Hos Mommer

27. oktober 2016

Alene hjemme

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:59
Tags: ,

Familien foran det store akvarium i Den Blå PlanetEnglænderne skulle først flyve klokken 20 i aftes, så vi blev enige om at besøge Den Blå Planet om eftermiddagen. Den ligger lige ved siden af lufthavnen, men lukker desværre klokken 17, så de fik lidt længere ventetid … sådan måtte det så bare være … det var for lidt tid til at kunne nå noget andet.
Det forekommer mig, at jeg har læst en eller anden i blogland, der var skuffet over Den Blå Planet.
Det var vi bestemt ikke – det var flot sat op; med god, brugervenlig og informativ skiltning på de enkelte akvarier på dansk, tysk og engelsk – tilligemed uden alle de sædvanlige ‘danskerfejl’ – der har været en god korrekturlæser inde over her. Det kan vi lide!

Fisk med blå øjneFisk med blå øjne

Denne fisk, som jeg naturligvis ikke kan huske hvad hedder, havde de underligste, nærmest selvlysende blå øjne.
Vi så fire forskellige fodringer: Koralrevet, det store oceanarium (oppe til højre), skyttefiskene og havodderne. Der var gode formidlere til alle fire ting.

Nu er vi alene hjemme igen efter syv dage med hytten fyldt. Den uge er fløjet afsted med lysets hastighed.
Der er nu ryddet op, den første af flere maskiner med sengetøj og håndklæder er vasket og – måske lidt optimistisk, men vejret er så fint – hængt ud på tørresnoren.
Jeg har været ude og rydde staudebede for ukrudt i et par timer … trængte til at få rørt mig lidt, og jeg skal da lige love for, at ukrudtet synes vi har haft en god september.
Pensionistlivet er med andre ord vendt tilbage til normaltilstanden. Nu skal vi bare have fat i vennerne, for det er alt for længe siden, vi har været sociale, synes vi. Ved ikke lige hvad der skete, men pludselig er året næsten gået. Igen. Der er kun to måneder tilbage af det. Skræmmende. Jeg synes lige, det er begyndt.


Hallo er du vågen    Er du stadig vågen

Apropos år: Jeg var inde for at svare på en undersøgelse og kunne ikke helt finde ud af grunden til disse to spørgsmål, som de havde proppet ind mellem de mere seriøse.
Er det for at finde ud af, om jeg er vågen endnu? Eller om jeg kender ugedagenes rækkefølge? Og hvilket år vi skriver i kalenderen? “Indtast ikke et interval”??? Jeg havde sådan set ikke tænkt mig at svare, at vi er i 2015-2020 … eller år 2016,75 …

12 kommentarer »

  1. Jeg nød den blå planet. Huset må være stille i dag, godt at vejret opfordrer til udendørs aktivitet🙂

    Kommentar af Lene — 27. oktober 2016 @ 16:30 | Svar

    • Det kan jeg godt forstå, du gjorde – og det var rart at være ude, for her er nemlig meget stille🙂

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2016 @ 17:01 | Svar

  2. Vi har endnu ikke været på Den Blå Planet – men vi regner da helt bestemt med at tage derind sammen med Sander på et tidspunkt.

    Kommentar af Randi — 27. oktober 2016 @ 16:46 | Svar

    • Det kan jeg kun anbefale, at I gør engang. Måske når han har lært lidt om verdens klimazoner og de forskellige vandtyper i have, floder og søer.

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2016 @ 17:03 | Svar

  3. Vi er meget begejstrede for Den blå planet. Mellemste Pode er særligt glad for rummet med kæle-krabber, så der stagnerer han som regel, mens vi andre defilerer lidt mere målsat rundt på matriklen.

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 27. oktober 2016 @ 17:18 | Svar

    • Der er også godt at være – og man får nok sine yndlingssteder, hvis man kommer der forholdsvis ofte. Jeg ville kunne kigge i timevis på det store koralrevsakvarium🙂

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2016 @ 18:29 | Svar

  4. Det lyder som en god tur til planeten.Jeg hæfter mig nu særligt ved det særprægede fænomen du nævner, nemlig at året snart er gået. Det generer faktisk, men vi må vel finde os i det.

    Kommentar af Jørgen — 27. oktober 2016 @ 20:53 | Svar

    • Det er en god ide – både alene og med børnebørn.
      De år har det med at flyve afsted. Lidt irriterende, når man nu godt kunne tænke sig et langt otium, der også føles langt🙂

      Kommentar af Ellen — 27. oktober 2016 @ 21:10 | Svar

  5. Åh, ja stilheden. Min mor plejede at sige det, når var taget hjem dengang vi boede i London:) Vi har onkel, tante og baby en dag endnu. Så bliver her stille. I går aftes var vi til Jesses klasses halloweenfest på skolen. Lille kusinen var et hit og den lille mand viste ham stolt frem;) Nu vil jeg kører ungerne i skole og så jem og ha’ lidt tid med babykusinen igen:) Manden har en fridag i dag så han også kan få lidt kvalitetstid:) Ha’ en dejlig weekend:

    Kommentar af Mette — 28. oktober 2016 @ 07:16 | Svar

    • Jeg forstår din mor – der er stor forskel på at være to gamle og på at være to gamle + en familie på fire🙂
      I må også have en god og dejlig lang weekend og nyde den sidste dag med gæsterne🙂

      Kommentar af Ellen — 28. oktober 2016 @ 09:51 | Svar

  6. Hvordan i alverden ville I nå alt det, I har nået i år på mindre end 10 måneder?! Jeg tror, du skal passe meget på at ønske dig et otium, der føles langt. Det skullenødigt gå i opfyldelse …

    Kommentar af Fruen i Midten — 28. oktober 2016 @ 08:42 | Svar

    • Næh, det kan du sige, men jeg havde ikke lige tænkt over, at mine ord kunne misforstås … jeg mente naturligvis, at det at få sig et dejligt langt otium må være at foretrække, frem for et, der forsvandt som dug for solen🙂

      Kommentar af Ellen — 28. oktober 2016 @ 09:53 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.