Hos Mommer

30. september 2016

Cooperstown – the baseball town

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 01:18
Tags: ,

Igen i dag tog vi en omvej, idet den af FDM planlagte dagsrute kun var på omkring 300 km. Vi sætter oftest gps’en til den korteste rute og ikke den hurtigste, for vi gider ikke køre på highways, hvis vi kan undgå det – og det kan vi … men belært af erfaringen er det virkelig den korteste rute og ikke den rute, som er den optimalt korteste, hvilket skal forstås på den måde, at hvis der kan spares 100 meters kørsel, vælger den en vej, der er væsentligt længere i tid, hvor vi, hvis vi havde haft et tilstrækkeligt detaljeret kort, nok på visse strækninger ville have skiftet til hurtigste rute, men sådan en mulighed findes altså ikke på gps. Desværre … kunne man dog bare finde ud af at beregne lige præcis den rute, der er optimal.

P1040016

P1040012

I dag gik turen først til Chittenango State Park med tilhørende Chittenango Falls. Bestemt ikke Niagara Falls, men smukke nok til, at det var omvejen værd. Dernæst mod Otsego Lake, som vi ville køre hele vejen rundt om.

Cooperstown baseball city (2)Cooperstown baseball city (3)

I bunden af søen ligger byen Cooperstown, hvor ALT handler om baseball. Der er et baseball-voksmuseum (Baseball Hall of Fame), som har 300.000 besøgende om året udelukkende pga. det. Der er 117 forretninger, der sælger baseballbats og andet udstyr til denne sportsgren. Servitricerne på stedet, hvor vi spiste frokost, havde T-shirts på med teksten We are a drinking town with a baseball problem.

Cooperstown baseball city (11)Cooperstown baseball city (10)

Min frokost bestod af turens første New England Clam Chowder. Jeg elsker clam chowder – lærte at spise det, da jeg boede og arbejdede i New York for 40 år siden. Gisp … 40 år … uha, det er længe siden, men jeg har aldrig glemt clam chowder, og dette var altså turens første, men forhåbentlig ikke den sidste. USA’s østkyst er berømt for skaldyr af alskens art, og jeg har tænkt mig at nærmest blive kvalt i dem, inden vi tager hjem igen.

P1040042

Nu er vi i Massachusetts, og ovenstående billede er udsigten fra værelset på Pittsfield Crown Plaza Hotel, hvor dagens overnatning (!) finder sted. Solen var tæt på at gå ned, men jeg fik lige fanget et rødt træ og et af de karakteristiske hvide kirketårne.
Turen er gået igennem Madison County, men alle de overdækkede træbroer, jeg har fundet frem til hjemmefra, og som vi skal se i hvert fald nogle af, kommer først senere.
Skovene har stadig ikke fået de rigtige farver, og spørgsmålet er, om det når at komme mens vi er her, for ligesom hjemme har de haft en varm og tør september. Farverne er dog på vej; vi kan se masser af røde og gyldne pletter, men slet ikke i det omfang, som når det hele topper.

10 kommentarer

  1. Det ser jo rigtigt hyggeligt ud der. Der er mange sådanne smukke landskaber/parker overalt. Man skal blot vide at de er der, hvis der ikke er skiltet med det. Lidt rødt er der jo på træerne 😉 Glæder mig til at se nogle billeder af de berømte broer.

    Kommentar af Lene R — 30. september 2016 @ 02:39

    • Det ser heldigvis ud af lidt mere, når man ser det, end når man fotograferer det 🙂
      Vi foretager altid lidt research om aftenen eller om morgenen, inden vi kører.

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 13:32

  2. Hahahaaaa… den t-shirt tekst er da helt suveræn.. 🙂

    Kommentar af Inge — 30. september 2016 @ 08:35

    • Den kunne jeg heller ikke lade være med at smile over 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 13:33

  3. Sikke I får oplevet mange skønne ting! Glæder mig nu stadig til foto af dig, der ikke kan holde så meget som én eneste træbro mere ud (jf. en kommentar i et langt tidligere indlæg)…
    Nu stempler jeg ud Ellen, vi ‘ses’ om halvanden uges tid 👍

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 30. september 2016 @ 08:53

    • Jeg kan godt huske den kommentar 🙂
      Vi ses – jeg og resten af blogland venter på dig.

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 13:34

  4. Det glæder mig, I har så store oplevelser derovre, og vi andre kan ‘rejse med’, selvom man ikke orker de store ture mere. Og så din fabelagtige interesse for alt, hvad du bliver præsenteret for.

    Håber, at din forkølelse er ovre, for jeg ved det koster kræfter, når man har rundet de 40.;-)

    Fortsat god tur!

    Kommentar af Madonna — 30. september 2016 @ 14:00

    • Ligefrem fabelagtig … men dog 🙂 – det er jo interessant at rejse, ellers gjorde vi det ikke …
      Den er heldigvis stærkt på retur, kemien virker forholdsvis godt – og tak 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 15:27

  5. Godt at der er lidt røde farver på træerne. God tur og skønt at næsen arter sig 🙂

    Kommentar af Lene — 30. september 2016 @ 20:53

    • Ja … bedre end ingenting, i hvert fald – og tak og ja igen 🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 21:51


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.