Hos Mommer

29. september 2016

Tilbage i New York state

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 00:28
Tags: ,

Efter afskeden med Lene og Finn gik det atter mod USA, med stop i Duty Free shop ved grænsen, for Finn kom til at præsentere John for en canadisk whisky, som min ægteviede vist blev temmelig glad for … den kom der således to af i kufferten.
Dernæst krydsede vi grænsen uden andre formaliteter end hurtig fremvisning af pas og et benægtende svar på, om vi havde købt any valuables i Canada.
Vi kiggede lidt på ruten i aftes og blev enige om at tage en lille omvej til Syracuse og lægge turen ned ad en scenic route langs Canandaigua Lake, som er en af the Finger Lakes.
Det var virkelig også meget smukt, men ikke så nemt at tage billeder gode billeder af.

P1030998

Disse græskarudsalg så vi overalt – enhver lille landsby med respekt for selv selv havde et eller flere salgssteder. Jeg havde set flere skilte med pumpkins and mums, men vidste ikke hvad de mente med mums.
Det viste sig at være de store krukker med krysantemum, som som ses til venstre i billedet og som de åbenbart også havde godt salg i.

P1040001

Det var stillet fint og indbydende op – jeg købte ingen græskar, men fik forsynet os med dagsfriske tomater, rødløg og agurk.
Lidt senere stoppede vi op ved en Tops (supermarked), hvor vi fik fat i en flamingo-køleboks samt en stor pose is.
Der blev desuden købt brød, salat, lidt smørelse, skinke og ost. Vand og vin havde vi købt i Canada. Nu kan vi klare os de næste par dage, både mht. frokost og aftensmad. Vi er blevet så eminent lækkert og storslået beværtet af Lene, så vi er blevet enige om at skrue lidt ned for madmængderne. Sidst vi var i USA, nøjedes vi også tit med at konstruere store ‘busser-sandwiches’. Det er ikke for at spare som sådan, men vi nyder at kunne sidde og drikke et glas vin uden at skulle tænke på at skulle køre bil, og desuden smager de ganske glimrende, disse sandwiches.

P1040006

Dette nyder vi også – dejligt store værelser med dejligt store senge – en til hver. Det havde jeg bestilt hjemmefra. Hvis ikke der kunne skaffes to queen beds på værelset, skulle det så i hvert fald være en kingsize bed. Ikke fordi vi ikke kan finde ud af at sove i samme seng, men vi elsker begge to at brede os … og ikke mindst at få en eventuelt snorkende ægtefælle lidt på afstand, og snorke gør nok især jeg for tiden, med den snotnæse.
Det er simpelthen totalt fint, flot og solrigt sommervejr her – hvis ikke der snart kommer noget nattefrost, skifter bladene ikke til de fantastiske røde og gyldne farver … tænk at man skulle brokke sig over for godt vejr på en ferie … det er ret utaknemmeligt af os …

25 kommentarer

  1. Tusind tak for jeres besøg, det var superdejligt. Håber at du har det meget bedre snart, så I kan nyde resten af ferien fuldt ud. Som jer skruer vi nu også lidt ned for madmængderne. Sådan er det jo, når man har godt besøg: vi spiser og drikker alle lidt for meget.
    Jeg håber inderligt, at i vil få lejlighed til at se noget af det flotteste efterårsfarveshow. Fandt denne side, hvor de ikke lover det næste uge; men dog siger, at det køligere vejr vil få sat fut i processen.
    Ja, den whisky – canadisk rye – er altså rigtig god. Desværre glemte I den fine øl, som John havde købt på bryggeriet, som vi besøgte. Kommer I og henter den?

    Kommentar af Lene R — 29. september 2016 @ 01:35

  2. Mon det er, fordi de er ved at gøre klar til Halloween, at der er alle de græskar til salg? Jeg kender nu også ‘mums’ fra britisk engelsk sprogbrug. Jeg havde en kollega, der rejste flere gange til både Canada og USA. Hun var ret god til accenter, faktisk var jeg meget misundelig på hende, for det er jeg ikke. Hun plejede af høflighed at tale med nordamerikansk accent, og endda sige -eh? Og “aboot”, når hun var i Canada. Men så fortalte hun, at hun sidst på turen var blevet lidt træt og var faldet i med sin meget britiske accent, som trods alt lå hende nærmest. “And I had all the better service for it”, sagde hun. Du kunne jo prøve at gøre hende kunsten efter, hvis du ellers kan det med accenter. Det er i øvrigt forfatterinden Ellen Kiehn, jeg her taler om. /namedropping.

    Håber, du har fået bugt med forkølelsen, så du kan nyde den fortsatte tur.

    Kommentar af Henny Stewart — 29. september 2016 @ 04:00

    • Fyren på stedet her sagde, at det ikke er pga. halloween, men fordi de fejrer høsten. “Celebration of the harvest.”
      Underligt, at jeg ikke før er stødt på ‘mums’
      Jeg er ikke god til at skifte accent, men hvis min er noget, udover dansk, er den britisk. Om det er derfor, vi altid får en meget fin behandling, skal jeg ikke kunne sige … de er i hvert ikke i tvivl om, at vi er turister😉
      Forkølelsen har det desværre stadig godt, men jeg nyder turen alligevel …

      Kommentar af Ellen — 29. september 2016 @ 13:51

  3. Lene og Finn lyder lige så søde og gæstfri som I selv🙂 Det er altså sjovt, som blogverdenen befordrer nye, gode venskaber. Jeg krydser fingre for nattefrost og smukke farver. Her er vejret slået om og ligner starten på et dansk efterår; september har jo været forrygende, men som vi dog mangler vand. Fortsat god rejse i ‘store pumpkinland’🙂

    Kommentar af fiberfryd — 29. september 2016 @ 08:12

    • Det er de bestemt også … mindst🙂 – og ja, det er dejligt, at bloggeriet kan føre til den slags.
      Har det stadig ikke regnet? Det var dog utroligt.
      Tak🙂

      Kommentar af Ellen — 29. september 2016 @ 13:53

  4. Skønt med to store senge – det er også vores favoritter😊Fortsat god tur – man bliver inspireret…

    Kommentar af LeneTT — 29. september 2016 @ 10:18

    • Ja, det er pudsigt, som den slags ændrer sig med alderen🙂
      Tak … lad jer endelig inspirere – USA er et dejligt rejseland!

      Kommentar af Ellen — 29. september 2016 @ 13:55

  5. De ser altså gode ud de senge! Var i Brugsen i dag, og man kunne næsten ikke komme frem for græskar. Jeg har et lidt anstrengt forhold til kulturimport, som bunder i kommercielle interesser. Det gælder fx også Valentine’s Day. Jeg synes, vi har rigeligt af den slags med mors og fars dag, og hvad der ellers er.

    God bedring til den lille hornblæser🙂

    Kommentar af Eric — 29. september 2016 @ 15:30

    • “Kulturimport” – godt ord, og jeg er lidt enig … Valentine’s Day bliver komplet ignoreret hos os, men jeg må nok indrømme, at jeg har kapituleret mht. at græskarpynte på denne årstid. Det ser smaddergodt ud ved hoveddøren med et par græskar og en krysantemum i den matchende og varme farve.
      Hehe, tak, tak🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 00:05

  6. Waugh sikke et høstmarked, smukt sat sammen rent farvemsæssigt. Tak for de dejlige billeder.
    Der er bestemt noget over at tage sådan en stor tur i Gods own country.

    Kommentar af Stegemüller — 29. september 2016 @ 16:00

    • Ja … her er nu meget pænt i God’s own country, det kan man ikke rigtig komme udenom🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 00:06

  7. Tak for endnu et skønt ferieindlæg😀

    Kommentar af LS ☆ — 29. september 2016 @ 17:07

    • Velbekomme🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 00:06

  8. Smukt marked. Vi besøgte Kew Gardens sidst i oktober 2013; der var græskarfest for alle pengene. Tænk så mange typer og farver der findes!
    Vi foretrækker også lytdmæssig afstand… Og jeg er god til at brede mig. Så jeg kigger efter to senge når jeg bestiller, men man skal alligevel gøre opmærksom ved ankomsten! FDM garanterer ikke to senge, det irriterer mig. Jeg betaler jo for det…
    Sov godt og bredt😉

    Kommentar af Anne Holtegård Clausen — 29. september 2016 @ 17:10

    • Ja, det er fedt at kunne ligge på tværs i sengen – sådan næsten da🙂
      Jeg sikrer mig også altid ved check-in, men de har indtil nu pareret ordre … men betaler vist ikke ekstra for det? Det tror jeg da ikke …🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 00:11

      • Min erfaring er, at prisen for værelset varierer, således at man betaler mere for 2 king size senge end for 2 queen size senge i værelset. Samtidig er det sjældent, at man ser 2 twin eller double i værelset. Sommetider er der 2 queen eller 2 king på alle værelserne, så man ikke kan bestille værelse med kun en seng. Det er forskelligt fra hotel/motel til hotel/motel.

        Kommentar af Lene R — 30. september 2016 @ 02:36

        • Det lyder indviklet … men hovedsagen er, at vi indtil videre er fuldt tilfredse (også med sengen hos jer – jeg skal skal have fat i i en topmadras mage til – jeg sov SÅ godt, men fik slet ikke sagt til dig at jeg rent faktisk lå bedre end i min egen seng!)

          Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 13:38

          • Det er jeg glad for at høre. Jeg har jo ikke selv prøvet den seng ;o)

            Kommentar af Lene R — 30. september 2016 @ 14:15

            • Det skulle du gøre – den er god😀

              Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 15:38

  9. Tak fordi vi må følge med. God tur og sov godt med en forhåbentlig snart lydfri næse🙂

    Kommentar af Lene — 29. september 2016 @ 18:10

    • Velbekomme og tak – den er endnu ikke lydfri, men den er på vej🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 00:12

  10. Se det er da senge af en fornuftig størrelse..🙂

    Kommentar af Inge — 30. september 2016 @ 08:45

    • Deri er vi jo ikke ligefrem uenige🙂

      Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 13:38


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.