Hos Mommer

1. oktober 2016

Nu begynder det at ligne noget

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 22:12
Tags: ,

Hvis jeg i går troede vi var kommet på landet, ved jeg ikke hvad jeg skal kalde det, vi var ude i i dag … jeg havde nok ikke forventet, at de har grusveje i guds og bilernes eget land, men det har de mange af – en af dem så elendig, at vi vendte om; det ville/turde vi ikke byde bilen. Der stod et skilt ved vejen, at den ikke blev vedligeholdt af staten, og at man kørte der på egen risiko.
Vi har dog virkelig nydt at køre igennem det smukke landskab. Det meste af tiden havde vi vejene stort set for os selv, så vi kunne tillade os at køre virkelig langsomt, så John også kunne tillade sig at kigge sig omkring, mens han kørte – og selvfølgelig stoppede vi op et utal af gange.
Jeg har billeder og ord til mindst fem indlæg, men jeg må beherske mig, selv om det er svært.
Vi har set masser af rovfugle – på et tidspunkt svævede der ni over os på én gang. Jeg tror det er en slags ørn, for gården, hvis mark de kredsede over, hed Eagles Flight Farm (nej, der var ingen apostrof – den dropper de meget ofte, har jeg lagt mærke til).

P1040045P1040063

Ellers har dagen stået på Tour de Covered Bridges i relativt pænt omfang.

P1040065IMG_7071

Fem blev det til; en planlagt sjette måtte vi opgive at køre til pga. den dårlige vej. To af dem var bonusbroer, forstået på den måde, at jeg ikke havde fundet dem hjemmefra, men at den ene var der på vejen til den næste planlagte og den anden opdagede vi, fordi vi kørte forkert.

P1040074

Jeg er måske halvtosset, men siden filmen med Meryl Streep har disse broer stået for mig som noget særligt, og nu har jeg set dem! Eller nogle af dem – der er jo flere hundrede … men vi skal nok se lidt flere på turen i morgen.

P1040091P1040092

P1040095

Ovenstående var en af bonusbroerne. Den kan man ikke bruge mere, men man mener heldigvis, at den skal bevares for eftertiden.

P1040081P1040082

Det samme må brobisserne have tænkt om deres navne dengang i 1842 … hvis det altså er brobissernes navnetræk, men det vælger jeg at tro, det er.

P1040109P1040110P1040111

Dette var en offentlig vej, som førte hen til vejen, som vi endte med at opgive, men inden da kom vi forbi ahornsafttapning i industristørrelse. Træ efter træ efter træ var forbundet med plasticslanger og havde små rør banket ind i stammen.

IMG_7124IMG_7125

Farverne er der nogle steder og andre ikke. Vi talte med et par fra Missouri, som havde taget turen for at feriere 14 dage i New England … de har planlagt en tur næsten identisk med vores, og de var (også) lidt skuffede over, at der ikke er lidt mere knald på farverne, men de havde som os for længst booket ud fra samme kriterier som vi gik ud fra – og havde naturligvis heller ikke forudset den ekstraordinært varme september.

20 kommentarer

  1. Sikke smukke broer – og efterårsfarverne er da på vej.
    hvad er grunden til at broerne er overdækkede – måtte man ikke blive våd, når man kørte over vandet?😉

    Kommentar af Annette Lyngby — 1. oktober 2016 @ 22:31

    • Vi talte netop om det … John mener, at det forlænger broernes holdbarhed betydeligt, når regn og sne bliver forhindret i at lægge sig på broen. Det er dog kun et gæt fra hans side, men det lyder da ikke helt tosset🙂

      Kommentar af Ellen — 1. oktober 2016 @ 23:30

  2. Det er så smukt! Både efterårsfarverne og de herlige broer!🙂

    Kommentar af Donald — 1. oktober 2016 @ 23:04

    • Ja! Vi nød virkelig dagens tur🙂

      Kommentar af Ellen — 1. oktober 2016 @ 23:22

  3. Har lige googlet årsag til de overdækkede broer, og John har ret. Det er typisk i områder med hårde vintre, så for at beskytte broerne for tung sne og øge farbarheden blev de bygget. Der er dog også megen vedligeholdelse med dem, så derfor er mange revet ned eller lukket, som den du viser. Ahorntapning er for mig uløseligt forbundet med Det lille hus i skoven, det første bind af Lauta Ingalls Wilders bøger. Og i dag er det plastikrør i stedet for små trærender, der blev møjsommeligt snittet og banket ind i træet og spande, som blev sat nedenunder.
    Tak for ord og billeder, og må I fortsat have en god tur.

    Kommentar af Lene — 2. oktober 2016 @ 07:12

    • Tak for googling🙂
      Jeg kom også til at tænke på Det lille hus i den store skov, da vi kørte igennem området.
      Velbekomme og tak.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2016 @ 12:30

  4. De broer der – de har også stået i hovedet på mig, siden jeg så den dejlige film🙂
    Skønne billeder!

    Kommentar af Randi — 2. oktober 2016 @ 07:27

    • De gjorde åbenbart et dybt indtryk på mange🙂

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2016 @ 12:32

  5. Selvom farverne ikke er leveret som bestilt, er det en fest for øjet.

    Kommentar af Eric — 2. oktober 2016 @ 08:04

    • Det er det … skulle bare have været over alt, men vi må tage til takke med det der er.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2016 @ 12:33

  6. Flotte billeder! Jeg har ikke set filmen. Men det da spændende at se de meget specielle broer. Jeg undrede mig også over “hvorfor”. Det kom der så en forklaring på.
    Det begynder da at ligne noget. Krydser fingre for at de lykkes på sidste del af turen…
    God tur videre.

    Kommentar af Anne Holtegård Clausen — 2. oktober 2016 @ 11:28

    • Det var spændende at se noget i virkeligheden, som jeg kun har set på film … men sådan er det nok altid🙂
      Ja, godt med en forklaring, og tak!

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2016 @ 12:35

  7. Tusind tak for skønne billeder, som giver en rigtig fin fornemmelse af, hvor og hvordan I er i Madison County. Jeg må altså se at få set den film.med Meryl Streep. Måske kunne træerne godt tage sig sammen og blive lidt mere røde, men jeg synes nu alligevel, du har fanget mange smukke træer med den røde farve.

    Kommentar af Stegemüller — 2. oktober 2016 @ 14:53

    • Det er en rigtig pigefilm🙂
      Der er mange flotte farver, men vi mangler lige at se hele bjergsider klædt i rødt og flammande orange.

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2016 @ 20:36

  8. Synes i har masser af farvelade på træerne. Lidt har også ret😀
    Og sikke nogle fine, fine broer i har krydset og er kommet forbi. Fantastiske fotos.

    Kommentar af LS ☆ — 2. oktober 2016 @ 20:43

    • Det har det bestemt! Sæt det slet ikke var begyndt endnu …
      Jamen det er så godt og fint alt sammen🙂

      Kommentar af Ellen — 2. oktober 2016 @ 23:31

  9. Som alle andre har kommenteret: Det er nogle fantastisk dejlige billeder, Ellen! Jeg er sikker på, at du nemt kan hamle op med Clint Eastwoods af samme broer.

    Kommentar af Lene R — 3. oktober 2016 @ 01:37

    • Haha, tak, søde Lene🙂 – vi er på en fantastisk ferie, og det har den været fra dag ét!

      Kommentar af Ellen — 3. oktober 2016 @ 01:56

  10. Åh, hvor blev jeg glad for at se alle dine brobilleder. Jeg har set og genset (nogle gange) den skønne film, som bare har smukke billeder og langsomme scener og andre gode ting ved en dejlig film.

    Kommentar af conny — 4. oktober 2016 @ 22:10

    • Sådan har jeg det også med den film – det er mange år siden, jeg så den, men den gav et uudsletteligt minde, åbenbart🙂

      Kommentar af Ellen — 4. oktober 2016 @ 23:50


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.