Hos Mommer

6. september 2016

Hvis jeg nogensinde havde været bekymret for …

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 01:39
Tags: , ,

P1030776Hvis jeg nogensinde havde været bekymret for, om det nu også var en god ide at slæbe mine to bedste og ældste veninder med til England, så er den bekymring nu gjort til skamme.
Det kan da godt være, at det er fordi, min datter efterhånden selv er ved at være midaldrende (jeg har en datter på næsten 40 år! Skræmmende!), men min bekymring blev manet til jorden i dag. Jeg tror aldrig, jeg har snakket så lidt, når jeg har været herovre … holddaOP, hvor kunne de snakke, de tre.
Jeg sad for det meste af tiden mageligt tilbagelænet og lyttede.
Og lyttede. Og hyggede mig.
Anna og Aubrey var de skønne unger, som opførte sig aldeles eksemplarisk – jeg fornemmede en konflikt, men den blev løst uden nogen andre end mor og mormor fandt ud af, at der overhovedet havde været en konflikt.
Huset blev fremvist, der blev hentet børn, der havde overstået første og derfor meget hårde skoledag, der blev gået landsbyrundtur, der blev lavet aftensmad, der blev snakket om historie (husets), EU, bedste- og svigermødre (der er nogle mere eller mindre udefinerbare forskelle på farmødre og mormødre, og de to andre damer er farmødre), der blev snakket, grinet og mobbet næsten lige så meget, som hvis det stadig bare var os tre grumpy old women, der var sammen.

I morgen (som nu er blevet til i dag, kan jeg se på pc-uret), står den på Bath, som jeg elsker, og som de to damer glæder sig til at se.

P1030782Angus-restauranten, som vi valgte i går, var ikke nogen succes.
John og jeg har spist på denne kædes restauranter flere gange og har haft en god oplevelse hver gang. Da Sus, Karen og jeg var i London for 10 år siden, havde vi også en rigtig god madoplevelse her.
Det havde vi bestemt ikke i går. Mit kød var næsten utyggeligt, så jeg lod mine to fæller smage. De var enige.
Jeg klagede over, at kødet var hårdt og sejt – meget, endda.  “Okay – I’ll call the manager.”
”Jamen det er denne udskæring altså. Du skulle have taget … (bla, bla – det-og-det), hvis du vil have mørt kød”
”Og det formodes jeg som kunde bare at vide?
… Ehhh … no … ehhh … (manager med fåret udtryk i ansigtet).
“Jeg forventer sådan set, at alt, hvad I serverer, er mørt og lækkert. Og hvis ikke jeg kan forvente det, så at I i det mindste fortæller mig, at det er et dårligt valg, jeg har taget, fordi det kød ikke er værd at sætte tænderne i”.
Det kunne han ikke sige noget fornuftigt til, så han tilbød mig, at you can choose anything from the menu, hvortil jeg svarede, at nej, jeg vil ikke selv vælge – nu skal du fortælle mig, hvad man kan tygge med øjenbrynene – hvad der er det bedste.
Jeg fik det dyreste og (efter sigende) det bedste og møreste, møre kød fra menukortet – “naturligvis uden ekstra beregning”. Ih, men tusind tak, da …
Det var såmænd også næsten okay, men det nåede ikke gårsdagens kød (fra Bukowski) til sokkeholderne, så vi blev enige om, at det var vores sidste besøg på en Angus Steakhouse.
Husk det, hvis I kommer til London.

22 kommentarer

  1. Jeg har altså ikke opdaget, der er noget skræmmende, ved at have et barn på næsten 40 år. Jeg lever i lykkelig uvidenhed, selvom Mads fylder 39 meget snart😉 Jeg har aldrig forstået at tal kan gøre så meget, selvom det netop er tal, der til dagligt giver mig mulighed for at forsøde livet😉

    Hvor er det bare irriterende med sådan en madoplevelse, men bortset fra det lyder det bestemt som om I har det vældigt hyggeligt med alle jeres dårligdomme. Ryg, r… og udmattethed.

    Kommentar af Pigen fra landet — 6. september 2016 @ 06:39

    • Det er jo heller ikke noget, jeg går rundt og er deprimeret over, men jeg kan ikke lade være med at tænke over det.
      JA, det er irriterende ikke at få noget ordentligt kød, men det ødelægger ikke humøret🙂

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 09:21

  2. Kære Ellen
    Jeg synes nu det lyder som en skøn tur I har, på trods af bøfhuset. Tsk-tsk, det er da godt, at du kan banke i bordet 😀.
    Jeg ville ønske det var mig, der var et lille smut i London – håber resten af turen bliver fantastisk!

    Kommentar af www.skøreliv.dk — 6. september 2016 @ 08:25

    • Jeg kan godt forstå hvis du er en anelse misundelig, for her er så dejligt. Ikke kun i London, men i hele England🙂
      Tak, det kan kun blive godt!

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 09:46

  3. Bedst som jeg skulle til at kommentere, fandt jeg ud af, at du også har fået talende reklamer, som giver mig et chok, hver gang de går i gang🙂
    I hygger jer rigtigt og det er en nydelse, når man ser at dem, man holder af, kan finde ud af at være sammen og hygge sig. (og så kom der endnu en reklame😉

    Kommentar af Lene — 6. september 2016 @ 09:03

    • Beklager de irriterende reklamer, men så længe jeg ikke vil betale for WordPress, er de desværre ikke til at komme udenom.
      Men ja, det er da skønt, at det kan være sådan, at de gamle tøser kan lide min datter og vice versa.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 09:48

    • @ Lene

      Du skal bare installere “Adblock Plus”, så er du fri for reklamer.

      Kommentar af Stegemüller — 6. september 2016 @ 12:43

  4. Uh, hvor ville jeg gerne have været en flue på væggen, når mommer Ellen folder sig ud😉

    Kommentar af conny — 6. september 2016 @ 09:39

    • Hehe, jeg var nu yderst høflig – men han var selvfølgelig ikke i tvivl om, at jeg ikke var glad for hans kød.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 09:49

  5. Det lyder som om I hygger jer rigtig meget – og ikke lader jer slå ud over en kedelig oplevelse på restaurant😉
    Hvad er det for noget musik/lyd, der går i gang, når man åbner kommentarfeltet her hos dig?????

    Kommentar af betty — 6. september 2016 @ 09:56

    • Vi råhygger, og der skal heldigvis en del mere til at kyle os af pinden🙂
      Det er åbenbart noget nyt, og jeg kan desværre ikke gøre noget ved det. Jeg oplever det ikke engang selv, fordi jeg er administrator.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 20:01

  6. Det er tankevækkende, men det er jo sådan det er: En mindre tilfredsstillende oplevelse på en restaurant bevirker med meget stor sandsynlighed, at man ikke har lyst til at sætte sine ben der igen. Restauratørerne skal altså være på mærkerne for at gøre det optimalt, hver eneste gang, hvis de ikke vil se gæsterne falde af i svinget.

    Kommentar af Henny Stewart — 6. september 2016 @ 13:35

    • Ja, det er sådan, det er, og det ved de naturligvis godt.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 20:06

  7. Ih, hvor må det være sjovt at kunne tage gode veninder med på hjemme-pension hos sin familie i udlandet🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 6. september 2016 @ 13:46

    • Det er det bestemt også, Frue🙂
      Det bedste er, at vi alle fire hygger os virkelig fint sammen.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 20:07

  8. Sikke en skn tur, I er på.

    Men sig mig lige – hvem pokker har lavet om på, at det er øjenvipperne, man tygger mørt kød med? Sådan har det da hedder i over 50 år, lige indtil der var en, der kunne stavle (det er rigtigt stavet!) øjenbrynene over hinanden. Men helt let må det sikkert ikke have været …

    Kommentar af Elsebeth — 6. september 2016 @ 18:21

    • Dejlig, dejlig🙂
      Jeg skal ikke ikke kunne sige hvem … jeg har altid kun hørt det som jeg skrev det og egentlig aldrig tænkt det som noget, der skulle kunne lade sig gøre, bare som en fjollet måde at sige det på … kan dog godt se, hvad du mener.
      ‘Stavle’ står i Den Danske Ordbog som dialektform af at stable🙂

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 20:12

      • Jeg ville ikke risikere, at du troede, jeg havde tastet forkert – v og b ligger jo lige ved siden af hinanden! Men det gik for hurtigt, så ø’et kom ikke med i farten.

        Kommentar af Elsebeth — 7. september 2016 @ 13:22

  9. Ja, vi kommer heller ikke på Angus Steakhouse!
    Spøjst som ungerne bliver ældre, mens vi er evigt unge… indtil et par dages havearbejde kan fortælle, at man (læs jeg) IKKE er 25 længere!!
    Simpelthen herligt, at I alle kan snakke og hygge og grine og nyde livet.
    Fortsat god tur til alle.

    Kommentar af Anne Holtegård — 6. september 2016 @ 19:52

    • Nej, det sagde du, og nu forstår jeg hvorfor!
      Ja, det er et pudsigt fænomen, det der med hvornår man føler sig gammel …😉
      JA, det er så dejligt, at vi har det sådan efter næsten 40 år sammen … og tak.

      Kommentar af Ellen — 6. september 2016 @ 20:24

  10. Du må være lige den, man skal bruge når man vil klage over føden, Ellen.

    Selvom jeg glimrende kan lukke munden op, får jeg gerne sagt det forkerte.:-)

    Men du forstår at sætte dig i respekt.

    Fortsat god og hyggelig tur til dig og ‘tøserne’, der venter sikkert flere gourmet oplevelser…..

    Kommentar af Madonna — 7. september 2016 @ 17:25

    • Beherskelsens kunst, Madonna – selv om jeg har lyst til at sige en hel masse, har jeg efterhånden lært at sige det på en lidt underdrevet og høflig måde. Det virker alle vegne – I’m not happy with this meat …
      Tak – resten af gourmetoplevelserne frembringer vi selv her hos Charlotte🙂

      Kommentar af Ellen — 8. september 2016 @ 09:33


RSS feed for comments on this post.

Blog på WordPress.com.