Hos Mommer

4. september 2016

Lost in London

Filed under: Uncategorized — Ellen @ 18:50
Tags: , , ,

I aftes blev middagen indtaget i Soho på en af Bukowski-restauranterne, som jeg ikke kendte før i aftes. En sød og frisk, men ikke overfrisk, ung gut kom hen til os og spugte hvor vi kom fra og hvad vi ville have at spise. Vi sagde Danmark og hvad vil du anbefale.
”Don’t take the clam chowder – it’s absolutely rubbish. Absolutely! Not worth eating. But the lamb and the ribs are excellent.”
”Vi er lidt i tvivl om hvilken af disse to rødvine, vi skal vælge.”
Så kom fyren med glas og lod os alle tre smage begge vine, så vi var i stand til at træffe en beslutning. Enstemmig, heldigvis.
Der var MASSER af mad, og det smagte fuldstændig, som trækulsgrillet kød skal smage.

P1030753P1030754

I dag skulle vi finde til Battersea Park, fordi der var noget bestemt “vandkunst”, jeg gerne ville se.
Battersea Park fandt vi nemt, men inde i parken gik det så grusomt galt. Nu er det ikke en helt lille park, og det var overskyet – så er jeg totalt lost. Kan overhovedet ikke finde ud af noget som helst, hvad retning angår – på trods af, at vi fik et kort over parken og fik forklaret vejen hen til vandkunstens placering, gik vi i den helt forkerte retning. Hvilket vi fandt ud af, da vi havde gået hele parken igennem og opdagede, at Themsen overhovedet ikke var, hvor den burde være. Themsen har man nok ikke flyttet, så sandsynligheden for, at det var Die Drei Mädchen, der var gået galt i byen, var ikke helt lille. Vi gik og vi gik og vi gik. Kom blandt andet forbi et hundeshow med mange både to- og firbenede deltagere; med tivoli und alles … jeg var ved at give op til sidst, men de to andre blev stædige og mobbede mig på det grusommeste.
Og lige pludselig langt om længe stod vi ved søerne, hvor Samara Scott havde lagt stof i og farvet vandet. Godt så. Det var det … vi gik over Themsen og fandt en bus til Kensington High Street, hvor frokosten blev indtaget og shoppegenet derefter aktiveret.

P1030763P1030764

I parken var der svævende aktiviteter af forskellig art – kvinden til venstre var god, mens drengen til højre aldrig nåede videre; han var ikke stor nok til at nå rebet på det næste hold planker.

P1030774P1030757

Albert Bridge, som vi krydsede til fods – og vi sørgede naturligvis for at undgå at gå i takt … vi ville ikke risikere, at den gik i selvsving!
Og ja – vi bor tæt på Paddington station, så selvfølgelig står bjørnen her også.
Lige nu står den på afslapning – vi er sandelig en køn treenighed … én har ondt i knæet, én har ondt i ryggen og én har ondt i røven. Én sover, én strækker ryg og én skriver et blogindlæg. Der samles kræfter til at gå ud og spise aftensmad. Sådan var det ikke for 35 år siden, da vi mødte hinanden, men tiden går som bekendt, og den sætter sine spor undervejs.
Og det er så ikke ensbetydende med, at vi ikke har det sjovt. På ingen måde …

25 kommentarer

  1. Godt snakketøjet ikke fejler noget, når nu bentøj mm. driller….
    Det med at være Lost i London har vi en prik med i Soho. Vi har forsøgt at skyde genvej men ender andre steder end forventet. Gitte mener, det er en filial af Bermudatrekanten!
    Det lyder ikke som om den vandkunst var andstrengelserne værd?
    Det kan man så sige spisestedet er. Og meget reel vejledning til madvalg!
    Spændende hvad I finder på i aften…. der er jo meget at vælge i mellem…

    Kommentar af Anne Holtegård — 4. september 2016 @ 19:32

    • Hahahaha – “en filial af Bermudatrekanten” – den køber jeg simpelthen – det er Battersea Park også😀
      Nej, den var det ikke værd, men parken var okay, og vi fik da en lang gåtur ud af det.
      Det blev Angus Steakhouse og det var en skuffelse!

      Kommentar af Ellen — 4. september 2016 @ 22:49

      • London har bare nogle skønne – og store- parker.
        Æv… Angus Steakhouse… det kunne jeg have sagt dig… det er det dyreste og dårligste, vi har fået derovre… Vi pillede i maden og drik hhv øl og cola… og gik igen!

        Kommentar af Anne Holtegård — 4. september 2016 @ 23:03

        • Enig – jeg klagede over, at kødet var for sejt og fik da også en anden udskæring uden beregning – men det fortæller jeg om senere.

          Kommentar af Ellen — 4. september 2016 @ 23:38

  2. Det lyder dødhyggeligt. Og så velbekomme.

    Kommentar af Stegemüller — 4. september 2016 @ 20:14

    • Det er helt bestemt dødhyggeligt🙂

      Kommentar af Ellen — 4. september 2016 @ 22:56

  3. Det er godt, at I nyder det trods øm mig her og der. Det er altid en rar fornemmelse at finde gode spisesteder, hvor man får god behandling.

    På cementfabrikken har vi mange gangbroer i højderne, og hvis jeg foreslog “akrobatbroer” som på dine billeder fra parken, ville sikkerhedschefen få et tilfælde og skrive et tilløb til ulykke bare ved tanken🙂

    Kommentar af Eric — 4. september 2016 @ 20:44

    • Ja – det er noget af det, der gør en ferie mindeværdig – man er vel dansker og noget af et madøre🙂
      De gangbroer må være enhver sikkerhedschefs mareridt.

      Kommentar af Ellen — 4. september 2016 @ 22:58

  4. Det var da ikke så godt, at I sådan har fået ondt både her og der! Men det følger selvfølgelig med, når man sådan har herset den forkerte vej rundt i parken.

    Det er nok sjældent, man oplever så ærlig en tjener. Eller også er den clam chowder så fremragende, og de havde ikke nok af den … Det får vi nok aldrig at vide.

    Kommentar af Henny Stewart — 4. september 2016 @ 21:17

    • Desværre var det noget, vi alle tre havde med hjemmefra – du skulle bare se os, når vi skal rejse os op😀
      Jeg har vist ikke oplevet noget tilsvarende før – vi hørte ham sige det samme til andre gæster, men vi undrede os ganske rigtigt lidt over, hvorfor han sagde sådan om den clam chowder.

      Kommentar af Ellen — 4. september 2016 @ 23:00

  5. Det lyder som om I hygger jer vældig meget til trods for kroppens signaler😉 Jeg håber, natten vil gøre jer godt.

    Kommentar af betty — 4. september 2016 @ 23:10

    • Det gør vi helt sikkert også – griner bare og mobber hinanden med vores skavanker – vi kan jo lige så godt grine ad det …
      Tak for gode ønsker, men det er alle tre ting noget, vi har haft et stykke tid – ikke noget, der er opstået her i London🙂

      Kommentar af Ellen — 4. september 2016 @ 23:40

  6. Jeg gad godt udfordre mig selv med den bro i luften🙂 Godt du ikke helt for vildt i London, ellers måtte Charlotte komme og redde dig😉
    Og tror du ikke, du skal til læge, når du kommer hjem, nu har den bagdel da vist generet dig længe nok?

    Kommentar af Lene — 5. september 2016 @ 07:46

    • Den så også sjov ud!
      Jo, det burde jeg nok, men nu venter jeg til vi har været i USA.

      Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 09:30

  7. Så er jeg med igen – bloglæsning er rykket lidt ned i prioriteringslisten, åbenbart!😦
    Det lyder som om I hygger jer vældigt, trods skavankerne. Jeg har lige gået konvolutterne ekstra flade på Bornholm, hvor Maiken og jeg nød strikkefestivalen, var på et rigtigt godt designkursus hos Linda Marveng – og også sneg os til et forrygende lækkert måltid på Kadeaugutternes sommerrestaurant. Jeg købte kun 75 g garn (babytøj, du ved)! Den slog du da med mange meter, uden at være på festival😉 Jeg glæder mig meget til at se, hvordan det går med Johns sweater.

    Kommentar af fiberfryd — 5. september 2016 @ 08:17

    • Den strikkefestival gad jeg godt at have været med til – og hvor har du dog behersket dig🙂
      Jeg ødelagde jo næsten min egen statistik med det indkøb til Johns sweater …

      Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 09:33

  8. Ja, Lost in Translation bliver du i hvert fald aldrig i London🙂 Kunne mobilen ikke have hjulpet jer til at finde vej? Ikke helt godt med alle jeres skavanker, men måske alligevel, på en sær måde, lidt heldigt, at I alle tre døjer med et eller andet. God bedring og god tur til jer alle🙂

    Kommentar af Fruen i Midten — 5. september 2016 @ 10:23

  9. Hehe.. jeg synes det lyder som om I har en perfekt tøse-hygge-tur i London, uanset hvor I har ondt..🙂

    Kommentar af Inge — 5. september 2016 @ 11:09

    • Det var ikke helt forkert konkluderet😉

      Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 11:55

  10. Nej, forhåbentlig ikke🙂
    Mobilen hjalp kun lidt, men det er svært at forklare kort.
    Det er nok udmærket, ja😉

    Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 11:54

    • Og det var så mit svar til Fruen, der kom hernede … sorry …😉

      Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 11:56

  11. Jeg havde et par blogindlæg nede undret mig over at du skrev noget om at checke ind alle 3, men slog det hen med at jeg nok havde læst forkert – så var det jo slet ikke John du skulle afsted med, og så gav det hele mening. Ih hvor hyggeligt. Jeg har ikke været der i … Ret præcist 21 år, havde Magnus med i maven. Har lige været forbi din gamle arbejdsplads, der var så grønt og smukt i solskinnet ☺️

    Kommentar af linda — 5. september 2016 @ 13:17

    • Det er SÅ hyggeligt, Linda🙂 Du må da se at komme til London igen – der er sket en del siden du var her sidst🙂
      Jeg krydser alt, hvad der kan krydses i den forbindelse!

      Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 19:53

  12. Åh jeg hader bare når de har flyttet floder og store bygninger, kendemærker og andet – så kortet ser helt forkert ud. Satser på at Themsen er på plads igen!😀
    Fortsat rigtig god tøsetur! ❤❤❤

    Kommentar af LS ☆ — 5. september 2016 @ 16:42

    • Det er simpelthen bare så tarveligt, når de laver den slags numre med mig😀
      Tak – vi stornyder tøseturen og har slet ikke fået snakket færdig endnu – og nu er Charlotte kommet med ind i billedet – det bliver der ikke mindre snak af🙂

      Kommentar af Ellen — 5. september 2016 @ 19:55


RSS feed for comments on this post.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.