Hos Mommer

26. september 2016

Vand fra neden, fra siderne og fra oven

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 23:36
Tags: ,

Fyrværkeriet i aftes over Hesteskofaldet blev ikke til noget. Vi stod og frøs med anstand i meeeget lang tid, før vi gav op og kørte hjem – hvor vi på nettet kunne se, at de pga. blæsevejr havde aflyst det med stort set nul varsel. De bøffer – de kunne da bare have sendt en megafonbil ud for at sige det – vi stod bare SÅ mange og ventede på krudtet. De kunne ikke gøre for, at vi kom en halv time for tidligt, men det var virkelig øv at stå der en time.

P1030985P1030987

Herover hhv. USA-siden og Canadasiden. USA har (naturligvis) masser af farver på, mens Canadas del af vandfaldet er pænere og noget mere diskret.
Vi var ude på Maid of the Mist i dag. Vejret er helt slået om og er blevet regnfuldt og tungt. De lovede lidt tordenbyger i dag, men i stedet blev det til heldagsregn, hvorfor vi droppede den botaniske have og nøjedes med vandfaldsbåden og en frokost på Tim Hortons, inden vi vendte næsen hjemefter.

P1030988P1030995

Er de ikke søde, de to?
Det regnede, hvilket ikke gjorde det nemmere at se noget, da vi nærmede os Hesteskofaldet. Det virkede en smule voldsomt med strømhvirvlerne fra neden, ‘tågen’ fra faldet og den tunge regn fra oven … jeg præsterede at blive våd på min skjortebluse, som jeg havde inde under først min regnfrakke og dernæst de uhyre sexede, røde plastikfrakker, vi fik udleveret.
Mine cowboybukser blev så våde og dermed tunge, at jeg næsten ikke kunne holde dem oppe.

P1030992

Uanset alt dette brokkeri, som faktisk slet ikke er brokkeri, var det betagende at se det hele nedefra, så at sige. Det tordnede og var vådt, blæsende, lidt vildt og meget sjovt. Herover USA-siden, hvor det stadig var til at se en hånd for sig – det blev straks værre henne ved det andet fald, hvor vandtågerne sprøjter i så store mængder, at det ligner tæt røg.

P1030996

Hverken John eller jeg tog mange billeder … vi ville ikke risikere kameraernes liv; så hellere bare nyde udsigten uden at kunne forevige den.
Eller hvad det nu hedder, når man mere føler hele oplevelsen end ser den.

P1030994

Nogle billeder blev det dog alligevel til … vi siger tak til Lene for endnu en oplevelsesrig dag – nu er vi atter blevet tørre og sidder hjemme i varmen.

18 kommentarer

  1. Ja, flot ser det ud, også med de (lyse)røde plastik-suits! De var blå, da Mand var der for fire-fem år siden; det kan være I skal tjekke årets farve næste gang I tager afsted 😝

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 27. september 2016 @ 07:27

    • De var blå, hvis man tog båden på den amerikanske side; gule, hvis man var ‘bag faldene’ fra USA og grønne for ditto fra Canadasiden🙂

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 13:53

  2. Imponerende… Forstår nu godt I forsøgte at holde kameraerne i tørvejr.🙂

    Kommentar af Inge — 27. september 2016 @ 08:33

    • Ja … vandet kom ind alle vegne fra🙂

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 13:54

  3. Imponerende flot, det er det altså bare! Jeg husker dem som gule, de der plastic-ponchoer. Men jeg var også kun omme bag ved faldet og ikke ude at sejle. Dejligt for jer, at I kunne komme hjem og skifte til tørt tøj. Det kan ikke have været særlig sjovt at blive så våd, hvis man er på dagsudflugt med bus.

    Kommentar af Fruen i Midten — 27. september 2016 @ 08:53

    • Det var de også i går – se mit svar til Skøreliv🙂
      Vi blev tørre i bilen, for Lene og Finn bor tre kvarters kørsel fra faldene, men til gengæld var det nok mere behageligt end i en bus …

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 13:56

  4. Herligt billede med alle de røde plasticslag og folk, der forsøger at fotografere i blæsten.

    Kommentar af Kirsten — 27. september 2016 @ 09:20

    • Alle kæmpede en brav kamp, og der må have været mange lidt for våde kameraer.

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 13:57

  5. Det må have været øredøvende, med alt det plaskende vand; meget imponerende. Jeg er også vild med billedet af alle de lyserøde turister, der kæmper med plastic, kameraer og vand fra alle sider. Sjov oplevelse🙂

    Kommentar af fiberfryd — 27. september 2016 @ 10:10

    • Det larmede pænt meget, ja … men jeg ville bestemt ikke have været oplevelsen foruden🙂

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 13:57

  6. Man ser det for sig: Ellen stæser rundt i en lyserød regnkappe med bukserne nede om hælene … Nå, så galt gik det jo ikke! Stødte I på mange nyslåede brudepar? Ja, det kan jo være svært at se på folk, men man kan jo altid prøve at gætte. Niagara Falls skulle have været den helt store bryllupsrejsedestination.

    Kommentar af Henny Stewart — 27. september 2016 @ 15:13

    • Ja, det kunne have været et ømt syn …
      Der skulle i teorien ganske rigtigt være et hav af brudepar her, men enten har jeg ikke øje for dem eller også er det lidt out of season for bryllupper … synes i hvert fald, at jeg ser mest ældre mennesker og småbørnsfamilier. Og asiater i hobetal, men de er oftest i grupper.

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 15:20

  7. Fremragende oplevelse – og fine billeder. Af og til er det måske slet ikke så tosset ikke at have en masse billeder, for så skal man selv gøre sit for at bevare oplevelsen med egne sanser. jeg håber, du kan forstå, hvad jeg mener.

    Kommentar af Stegemüller — 27. september 2016 @ 17:59

    • Det forstår jeg skam udmærket, men i min alder er det nu slet ikke så tosset med billeder til at støtte hukommelsen🙂

      Kommentar af Ellen — 27. september 2016 @ 18:01

  8. Wow. Skønne fotos og lækker oplevelse!😀 Been there, done that, got the cap!😀😀

    Kommentar af LS ☆ — 28. september 2016 @ 16:34

    • Absolut! Og du har the cap endnu?🙂

      Kommentar af Ellen — 28. september 2016 @ 23:35

      • Jep! Et eller andet sted på loftet …. skulle jeg mene😀😀

        Kommentar af LS ☆ — 29. september 2016 @ 17:12

        • 🙂

          Kommentar af Ellen — 30. september 2016 @ 00:13


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.