Hos Mommer

15. oktober 2016

Nu har jeg betalt parkeringsbøden!

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:39
Tags: , ,

P1040677En af de første dage, i Cooperstown (den, hvor alt handlede om baseball), var der desværre en enkelt officer ved navn K. Barrows, der havde tankerne ved sit arbejde og ikke ved baseball. Vi havde ikke set, at der skulle betales for at parkere, hvor vi parkerede.
Surt, men da heldigvis kun 35 $ (små 230 kroner), hvilket er under en trejdedel af, hvad jeg skulle have sluppet herhjemme.
Jeg regnede – åbenbart naivt – med, at jeg bare kunne lange sedlen over til Avis’ personale og så lade dem klare afregningen, selvfølgelig mod, at jeg gav dem de 35 dollar. Det ville de imidlertid intet have med at gøre, og hvis jeg ikke betalte, ville Avis, som ejeren af bilen, få et brev, men det får man først efter 60 dage, og så vil bøden være steget til 140 $ – plus noget mere, hævdede de. Det nyttede ikke noget bare at ignorere bøden, tænkte vi – Avis er jo udmærket klar over, hvem de har lejet bilen ud til.
But you can pay online – it’s very easy.
Tak, tak. Det har jeg så gjort nu. Det var problemløst, og fem minutter efter fik jeg en mail om, at sagen var bragt i orden.
Fartbøder fik vi ingen af – John var meget omhyggelig med at overholde fartgrænserne (det er han altid). Billigste sats er 150 $, som vist stadig er meget billigere end herhjemme.
Det var benzinen også – ca. 4,25 kroner literen. John smilede stort, hver gang han tankede op.
USA er ikke et dyrt land at feriere i. Det er naturligvis ikke gratis at komme derover, men ellers synes vi nok, at man kan få temmelig meget for sine penge. Når vi spiste ‘fint’, kostede hovedretten omkring 25-30 dollar, men det kunne snildt lade sig gøre at nøjes med at give mellem 15 og 25 $ – uden at den af den grund var junkfood, men gode og sunde måltider.
Turen har haft andre uforudsete og dyrere konsekvenser end end parkeringsbøden. Vi sov nemlig så fabelagtigt godt i Lenes gæsteværelseseng, at vi allerede efter den første nat erklærede, at sådan en topmadras vil vi også have! Finn oplyste os om, at vi skal gå efter dem med memory.
Jeg har efter hjemkomsten gransket en del i topmadrasser og har nu bestilt to nye, bløde, lækre, 9 cm tykke 3D Memory K60 topmadrasser. De var lidt dyrere end den dumme parkeringsbøde, men det bliver herligt at sove så godt igen. Jeg syntes ellers, at vi har gode topmadrasser, men de faldt grundigt igennem efter besøget hos Lene – og i øvrigt også ved de fleste af de mange hoteller, vi nåede at sove i – vi sov simpelthen så godt næsten hver eneste nat.

P1040169P1040170
P1040166P1040173

Ahornsirup og halloween/høstpynt galore – så er vi i det efterårsklædte, nordøstlige USA … jeg købte ikke engang noget ahornsirup med hjem, hvilket jeg først fortrød, men som viste sig at være heldigt, for da vi vejede kufferterne i Newark, vejede de hhv. 24,8 og 20,8 kilo. Vi må have 23 kilo hver, så jeg flyttede lidt ting over i Johns kuffert, så min kom ned på 23,0 og Johns på 22,6 kilo. John drillede mig lidt med, at jeg et eller andet sted måtte have kalkuleret forkert med indkøbene, siden vi havde 400 gram til overs.

25 kommentarer »

  1. God oplevelser kan have nogle afledte konsekvenser! At ligge godt, bliver med alderen et nødvendigt gode. Det er individuelt, hvad vi synes er godt… Erik vil ligge blødere end jeg, så det er godt det er to enkelt senge!
    Bøder mm. passer vel til prisniveauet i øvrigt? Men ærgerligt.. de penge kunne bruges andre steder!
    Jeg fik canadisk ahorn sirup af Søren. Det er nu lidt eksotisk til pandekagerne….

    Kommentar af Anne Holtegård — 15. oktober 2016 @ 20:39 | Svar

    • Ja, det må man sige … og der er flere grunde end madrassen til at foretrække to enkeltsenge, når man når op i vores alder😉
      Det gør de jo nok … jeg kender faktisk ikke lønniveauet i USA.
      Det smager alt for bragende godt til pandekager og til French Toast, men heldigvis kan man få det herhjemme.

      Kommentar af Ellen — 15. oktober 2016 @ 21:02 | Svar

  2. Øv bøv for bøde. Her i familien tror vi, at de amerikanske færdselsbetjente bor nede i grøfterne. Hvordan kan det ellers lade sig gøre, at de dukker ud af absolut ingenting? Jeg synes nu, det var ret godt beregnet med 400 gram til overs🙂 Hvor meget havde “I” så taget på i vægt på turen?

    Kommentar af Fruen i Midten — 15. oktober 2016 @ 20:53 | Svar

    • Hehe, det gør de nok🙂
      Det var nemlig godt beregnet (måske mere heldigt, hvis jeg skal være ærlig), for det er så dyrt med overvægt!
      Jeg troede, jeg havde taget på, men det havde jeg slet ikke! Jeg havde på den anden side heller ikke tabt mig, men pyt med det🙂

      Kommentar af Ellen — 15. oktober 2016 @ 21:05 | Svar

      • Det var jo så ikke lige det, jeg mente😉 Jeg mente jeres kufferter😀 Forresten ret godt klaret, st du ikke selv tog på🙂

        Kommentar af Fruen i Midten — 15. oktober 2016 @ 21:51 | Svar

        • Ehhh, nårhhh … det er nok fordi jeg var så stolt over, at jeg alligevel ikke havde taget på, som jeg troede jeg havde🙂 – men jeg mener de vejede omkring 20 kilo hver, da vi tog afsted.

          Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 08:56 | Svar

  3. Sådan en bøde er da en genial souvenir at tage med hjem fra ferien, Mommer. Det er da anderledes end det sædvanlige. Og Canadisk Ahornsirup kan du købe som importvare herhjemme. Så jeg tænker din prioritering har været i orden 😀😀😀

    Kommentar af LS ☆ — 15. oktober 2016 @ 21:27 | Svar

    • HA – nej, der er garanteret ikke mange danskere, der har fået en p-bøde i Cooperstown😀
      Nemlig: Jeg har altid ahornsirup i skabet😉

      Kommentar af Ellen — 15. oktober 2016 @ 21:41 | Svar

      • PS: Nogle amerikanere betragter bøderne som så små, at de betragter det som en kalkuleret risiko, der er værd at tage, når de kører for stærkt ude på de øde highways ude vest på …

        Kommentar af Fruen i Midten — 15. oktober 2016 @ 21:54 | Svar

        • Hov, den kommentar skulle så ikke være landet her, men en etage højere oppe.

          Kommentar af Fruen i Midten — 15. oktober 2016 @ 21:55 | Svar

          • Det kan jo smutte …😉
            Så er bøderne vist for små … jeg ved ikke hvordan det er ude i det vilde vesten, men i NY får man fra 3 points og opefter, når man kører for stærkt, og ved 11 points ryger kørekortet, så der er det i hvert fald ikke smart bare at høste fartbøder i stor stil🙂

            Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 08:56 | Svar

  4. Godt at det var let trods alt! Vi fik for et par år siden en parkeringsbøde i Spanien, hvor betjentene kvit og frit selv må sætte beløbet på bøden. Vores var på 200 euro, altså ca. 1500,- kroner…. Til gengæld var den betjent som stod ved ‘kassen’ da vi kørte ind for at betale, så sød at annullere hele bøden. Så den slags friheder kan de heldigvis også tage sig – men nok kun i Spanien! God lørdag aften fra mig 😘

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 15. oktober 2016 @ 21:54 | Svar

    • Puha, det var godt, for det var ellers noget af en bøde. Det var heldigt, at I ikke betalte den udstedende betjent – han havde nok bare stukket pengene i lommen.

      Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 08:57 | Svar

  5. Hvor er jeg glad for, at I sov så godt hos os. Vi vidste jo ikke helt, hvordan sengen i gæsteværelset er at sove i. Ingen af os har endnu ikke sparket den anden ud af soveværelset – af den ene eller den anden grund ;o)
    Parkeringsbøder er superirriterende. Da jeg for nogle år siden var i Danmark, ville jeg kigge ind i sparekassen, hvor jeg havde arbejdet i flere år og parkerede omme ved brugsen. Jeg blev jo meget lang i ansigtet, da der var en parkeringsbøde på 800 kr, fordi jeg ikke havde stillet parkeringsuret! Det var noget nyt i Nykøbing, og slet ikke brugt på parkeringspladserne, da jeg boede der.
    Rigtigt godt prioriteret med kuffertplads/vægt. Det kan være svært sommetider, synes jeg, da der jo er mange ting fra Danmark, som jeg godt ville have, og som vi ikke kan købe herovre. På den anden side, har vi jo lært at “leve foruden” mange danske specialiteter.

    Kommentar af Lene R — 16. oktober 2016 @ 02:58 | Svar

    • Og vi siger tak for soveoplevelsen🙂
      Vi har heller aldrig ligget i hver sit værelse pga. vrede, men de par gange, jeg har haft roskildesyge, er jeg ganske frivilligt gået ind på et andet værelse for ikke hele tiden at vække John, når jeg igenigen skal på badeværelset.
      Ja, det endte med at være godt prioriteret – og det viste sig at være heldigt, at jeg glemte at tage imod dit generøse tilbud om at tage en af dine kurve med hjem. Men okay – de små vejer måske ikke 400 gram. I hvert fald ærgrede jeg mig, da jeg for sent kom i tanke om det.

      Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 09:01 | Svar

  6. Godt at I er vel hjemme.
    Jeg takker for turen. Det har været dejligt at følge med.

    Kommentar af Farmer — 16. oktober 2016 @ 05:45 | Svar

    • Velbekomme – jeg kan anbefale at tage en tilsvarende tur en gang🙂

      Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 09:02 | Svar

  7. Velkommen hjem til det kolde nord.
    Det har været så skønt at følge jer på jeres vej, og alsidige og spændende oplevelser.
    Græsplænen var vel meterhøj??

    Kommentar af Kisser — 16. oktober 2016 @ 11:50 | Svar

    • Tak🙂 -og nej, alt var så fint, for Johns bror har passet så fint på det hele, mens vi har været væk – inklusive at slå plænen et par gange.

      Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 13:41 | Svar

  8. Halloween betyder åbenbart meget over there. Og de synes ikke, det er pinligt at lave store flotte udstillinger ved deres huse🙂
    Jeg vil give LS ret i, at en parkeringsbøde er en fin souvenir – og ikke så tung.

    Kommentar af conny — 16. oktober 2016 @ 13:21 | Svar

    • De synes ikke, det er spor pinligt – og mange af dem er da også rigtig fine🙂
      Nej, tung er den i hvert fald ikke – sådan rent fysisk😉

      Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 13:43 | Svar

  9. Parkeringsbøder og nye topmadrasser er gode ting at tage med sig fra en dejlig rejse😉

    Kommentar af Lene — 16. oktober 2016 @ 13:43 | Svar

    • Jeg ved ikke helt, hvor enig jeg er i det første😉

      Kommentar af Ellen — 16. oktober 2016 @ 14:03 | Svar

  10. Jeg har været temmelig ustabil med at læse mine yndlingsblogs i et stykke tid, men hjertelig tak for en skøn rejsebeskrivelse. Kh Marianne

    Kommentar af marianne bentzen — 17. oktober 2016 @ 17:04 | Svar

    • Jamen et lige så hjerteligt tak og velbekomme til dig, Marianne🙂

      Kommentar af Ellen — 17. oktober 2016 @ 17:15 | Svar


RSS feed for comments on this post.

Fyr løs! Din kommentar er meget værdsat

Blog på WordPress.com.