Hos Mommer

22. oktober 2016

En meget misbrugt ælling

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 15:31
Tags:

Der bliver i høj grad lavet ingenting på denne grå og regntunge dag.
Ingenting er blandt andet at køre til Næstved Storcenter for at købe overtøj og skihandsker til familiens yngste i NameIt, som er blevet den foretrukne børnetøjbutik her i Danmark. Som tidligere nævnt kan vi noget med vintertøj, som de ikke kan i England.  
Ingenting er at få en kopkaf i Starbucks, hvor tre af os i ventetiden fordrev tiden med at knipse en lille ælling rundt til hinanden. Det lyder ikke særlig underholdende, men det var det, og Aubie havde helt ondt i maven af grin. Tim kaldte den, til Aubie store fryd, a very abused duck, men vi fortsatte ufortrødent vores knipseri og fik en hel del sjov ud af … ingenting. Charlotte var vist helt flov over sin mor …

P1040721P1040723

P1040727Ingenting er at tegne tegninger og finde på sjove slogans.
Ingenting er at sidde og læse de sidste sider af en god bog, sidde med et strikketøj, lægge et elektronisk puslespil, ligge (!) og skrive på artiklen til The Wilsford Chatter, den meget lokale landsbyavis, som Tim har lovet at skrive en artikel til i næste måneds udgave.
Han lå virkelig sådan i næsten en times tid og skrev på artiklen … påstod oven i købet, at han lå udmærket. Han har aldrig lært tifingersystemet, hvilket muligvis kunne være årsagen til, at det ikke generer ham kun at bruge den ene hånd til betjening af tastaturet.
Ingenting er at snakke om alting og ingenting, alt imens vi foretager os de forskellige slags ingenting.

Ingenting er at lige om lidt sætte Asterix og Vikingerne på og sidde og flade ud over en hyggelig film.
Ingenting er for længst at have sat langsommad over og så ellers lade det passe sig selv resten af dagen.
Vejret er nemlig overhovedet ikke til andet end at lave ingenting.
Nu gider vi snart ikke mere regn! Vi vil så gerne ud, og det er altså sjovere i tørvejr, også selv om man har det rigtige tøj på.
Og okay, alt det nævnte kan nok i virkeligheden ikke kaldes for ‘ingenting’, for vi sidder jo ikke og glor ud i luften, men fordi der ikke er nogen af de mere sure eller kedelige forpligtelser involveret, føles det som at lave ingenting.

39 kommentarer »

  1. Det er helt tydeligt at I hygger jer på hver jeres måde. Hvis ingenting defineres som ikke at involvere sure og kedelige forpligtelser, så har jeg heller ikke lavet ingenting. Det har jeg så heller ikke, jeg har drukket te, spist morgenmad, surfet på computeren, formiddagsvisit hos gode bekendte, lang travetur til stranden og nu sofatid resten af dagen🙂 God aften til jer.

    Kommentar af Lene — 22. oktober 2016 @ 16:53 | Svar

    • Sådan er det i hvert fald blevet defineret i dag, og det lyder som om du også har haft en god lave ingenting-dag🙂 – bortset fra, at du har været ude; det har vi stort set ikke.

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 17:05 | Svar

  2. Det lyder da svært hyggeligt – men du har ret i, at nu har der snart været regnvejrshygge nok. Det ville være rart med lidt tørvejr, så man kunne komme ud og røre sig – det kan man selvfølgelig også i regnvejr, men det er jeg ikke særlig vild med🙂

    Kommentar af Randi — 22. oktober 2016 @ 16:57 | Svar

    • Det er da også hyggeligt nok, men det er rart også at komme lidt ud og røre sig, og det er ganske rigtigt en hel del ‘interessantere’, når det ikke regner🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 17:06 | Svar

  3. Fantastiske ingenting! Mere ingenting til verden, tak 👍…
    Jeg er helt sikker på, at det med ællingen, vil de huske i al evighed. Det er de lange timer fyldt med ingenting, der er den gave, de vil tage med sig altid.
    Jeg ønsker jer fortsat mange gode timer med ingenting på programmet!

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 22. oktober 2016 @ 17:43 | Svar

    • Der var engang, jeg godt kunne have brugt meget mere ingenting, men jeg tror det er sundt, at man ikke nødvendigvis behøver at fare omkring altid🙂
      Tak – det skal vi nok få – især med det her vejr!

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 17:58 | Svar

  4. Det lader til, at ‘ingenting’ nu også hører til de ord, der er ved at skifte betydning😉
    Har vi et andet ord, der dækker den gamle betydning?

    Kommentar af Rasmine — 22. oktober 2016 @ 17:51 | Svar

    • Hehe – har jeg skabt et pendulord?
      Jeg er ret sikker på, at mine bedsteforældre ville have kaldt det for dovenskab🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 17:59 | Svar

      • Der var lidt for stille i mit hoved, da jeg sendte min kommentar. Vi har jo ‘intet’, så en arbejdsdeling mellem de to skulle kunne gennemføres uden de store problemer😉

        Kommentar af Rasmine — 22. oktober 2016 @ 18:11 | Svar

        • Nu er jeg til gengæld ikke med … mener du, at ‘ingenting’ ikke er synonymt med ‘intet’?

          Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 20:08 | Svar

          • Jeg mener, at hvis ‘ingenting’ skal til at være pendulord, får vi brug for et ord, der utvetydigt betyder det, som ‘ingenting’ betød oprindelig. Vi kunne så vedtage, at ‘intet’ skulle have den betydning, så man ikke er i tvivl om meningen, når der siges ‘intet’ – men det er sikkert utopi.

            Kommentar af Rasmine — 23. oktober 2016 @ 16:39 | Svar

            • Jeg er med. Nu. Men ja, det er nok utopi. Der har altid været pendulord – tænk bare på, at ‘psykopat’ i 1927 betød en læge, der behandler psykiske sygdomme🙂

              Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 17:25 | Svar

  5. Jeg stemmer også for gråvejr på retur, selvom en hyggeaften med Asterix ikke er helt værst (;

    – A

    Kommentar af A+K/VenterPaaVinBlog — 22. oktober 2016 @ 18:09 | Svar

    • Asterix er godt, og det er der meget andet der også er, men vi vil uuuud – så tak for solidaritet; det er sikkert effektivt🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 20:18 | Svar

  6. Fortæl din svigersøn, at han skriver efter ‘ørneprincippet’ – kredser, og slår ned …

    Kommentar af Elsebeth — 22. oktober 2016 @ 18:17 | Svar

    • Jeg kender det som det bibelske system: Søg og du skal finde. 😀

      Kommentar af LS ☆ — 22. oktober 2016 @ 18:27 | Svar

      • HA – jeg kendte også Livs bibelske system, men ørneprincippet kendte jeg ikke🙂
        Kender I det andet bibelske princip? “Den ene hånd ved ikke hvad den anden gør.”

        Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 20:20 | Svar

  7. Møgvejr er hyggeligt, hvis man ikke pinedød skal ud i det for at lave noget, der ikke er ingenting. Det er forresten ret logisk, at man kun kan være i det rene ingenting, for ingenting er ikke snavset.

    Kommentar af Eric — 22. oktober 2016 @ 18:42 | Svar

    • Møgvejr er hyggeligt, ja, men ikke 10 dage i træk!
      Og din logik er ubestridelig😀

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 20:22 | Svar

  8. Ser rigtig hyggeligt ud:) Kan oplyse, at SportsDirect i England sælger skitøj, rigtig skitøj som det i sportsbutikker herhjemme. Vi køber altid der. Mindstemandens vinterjakke er en No Fear (mærke) Og den er så lækker g kostede 90 kr:) Nu er jeg uddannnet for maaaaaaaaaaaaaaaaaaange år siden i Sportsmaster så ved, hvad der er godt:) Nu er Name it også lækkert. Håber de fandt det de ville have:) Jeg skriver pt en blogpost liggende på sofaen til MS Society Uk, den skotske afdeling. De ville ha’ et indlæg om hygge (og ms) Skønne skønne billeder af dine to guldklumper. Så kønne de er:o)

    Kommentar af Mette — 22. oktober 2016 @ 18:53 | Svar

    • Okay?! Den gav jeg lige nu videre til Charlotte, som naturligvis skrev en ‘mental note to self’, både om SportsDirect og om No Fear – hun kendte ikke nogen af navnene.
      Mente du virkelig 90 kroner? kun omkring 10 pund? Det er da helt vildt billigt.
      Hygge er et meget dansk fænomen, som er vanskeligt at beskrive, selv for englændere gift med danskere, og som derfor udmærket ved, hvad begrebet dækker over🙂

      Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 20:34 | Svar

      • Jep 90kr. De sælger alle sportsmærker der og de har man store butikker. De ligger i Stevenage, London, Milton Keynes bare for at nævne nogle steder jeg lige har været. Sommetider er det dog billigere online. No Fear er et ret fedt mærke:) vi har sommetider bestilt og fået leveret til DK. Det kunne godt betale sig:)

        Kommentar af Mette — 22. oktober 2016 @ 21:12 | Svar

        • Du godeste! Jeg takker på Charlottes vegne – skulle hilse og sige, at hun er ret glad for denne information🙂

          Kommentar af Ellen — 22. oktober 2016 @ 21:41 | Svar

  9. Ingenting bliver til mange ting, kan jeg se. Jeg må sige, at din svigersøn indtager en noget alternativ arbejdsstilling. Jeg tror knageme ikke, jeg nogensinde har set noget lignende! Var der ikke noget med, at du har en fortid som sikkerhedsrepræsentant?

    Kommentar af Henny Stewart — 22. oktober 2016 @ 22:32 | Svar

    • Den skrivestilling er også ny for mig – men hvor du har fået det med sikkerhedsrepræsentanten fra, ved jeg ikke, for det har jeg aldrig været🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 09:46 | Svar

  10. ‘Ingenting’ er også sønderjyske småkager – sikke en masse ting, man kan få ud af ingenting.

    Kommentar af Elsebeth — 23. oktober 2016 @ 01:31 | Svar

    • Ja, de småkager har jeg vist hørt om.
      Det er en kunst at få meget ud af ingenting😉

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 09:47 | Svar

  11. Hold nu op Ellen, hvor er dine børnebørn blevet store. Virker som om det var i går du lagde billeder af meget mindre børn ud på bloggen. Ja ok de vokser hurtigt, men de ser nærmest ud som teenagere😉

    Kommentar af havehyrden — 23. oktober 2016 @ 07:38 | Svar

    • Sådan har jeg det også – de blev født i forgårs og var små i går – og lige om lidt er de 10 og 11 år!

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 09:48 | Svar

      • jamen det er helt utroligt…også for os her på side linjen som kun “ser” dem ind i mellem. Men tænk at de allerede er 10 og 11…så er de jo snart teenagere. Livet går bare hurtigt🙂

        Kommentar af havehyrden — 23. oktober 2016 @ 15:29 | Svar

        • Tiden flyver simpelthen afsted! De er så først 10 og 11 lige efter nytår, men alligevel …🙂

          Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 15:39 | Svar

  12. Altid skønt at være travlt beskæftiget med at lave ingenting🙂 Hvad står der øverst på Annas trøje?

    Kommentar af Fruen i Midten — 23. oktober 2016 @ 08:08 | Svar

    • Bestemt! Det står Love. Love and hope is all we need🙂

      Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 09:49 | Svar

      • Var også mit gæt. Fremmelig ung dame at gå rundt med den slags budskaber🙂 Men vil du så forklare, hvorfor 2 ting, love OG hope bliver efterfulgt af entals is? Jeg synes sommetider, engelsk er meget svært …

        Kommentar af Fruen i Midten — 23. oktober 2016 @ 10:28 | Svar

        • Hun har fået blusen af sin mormor😀
          Det ville jeg meget gerne forklare, men efter at have brugt næsten en halv time på at diskutere det med T & C, må vi konkludere, at vi ikke kan finde en regel, der forklarer hvorfor! Det er fuldstændig korrekt at sige ‘is’ her, men vi kan ikke finde en forklaring. Det er lidt pinligt🙂
          Måske er der en grammar nerd derude, der kan komme med en forklaring. Vi har prøvet at google os frem til en, men denne gang var Google ikke vores ven …
          Det eneste, vi kunne finde frem til, at når det er en enhed, bruger man ental. Fx 70 dollars IS too much to spend on a dvd. De 70 dollars anses for at være en enhed, men den holder nok ikke helt for love & hope, vil jeg tro.

          Kommentar af Ellen — 23. oktober 2016 @ 14:58 | Svar

          • Om jeg lige er en “grammar nerd”, skal jeg ikke kunne sige, men jeg har taget min gamle “Steller & Sørensen”-grammatik fra ED-studiet frem – og faktisk slog den af sig selv op på “Verbalkongruens”!!! §381 i denne grammatik siger “Singularissubstantiv + singularissubstantiv som subjekt har normalt verbet i pluralis … Men hvis de to substantiver er mere eller mindre semantisk beslægtede, og hvis de kan opfattes som en enhed, kommer verbet ofte i singularis.” Og så kommer der nogle eksempler, hvor disse vist passer meget godt med udsagnet på Annas trøje: “Bread and cheese is the staple diet in those parts”, “The happiness and perfection of both depends on their cultural background”.

            Kommentar af conny — 28. oktober 2016 @ 10:45 | Svar

            • Tak, Conny – jeg burde have vidst, at jeg kunne regne med dig – du er virkelig god til grammatik.
              Jeg vil fluks give Fruen besked om, at du har fundet en forklaring.
              Vi var så åbenbart inde på noget af det rigtige, men fandt ikke det trykte bevis🙂

              Kommentar af Ellen — 28. oktober 2016 @ 13:49 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.