der stadig… dog blevet mindre idiot (måske har han fået opsang fra coop, for det er nævnt til dem i 2 tilfreshedsundersøgelser)
    om det kultur i butik eller enkelte ved jeg ikke…. min brugs har også en super sød slagter, og en dejlig bager dame (som også er min genbo) + nogle søde ungearbejder (utrolig nok forstår de at yde service)… så det jo ikke helt galt…. men der er mange i butiker som har det svært med service.

    Kommentar af Anette — 1. december 2016 @ 22:01 | Svar

    • Han kan sikkert godt have fået læst og påskrevet, hvis flere har klaget over ham, så bliv endelig ved, hvis ikke han lærer at opføre sig ordentligt.
      Det er desværre rigtigt, at der er lidt for mange, der ikke helt har lært betydningen af ordet service.

      Kommentar af Ellen — 2. december 2016 @ 09:18 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.