Hos Mommer

18. november 2016

Hvad sker der med de der principper?

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 14:05
Tags: , ,

image

August 2016:
“Jeg vil aldrig mere tage på ferie i juli og august måned!”
“Der er måske kun til én stor ferie mere, så det bliver nok et krydstogt rundt om Kap Horn.”

Senere samme år:
“John, kunne du ikke tænke dig at komme på en safari med vore børnebørn? Det skal være til næste år, for det skal være inden de bliver 12 år.”
Den var John omgående med på, så jeg kontaktede Albatros og fik de sidste to telte på en af de få ture, der er ekstra børnevenlige.
Det her var den korte udgave – vi spurgte naturligvis først Tim og Charlotte, hvad de mente om ideen, men de var heldigvis også helt med på den.

Det ekstra børnevenlige består i, at de kommer hjem med et certifikat, hvorpå der står, at de er Junior Rangers; at de skal ud og tage gipsafstøbninger af dyrespor, at de skal se en skole og at de skal lære at slå på en afrikansk tromme af en eller anden art. Plus at de selvfølgelig skal med på turene med os og ud for at se de vilde dyr på nærmeste hold.
imageAnna og Aubie har lavet en camp nede i bunden af marken hjemme i landsbyen, og især drengen er meget betaget af alt, der har med tribal life at gøre. At han samtidig er temmelig sart, hvad angår maden han indtager, er en helt anden historie, og enten bliver han helt vild efter at have oplevet Afrika, eller også er han kureret for livstid med sit tribal living.
Vi skal afsted i en af de to ‘forbudte’ måneder og lige nu vides det ikke, om vi nogensinde kommer til at runde Kap Horn.
Så meget for mine principper.
Men vi glæder os allerede fuldstændig totalt og helt vildt! Det er ren og skær egoisme – jeg har længe ønsket at komme på en tredje safari, for jeg blev bidt af Afrika (heldigvis ikke i Afrika), da vi var der første gang (og endnu mere anden gang). Der er jo mange andre steder i verden, vi også kunne tænke os at se, men nu gav jeg mig selv en undskyldning for endnu en safaritur. Desuden vil vi gerne give børnebørnene en tur, som vi håber de vil huske os gamle bedsteforældre for, også om mange år.
Charlotte er så sød at sige, at de ikke vil sige noget til børnene – det skal vi selv have lov til, når vi kommer derover til jul.
Samme Charlotte fylder 40 år lige om lidt, Tim knokler for sit firma, ungerne er bare dejlige, så de har alle fortjent lidt ekstra. Vi har muligheden, så hvorfor ikke benytte os af den til at gøre noget, der kan gøre seks personer glade. Det virker måske lidt plat at tale om penge, men vi kan rent faktisk komme afsted alle seks for en lille smule mindre, end krydstogtet koster for bare John og mig.
Så hvad er der at betænke sig på?

30 kommentarer »

  1. Hold nu bøf, hvor er jeg bare misundelig. På flere planer … Nej, mest på den pæne måde, hvor jeg bare tænker, at “nøj, det gad jeg godt”. Glæder mig allerede til at læse om det til sommer. Er det for tidligt at ønske god tur?🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 18. november 2016 @ 15:10 | Svar

    • Det er simpelthen så fantastisk at være på safari – jeg ville også være misundelig, hvis jeg læste mit indlæg😉
      Tak, tak, men ja, det er nok lige tidligt nok🙂

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 16:15 | Svar

  2. Intet, hvor er det bare skønt, at I skal af sted sammen. Den tur glæder jeg mig også til at følge jer på🙂

    Kommentar af Lene — 18. november 2016 @ 15:11 | Svar

    • Nej vel, og ja, ikke?😉 Det bliver skønt, men jeg ved ikke, om der er internet i lejren.

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 16:16 | Svar

  3. Lyder spændende:o) Jeg glæder mig til at læse om jeres tur og se billeder derfra:)

    Kommentar af Mette — 18. november 2016 @ 16:08 | Svar

    • Meget spændende – vi kommer sikkert hjem med 1000 billeder. Hver af os alle seks🙂

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 16:17 | Svar

  4. Der er intet at betænke sig på! Lige om lidt er ungerne voksne, så bare kom i gang. Forresten, hvor sidder Afrika på en kvinde siden du kan blive bidt i Afrika? ( Sorry, kunne ikke lade være😀 ) Knus og varme hilsner fra Bornholm.

    fru Jensen
    Gudhjem

    Kommentar af Kirsten Jensen — 18. november 2016 @ 16:54 | Svar

    • De er nemlig voksne lige om lidt. Og lige om lidt er vi for gamle til sådan en tur.
      Høhø, Afrika sidder lige nede under pinsen … du ved, der hvor manden blev skudt i pinsen🙂

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 18:35 | Svar

  5. Det lyder som sydsjællandsk handlekraft!

    Kommentar af Jørgen — 18. november 2016 @ 17:07 | Svar

    • Ganske rigtigt, Jørgen🙂

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 18:35 | Svar

  6. Fantastisk! Jeg var på safari (i telt, guddødeme!) for mange år siden på Serengettisletten (Ngorogoro-krateret), i forbindelse med at jeg var udstationeret på et tidspunkt i tre måneder i forbindelse med noget u-landsarbejde. Det var en KÆMPE oplevelse, men jeg tror faktisk ikke længere man må sove i telt sådan midt ude i det hele, vi havde både elefanter og vortesvin helt henne ved teltet om natten. Jeg fandt aldrig ud af hvor guiden var henne, mens vi lå og bad bønner….

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 18. november 2016 @ 17:33 | Svar

    • Fantastisk oplevelse, du har haft der! Men okay … også lidt skræmmende. Meget, måske, men du glemmer den aldrig🙂

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 18:37 | Svar

  7. Der er da lagt i kakkelovnen til en spændende tur. Fantastisk oplevelse at få sammen som familie.

    Kommentar af Randi — 18. november 2016 @ 21:32 | Svar

    • Det håber jeg i hvert fald, at det bliver🙂

      Kommentar af Ellen — 18. november 2016 @ 22:35 | Svar

  8. Der er ikke noget at betænke sig på, når mulighederne og lysten er der, så det bare om at komme af sted.

    Og vi andre glæder os til at ‘rejse med’ og få nye oplevelser.:-)

    Vi ved jo, at både du og gemalen skønner på, at det kan lade sig gøre…..

    Kommentar af Madonna — 19. november 2016 @ 08:13 | Svar

    • Der er ikke spor at betænke sig på, og ja, vi skønner i høj grad på, at det kan lade sig gøre🙂

      Kommentar af Ellen — 19. november 2016 @ 09:13 | Svar

  9. Det lyder som den helt rigtige beslutning, og man skal aldrig være for stolt til at ændre på principper. Det er om at få nogle oplevelser sammen. Det får I vist også ellers, men en safari bliver noget helt særligt.

    Kommentar af Kirsten — 19. november 2016 @ 11:26 | Svar

    • Det bliver nemlig noget helt særligt … håber jeg da … og forhåbentlig noget vi kan mindes sammen længe.

      Kommentar af Ellen — 19. november 2016 @ 11:51 | Svar

  10. Principper er kun til for at brydes, og når det sker på denne måde, er der kun godt at sige om det.

    Det er nok ikke helt ringe at have jer to til bedsteforældre!

    Kommentar af henny894 — 19. november 2016 @ 13:31 | Svar

    • Nogle principper er det i hvert fald mindre pinligt at bryde end andre… og tak, det var sødt sagt, men når de er så dejlige og søde alle sammen, som de er, så er det altså nemt at være bedsteforældre – og lysten til at gøre noget for dem kommer helt af sig selv🙂

      Kommentar af Ellen — 19. november 2016 @ 13:39 | Svar

  11. Man har jo et standpunkt, til man tager et nyt! Det skal nok blive en tur, der huskes i mange år. Skønt at have muligheden for sådan en tur med hele familien.

    Kommentar af conny — 19. november 2016 @ 14:42 | Svar

    • Ja, J.O. Krag har ikke levet forgæves, og det er virkelig dejligt at have denne mulighed🙂

      Kommentar af Ellen — 20. november 2016 @ 00:40 | Svar

  12. Der er ikke noget at betænke sig på….. just go for it!

    Kommentar af Lone Nielsen — 19. november 2016 @ 21:38 | Svar

    • Det gør vi også🙂

      Kommentar af Ellen — 20. november 2016 @ 00:40 | Svar

  13. Det lyder helt vidunderligt – og ja standpunkter er til for at brydes! Det bliver spændende at læse om.
    KH Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 19. november 2016 @ 23:40 | Svar

    • Ja, og vi glæder os som sagt allerede virkelig meget🙂

      Kommentar af Ellen — 20. november 2016 @ 00:41 | Svar

  14. Det er en rigtig god idé at tage børnebørnene med. Vi havde Yngstesønnen med på safari, da han var 11 år, og det var en uforglemmelig oplevelse for os alle 3.

    Jeg holder nu selv fast ved juli/august-princippet og tager april, maj og juni med. Det er lettere for mig at være principfast, da landbruget styrer mine feriemuligheder mod januar/februar/marts.

    Kommentar af natural2222 — 20. november 2016 @ 04:47 | Svar

    • Jeg tror også, at 10 og 11 år er en rigtig god alder til at opleve en safari.
      Du er mere styret, ja, men vi havde havde kun ét skud i bøssen, hvis den børnevenlige tur skulle passe med den engelske skolesommerferie, så der var ikke så meget at gøre.

      Kommentar af Ellen — 20. november 2016 @ 09:57 | Svar

  15. Sikke en skøn idé! Jeg er sikker på, at det bliver en oplevelse for livet for jer alle sammen – også fordi I oplever sammen. Det ER så skønt🙂 Personligt holder jeg mig til Europa og (surprise) mest til UK, men derfor kan jeg sagtens forestille mig, at det bliver superspændende…

    Kommentar af miafolkmann — 23. november 2016 @ 13:45 | Svar

    • Det håber jeg virkelig også, at det bliver!
      UK er selvfølgelig fin, men Afrika – i hvert fald den sydlige del – kunne jeg opleve igen og igen og igen – det er noget helt specielt🙂

      Kommentar af Ellen — 23. november 2016 @ 15:22 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.