Hos Mommer

2. oktober 2016

Will someone kill that dog!!!

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 22:58
Tags: ,

Ahornsirup sælges overalt  i VermontI morges MEGET tidligt (dvs. kl. 7, men vi er altså på ferie), vækkede en lille hund os ved at gø infernalsk i værelset ved siden af vores. Sådan en rigtig arrig, skinger bjæffen/gøen, der gik gennem marv og ben.
Den blev ved. Og ved. Og ved. Og ved. Det var virkelig irriterende. Efter tre enormt lange kvarter havde man åbenbart endelig fået lokaliseret ejerne (mit første bud ville have været morgenmadsrestauranten), som ankom sammen med en hotelmanager. En kvinde, som i meget høj grad havde ordet i sin magt, for aldrig har jeg hørt et voksent menneske skælde et andet voksent menneske så meget ud. Fru Hundeejer blev meget fornærmet og skred med ordene I thought this was a pet-friendly hotel! Hr. Hundeejer stod og undskyldte og undskyldte og hævdede, at hunden normalt er meget stille – alt imens den fjollede køter fortsatte sin irriterende skrig-bjæffen, mens ejeren forsøgte at holde den fast i dens snor. Hvorfor troede ingen af os på ham, mon?
Manageren sagde, AT de MEGET tydeligt havde forklaret, at man IKKE efterlod kæledyr alene på værelserne, AT hun havde været kimet ned hele morgenen af folk, der klagede, AT hun nu var nødt til at refundere betaling for hele rækken af værelser, AT … hun sagde meget, meget mere og med meget store bogstaver … rent bortset fra, at jeg også var skidesur på de tankeløse hundeejere, var det egentlig ret underholdende.

P1040137

Da vi checkede ud, var det hos samme manager, som sagde, at hun håbede, vi havde nydt vores ophold. Jeg svarede johhh, på nær the very untimely wake-up barking. Da hun fik vores værelsesnummer, sagde hun oh god – you were the poor neighbours of that terrible dog! Yep!
Fordi vores værelser hele turen igennem er betalt gennem FDM, og de derfor ikke har kreditkortoplysninger på regningen, kunne de ikke tilbageføre et beløb som kompensation til os (sagde hun). Hun ville i stedet give en frokost og kom med et glas Maple Cream til os. Fint nok. Man får sig sandelig nogle oplevelser af forskellig art her i USA …

The von Trapp Lodge

Mon ikke alle kender familien von Trapp fra The Sound of Music? Vi har nu set The von Trapp Lodge, som lå næsten lige på vores vej i dag … jeg vidste ikke, at det var lige her i Vermont, de endte, men det ved jeg nu. Når man tænker på, at de kom fra egnen omkring Salzburg, valgte de nogle lige så kønne omgivelser her – nedenstående er udsigten fra huset.

Udsigt fra von Trapps villa

Vi har kørt igennem bjergpasset Smuggler’s Notch, men vi kørte inde i skyerne, så udsigten kunne have været bedre; vi har (igenigen) set fantastiske landskaber, iklædt flotte farver, vi har været på et Farmer’s Market – og vi har checket ind på turens hidtil fedeste hotel. Hvis dette værelse havde været i Paris, ville det have heddet præsidentsuiten, tror jeg – med pejs und alles.

Smuggler's NotchSmuggler's Notch

P1040163

Det var ikke engang nødvendigt at finde ejendomsmæglerkameraet frem for at få værelset til at syne stort – det ER stort!
Badeværelset er stort, og de to skabe er nærmest walk-in closets.

P1040176P1040165

I gymnasiet kæmpede jeg mig yderst modvilligt igennem Albert Camus’ Den Fremmede, men jeg må sige, at disse ord er jeg enig med ham i.

18 kommentarer

  1. Ejendomsmægler-kameraet! Ha! Ja – man kan gøre meget med kameraet når man bare får lov at experimentere og lære det🙂
    I går gik min gæst ud til sin bil der omkring 9-tiden om aftenen, og så kom manden fra nr.34 gående med en hund og spurgte om det var min … og lidt efter gøede det fra nr. 24 “Hvad er det?” spurgte min gæst, “Det er Viggo” svarede jeg. Viggo gør, når jeg åbner badeværelsesvinduet eller går ud af min hoveddør. Så siger jeg stille (for hunde hører jo så godt) “Ssschhh Viggo – det er bare mig – flink hund at du passer godt på familien”.

    Men jeg er glad for at få at vide at jeg ikke er den eneste, der synes at hunde der bjæffer hidsigt er møg-irriterende! Hvor er det synd at hotel-ejeren måtte refundere! Og godt at I fik en frokost!🙂

    Sikke nogle skønne billeder! Træer i de farver – fantastisk!

    Kommentar af Donald — 3. oktober 2016 @ 00:20

    • Jeg er i forvejen ikke hundemenneske, og dette her var fuldstændig uacceptabelt – skrigbjæffende hunde er i voldsom grad en pestilens, og jeg tror ikke, at vi to er de eneste, som mener det🙂
      Det er virkelig helt fantastisk at se New Englands efterårsfarver!

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 00:38

  2. Hvor skønt at I har været igennem/set et utal af skønne landskaber med nogle (om end få) træer kældt i fantastiske efterårsfarver. I kan vel stadig få set en hel skov i de farver på jeres tur, hvis I er heldige, at vejret skifter, så vi får lidt nattefrost?
    Jeg har endnu ikke været i Vermont (kun kørt igennem); men mange har fortalt, hvor dejlig naturen er der.
    Fortsat god tur – uden hundemorgenvækning!

    Kommentar af Lene R — 3. oktober 2016 @ 01:45

    • Jeg har lige fundet en opdateret ‘fall foliage calender’ for New Hampshire, som vi kommer til i morgen. Nogle steder er der 10 % af peak; andre helt op til 80 %. Jeg har derfor lige lagt morgendagens rute gennem 70- og 80 %-områderne. Hvad gjorde vi dog før internettet?🙂
      Du må love mig at tage en ‘Fall foliage’-tur gennem Vermont engang – det er SÅ betagende at se!
      Tak – jeg er ret sikker på, at kæledyr er forbudt på dette fornemme hotel🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 02:01

      • Skønt ;O) Og det skal jeg nok!

        Kommentar af Lene R — 3. oktober 2016 @ 02:07

        • 😀

          Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 02:17

  3. Så var I da vågne!😀 Nuuuuj, jeg var nok blevet en anelse små-irriteret – muligvis endda på den højlydte måde 🙂 *suk*
    Men skønne, skønne omgivelser. Nok at se til og se på.

    Kommentar af LS ☆ — 3. oktober 2016 @ 07:17

    • Omgivelserne opvjer heldigvis irritationer over dumme hunde🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 13:04

  4. Det var dog en skrækkelig irriterende måde at blive vækket på/holdt vågen på. Sikke dejlige oplevelser, I har. Og skønne billeder, du viser.

    Kommentar af betty — 3. oktober 2016 @ 08:34

    • Ja, i høj grad, men heldigvis oplever vi så meget andet godt🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 13:05

  5. Sådan noget skal bare ikke ske, når man endelig kan sove længe. Og I har besøgt Von trapp lodge. jeg var vild med historien om familien, og for nogle år siden googlede jeg hvordan det var gået med dem. Havde dog glemt at det var i Vermont😉
    Sikke skønne snoede veje med træer, der snor sig for at komme omkring stenen. Hotelværelset bekræfter alle min fordomme om at amerikanere er for meget i deres stofvalg og sammensætning, men sengene gad jeg godt sove i😉

    Kommentar af Lene — 3. oktober 2016 @ 12:30

    • Jeg måtte også lige google … musicallen havde ikke meget med virkeligheden at gøre, men det var sjovt at se huset her.
      Dette værelse er da fint og holdt i en dæmpet mørkegrøn farve … jeg synes, at englænderne er langt værre, hvad den slags angår, med forskellige blomstermønstre på gardiner, tæpper, puder og sengetøj – men ja, det er herlige senge at brede sig i🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 13:11

  6. Der er behageligere måder at blive vækket på, men som værtinden læste dem teksten, må det sandelig have været underholdende! Den landskabelige skønhed imponerer behørigt.

    Kommentar af Eric — 3. oktober 2016 @ 15:29

    • Jeg kunne ikke lade være med at grine midt i al irritationen🙂
      Den er virkelig breathtaking!

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 23:35

  7. Jeg så sådan en Mrs. Hyacint type for mig… inkl en ægtefælle, der bare ønsked et liv uden konflikter… Dårligt match de to!
    Hysteriske hunde og børn i falsetten går gennem mure… og får irritationen op i det røde felt!
    Se, der var endelig noget jeg vidste. Familien Trapp tog til Vermont; jeg har nemlig bogen om familien!
    Jeg er nu også imponeret af landskaberne…. og indkvarteringen; man kan vel næsten kalde det landskabssenge…?

    Kommentar af Anne Holtegård Clausen — 3. oktober 2016 @ 17:18

    • Aldeles enig!
      Så du har bogen? Jeg læste en kort udgave af familiens biografi i går.
      Landskabssenge? Ja, hvorfor ikke?🙂

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 23:37

  8. Nogle mennesker skulle bare ikke have lov til at holde dyr. Dels er det synd for dyrene, dels er det en pestilens for andre mennesker. Men jeres hotel-skoleridt byder da på interessant variation: Så fik I et rygerværelse, så bliver I naboer til en bjæffende hund med meget ubegavede ejere.

    Det ville have været rimeligt, hvis de havde refunderet værelsesprisen. Man burde ikke være tvunget ud af fjerene så tidligt, når man er på ferie.

    Kommentar af Henny Stewart — 3. oktober 2016 @ 18:58

    • Enig – og det er henholdsvis de mindste og de største hunde, der er mest irriterende.
      Ja … oplevelserne er mangeartede. De hævdede, som jeg vist nævnte, at de ikke kunne tilbageføre penge for en nat, når de ingen kreditkortoplysninger havde, og de hævdede også, at det ikke duede med mit kreditkort. Hvorfor ved jeg ikke, men pyt nu også med det.

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 23:45


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.